ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Δεκέμβρη 2000
Σελ. /48
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Επιτροπή Αγώνα για τη σωτηρία των ΕΛΤΑ

  Συγκροτήθηκε με απόφαση ευρείας σύσκεψης που διοργάνωσε η «Δημοκρατική Συνεργασία» Εργαζομένων ΕΛΤΑ

Στη συγκρότηση Επιτροπής Αγώνα από συνδικαλιστές και εργαζομένους του ΕΛΤΑ, με στόχο την αποτροπή της προωθούμενης ιδιωτικοποίησής του, κατέληξε η ευρεία σύσκεψη που διοργάνωσε η «Δημοκρατική Συνεργασία» Εργαζομένων ΕΛΤΑ.

Οπως σημειώθηκε στη σύσκεψη, οι εργαζόμενοι στο Ταχυδρομείο πρέπει να αγωνιστούν για την ανάπτυξή του με κοινωνικό χαρακτήρα και προσανατολισμό. Για ΕΛΤΑ 100% κρατικά. Για διατήρηση και διεύρυνση των κατακτήσεων των εργαζομένων του. Για να εφαρμογή, γενικά, πολιτικής προς όφελος συνολικά των εργαζομένων.

Στο επόμενο διάστημα, η Επιτροπή σχεδιάζει να συγκροτήσει πυρήνες δράσης σε όλους τους χώρους του ΕΛΤΑ, καλώντας τους εργαζόμενους να αντισταθούν στην εκποίηση του Ταχυδρομείου. Εκποίηση που προωθεί η κυβέρνηση αναζητώντας ξένη εταιρία, για να της παραδώσει το 25% της μητρικής εταιρίας και το 50% της θυγατρικής της, Εταιρίας Ταχυμεταφορών συν το διευθυντικό δικαίωμα. θυμίζουμε ότι σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν δείξει ενδιαφέρον τα γαλλικά (LA POST), τα ολλανδικά (TPG) και τα γερμανικά (Deutsche Post) ταχυδρομεία. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει επισήμως να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους στη διοίκηση των ΕΛΤΑ μέχρι τις 11 του Δεκέμβρη. Οταν «κλείσει» η συμφωνία με τον ξένο «στρατηγικό επενδυτή», η κυβέρνηση μεθοδεύει και την είσοδο του ΕΛΤΑ στο Χρηματιστήριο.

Σε μια πρώτη της παρέμβαση στο χώρο των ΕΛΤΑ, η Επιτροπή καλεί τους εργαζομένους των ΕΛΤΑ σε συμμετοχή στην αυριανή απεργία των εργαζομένων στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, καθώς και σε περιφρούρηση των χώρων εργασίας. Μετά τη λήξη της απεργίας, η Επιτροπή θα συνεδριάσει για να σχεδιάσει τα επόμενα βήματά της.

Οπως σημειώνουν συνδικαλιστές, το έργο της Επιτροπής είναι δύσκολο, «αλλά πρέπει να προχωρήσουμε». Συμπληρώνουν ότι πεδίο δράσης υπάρχει, καθώς οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ αγωνιούν για το μέλλον τους και είναι προβληματισμένοι από τη στάση της προσκείμενης σε ΠΑΣΟΚ και ΝΔ πλειοψηφίας στην Ομοσπονδία Εργαζομένων ΕΛΤΑ.

Η πλειοψηφία, ουσιαστικά, ρίχνει νερό στον κυβερνητικό μύλο ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι παρά τις παλαιότερες μεγαλόστομες διακηρύξεις περί αγωνιστικών κινητοποιήσεων ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια, από το Σεπτέμβρη, οπότε και έγιναν κάποιες απεργίες, δεν έχει εκδηλωθεί καμία κίνηση από πλευράς των πρασινογάλαζων συνδικαλιστών.

Εξάλλου, όπως τονίστηκε στη σύσκεψη, η ηγεσία της ΟΜΕ - ΕΛΤΑ, δημιουργεί αυταπάτες και καλλιεργεί τον εφησυχασμό. Λειτουργεί αποπροσανατολιστικά από τον κύριο στόχο πάλης, που είναι η αποτροπή της ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ. Συμφώνησε και συνυπέγραψε με τη διοίκηση αντιδραστικές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας για στελέχωση, πειθαρχικό δίκαιο κλπ. Αφησε και αφήνει στο απυρόβλητο αυθαίρετες ενέργειες της διοίκησης, που αφορούν, π.χ., αλλαγές του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού και καλλιέργεια κλίματος εκβιασμών και τρομοκρατίας στους χώρους εργασίας.

ΖΕΥΞΗ ΜΑΛΛΙΑΚΟΥ
Προχωρά ο διαγωνισμός για το «έργο των εργολάβων»

Σε ενάμιση χρόνο εκτιμά το ίδιο το ΥΠΕΧΩΔΕ ότι θα έχει αναδειχτεί η κοινοπραξία, που θα αναλάβει το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης του Μαλλιακού Κόλπου, που, όπως είναι γνωστό, θα κατασκευαστεί με το σύστημα της «αυτοχρηματοδότησης», δηλαδή με Σύμβαση Παραχώρησης αποικιοκρατικού τύπου.

Χτες ανακοινώθηκε ότι υπογράφηκαν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και διανεμήθηκαν στους 7 ομίλους ελληνικών και ξένων τεχνικών εταιριών, που έχουν προεπιλεγεί και θα συμμετάσχουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Η δεύτερη αυτή φάση θα γίνει τελικά σε δύο στάδια: Στο Α` στάδιο θα υποβληθούν οι τεχνικές προσφορές των διαγωνιζομένων, καθώς και οι οικονομικές προσφορές τους, οι οποίες θα πρέπει να περιλαμβάνουν τα ύψη της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου για 16 εναλλακτικά σενάρια που καθορίζονται στη Διακήρυξη. Η προθεσμία υποβολής των προσφορών για το στάδιο αυτό λήγει στις 31 Μάη 2001. Στο Β` στάδιο θα υποβληθεί η τελική οικονομική προσφορά των διαγωνιζόμενων που δε θα έχουν αποκλειστεί από το Α` στάδιο, πάνω στο σενάριο που θα έχει επιλεγεί από το υπουργείο.

Να σημειώσουμε ότι το έργο αυτό έχει κριθεί από πολλούς ως «έργο πολυτελείας», το οποίο θα ωφελήσει μόνο τους εργολάβους και τους τραπεζίτες. Πολύ περισσότερο, που τώρα εξαγγέλλεται και η κατασκευή, με το σύστημα της ληστρικής αυτοχρηματοδότησης και πάλι, του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, δηλαδή της οδού που θα ξεκινά λίγο έξω από τα Γρεβενά και θα καταλήγει στην Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης ακριβώς πριν τη ζεύξη του Μαλλιακού! Ποιος ο λόγος να γίνουν και τα δύο αυτά πανάκριβα οδικά έργα και όχι ένα συνδυαστικό ως αναβάθμιση της εθνικής οδού; Αυτό μόνο η πολιτική της κυβέρνησης που επιμένει να εξυπηρετεί τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα μπορεί να εξηγήσει...

ΤΡΑΜ
Στους ιδιώτες με αποικιοκρατική σύμβαση

Στους ιδιώτες και με αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση οδεύει και η κατασκευή του τραμ της Αθήνας, όπως προκύπτει από χτεσινές ανακοινώσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελή, σε φιέστα που διοργάνωσε στο Ζάππειο Μέγαρο για την παρουσίαση του τραμ.

Οπως εξαγγέλθηκε, ήδη ψηφίστηκε σχετική τροπολογία στη Βουλή και το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών προχωρά στην κατασκευή δικτύου τραμ στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας, με προοπτική λειτουργίας στο τέλος του 2003, ώστε να αποτελέσει ένα σημαντικό μεταφορικό μέσο και για τις ανάγκες της Ολυμπιάδας. Το κόστος της πρώτης φάσης του έργου ανέρχεται σε 107 δισ. δρχ. Τα 45 δισ. δρχ. προέρχονται από δημόσιες επενδύσεις και το Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, ενώ τα υπόλοιπα από τη σύμβαση παραχώρησης στους ιδιώτες, οι οποίοι θα αναλάβουν την εκμετάλλευση του έργου για δεκαετίες! Το έργο θα αναλάβει να υλοποιήσει θυγατρική ΑΕ της «Αττικό Μετρό», υπό την εποπτεία του υπουργείου Μεταφορών. Η νέα θυγατρική εταιρία θα λειτουργήσει τις επόμενες βδομάδες, ενώ πριν από τις 15 Γενάρη 2001 θα έχει δημοσιευτεί και η προκήρυξη προεπιλογής για την κατασκευή της υποδομής.

Το σχέδιο που παρουσιάστηκε χτες, προβλέπει τη λειτουργία δύο γραμμών σε πρώτη φάση. Η πρώτη γραμμή, μήκους 12,7 χιλιομέτρων, θα ξεκινά από το Ζάππειο, θα διέρχεται από τη Νέα Σμύρνη και το Π. Φάληρο και θα καταλήγει στο σταθμό του ΗΣΑΠ στο Ν. Φάληρο. Η δεύτερη γραμμή, μήκους οκτώ χιλιομέτρων, θα είναι παραλιακή και θα συνδέει μέσω των Λεωφ. Ποσειδώνος και Βασ. Γεωργίου Β' το Π. Φάληρο με τη Γλυφάδα. Σύμφωνα με το πρόγραμμα που παρουσιάστηκε χτες, η διαδρομή Ζάππειο - Π. Φάληρο θα καλύπτεται σε 23 λεπτά της ώρας, σε 35 λεπτά θα καλύπτεται η απόσταση Ν. Φάληρο - Γλυφάδα και σε 21 λεπτά θα καλύπτεται η διαδρομή Π. Φάληρο - Γλυφάδα.

Τέλος, το σχέδιο του υπουργείου προβλέπει και δεύτερη φάση λειτουργίας του τραμ, με τις εξής γραμμές, μήκους 16,4 ή 20,9 χλμ.: Πειραιάς - Κερατσίνι, Γουδί - Βοτανικός και Α. Πατήσια - Πλ. Αιγύπτου.

ΑΣΥΡΜΑΤΗ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ
Πέντε έμειναν οι υποψήφιοι

Πέντε έμειναν οι εταιρίες ή κοινοπραξίες που διεκδικούν άδειες ασύρματης σταθερής τηλεφωνίας. Στη δημοπρασία που διοργανώνει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, χτες αποσύρθηκε η «Ideal Wireless».

Συγκεκριμένα, χτες δεύτερη ημέρα της δημοπρασίας, στον ένατο γύρο, αποσύρθηκε η κοινοπραξία, όπου συμμετείχαν οι «Inteal Systems», «Inteal Telecom» - την οποία εξαγόρασε η «Panafon», «Thrash Investment Holding Limited» του ομίλου Λεβέντη και η Ελληνική Τράπεζα Κύπρου (15%).

Συνεχίζουν οι «Panafon», «Europrom - Promitheus Gas», «Quest Wireless», ΔΕΗ - Εθνική Τράπεζα - Alpha Bank - Γενική Τράπεζα και «Μεσογειακές Ευρυζωνικές Υπηρεσίες ΑΕ». Η δημοπρασία αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 8 του Δεκέμβρη.

Θυμίζουμε ότι πριν ακόμα αρχίσει η δημοπρασία αποσύρθηκε η ΚΕΑΣΑΠ (Κοινοπραξία Εταιριών Σταθερής Ασύρματης Πρόσβασης) όπου συμμετείχαν οι εταιρίες «Grapes», «Πουλιάδης και Συνεργάτες», «Inable AE» - θυγατρική της «European Dynamics» και η «Intraconect ΑΕ Τηλεπικοινωνίες», που αρχικά εκδήλωσε ενδιαφέρον.

Κατασκευές χωρίς... προδιαγραφές

Το πλάνο δραστηριοτήτων του Ινστιτούτου Οικονομίας Κατασκευών ανακοινώθηκε χτες

«Τεχνικές προδιαγραφές και υποχρεωτικοί κανονισμοί δεν υπάρχουν, παρά για ένα ελάχιστο τμήμα των (ιδιωτικών και δημοσίων) κατασκευών, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα και στον οποιοδήποτε έλεγχο των μελετών».

Αυτό επισήμανε χτες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Οικονομίας Κατασκευών (ΙΟΚ), Νίκος Δεσύλλας, παρουσιάζοντας τον προγραμματισμό του νεοσύστατου αυτού οργανισμού, που ιδρύθηκε μόλις το 1998, αν και ήταν απαίτηση του ΤΕΕ εδώ και δεκαετίες.

Το σύνολο των προβλημάτων αυτών, τόνισε ο Ν. Δεσύλλας, πέρα από τις επιπτώσεις στην ποιότητα των υφιστάμενων έργων, δημιουργούν και υψηλό οικονομικό κόστος, αφού απαιτούν χιλιάδες ανθρωποώρες στη φάση της μελέτης και κατασκευής χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο.

Πάντως, όπως τόνισε τόσο ο ίδιος, όσο και άλλα μέλη του ΔΣ του ΙΟΚ, όλα αυτά τα προβλήματα δεν μπορούν να λυθούν αμέσως. Προς το παρόν η δραστηριότητα του ΙΟΚ κινείται σε τρία βασικά πλαίσια δραστηριοτήτων:

  • Δημιουργεί βάση δεδομένων για τα δομικά υλικά και τους κατασκευαστές.
  • Κάνει ανάλυση τιμών και τιμολογίων των διάφορων κατασκευών των έργων, αρχίζοντας πιλοτικά από μια Πρότυπη Ανάλυση Τιμών σκυροδέματος. Το σκυρόδεμα επιλέχθηκε διότι και χρησιμοποιείται σε ευρύ φάσμα κατασκευών και είναι από τις λίγες κατασκευές που διαθέτουν προδιαγραφές στην Ελλάδα. Το πόρισμα της ομάδας εργασίας αναμένεται σε ένα μήνα.
  • Μελετά την επάρκεια του ανθρώπινου δυναμικού στον κλάδο των κατασκευών. Σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε πρόσφατα, διαπίστωσε ελλείψεις σε διάφορες ειδικότητες και γι' αυτό προτείνει να δοθούν οικονομικά κίνητρα στις εταιρίες για να εκπαιδεύσουν προσωπικό μέσα στα εργοτάξια.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ