Τρίτη 13 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Διώξεις συνδικαλιστών στην ΕΘΕΛ

Αυθαίρετες μεταθέσεις μέλους του ΔΣ και του προέδρου της Εξελεγκτικής Επιτροπής του Συνδικάτου ΟΑΣΑ

Οργανωμένο σχέδιο συνδικαλιστικών διώξεων, που θυμίζουν άλλες εποχές, φαίνεται ότι έχει θέσει σε εφαρμογή το τελευταίο διάστημα η διοίκηση της Εταιρείας Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), με προφανή σκοπό να φιμώσει κάθε φωνή που αντιστέκεται και υπερασπίζεται τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Το σχέδιο αυτό τέθηκε ήδη σε εφαρμογή με δύο αυθαίρετες και βλαπτικές μεταθέσεις για συνδικαλιστικο-πολιτικούς λόγους, όπως όλα δείχνουν. Η πρώτη μετάθεση αφορά τον Γ. Κιούση, μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και στελέχος της ΔΑΣ (ΕΣΑΚ), ο οποίος μετατέθηκε αυθαίρετα από το αμαξοστάσιο της Ανθούσας σε αυτό του Μπραχαμίου. Ο εν λόγω συνδικαλιστής από τον Αύγουστο του 1999, που λειτούργησε το αμαξοστάσιο της Ανθούσας, ήταν προϊστάμενος κίνησης. Η μετάθεση αυτή είναι δυσμενής και έγινε αυθαίρετα, χωρίς τον παραμικρό υπηρεσιακό λόγο. Σίγουρα, όμως, συνδέεται με τη στάση που κράτησε ο συνδικαλιστής την περασμένη βδομάδα κατά τη διάρκεια νυχτερινής καθαριότητας στο αμαξοστάσιο, όταν διαμαρτυρήθηκε για τις αντίξοες συνθήκες με τις οποίες καλούνται οι εργαζόμενοι, χωρίς στολές, χωρίς σκέπαστρα κλπ. να εφοδιάζουν με καύσιμα το αμαξοστάσιο. Ο γενικός διευθυντής του αμαξοστασίου Παντ. Σταύρου έδωσε εντολή να απομακρυνθεί από το χώρο εργασίας και να «συνδικαλίζεται εκτός πύλης», ενώ λίγες μέρες μετά ο συνδικαλιστής έλαβε και την κοινοποίηση της μετάθεσής του στο αμαξοστάσιο Μπραχαμίου!

Η δεύτερη μετάθεση αφορά τον Θ. Μαλιδέρο, που είναι εκλεγμένος πρόεδρος της Εξελεγκτικής Επιτροπής του συνδικάτου και στις εκλογές συνεργάστηκε με τη ΔΑΣ. Και αυτός εργάζεται στο αμαξοστάσιο της Ανθούσας και για λόγους υγείας, μετά από εισήγηση των γιατρών, εδώ και έξι μήνες εκτελεί χρέη ελιγμοδηγού (οδηγός που εξυπηρετεί πάγιες ανάγκες, χωρίς να μεταφέρει επιβάτες). Οπως καταγγέλλει ο ίδιος, εντελώς αυθαίρετα ο αμαξοστασιάρχης Διον. Ξεσφίγγης αποφάσισε να του αλλάξει ειδικότητα και από ελιγμοδηγός να γίνει χορηγητής καυσίμων. Οταν του ζήτησε να γίνει εγγράφως η αλλαγή της ειδικότητας και όχι προφορικά, αντί άλλης απάντησης, την ίδια μέρα του κοινοποιήθηκε η μετάθεσή του στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού!

Ο πρόεδρος του συνδικάτου Χρ. Σταμούλος καταγγέλλει ότι οι ενέργειες αυτές της διοίκησης θυμίζουν εποχές του 1960 και του 1970, κάνει λόγο για τον «εκσυγχρονισμό του σήμερα σε φόντο του χτες» και προσθέτει ότι περιμένει τη στάση που θα κρατήσουν για τις συνδικαλιστικές διώξεις ΓΣΕΕ, ΕΚΑ και ΟΥΠΑΕ.

Στο μεταξύ, τις επόμενες μέρες πρόκειται να συνεδριάσει το ΔΣ του συνδικάτου, προκειμένου να αποφασίσει επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις, καθώς όλοι οι αρμόδιοι (υπουργοί, ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ και Τοπική Αυτοδιοίκηση) μήνες τώρα αδιαφορούν και δε δίνουν λύση σε συγκεκριμένα προβλήματα, τα οποία τους έχουν επισημανθεί εγγράφως επανειλημμένα (παράνομα παρκαρισμένα ΙΧ που εμποδίζουν τη διέλευση των λεωφορείων, δρομολόγια μέσα από λαϊκές αγορές κλπ.). Σημειώνεται ότι με εντολή του εισαγγελέα ανατέθηκε σε πταισματοδίκη η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τις καταγγελίες των εκπροσώπων του συνδικάτου, οι οποίοι χτες έδωσαν την πρώτη τους κατάθεση.

Εφόσον, πάντως, δε δοθούν λύσεις στα προβλήματα που παρεμποδίζουν την απρόσκοπτη κυκλοφορία των λεωφορείων, οι οδηγοί της ΕΘΕΛ έχουν προγραμματίσει γενική συνέλευση στις αρχές Μάρτη, για να αποφασίσουν κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ