ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 16 Μάρτη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΙΚΑΡΙΑ
Απεργία για να μπουν καράβια!

Πανικαριακή απεργία και συγκέντρωση στον Αγ. Κήρυκο, με αίτημα την ομαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με την ηπειρωτική Ελλάδα

Μόνο σε ένα λιμάνι της Ικαρίας «πιάνει» αυτή τη στιγμή καράβι, λόγω της αυθαιρεσίας της ακτοπλοϊκής εταιρίας και του ΥΕΝ
Μόνο σε ένα λιμάνι της Ικαρίας «πιάνει» αυτή τη στιγμή καράβι, λόγω της αυθαιρεσίας της ακτοπλοϊκής εταιρίας και του ΥΕΝ
Σύσσωμοι οι κάτοικοι της Ικαρίας, αντιδρούν, στην αυθαιρεσία των ακτοπλοϊκών εταιριών που καλύπτουν δρομολόγια ανάλογα με το οικονομικό τους συμφέρον, αλλά και στην ενδοτική συμπεριφορά του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της κυβέρνησης προς τους εφοπλιστές.

Αύριο Παρασκευή θα πραγματοποιηθεί πανικαριακή 24ωρη απεργία. Οι κάτοικοι των Δήμων Αγ. Κηρύκου, Εύδηλου και Ραχών θα συγκεντρωθούν στις 11, στην Πλατεία Αγ. Κηρύκου. Θεωρώντας πιο αποτελεσματικό τρόπο τις αγωνιστικές διεκδικήσεις, απαιτούν από το υπουργείο και την κυβέρνηση: να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις, τις υποδομές κι ό,τι χρειάζεται, μέσα κι από το νομοσχέδιο για το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα, ώστε η επικοινωνία των πλοίων με τα νησιά να μην είναι υπόθεση των εφοπλιστών. Ζητούν επίσης οι κάτοικοι, οι τουρίστες, ο κόσμος να κινείται με σύγχρονα αξιόπιστα, ασφαλή πλοία. Να υπάρχουν τακτικά δρομολόγια χειμώνα καλοκαίρι σε όλα τα λιμάνια. Ν' αντιμετωπίζονται τελικά οι νησιώτες ως ισότιμοι πολίτες και να εξυπηρετούνται στις μετακινήσεις τους.

Πρόσφατα, η αντικατάσταση του πλοίου «Ολύμπια Εξπρές» - λόγω της ετήσιας επισκευής του - από το «Εξπρές Μιλένα» της εταιρίας του Αγούδημου, οδήγησε στη διακοπή της σύνδεσης με το λιμάνι του Εύδηλου. Σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις της ακτοπλοϊκής εταιρίας, το νέο πλοίο πρέπει να τηρεί το ίδιο δρομολόγιο με το προηγούμενο. Ομως άλλη ήταν η γνώμη της εταιρίας. Και ενώ μέχρι τώρα το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας έριχνε τις ευθύνες στην εταιρία του Αγούδημου, προκύπτει ότι έχει δώσει την έγκρισή του στο νέο δρομολόγιο, από τις 7 Μάρτη, σύμφωνα με έγγραφο που παρουσίασε η ίδια η εταιρία!

Την περασμένη Τρίτη συγκεντρώθηκαν στο Δημαρχείο Εύδηλου, οι εκπρόσωποι των τριών Δήμων του νησιού και οι νομαρχιακοί σύμβουλοι της επαρχίας και πήραν την απόφαση για απεργία σε κάθε επαγγελματική ή άλλη δραστηριότητα.

Να θυμίσουμε ότι οι κάτοικοι του νησιού, μετά το ναυτικό έγκλημα του «EXPRESS SAMINA» απαίτησαν άμεσους και ουσιαστικούς ελέγχους των πλοίων με τη συμμετοχή του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος, τη σύσταση Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για την εξυπηρέτηση των επιβατών, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες και την ανάπτυξη της νησιώτικης Ελλάδας. Τέλος, πρόσφατα υπήρξαν έντονες αντιδράσεις απέναντι στο νέο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα, που προβλέπει την τριχοτόμηση του Αιγαίου σε «ελεύθερες γραμμές», σε γραμμές «δημόσιου συμφέροντος» και σε «άγονες γραμμές», προσφέροντας περισσότερα οικονομικά κίνητρα προς τους εφοπλιστές, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να καθορίζουν οι ίδιοι τα δρομολόγια και «τσεκουρώνοντας» τους επιβάτες.

ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΑΝΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
Πανελλαδική κινητοποίηση των εργαζομένων

Απεργία ενάντια σε απολύσεις και στην καταπάτηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας

Με νέα τριήμερη απεργιακή κινητοποίηση απαντούν οι εργαζόμενοι στις Εταιρείες Ανεφοδιασμού Αεροπορικού Καυσίμου, στην προσπάθεια των εταιριών να ανατρέψουν τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, μειώνοντας κατά πολύ τις αποδοχές των εργαζομένων και να απολύσουν ορισμένους από αυτούς.

Χαρακτηριστικό της πολιτικής των εταιριών είναι η εταιρία ΕΚΟ που θέλει 24 από τους εργαζόμενους που απασχολεί σήμερα στον ανεφοδιασμό να τους απολύσει έτσι ώστε: 16 από αυτούς να τους ωθήσει στην πρόωρη συνταξιοδότηση και τους υπόλοιπους 8 να τους απολύσει και να τους επαναπροσλάβει όχι πλέον η ΕΚΟ, αλλά η SAFCO, που είναι κοινοπραξία των εταιριών ΕΚΟ, MOBIL, SHELL και BP και θα λειτουργήσει στο νέο αεροδρόμιο των Σπάτων. Μόνο που η επαναπρόσληψή τους επιχειρείται να γίνει με μείωση των αποδοχών τους κατά 30% περίπου.

Η νέα κινητοποίηση αποτελεί συνέχεια, αλλά και κλιμάκωση της προηγούμενης τριήμερης απεργίας, που άρχισε την προηγούμενη Παρασκευή στο αεροδρόμιο του Ελληνικού και η συμμετοχή των εργαζομένων ήταν σχεδόν καθολική. Κύρια αιτήματα των εργαζομένων είναι να μην απολυθεί κανένας εργαζόμενος και να εργαστούν στο νέο αεροδρόμιο των Σπάτων, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο για τη συγκεκριμένη ειδικότητα, χωρίς την ακύρωση των εργασιακών τους δικαιωμάτων που επιχειρούν οι εταιρίες καυσίμων με την αλλαγή της συλλογικής σύμβασης εργασίας.

Η απεργία, που θα γίνει στα αεροδρόμια Ελληνικού (Ανατολικό - Δυτικό), Θεσσαλονίκης, Κρήτης (Ηρακλείου - Χανίων), Κέρκυρας και Ρόδου και στην οποία συμμετέχουν και οι εργαζόμενοι στις εγκαταστάσεις των Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαίου Αττικής και στις φορτώσεις των Διυλιστηρίων Αεροπορικού Καυσίμου, θα αρχίσει σήμερα Παρασκευή στις 6 το απόγευμα και θα λήξει την Κυριακή τα μεσάνυχτα.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Δυο νέοι φορείς «απασχολησιμότητας»

Δυο νέα «επιχειρησιακά» προγράμματα, ένα επαγγελματικής κατάρτισης και ένα ενίσχυσης της απασχόλησης, θα αναλάβει να υλοποιήσει το υπουργείο Εργασίας, ώστε με πόρους κύρια της Ευρωπαϊκής Ενωσης να προωθήσει ακόμη περισσότερο την αντεργατική πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση. Χτες υπογράφτηκε η σχετική συμφωνία μεταξύ του υπουργού Εργασίας Τ. Γιαννίτση και της αρμόδιας Κοινοτικής Επιτρόπου Α. Διαμαντοπούλου, σε μια πανηγυρική εκδήλωση στο Ζάππειο.

Αποκαλυπτική για τις σκοπιμότητες των δυο νέων αυτών προγραμμάτων ήταν η Α. Διαμαντοπούλου στην ομιλία της, καθώς είπε: «Υπάρχει λοιπόν ένας σαφής στόχος που είναι η πλήρης απασχόληση. Για την υλοποίηση αυτού του στόχου υπάρχει μία πολιτική, η οποία έχει συμφωνηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο, και είναι η στρατηγική για την απασχόληση». Σε άλλο σημείο ανέφερε ότι «η Ελλάδα έχει υποβάλει ένα Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Απασχόληση, όπου διατηρεί την ευρωπαϊκή γραμμή των 4 αξόνων, δηλαδή την απασχολησιμότητα, την προσαρμοστικότητα, την επιχειρηματικότητα και τις ίσες ευκαιρίες», για να καταλήξει ότι «το Κοινοτικό Πλαίσιο είναι το χρηματοδοτικό εργαλείο για να υλοποιηθεί αυτή η πολιτική».

Πρέπει να σημειωθεί ότι με τον όρο «πλήρης απασχόληση», η Α. Διαμαντοπούλου δεν εννοεί σταθερή εργασία με σταθερό ωράριο, αλλά... δουλιά «για όλους», στα πλαίσια της μερικής απασχόλησης, της υποαπασχόλησης, της απασχολησιμότητας...

Μα και ο υπουργός Εργασίας, στην εκτενή ομιλία του, επισήμανε ότι τα δυο προγράμματα θα βοηθήσουν «στη δημιουργία της δυνατότητας της χώρας μας να περάσει στις καινούριες συνθήκες οικονομικής ανάπτυξης που διαμορφώνονται λίγο ως πολύ παντού».

ΛΕΣΒΙΑΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΟΧΙ στο νέο θεσμικό πλαίσιο

Η συγκεντροποίηση κεφαλαίων, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μονοπωλιακών και προνομιούχων ομίλων, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για τις θέσεις εργασίας των ναυτεργατών, την ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των νησιών, θα προκληθεί, μεταξύ άλλων, με το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Λεσβιακών Συλλόγων Αττικής.

Οπως υπογραμμίζεται, η απελευθέρωση της ακτοπλοΐας είναι σίγουρο ότι θα φέρει όξυνση του εφοπλιστικού ανταγωνισμού, με κυρίαρχο το εφοπλιστικό κέρδος στις γραμμές «φιλέτα» και για το χρονικό διάστημα που θα υπάρχει αυξημένη κερδοφορία, δηλαδή μεγάλη τουριστική κίνηση.

Κατά τους χειμερινούς μήνες, τονίζεται επίσης, είναι αμφίβολο αν θα υπάρχει εξυπηρέτηση και ανεφοδιασμός από την «ελάχιστη συχνότητα δρομολογίων» που προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο και στις κύριες γραμμές και για τις γραμμές στα δευτερεύοντα λιμάνια. Θα υπάρξουν εξωφρενικές κρατικές επιδοτήσεις στους ιδιώτες εφοπλιστές. Εξωφρενικές επιδοτήσεις, απαλλαγές από εισφορές σε ναυτιλιακά ασφαλιστικά ταμεία και ναυτιλιακά τέλη κ.ά.

«Φαίνεται λοιπόν καθαρά, καταγγέλλει η Ομοσπονδία, ότι με το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες παραδίδεται ένας νευραλγικός τομέας της ελληνικής οικονομίας στο εφοπλιστικό κεφάλαιο με απρόβλεπτες οικονομικές, κοινωνικές και εθνικές συνέπειες για τον ευαίσθητο χώρο του Αιγαίου».

Η Ομοσπονδία όπως και δεκάδες μέχρι στιγμής συνδικαλιστικοί και άλλοι φορείς προτείνουν τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που θα εξασφαλίζει μεταξύ άλλων τον κοινωνικό χαρακτήρα των θαλάσσιων συγκοινωνιών, θα προστατεύει τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, ασφαλείς και φτηνές μεταφορές κ.ά.

ΠΕΜΕΝ
Απαράδεκτη καθυστέρηση από το υπουργείο

Τη σκόπιμη κωλυσιεργία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας που με αστήρικτες δικαιολογίες αναβάλλει συνεχώς την έκδοση των πιστοποιητικών ναυτικής ικανότητας νέου τύπου, το γνωστό ως «Κατάλληλο Πιστοποιητικό», καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού. Σύμφωνα με το ΥΕΝ, έπρεπε η έκδοση των «κατάλληλων πιστοποιητικών», να είχε αρχίσει από την 1/1/2000.

«Το ΥΕΝ - τονίζεται - αγνόησε προκλητικά τις συνεχείς παραστάσεις και καταγγελίες της ΠΕΜΕΝ που έγιναν στο ΥΕΝ αλλά και στην ηγεσία του, για την παρατηρούμενη καθυστέρηση της έναρξης των διαδικασιών που έθετε σε άμεσο κίνδυνο την έγκαιρη και απρόσκοπτη αντικατάσταση των πάνω από 35.000 διπλωμάτων και πτυχίων όλων των ειδικοτήτων, που θα πρέπει να έχουν αντικατασταθεί μέχρι την 1/1/2002».

Η οργή όμως και η αγανάκτηση των μηχανικών και γενικότερα των ναυτεργατών έφθασαν στο αποκορύφωμά τους όταν άκουσαν εμβρόντητοι από τους αρμόδιους υπαλλήλους ότι λόγο τεχνικού προβλήματος θα καθυστερήσει για ένα με ενάμιση (!) μήνα η υποβολή των δικαιολογητικών.

«Δεν πρόκειται να δεχτούμε - καταλήγει η ανακοίνωση - να συνεχιστεί αυτό το παιχνίδι σε βάρος του κλάδου μας και θα παλέψουμε για να μην περάσουν τα αντιναυτεργατικά σχέδιά τους, που αποβλέπουν στον επαγγελματικό αφανισμό των Ελλήνων ναυτεργατών».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ