Τρίτη 13 Φλεβάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Προσπέλαση μέχρι 75 λεπτά, αλλά επί χάρτου...

Σχεδόν ειδυλλιακή εικόνα παρουσίασε χτες το ΥΠΕΧΩΔΕ για τους χρόνους που θα χρειάζεται κανείς να μεταβεί στο νέο αεροδρόμιο

Από 15 μέχρι 75 λεπτά είναι ο χρόνος που θα χρειάζεται κανείς το Μάρτη να φτάσει στο αεροδρόμιο Σπάτων με ΙΧ αυτοκίνητο ή με ταξί, σύμφωνα με τη μελέτη συγκοινωνιολόγων, που παρουσίασε χτες σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, σε μια προσπάθεια να πείσει ότι - τουλάχιστον όσον αφορά τον τομέα του - τα πάντα θα είναι έτοιμα για την επίσημη έναρξη λειτουργίας του. Βέβαια η πρόσβαση στο αεροδρόμιο με άλλα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως μετρό ή προαστιακός σιδηρόδρομος, είναι ακόμη πιο... χρονοβόρα, για τον απλούστατο λόγο ότι η κατασκευή τους βρίσκεται ακόμη στις μελέτες... Οσον αφορά την ακριβή ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δήλωσε ότι αυτή θα καθοριστεί εντός των προσεχών ημερών και - πάντως - αυτή θα είναι εντός του Μάρτη.

Τόσο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, όσο και ο συγκοινωνιολόγος Ι. Φραντζεσκάκης, μοίρασαν χάρτες με τις «βέλτιστες» διαδρομές για το αεροδρόμιο που προέκυψαν από τη μελέτη για κάθε δήμο του Λεκανοπεδίου Αττικής - αλήθεια οι χάρτες αυτοί θα μοιράζονται άραγε μαζί με τα εισιτήρια στους επιβάτες; Οι διαδρομές αυτές καταλήγουν σε 6 κύριους κλάδους προσπέλασης, οι οποίοι οδηγούν στους 3 Ανισόπεδους κόμβους Γέρακα, Παλλήνης και Αεροδρομίου. Πρόκειται συγκεκριμένα:

  • Ο κλάδος Λ. Βάρης - Κορωπίου - Ανισόπεδος Κόμβος Αεροδρομίου, που αφορά την προσπέλαση από τους νοτιοδυτικούς δήμους.
  • Ο κλάδος Μεσογείων - Ανισόπεδος Κόμβος Παλλήνης, που αφορά την προσπέλαση από τους κεντρικούς δήμους της πρωτεύουσας και το μεγαλύτερο τμήμα του Δήμου Αθηναίων.
  • Ο κλάδος Δουκίσσης Πλακεντίας - Ανισόπεδος Κόμβος Γέρακα, που αφορά την προσπέλαση των δήμων Δυτικής Αττικής, μέσω της Λ. Κηφισσού.
  • Ο κλάδος Αναπαύσεως - Κλεισθένους - Ανισόπεδος Κόμβος Γέρακα, που αφορά την προσπέλαση από τους Βόρειους Δήμους.


Οπως δήλωσε ο Ι. Φραντζεσκάκης οι τρεις πρώτοι κλάδοι θα απορροφούν το 90% περίπου των μετακινήσεων προς το νέο Αεροδρόμιο, ενώ ο τέταρτος το υπόλοιπο 10% των μετακινήσεων.

Αναλυτικότερα σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, οι κάτοικοι μόνο 6 δήμων (Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Κερατσινίου, Μαραθώνα, Περάματος και Φυλής) θα χρειάζονται χρόνο από 60-75 λεπτά για να φτάσουν στο αεροδρόμιο Σπάτων, ενώ οι κάτοικοι άλλων 54 δήμων θα χρειάζονται χρόνο μικρότερο από 45 λεπτά και άλλων 30 περίπου δήμων θα χρειάζονται από 45-60 λεπτά.

Οπως πρόσθεσε ο Ι. Φραντζεσκάκης, ο μέσος χρόνος προσπέλασης στο νέο αεροδρόμιο το Μάρτη θα είναι μόνο κατά 6 λεπτά μεγαλύτερος από αυτόν που χρειάζεται κανείς σήμερα για να φτάσει στο αεροδρόμιο Ελληνικού, ενώ το 2004, όταν θα έχει ολοκληρωθεί η Αττική Οδός, ο μέσος αυτός χρόνος θα είναι μικρότερος κατά 15 λεπτά, από ό,τι σήμερα.

Ο Κ. Λαλιώτης δήλωσε επίσης ότι μέσα στο Μάρτη θα είναι έτοιμα 22 χιλιόμετρα της Αττικής Οδού (σ.σ. θα πληρώνουμε διόδια τουλάχιστον 200 δρχ., αν και δε θα έχει ολοκληρωθεί ούτε κατά 40%), αλλά και τα έργα διαπλάτυνσης που γίνονται σε παράπλευρους οδούς, όπως Δουκίσσης Πλακεντίας, Κλεισθένους, Βάρης - Κορωπίου, Λ. Μαραθώνα κ.λπ.

Η ΙΑΤΑ

Στο μεταξύ σημαντικό πρόβλημα εγείρουν οι δηλώσεις παραγόντων της ΙΑΤΑ (Διεθνής Ενωση που εκπροσωπεί τις αεροπορικές εταιρίες). Πιο συγκεκριμένα, ο γενικός διευθυντής της Ενωσης αυτής Πιερ Ζανιό, σε δηλώσεις που έκανε την περασμένη Παρασκευή, ανέφερε ότι «η κύρια οδός πρόσβασης του αεροδρομίου σαφώς δε θα είναι έτοιμη κατά την έναρξη λειτουργίας» και ότι «απέχουν πολύ από την ολοκλήρωσή τους πολύ σημαντικές εγκαταστάσεις».

Στις δηλώσεις αυτές απάντησε με ανακοίνωσή της η εταιρία «Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών», υποστηρίζοντας ότι: Οι οδικές προσβάσεις θα είναι έτοιμες πριν την έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου, όπως επίσης και οι εμπορευματικές εγκαταστάσεις, ενώ τα συστήματα αεροναυτιλίας θα τεθούν σε ισχύ την 1η Μάρτη. Παράλληλα, δηλώνει ότι οι εργασίες βαριάς συντήρησης θα εκτελούνται στις σημερινές εγκαταστάσεις του Ελληνικού!

Η ΙΑΤΑ, με νεότερες δηλώσεις του εκπροσώπου Τύπου της στην «Ντόιτσε Βέλε», επιμένει ότι είναι ανεπαρκείς οι οδικές προσβάσεις στο νέο αεροδρόμιο. Κατά τον Τιμ Γκουντγίαρ, στην περίπτωση του αεροδρομίου Σπάτων δεν υπάρχουν οι οδοί πρόσβασης και σε αυτές τις περιπτώσεις δημιουργείται χάος. Στην επισήμανση ότι και σε άλλα σύγχρονα αεροδρόμια παρατηρούνται ανάλογα προβλήματα, είπε ότι το αεροδρόμιο Σπάτων είναι το πιο καινούριο αεροδρόμιο της Ευρώπης, ενώ έκανε σύγκριση με το καινούριο αεροδρόμιο του Μονάχου, για το οποίο είχε να πει ότι εκεί «οι αρχές έκαναν ό,τι είναι δυνατόν για να τελειώσουν τα έργα υποδομής».

Τα υπέρογκα τέλη

Πάντως, η όλη «κόντρα» δε φαίνεται να είναι άσχετη με τα υπερβολικά τέλη αεροδρομίου που ζητά η «Χόχτιφ», προκειμένου να αποκομίσει υπερκέρδη και από τη λειτουργία του, καθώς κατέχει το 45% των μετοχών της «Αερολιμήν Αθηνών». Για παράδειγμα, σύμφωνα με μελέτη της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» υπολογίζεται ότι το κόστος χρήσης του νέου αεροδρομίου για ίδιο αριθμό επιβατών θα φτάσει τα 25 δισ. δρχ., έναντι 2,5 δισ. δρχ. που είναι σήμερα, δηλαδή θα δεκαπλασιαστεί! Τα τέλη αυτά οι αεροπορικές εταιρίες θα τα μετακυλήσουν στους επιβάτες (πολλοί μιλούν ήδη για αυξήσεις των εισιτηρίων έως και 35%) και γι' αυτό φοβούνται ότι θα χάσουν πελατεία.

Χτες οι συναρμόδιοι υπουργοί Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ, καθώς και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δημ. Ρέππας μίλησαν αόριστα για εγκαίνια του νέου αεροδρομίου μέσα στο Μάρτη, ενώ... διαβεβαίωναν ότι όλα είναι «μέλι γάλα» στις σχέσεις τους και ότι απλά ο καθένας εκφράζει τους προβληματισμούς του στον τομέα ευθύνης του.

Ο υπουργός Μεταφορών είπε ότι βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την έκδοση της άδειας στο νέο αεροδρόμιο, για να προσθέσει ότι το μείζον θέμα είναι η ασφάλεια. Πρόσθεσε ότι με την υπογραφή της άδειας θα παραδοθεί ένα «επιχειρησιακά έτοιμο και ασφαλές αεροδρόμιο». Ο υπουργός ανέφερε ότι μέσα στο Φλεβάρη θα παραληφθούν από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και θα τεθούν σε επιχειρησιακή λειτουργία τα συστήματα αεροναυτιλίας, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα δοκιμών και εξοικείωσης του προσωπικού σε διάστημα 30 ημερών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ