ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Μάρτη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Καμία ραδιο - κεραία στη Δυτική Αθήνα

Παράσταση διαμαρτυρίας έκαναν χτες στο υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών δήμοι και κάτοικοι της περιοχής

Από τη χτεσινή συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών
Από τη χτεσινή συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών
Σε επιχείρηση διάσπασης του κοινού μετώπου αντίστασης των κατοίκων και των Δήμων Δυτικής Αθήνας για τη μη εγκατάσταση των κεραιών ραδιοφωνικών σταθμών στις θέσεις «Ζαχαρίτσα», «Πυροβολεία» του όρους Αιγάλεω και στο Ποικίλο Ορος, επιδόθηκε χτες ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Βερελής, στη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο του Αναπτυξιακού Συνδέσμου Δυτικής Αθήνας (ΑΣΔΑ), τους δημάρχους της περιοχής και εκπροσώπους δημοτικών παρατάξεων.

Η συνάντηση μάλιστα έγινε μετά από συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποίησαν την ίδια ώρα, έξω από το υπουργείο, εκατοντάδες κάτοικοι της περιοχής. Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός, επικαλούμενος την ασφάλεια του εναέριου χώρου, ενόψει της έναρξης λειτουργίας του αεροδρομίου των Σπάτων, δήλωσε πως θα μεταφερθούν στις παραπάνω τοποθεσίες 24-25 κεραίες, μέχρι να διαμορφωθεί το πάρκο κεραιών της Πάρνηθας, όπου θα εγκατασταθούν οριστικά και πως 3 - 4 θα μείνουν προσωρινά στο όρος Αιγάλεω. Επιπλέον, δήλωσε πως η ισχύς εκπομπής θα μειωθεί στο 1/10, πως θα γίνει έλεγχος από την Εθνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η λειτουργία τους και πως η μετεγκατάστασή τους στο πάρκο της Πάρνηθας θα γίνει πριν από τις δημοτικές εκλογές.

Το πρόσχημα της προσωρινότητας όμως, όχι μόνο δεν έπεισε αλλά προκάλεσε την αντίδραση των δημάρχων, οι οποίοι επέμειναν στην απομάκρυνση όλων των κεραιών από τη Δυτική Αθήνα, όπως ομόφωνα έχουν αποφασίσει και τα Δημοτικά Συμβούλια όλων των δήμων της περιοχής. Τις αποφάσεις αυτές μάλιστα, καθώς και την προσπάθεια υποβάθμισης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που δεν ενημερώθηκε για αυτές τις ενέργειες, επισήμανε στον υπουργό κατά τη συνάντηση η επικεφαλής της «Δημοκρατικής Ενότητας» Νίκαιας, Βέρα Νικολαΐδου.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΑΣΔΑ Παν. Μπιτούνης, αν και χαρακτήρισε θετική την αναδίπλωση του υπουργείου και τη συζήτηση που έγινε, τόνισε πως οι δήμοι θα είναι σε επαγρύπνηση προκειμένου καμία κεραία να μην εγκατασταθεί στην περιοχή.

Αξίζει βέβαια να σημειωθεί πως για την εγκατάσταση των ραδιοφωνικών κεραιών στην Πάρνηθα υπάρχει σχετική υπουργική απόφαση, ενώ για την εγκατάστασή τους στη Δυτική Αθήνα δεν υπάρχει καμία μελέτη για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχουν στην υγεία των κατοίκων.

Σε περιφρούρηση των επίμαχων χώρων για να μην εγκατασταθεί καμία κεραία στην περιοχή, κάλεσε τους κατοίκους ο δήμαρχος Πετρούπολης Γιώργος Γιώγος, επισημαίνοντας πως η Τοπική Αυτοδιοίκηση μαζί με τους κατοίκους θα συνεχίσει τις κινητοποιήσεις για να μην υποβαθμιστεί άλλο η περιοχή και η ποιότητα ζωής των κατοίκων.

Επικίνδυνο κυβερνητικό παιχνίδι με τα τοξικά της ΕΒΟ

Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Π. Κοσιώνη

Εξηγήσεις για την υπόθεση του επικίνδυνου και θανατηφόρου τοξικού φορτίου με τα απόβλητα της ΕΒΟ, φέρνει στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Παναγιώτης Κοσιώνης, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες και απευθύνει προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Εθνικής Αμυνας.

«Εντονη ανησυχία και αναστάτωση έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης να μεταφερθούν μέσω του λιμανιού της Κορίνθου 100 τόνοι εξαιρετικά επικίνδυνων τοξικών - κυανιούχων υγρών», τονίζει ο βουλευτής του ΚΚΕ και συνεχίζει: «Πρόκειται για τα ίδια τοξικά απόβλητα της ΕΒΟ που πριν από ένα μήνα περίπου, επιχείρησαν ανεπιτυχώς, η εταιρία CINAR AE και η ΕΒΟ, να μεταφέρουν από το λιμάνι της Πάτρας, μετά την άρνηση του Λιμεναρχείου Πατρών».

Οπως επισημαίνει ο Π. Κοσιώνης, «το λιμάνι της Κορίνθου δεν πληροί τις προϋποθέσεις για τη μεταφορά τέτοιων επικίνδυνων τοξικών. Με βάση το ισχύον νομικό καθεστώς, ορθώς οι λιμενικές αρχές της Κορίνθου αρνήθηκαν να δώσουν άδεια μεταφοράς. Ομως, σύμφωνα με δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου, η κυβέρνηση πίεσε τόσο τη Νομαρχία, όσο και το Δήμο που τελικά συναίνεσαν για τη μεταφορά του θανατηφόρου φορτίου».

Για την υγεία των κατοίκων της περιοχής και την προστασία του περιβάλλοντος υπάρχει ανάγκη άμεσα, τώρα, να σταματήσει κάθε διαδικασία μεταφοράς τους, υπογραμμίζει ο βουλευτής του ΚΚΕ, που στη συνέχεια απευθύνει τα εξής καίρια ερωτήματα προς τους προαναφερόμενους υπουργούς:

  • Μετά την άρνηση των λιμενικών αρχών να επιτρέψουν τη μεταφορά μέσω του λιμανιού της Κορίνθου, πού βρίσκονται τα επικίνδυνα τοξικά; Μεταφέρθηκαν, από πού και πώς και τι μέτρα πάρθηκαν για τη διασφάλιση της υγείας των κατοίκων, αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος της ευρύτερης περιοχής;
  • Δεδομένου ότι το λιμάνι της Κορίνθου δεν πληροί τις προϋποθέσεις για τη μεταφορά τέτοιων επικίνδυνων τοξικών, πώς δόθηκε η σχετική εντολή μεταφοράς τους;
ΚΩΠΗΛΑΤΟΔΡΟΜΙΟ
Αμετακίνητη για Μαραθώνα η κυβέρνηση

Η κυβέρνηση δεν εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για το θέμα της χωροθέτησης Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων που προβλέπεται να γίνουν στην περιοχή του Σχοινιά και του Ριζάριου Μαραθώνα. Αυτό αποσαφήνισε χθες στη Βουλή, ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κώστας Λαλιώτης, απαντώντας σε σχετική Ερώτηση της βουλευτή του ΚΚΕ Λιάνας Κανέλλη, η οποία από την πλευρά της επισήμανε τις τεράστιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα υπάρξουν.

Οπως χαρακτηριστικά είπε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ «έχουν εξεταστεί όλες οι εναλλακτικές λύσεις», σημειώνοντας -προκείμενου να υπερασπιστεί την κυβερνητική απόφαση- ότι «το οικοσύστημα που υπάρχει στο Σχοινιά σήμερα, είναι κατ' ευφημισμόν οικοσύστημα», αφού από το 1950 και μετά «έχει υποβαθμιστεί και καταστραφεί». Συγκεκριμένα ανέφερε την ύπαρξη αμερικανικής βάσης, αεροδρομίου, καθώς και αυθαίρετης οικιστικής ανάπτυξης. «Υπήρχαν μπάζα και σκουπίδια» είπε χαρακτηριστικά. Μάλιστα δήλωσε ότι οι Ολυμπιακές εγκαταστάσεις θα αποκαταστήσουν το οικοσύστημα.

Παίρνοντας το λόγο η βουλευτής του ΚΚΕ, Λιάνα Κανέλλη, σημείωσε: «Δεν περπάτησαν τα σκουπίδια εκεί. Ποιος τα έβαλε; Υπάρχει μια πολιτεία που δεν τα μάζεψε. Το αεροδρόμιο δεν είναι αυτοφυές φυτό. Δε φυτρώνει σαν τη ρίγανη, το αεροδρόμιο. Είναι κατάλοιπο αμερικανικού αεροδρομίου που έμεινε εκεί», τονίζοντας ότι «κινδυνεύουν τα πούλια, κινδυνεύουν τα ζώα, κινδυνεύει το οικοσύστημα», ενώ έκανε λόγο για «ενδεχόμενο αξιοποίησης κάποιων περιουσιών στην περιοχή και καταστροφή του Τύμβου». Αναφερόμενη στην ύπαρξη εναλλακτικών λύσεων επισήμανε ότι υπάρχει και το Λαύριο «το οποίο δεν έχει τα ίδια ζητήματα και μάλιστα κοντά στην παραλία, που είναι ξερό, θα είχε και ζωή, ενδεχομένως, θα έβρισκαν "ψωμί" οι κάτοικοι» τι στιγμή που το Λαύριο αυτή τη στιγμή είναι υποβαθμισμένο και εργασιακά.

Συζήτηση

Συζήτηση με θέμα το Κωπηλατοδρόμιο που θα κατασκευαστεί στο Σχοινιά Μαραθώνα διοργανώνουν, αύριο Τετάρτη, στις 12 το μεσημέρι, στο Ιδρυμα Γουλανδρή - Χορν, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις: «WWF», «Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία», «Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης» και «Ελληνική Εταιρεία για την Προστασία του Περιβάλλοντος και της Πολιτιστικής Κληρονομιάς».

Με ανακοίνωσή τους οι τέσσερις οργανώσεις καλούν «όλους τους ανθρώπους του Πνεύματος και της Τέχνης που υπέγραψαν την επιστολή προς τον πρωθυπουργό για τη σωτηρία του Σχοινιά» για να τους ανακοινώσουν τις μέχρι τώρα ενέργειές τους και να συζητήσουν ιδέες για περαιτέρω δράση. Οπως αναφέρει η πρόσκληση «ευπρόσδεκτοι είναι και όλοι εκείνοι που για λόγους ανεξάρτητους από τη θέλησή τους δεν υπέγραψαν, τότε αλλά θέλουν να συνεργαστούν στο εξής».

Υπενθυμίζεται ότι το κείμενο για τη σωτηρία του Σχοινιά έχουν υπογράψει πάνω από 11.000 πολίτες, μεταξύ των οποίων εκατοντάδες άνθρωποι του Πολιτισμού.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Εκδόθηκε προχειρογραμμένη άδεια

Με την υπογραφή της άδειας λειτουργίας από τον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών, η κυβέρνηση ολοκλήρωσε τις τυπικές διαδικασίες για τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου Σπάτων στις 28 Μάρτη, αντί την 1η του μήνα που ήταν το αρχικό «στοίχημα» του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη.

Πάντως, το κείμενο της υπουργικής απόφασης που έδωσε χτες στη δημοσιότητα ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Βερελής, δεν είναι προσεκτικά γραμμένο, δηλωτικό και αυτό της προχειρότητας που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τα σοβαρά θέματα. Συγκεκριμένα, στο κείμενο αναφέρεται ότι «κανένα αεροσκάφος δε θα απογειώνεται ή προσγειώνεται στο αεροδρόμιο, εάν δε διαθέτει (σ.σ.: το αεροσκάφος!;) τις υπηρεσίες πυρόσβεσης και διάσωσης και τις ιατρικές υπηρεσίες και εξοπλισμό...». Οπως είναι προφανές, αυτές τις υπηρεσίες πρέπει να τις διαθέτει το ίδιο το αεροδρόμιο και όχι τα αεροσκάφη.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι αμφισβητείται ακόμα και η εθνική κυριαρχία της χώρας, καθώς ο ρόλος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας περιορίζεται μόνο σε εποπτικό, χωρίς να παρέχεται στην υπηρεσία (δηλαδή στο ελληνικό δημόσιο) η δυνατότητα, εφόσον κρίνει ότι συντρέχουν λόγοι, να ζητήσει από την εταιρία «Αερολιμήν Αθηνών» (δηλαδή τους Γερμανούς της «Χόχτιφ») να συμμορφωθούν. Ο μόνος περιορισμός που τίθεται στην εταιρία του αεροδρομίου είναι ότι θα πρέπει να γνωστοποιεί εγγράφως στην ΥΠΑ για τυχόν μεταβολές που επηρεάζουν της ασφάλεια και λειτουργία του αεροδρομίου.

Υπενθυμίζεται ότι το αεροδρόμιο Σπάτων θα λειτουργήσει μέχρι τον ερχόμενο Γενάρη χωρίς επισκευαστική βάση. Ως τότε η «ελαφρά» συντήρηση των αεροπλάνων θα μπορεί να γίνεται στο αεροδρόμιο Σπάτων, από την τεχνική βάση της «Ολυμπιακής Αεροπλοΐας», ενώ για τη «βαριά» συντήρηση αεροσκαφών θα παραμείνει σε λειτουργία η επισκευαστική βάση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», στο αεροδρόμιο του Ελληνικού.

Πάντως, οι πρώτες «παρενέργειες» από την επικείμενη λειτουργία του πανάκριβου ιδιωτικού αεροδρομίου Σπάτων έχουν γίνει ήδη ορατές, με την περικοπή δρομολογίων της «Αεροπλοΐας» προς νησιωτικούς προορισμούς. Στην απόφαση αυτή προχώρησε πρόσφατα η διοίκηση της εταιρίας, προκειμένου να αντιμετωπίσει το υψηλό κόστος χρήσης του αεροδρομίου. Ανάλογη απόφαση για περικοπή δρομολογίων, για τον ίδιο λόγο, πήρε χτες και η διοίκηση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας».

Ο αγώνας για τη διάσωση του ΘΩΝ συνεχίζεται

Αποφασισμένοι να αντιδράσουν αγωνιστικά στην προσπάθεια του μεγαλοκατασκευαστή Μπ. Βωβού να σπιλώσει τον αγώνα τους για τη διάσωση του εναπομείναντος κτήματος ΘΩΝ, είναι οι κάτοικοι, τα μέλη της Επιτροπής Αγώνα και του Πολιτιστικού Συλλόγου Ανω Αμπελοκήπων.

Στη χτεσινή Γενική Συνέλευση του Συλλόγου, επρόκειτο να συμφωνηθεί η προσφυγή στα Δικαστήρια εναντίον του Μπ. Βωβού για συκοφαντική δυσφήμιση, ο οποίος θορυβημένος από τα αποτελέσματα του αγώνα των κατοίκων, ανήρτησε γιγαντοαφίσες με τις οποίες καταγγέλλει ότι μέλος της Επιτροπής Αγώνα (που δεν κατονομάζει) τον εκβίασε με το ποσό των 100 εκατομμυρίων δραχμών για να σταματήσουν οι αντιδράσεις.

Παράλληλα, τα μέλη του Συλλόγου και της Επιτροπής Αγώνα δήλωσαν την αποφασιστικότητά τους να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις ώστε να μην περάσουν τα σχέδια του Μπ. Βωβού για τσιμεντοποίηση του ελεύθερου τμήματος του ΘΩΝ, που τόσο ανάγκη έχει η περιοχή να παραμείνει πράσινο. Μάλιστα, σε σχετική ανακοίνωσή τους, προκαλούν τον μεγαλοκατασκευαστή να «μας υποδείξει το στέλεχός μας που ενδιαφέρθηκε για τα εκατομμύριά του, διαφορετικά να μαζέψει τις ύβρεις του και να δεχτεί δημόσια ότι σε αυτόν τον τόπο υπάρχουν και πολίτες που αγωνίζονται με ανιδιοτέλεια για το καλό του τόπου και πως τα εκατομμύρια που διαθέτει δεν είναι ικανά για να αλλοτριώσουν τη συνείδηση ενός μέλους μας».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ