Τετάρτη 6 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 35
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΖΕΥΞΗ ΜΑΛΛΙΑΚΟΥ
Προχωρά ο διαγωνισμός για το «έργο των εργολάβων»

Σε ενάμιση χρόνο εκτιμά το ίδιο το ΥΠΕΧΩΔΕ ότι θα έχει αναδειχτεί η κοινοπραξία, που θα αναλάβει το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης του Μαλλιακού Κόλπου, που, όπως είναι γνωστό, θα κατασκευαστεί με το σύστημα της «αυτοχρηματοδότησης», δηλαδή με Σύμβαση Παραχώρησης αποικιοκρατικού τύπου.

Χτες ανακοινώθηκε ότι υπογράφηκαν τα τεύχη δημοπράτησης του έργου από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και διανεμήθηκαν στους 7 ομίλους ελληνικών και ξένων τεχνικών εταιριών, που έχουν προεπιλεγεί και θα συμμετάσχουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Η δεύτερη αυτή φάση θα γίνει τελικά σε δύο στάδια: Στο Α` στάδιο θα υποβληθούν οι τεχνικές προσφορές των διαγωνιζομένων, καθώς και οι οικονομικές προσφορές τους, οι οποίες θα πρέπει να περιλαμβάνουν τα ύψη της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου για 16 εναλλακτικά σενάρια που καθορίζονται στη Διακήρυξη. Η προθεσμία υποβολής των προσφορών για το στάδιο αυτό λήγει στις 31 Μάη 2001. Στο Β` στάδιο θα υποβληθεί η τελική οικονομική προσφορά των διαγωνιζόμενων που δε θα έχουν αποκλειστεί από το Α` στάδιο, πάνω στο σενάριο που θα έχει επιλεγεί από το υπουργείο.

Να σημειώσουμε ότι το έργο αυτό έχει κριθεί από πολλούς ως «έργο πολυτελείας», το οποίο θα ωφελήσει μόνο τους εργολάβους και τους τραπεζίτες. Πολύ περισσότερο, που τώρα εξαγγέλλεται και η κατασκευή, με το σύστημα της ληστρικής αυτοχρηματοδότησης και πάλι, του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, δηλαδή της οδού που θα ξεκινά λίγο έξω από τα Γρεβενά και θα καταλήγει στην Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης ακριβώς πριν τη ζεύξη του Μαλλιακού! Ποιος ο λόγος να γίνουν και τα δύο αυτά πανάκριβα οδικά έργα και όχι ένα συνδυαστικό ως αναβάθμιση της εθνικής οδού; Αυτό μόνο η πολιτική της κυβέρνησης που επιμένει να εξυπηρετεί τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα μπορεί να εξηγήσει...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ