ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Φλεβάρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Να μείνει ανέπαφο το άρθρο 24!

Απαράδεκτη χαρακτηρίζουν και τη νέα πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την αναθεώρηση του συγκεκριμένου άρθρου του Συντάγματος, οι συνεργαζόμενες οργανώσεις κατά της αναθεώρησης

«Εμμένουμε στη μη αναθεώρηση των άρθρων 24, 94, 95 και 100 του Συντάγματος, εντείνουμε τις κινητοποιήσεις μας ως την τελική νίκη». Αυτό τονίζουν με ανακοίνωσή τους οι συνεργαζόμενες οργανώσεις κατά της αναθεώρησης των παραπάνω άρθρων του Συντάγματος, χαρακτηρίζοντας ταυτόχρονα ως «απαράδεκτη» και τη νέα πρόταση αναθεώρησης του ΠΑΣΟΚ.

Συγκεκριμένα, οι συνεργαζόμενες οργανώσεις υπογραμμίζουν ότι οι μαζικές κινητοποιήσεις και η συνεχώς διογκούμενη αντίθεση προς την εξαιρετικά επικίνδυνη για το περιβάλλον αναθεώρηση των σχετικών άρθρων του Συντάγματος ανάγκασαν το ΠΑΣΟΚ να καταθέσει νέα πρόταση για την αναθεώρηση του άρθρου 24.

Στην ανακοίνωσή τους, επισημαίνεται ότι η νέα πρόταση της κυβέρνησης, υπό το πρόσχημα της προστασίας, ανοίγει το δρόμο για τον αποχαρακτηρισμό, την αλλαγή χρήσης και την οικοδόμηση των ιδιωτικών δασών και δασικών εκτάσεων. Ακόμη καταργεί τη συνταγματική προστασία από τα πάρκα, άλση, τεχνητές δασικές φυτείες και επιπλέον καθιερώνει την ανέλεγκτη από τη διοικητική δικαιοσύνη χωροταξία και πολεοδομία, καθιστώντας δυνατή την υλοποίηση έργων ιδιαίτερα βλαπτικών προς το περιβάλλον. Οσον αφορά την πρόταση αναθεώρησης που κατέθεσαν οι βουλευτές της ΝΔ Ντ. Μπακογιάννη, Ελσα Παπαδημητρίου και Ν. Αγγελόπουλος, οι συνεργαζόμενες οργανώσεις τη χαρακτηρίζουν ως «εξαιρετικά δασοκτόνα», σύμφωνα με την οποία η έννοια του δάσους και της δασικής έκτασης καθορίζεται από νόμο και όχι από τη δασική επιστήμη.

Καταλήγοντας οι συνεργαζόμενες οργανώσεις, υπογραμμίζουν ότι «αν ανησυχούν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ για την προστασία και διατήρηση του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος, που προφανώς υποβαθμίζεται, ας αναζητήσουν τα αίτια στις πολιτικές που μέχρι σήμερα ακολούθησαν σ' αυτό το ζήτημα οι εκάστοτε κυβερνήσεις και ας αφήσουν ανέπαφο το άρθρο 24».

O Μιχ. Δεκλερής

«Τεράστια προσωπικά συμφέροντα» βλέπει ο επίτιμος αντιπρόεδρος του Ε` Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας Μ. Δεκλερής πίσω από τις επιθέσεις βουλευτών εναντίον του και του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου. Μάλιστα, ο επίτιμος αντιπρόεδρος του ΣτΕ, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στο ραδιοφωνικό σταθμό «Πλάνετ», τάχθηκε υπέρ του αποκλεισμού από τη συζήτηση για την αναθεώρηση του άρθρου 24 των βουλευτών εκείνων που κατέχουν δασικές εκτάσεις.

«Προσωπικά πιστεύω, είπε ο Μ. Δεκλερής, ότι οι βουλευτές, οι οποίοι έχουν οι ίδιοι δασικές εκτάσεις δεν πρέπει ούτε να μετέχουν ούτε να ομιλούν. Αυτό θεωρώ ότι είναι πράγματι ένας υποβιβασμός του δημόσιου βίου, όταν πολιτικοί, που έχουν οι ίδιοι δασικές εκτάσεις, ταυτίζουν την ανάπτυξη της προσωπικής τους περιουσίας με την ανάπτυξη του ελληνικού κράτους. Είναι μια στοιχειώδης αρχή ότι εκείνοι οι οποίοι έχουν ένα συμφέρον σε μια υπόθεση, δεν πρέπει να τη χειρίζονται. Ευελπιστώ ότι θα ληφθεί μέριμνα, όταν θα ψηφίσουν, οι άνθρωποι αυτοί να μη μετάσχουν στην ψηφοφορία».

Παράλληλα, ο ανώτατος δικαστικός λειτουργός έκανε άλλη μια σημαντική προειδοποίηση. Είπε ότι με πρόσχημα την τουριστική ανάπτυξη, επιδιώκεται να απορροφηθούν κονδύλια της Κοινότητας, όπου εμπλέκονται και δασικές εκτάσεις. Απαντώντας σε ερώτηση για τις αρνητικές επιπτώσεις από τους συνεταιρισμούς, ο Μ. Δεκλερής είπε ότι υπάρχουν βλέψεις σε δασικές εκτάσεις μέσω της τουριστικής ανάπτυξης. «Στην πραγματικότητα, είπε, υπάρχει κάποια μεθόδευση να χρησιμοποιηθούν και κονδύλια ακόμα της Κοινότητας από ιδιώτες».

Διώξεις συνδικαλιστών στην ΕΘΕΛ

Αυθαίρετες μεταθέσεις μέλους του ΔΣ και του προέδρου της Εξελεγκτικής Επιτροπής του Συνδικάτου ΟΑΣΑ

Οργανωμένο σχέδιο συνδικαλιστικών διώξεων, που θυμίζουν άλλες εποχές, φαίνεται ότι έχει θέσει σε εφαρμογή το τελευταίο διάστημα η διοίκηση της Εταιρείας Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), με προφανή σκοπό να φιμώσει κάθε φωνή που αντιστέκεται και υπερασπίζεται τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Το σχέδιο αυτό τέθηκε ήδη σε εφαρμογή με δύο αυθαίρετες και βλαπτικές μεταθέσεις για συνδικαλιστικο-πολιτικούς λόγους, όπως όλα δείχνουν. Η πρώτη μετάθεση αφορά τον Γ. Κιούση, μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και στελέχος της ΔΑΣ (ΕΣΑΚ), ο οποίος μετατέθηκε αυθαίρετα από το αμαξοστάσιο της Ανθούσας σε αυτό του Μπραχαμίου. Ο εν λόγω συνδικαλιστής από τον Αύγουστο του 1999, που λειτούργησε το αμαξοστάσιο της Ανθούσας, ήταν προϊστάμενος κίνησης. Η μετάθεση αυτή είναι δυσμενής και έγινε αυθαίρετα, χωρίς τον παραμικρό υπηρεσιακό λόγο. Σίγουρα, όμως, συνδέεται με τη στάση που κράτησε ο συνδικαλιστής την περασμένη βδομάδα κατά τη διάρκεια νυχτερινής καθαριότητας στο αμαξοστάσιο, όταν διαμαρτυρήθηκε για τις αντίξοες συνθήκες με τις οποίες καλούνται οι εργαζόμενοι, χωρίς στολές, χωρίς σκέπαστρα κλπ. να εφοδιάζουν με καύσιμα το αμαξοστάσιο. Ο γενικός διευθυντής του αμαξοστασίου Παντ. Σταύρου έδωσε εντολή να απομακρυνθεί από το χώρο εργασίας και να «συνδικαλίζεται εκτός πύλης», ενώ λίγες μέρες μετά ο συνδικαλιστής έλαβε και την κοινοποίηση της μετάθεσής του στο αμαξοστάσιο Μπραχαμίου!

Η δεύτερη μετάθεση αφορά τον Θ. Μαλιδέρο, που είναι εκλεγμένος πρόεδρος της Εξελεγκτικής Επιτροπής του συνδικάτου και στις εκλογές συνεργάστηκε με τη ΔΑΣ. Και αυτός εργάζεται στο αμαξοστάσιο της Ανθούσας και για λόγους υγείας, μετά από εισήγηση των γιατρών, εδώ και έξι μήνες εκτελεί χρέη ελιγμοδηγού (οδηγός που εξυπηρετεί πάγιες ανάγκες, χωρίς να μεταφέρει επιβάτες). Οπως καταγγέλλει ο ίδιος, εντελώς αυθαίρετα ο αμαξοστασιάρχης Διον. Ξεσφίγγης αποφάσισε να του αλλάξει ειδικότητα και από ελιγμοδηγός να γίνει χορηγητής καυσίμων. Οταν του ζήτησε να γίνει εγγράφως η αλλαγή της ειδικότητας και όχι προφορικά, αντί άλλης απάντησης, την ίδια μέρα του κοινοποιήθηκε η μετάθεσή του στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού!

Ο πρόεδρος του συνδικάτου Χρ. Σταμούλος καταγγέλλει ότι οι ενέργειες αυτές της διοίκησης θυμίζουν εποχές του 1960 και του 1970, κάνει λόγο για τον «εκσυγχρονισμό του σήμερα σε φόντο του χτες» και προσθέτει ότι περιμένει τη στάση που θα κρατήσουν για τις συνδικαλιστικές διώξεις ΓΣΕΕ, ΕΚΑ και ΟΥΠΑΕ.

Στο μεταξύ, τις επόμενες μέρες πρόκειται να συνεδριάσει το ΔΣ του συνδικάτου, προκειμένου να αποφασίσει επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις, καθώς όλοι οι αρμόδιοι (υπουργοί, ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ και Τοπική Αυτοδιοίκηση) μήνες τώρα αδιαφορούν και δε δίνουν λύση σε συγκεκριμένα προβλήματα, τα οποία τους έχουν επισημανθεί εγγράφως επανειλημμένα (παράνομα παρκαρισμένα ΙΧ που εμποδίζουν τη διέλευση των λεωφορείων, δρομολόγια μέσα από λαϊκές αγορές κλπ.). Σημειώνεται ότι με εντολή του εισαγγελέα ανατέθηκε σε πταισματοδίκη η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τις καταγγελίες των εκπροσώπων του συνδικάτου, οι οποίοι χτες έδωσαν την πρώτη τους κατάθεση.

Εφόσον, πάντως, δε δοθούν λύσεις στα προβλήματα που παρεμποδίζουν την απρόσκοπτη κυκλοφορία των λεωφορείων, οι οδηγοί της ΕΘΕΛ έχουν προγραμματίσει γενική συνέλευση στις αρχές Μάρτη, για να αποφασίσουν κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους.

Κατατέθηκαν προσφορές για τα ΕΛΤΑ

Κατατέθηκαν χτες στη διοίκηση του ΕΛΤΑ οι λεγόμενες μη δεσμευτικές προσφορές των ξένων εταιριών που ενδιαφέρονται να αγοράσουν το μερίδιο του Οργανισμού που εκποιεί η κυβέρνηση.

Θυμίζουμε ότι προωθείται το ξεπούλημα του 25% των ΕΛΤΑ και του 50% συν το διευθυντικό δικαίωμα της θυγατρικής του, των ταχυμεταφορών. Εμπρακτο ενδιαφέρον εκδηλώθηκε από τα γερμανικά Deutsche Post, τα γαλλικά Le Post και τα ολλανδικά TPG.

Τις επόμενες εβδομάδες, εκπρόσωποι των εταιριών αναμένεται να προχωρήσουν σε έλεγχο των οικονομικών των ΕΛΤΑ και στα τέλη Μάρτη θα κατατεθούν οι οριστικές, δεσμευτικές προσφορές όσων ξένων συνεχίζουν να ενδιαφέρονται.

Το Φλεβάρη οι αυξήσεις του ΟΤΕ

Προς τα τέλη του μήνα αναμένεται να εφαρμοστούν τα νέα τιμολόγια του ΟΤΕ, που προβλέπουν τιμή αστικής μονάδας στις 10,5 δρχ./λεπτό (από 9 που είναι σήμερα) και αύξηση του πάγιου μηνιαίου τέλους από 2.400 δρχ. στις 2.800.

Η εποπτεύουσα τον κλάδο Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) συνέταξε κανονιστική πράξη, που καθορίζει το χρόνο εφαρμογής των τιμολογίων που ανακοινώνει κάθε εταιρία. Η ΕΕΤΤ βασίστηκε στο νόμο «περί απελευθέρωσης των τηλεπικοινωνιών», που ορίζει ότι οι τηλεπικοινωνιακές εταιρίες με ποσοστό διασύνδεσης στη χώρα άνω του 25% έχουν «δεσπόζουσα θέση» στην αγορά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΕΤΤ αποφάσισε για αυτές τις εταιρίες να μεσολαβούν 45 ημέρες από την ημέρα της κοινοποίησης των νέων τιμολογίων τους μέσω της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως μέχρι την εφαρμογή τους. Στις «δεσπόζουσες» εταιρίες σήμερα ανήκει μόνο ο ΟΤΕ και τα νέα του τιμολόγια ανακοινώθηκαν μέσα Γενάρη.

Οι εταιρίες που δεν έχουν «δεσπόζουσα θέση» θα μπορούν να εφαρμόζουν τα νέα τιμολόγιά τους, μετά από 30 μέρες από τη δημοσιοποίησή τους αν προβλέπονται αυξήσεις και μετά από 7 αν προβλέπονται μειώσεις.

Και τα ΚΤΕΟ σε ιδιώτες

Η λαίλαπα των ιδιωτικοποιήσεων σαρώνει τώρα και τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ), με ετήσια έσοδα άνω των 9 δισ. δρχ.

Την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ΚΤΕΟ ανήγγειλε χτες, μιλώντας σε ημερίδα της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, ο οποίος πρόσθεσε ότι μέχρι τον ερχόμενο Μάη θα καταθέσει στη Βουλή σχετικό νομοσχέδιο, με προοπτική τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ να λειτουργήσουν μέσα στο 2001. Ο υπουργός μίλησε για αναμόρφωση του συστήματος διενέργειας των τεχνικών ελέγχων, για αναβάθμιση των ΚΤΕΟ και για τη θέσπιση αυστηρότερου συστήματος εξέτασης των υποψήφιων οδηγών, σε πρώτη φάση στο θεωρητικό μέρος.

Στην ημερίδα μίλησε και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ι. Μανιάτης, ο οποίος είπε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις παρατηρούνται μεγάλες διαφοροποιήσεις μεταξύ των ΚΤΕΟ, όσον αφορά τα ποσοστά απόρριψης ή έγκρισης των ΙΧ. Αυτό το πρόβλημα, κατά τον γ.γ. του υπουργείου θα λυθεί με τη μηχανοργάνωση των ΚΤΕΟ και την αυτοματοποίηση των τεχνικών ελέγχων, με την εγκατάσταση σύγχρονων μηχανημάτων.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με καταγγελίες των ίδιων των εργαζομένων στα ΚΤΕΟ, η κυβέρνηση χρόνια τώρα μεθοδεύει την υποβάθμιση και απαξίωση των κρατικών κέντρων τεχνικού ελέγχου, ακριβώς επειδή στόχος της είναι περάσουν σε χέρια ιδιωτών ετήσια έσοδα διπλάσια των εννιά δισ. δραχμών, καθώς, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το 50% των οχημάτων της Αττικής και το 35% της Θεσσαλονίκης δεν έχουν ελεγχθεί ούτε μια φορά!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ