ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Δεκέμβρη 2013
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΤΕΦ ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ
Μαζική συμμετοχή στο αθλητικό τουρνουά

Τουλάχιστον 300 σπουδαστές με 28 ομάδες ποδοσφαίρου και 22 ομάδες μπάσκετ αγκάλιασαν την πρωτοβουλία της Αθλητικής Επιτροπής του σπουδαστικού συλλόγου ΣΤΕΦ στο ΤΕΙ Πάτρας να διοργανώσει αθλητικό τουρνουά. Χτες έγινε η έναρξη του αθλητικού τουρνουά με μια πετυχημένη εκδήλωση όπου ο Αγγελος Σκιαδάς, εκ μέρους της Αθλητικής Επιτροπής, κάλεσε τους σπουδαστές να σηκώσουν κεφάλι: «Να σηκωθούμε από την εξέδρα και να μπούμε στο γήπεδο, διεκδικώντας δωρεάν αθλητισμό, με γήπεδα του ιδρύματος προσαρμοσμένα στις ανάγκες και επιστήμονες γυμναστές». Να σημειωθεί ότι η Αθλητική Επιτροπή συγκροτήθηκε με πρωτοβουλία της πλειοψηφίας του ΔΣ και γεννήθηκε για να δείξει την άλλη όψη του αθλητισμού, βάζοντας στόχο την ανάπτυξη της ομαδικότητας, της αλληλεγγύης, του συναγωνισμού μακριά από φαινόμενα βίας και ρατσισμού και ενάντια στην εμπορευματοποίηση του αθλητισμού.

Ο σύλλογος της ΣΤΕΦ το επόμενο διάστημα στο πλαίσιο του αθλητικού τουρνουά, θα διοργανώσει εκδήλωση για τον αθλητισμό, αλλά και κινητοποιήσεις για τη διεκδίκηση αθλητικών υποδομών στο ΤΕΙ Πάτρας και συγκεκριμένα: Τη λειτουργία του γυμναστηρίου με το απαραίτητο προσωπικό, γυμναστές και εξοπλισμό. Τη δημιουργία γηπέδου στο ΤΕΙ για την άθληση των σπουδαστών, με την εκμετάλλευση οικοπέδου που βρίσκεται στην ιδιοκτησία του ιδρύματος. Την ελεύθερη πρόσβαση στα δημοτικά γήπεδα της Πάτρας με την επίδειξη του φοιτητικού πάσο.

  • Η Γραμματεία Ηρακλείου του ΜΑΣ διοργανώνει τουρνουά ποδοσφαίρου 5χ5 στα γήπεδα του Calceto τα Σαββατοκύριακα 7-8/12 και 14-15/12 με δωρεάν συμμετοχή. Κεντρικό σύνθημα του τουρνουά είναι «Γνώρισε τον Αθλητισμό, πάλεψε για το δικαίωμά σου». Το ΜΑΣ καλεί όλους τους φοιτητές και σπουδαστές, συνολικά τη νεολαία της πόλης να δηλώσει συμμετοχή.
Περισσότερα από 1.000 κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία

Στιγμιότυπο από παλιότερη κινητοποίηση στο Βόλο
Στιγμιότυπο από παλιότερη κινητοποίηση στο Βόλο
Με πολλά κενά σε εκπαιδευτικούς μπήκε ο Δεκέμβρης σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, που κάνει λόγο για χιλιάδες ώρες που χάνονται σε μαθήματα ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ, σε μαθήματα γενικής Παιδείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Σύμφωνα με τελευταία στοιχεία της Ομοσπονδίας από 49 Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, τα κενά φτάνουν τα 1.087.

Ενδεικτικά αναφέρονται μεταξύ άλλων η περιοχή της Α' Αθήνας που τα κενά είναι 35 χωρίς να περιλαμβάνονται οι ειδικότητες που καταργήθηκαν στα ΕΠΑΛ, η Εύβοια με 45 κενά, η Ηλεία με 50, η Κοζάνη όπου σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, ελλείψει πιστώσεων αναπληρωτών, σε σχολεία δεν διδάσκονται πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, των Χανίων όπου σε ένα μόνο ΕΠΑΛ χάνονται 145 ώρες και τα κενά φτάνουν τα 30 κ.ά.

Στην Κεφαλονιά

Τα κενά και τα προβλήματα που δημιουργούνται στα ΕΠΑΛ της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης καταγγέλλει η τοπική ΕΛΜΕ. Οπως αναφέρει, οι μαθητές του τομέα Υγείας - Πρόνοιας στο ΕΠΑΛ Αργοστολίου, μετά τις διαθεσιμότητες των δύο εκπαιδευτικών και την κατάργηση του τομέα, διδάσκονται μαθήματα ειδικότητας που αντιστοιχούν μόνο σε 10 από τις 23 συνολικά ώρες, στη Γ' τάξη, ενώ ελλείψεις υπάρχουν και στις άλλες τάξεις. Αντίστοιχα, στο ΕΠΑΛ Ληξουρίου δεν έχει προσληφθεί ακόμη καθηγητής Μηχανολόγος Οχημάτων για να διδαχθούν μαθήματα ειδικότητας (22 ώρες).

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ χρεώνει ακέραια την ευθύνη στην κυβέρνηση, για τον κίνδυνο οι μαθητές να χάσουν τη χρονιά τους και για την υπονόμευση του δικαιώματος να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις. Παράλληλα επισημαίνει ότι στο ΕΠΑΛ Ιθάκης δε λειτουργεί εξεταστικό κέντρο στις πανελλαδικές, με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στη μετακίνηση και διαμονή στην Κεφαλονιά των μαθητών: «Από τους 10 μαθητές του ΕΠΑΛ Ιθάκης της ομάδας Α (υποψήφιοι για ΤΕΙ), που είχαν δηλώσει ότι θα εξεταστούν πανελλαδικά την περσινή σχολική χρονιά, μπόρεσαν να συμμετάσχουν τελικά μόνο οι δύο», σημειώνει η ΕΛΜΕ.

Διαμαρτυρία για τη δίωξη εκπαιδευτικού

Να σταματήσει η συνδικαλιστική δίωξη του εκπαιδευτικού, συνδικαλιστή του ΠΑΜΕ και μέλους της Ενωσης Γονέων Ε' Δημοτικής Κοινότητας Πειραιά απαίτησαν προχτές Τρίτη εκπαιδευτικοί και γονείς από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά.

Εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ, εργατικών σωματείων, συλλόγων εκπαιδευτικών και γονιών, έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, καθώς ο εκπαιδευτικός καλείται σε έγγραφη κατάθεση, επειδή ως μέλος της Ενωσης Γονέων μοίραζε ανακοινώσεις τη μέρα του αγιασμού σε λύκειο.

Οι εκπρόσωποι των φορέων κατέθεσαν στον Διευθυντή αποφάσεις Διοικητικών Συμβουλίων και Γενικών Συνελεύσεων που εκφράζουν την αλληλεγγύη τους στον εκπαιδευτικό και απαίτησαν να σταματήσει τώρα η δίωξή του. Δήλωσαν ότι σε καμιά περίπτωση δε θα επιτρέψουν σε κανέναν να παρεμποδίσει και να ποινικοποιήσει τη συνδικαλιστική δράση, με κατηγορίες ανυπόστατες και ψευδείς, σε μια περίοδο μάλιστα, όπου από τη μια οι εργαζόμενοι δέχονται ολομέτωπη επίθεση και από την άλλη αγώνες για την ανατροπή της αντιλαϊκής - αντεργατικής πολιτικής βρίσκονται σε εξέλιξη.

Για την έκθεση του ΟΟΣΑ

Κροκοδείλια δάκρυα για τα ελληνικά σχολεία, συνόδευσαν την προχτεσινή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Εκθεσης PISA του ΟΟΣΑ που διεξάγεται κάθε τρία χρόνια μετρώντας τις επιδόσεις των 15χρονων μαθητών στην κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες. Στα τεστ της PISA 2012 η Ελλάδα βρέθηκε στην 42η θέση, μεταξύ των 65 χωρών που συμμετείχαν, ενώ στην προηγούμενη έκθεση ήταν στην 25η θέση. Συγκέντρωσε 453 μονάδες στα μαθηματικά, 477 μονάδες στην κατανόηση κειμένου και 467 μονάδες στις φυσικές επιστήμες, ενώ ο μέσος όρος από όλους τους συμμετέχοντες ήταν περίπου στις 500 μονάδες.

Πρώτες χώρες στην έκθεση ήρθαν η Σανγκάη, η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ με βαθμολογίες που κυμαίνονταν από 523 έως και λίγο πάνω από 600. Διαχρονικά από το 2000 που ξεκίνησε το πρόγραμμα, η Ελλάδα συγκεντρώνει βαθμολογίες που κυμαίνονταν από 450 - 480, όπως ακριβώς και στη μέτρηση του 2012. Πάντως σ' αυτή τη μέτρηση του 2012 αποτυπώνονται πιο καθαρά απ' ό,τι στη μέτρηση του 2009, τα αποτελέσματα και από τη γενικευμένη εφαρμογή των νέων σχολικών βιβλίων, που ακολουθούν πολύ πιο έντονα τη λογική των χρηστικών δεξιοτήτων, την κατεύθυνση, δηλαδή, που υπαγόρευε ο ΟΟΣΑ όλη την προηγούμενη δεκαετία.

Το πρόγραμμα PISA αποτελεί ένα εργαλείο του ΟΟΣΑ για να σχεδιάζει και να προωθεί τις αναδιαρθρώσεις που απαιτεί κάθε φορά το κεφάλαιο για τα εκπαιδευτικά συστήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η PISA μετράει μαθησιακά αποτελέσματα, δηλαδή αποδέχονται ότι σκοπός του σχολείου είναι αποκλειστικά και μόνο η μάθηση, με άλλα λόγια η αφομοίωση πληροφοριών κι όχι η ολόπλευρη διαμόρφωση και καλλιέργεια της προσωπικότητας.

Είναι γεγονός ότι το περιεχόμενο του σχολείου σήμερα σε καμιά περίπτωση δεν προάγει την κριτική σκέψη και δε δημιουργεί το υπόβαθρο στους μαθητές να κατανοήσουν τους βασικούς νόμους κίνησης της φύσης και της κοινωνίας, να κατανοήσουν τον κόσμο γύρω τους και τη θέση τους σε αυτόν. Ομως αυτό το σχολείο, με αυτό το περιεχόμενο δημιουργήθηκε ακριβώς σύμφωνα με τις επιταγές και τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που την προηγούμενη δεκαετία αποθέωναν το σκανδιναβικό εκπαιδευτικό μοντέλο και τώρα στρέφουν το βλέμμα στα εκπαιδευτικά αποτελέσματα που εντοπίζουν στις χώρες της Ασίας.


Γ. Σ.

Εκδήλωση του ΕΣΥΝ

«Κρίση - Εξαρτήσεις - Διαπαιδαγώγηση» είναι το θέμα της εκδήλωσης που θα γίνει σήμερα Πέμπτη, στις 6.30 το απόγευμα στο 18ο Δημοτικό Σχολείο Θρακομακεδόνων (Αγίου Πέτρου και Σαμψούντος). Την εκδήλωση συνδιοργανώνουν το παράρτημα Θρακομακεδόνων του Εθνικού Συμβουλίου κατά των Ναρκωτικών και ο Σύλλογος Γονέων του σχολείου. Θα μιλήσει ο Παναγιώτης Κατηφές, γραμματέας του Κεντρικού Συμβουλίου του ΕΣΥΝ, κοινωνιολόγος.

Εκ παραδρομής στο χτεσινό ρεπορτάζ για τη συμφωνία συνεργασίας μεταξύ του Πανεπιστημίου Πατρών και της Interamerican γράφτηκε ότι στις εταιρείες του ομίλου εφαρμόζεται η μέθοδος των ενοικιαζόμενων εργαζομένων με 300 ευρώ και 12 ώρες δουλειά. Το σωστό είναι ότι αμείβονται με 300 ευρώ και δουλεύουν τετράωρα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ