ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 13 Σεπτέμβρη 2018
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
Παρεμβάσεις φοιτητών για το δικαίωμα στη στέγαση

Από τη χτεσινή κινητοποίηση
Από τη χτεσινή κινητοποίηση
Σε παράσταση διαμαρτυρίας στο δημαρχείο Αθήνας προχώρησαν χτες το πρωί φοιτητές, ύστερα από κάλεσμα των Συλλόγων Οικοτρόφων της Νέας Φοιτητικής Εστίας ΕΜΠ, της ΦΕΑ και του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών. Κρατώντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα για το δικαίωμα στη δωρεάν στέγαση, κόντρα στη λογική που τους θέλει πελάτες, στήνοντας συμβολικά μία σκηνή στο χώρο έξω από το δημαρχείο, δήλωσαν πως δεν μπορεί η ανάγκη στέγασης χιλιάδων φοιτητών να είναι πανάκριβο εμπόρευμα και η αναζήτηση σπιτιού μαραθώνιος. Είχε προηγηθεί κινητοποίηση στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ, τον φορέα που είναι υπεύθυνος για τις εστίες.

Στις ευθύνες για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί αναφέρεται το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών με αφορμή τη χτεσινή κινητοποίηση, τονίζοντας ανάμεσα σε άλλα: «Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων, έχει μετατρέψει σε "ατομική ευθύνη" την αναζήτηση φοιτητικής στέγης με τη μη κατασκευή νέων εστιών, την υποβάθμιση των ήδη υπαρχουσών, τις περικοπές στο στεγαστικό φοιτητικό επίδομα. Είναι υπεύθυνη για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, για τη συνέχιση της υποχρηματοδότησης της φοιτητικής μέριμνας, την ώρα που χαρίζει εκατομμύρια σε μεγαλοεπιχειρηματίες με φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις (...).

Η διοίκηση του ΙΝΕΔΙΒΙΜ, υλοποιώντας τις κυβερνητικές εντολές, συνεχίζει την παράδοση της λειτουργίας των εστιών σε εργολάβους και τον αποκλεισμό χιλιάδων φοιτητών από τη δωρεάν στέγαση. Με την επιμονή των φοιτητών δεσμεύτηκαν για την υπενοικίαση ξενοδοχείων για όσους φοιτητές πληρούν τα κριτήρια και δεν χωράνε στις εστίες».

Το ΜΑΣ επισημαίνει και τις ευθύνες των διοικήσεων των ΑΕΙ, που έχουν εγκαταλείψει τις φοιτητικές εστίες, παραδίδοντας τη λειτουργία τους σε εργολάβους και προκρίνουν την επιχειρηματική αξιοποίηση της περιουσίας τους. Τέτοια περίπτωση είναι η πρόσφατη απόφαση της Συγκλήτου του ΕΚΠΑ για την παραχώρηση του κτιρίου στην οδό Πανεπιστημίου 53 και Σανταρόζα σε ιδιώτη, παρά την πάγια απαίτηση των φοιτητών για την κατασκευή εστίας στο συγκεκριμένο κτίριο.

«Από την άλλη, η δημοτική αρχή της Αθήνας δεν δεσμεύεται για την υλοποίηση κάποιων ελάχιστων μέτρων ανακούφισης των φοιτητών, όπως την κατάργηση των δημοτικών τελών και την παραχώρηση δημόσιων χώρων για την ανέγερση εστιών. Την ίδια ώρα, στο κέντρο της Αθήνας υπάρχουν δεκάδες κτίρια που μπορούν να αξιοποιηθούν ως εστίες, δημόσιες και δωρεάν για τους φοιτητές και ταυτόχρονα να δώσουν "ζωή" στο κέντρο της πόλης», αναφέρει το ΜΑΣ που καλεί να συνεχιστεί ο αγώνας, διεκδικώντας από την κυβέρνηση άμεση χορήγηση έκτακτου στεγαστικού επιδόματος, άμεση ένταξη των φοιτητών στο κοινωνικό τιμολόγιο και κατάργηση των δημοτικών τελών στη φοιτητική στέγη, άμεση ολοκλήρωση της διαδικασίας εισδοχής στις εστίες και υπενοικίαση ξενοδοχείων για τη στέγαση, ανέγερση νέων εστιών που να καλύπτουν τις ανάγκες, στην ευθύνη του κράτους χωρίς ιδιώτες και νοίκια.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Καμία δέσμευση για λύση των προβλημάτων στα σχολεία

Χωρίς καμία διαβεβαίωση για αντιμετώπιση των τεράστιων προβλημάτων που προκαλεί σε εκατοντάδες μαθητές η κατάργηση τμημάτων ΕΠΑΛ που χαρακτηρίζονται «ολιγομελή», έληξε η συνάντηση που είχε χτες το ΔΣ της ΟΛΜΕ με εκπροσώπους του υπουργείου Παιδείας. Η συνέχιση και φέτος της τακτικής να καταργούνται «ολιγομελή» τμήματα τομέων και ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ όλης της χώρας αναγκάζει τους μαθητές που τα επέλεξαν ή να αλλάξουν ειδικότητα ή να μετακινηθούν πολλά χιλιόμετρα, ακόμα και να αλλάξουν νομό προκειμένου να βρουν την ειδικότητά τους.

Το εκρηκτικό πρόβλημα που προκαλείται τέθηκε στη χτεσινή συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με παράγοντες του υπουργείου, από την πλευρά των οποίων η απάντηση ήταν ούτε λίγο ούτε πολύ η δημοσιονομική κατάσταση, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην εγκριθούν τμήματα ακόμα και με 7 - 8 μαθητές. «Το μνημόνιο συνεχίζεται παρά τους πανηγυρισμούς για επιστροφή στην κανονικότητα», δήλωναν μετά τη συνάντηση οι εκπρόσωποι της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ) στο ΔΣ της ΟΛΜΕ. Σε ό,τι αφορά δε τις καταγγελίες για τμήματα με 27 - 28 μαθητές, η απάντηση που πήραν ήταν ότι θα διατηρηθούν. Τόνιζαν επίσης πως χωρίς θετική απάντηση έμειναν τα αιτήματα για αντιμετώπιση του ζητήματος πληθωρικών τμημάτων που προκαλεί η εγκύκλιος, η οποία προβλέπει ότι τα τμήματα ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια θα είναι όσα και ο αριθμός των τμημάτων Γενικής Παιδείας.

Επίσης, καμία δέσμευση δεν ανέλαβαν οι εκπρόσωποι του υπουργείου και στο αίτημα να αρθούν τα εμπόδια που τίθενται στις εγγραφές ανήλικων μαθητών στα εσπερινά Γυμνάσια. Μάλιστα, σύμφωνα με τους εκπροσώπους της ΑΣΕ, όταν τέθηκαν τα προβλήματα που προκαλεί η απαίτηση να προσκομίσουν οι μαθητές βιβλιάριο εργασίας και αποδεικτικό σχέσης εξαρτημένης εργασίας - λόγος γίνεται για νέους που δουλεύουν ανασφάλιστοι και σε καθεστώς μαύρης εργασίας - οι εκπρόσωποι του υπουργείου παρότρυναν τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς να απευθυνθούν στις Επιθεωρήσεις Εργασίας, οι οποίες με απογυμνωμένο προσωπικό καλούνται να ευθυγραμμιστούν με τους αντιλαϊκούς νόμους...

ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Ελλείψεις σε επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό

Για άλλη μια χρονιά υπολειτουργούν τα ειδικά σχολεία της χώρας, καθώς διαπιστώνονται μεγάλες ελλείψεις σε επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό. Σύμφωνα με στοιχεία της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ), λείπουν βασικές ειδικότητες (φιλόλογοι, μαθηματικοί κ.ά.) στο Γυμνάσιο και Λύκειο Κινητικά Αναπήρων στην Ηλιούπολη, σχεδόν σε όλα τα σχολεία το μάθημα θα γίνεται λιγότερες ώρες λόγω των κενών, ενώ μεγάλο πρόβλημα διαπιστώνεται και στο ζήτημα της μεταφοράς από και προς τα σχολεία (ΕΕΕΕΚ Ν. Ηρακλείου, Ειδικό Σχολείο Ιλιον κ.ά.).

«Οι αλήθειες που βρήκαμε μπροστά μας ήταν: Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και βοηθητικό προσωπικό που εναλλάσσεται κάθε χρόνο. Το επιστημονικό προσωπικό που υποτίθεται ότι χρειάζεται να είναι έγκαιρα στη θέση του, ώστε να ετοιμάσει το εξατομικευμένο πλάνο και τους στόχους για κάθε παιδί - όπως η επιστήμη επιτάσσει - φτάνει το Νοέμβρη, το Δεκέμβρη, ακόμα και το Φλεβάρη. Ούτε να γνωριστούν δεν προλαβαίνουν με τα παιδιά μας, πόσο μάλλον να δουλέψουν πάνω σε συγκεκριμένους στόχους. Ο,τι δουλειά γίνεται, γίνεται με το φιλότιμο και την υπεράνθρωπη προσπάθεια του προσωπικού. Υλικοτεχνική υποδομή ελλιπής έως και επικίνδυνη σε ορισμένες περιπτώσεις. Ανυπαρξία επιστημονικών αναλυτικών προγραμμάτων, χωρίς συστηματική παρέμβαση με βάση την κατηγορία και το πρόβλημα του κάθε παιδιού, με αποτέλεσμα να χρυσοπληρώνουμε, όσοι μπορούμε ακόμα, τις ειδικές παιδαγωγικές υπηρεσίες στα απογευματινά ιδιωτικά κέντρα. Ελάχιστα δημόσια ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες.

Στοιχεία του υπουργείου Παιδείας μαρτυρούν πως τη σχολική χρονιά 2015/2016 μόλις 10.000 παιδιά με αναπηρία και μαθησιακές δυσκολίες παρακολουθούν κάποια βαθμίδα της Ειδικής Αγωγής, ενώ αυτά που έχουν ανάγκη είναι πάνω από 200.000 παιδιά, με βάση τα επιστημονικά στάνταρ, αυτήν τη στιγμή», σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων.

Και διεκδικεί μεταξύ άλλων: Να ανοίξουν τώρα όλα τα ειδικά σχολεία, πλήρως στελεχωμένα με μόνιμο προσωπικό, με βάση τις ανάγκες. Να διοριστούν τώρα όλοι οι απαραίτητοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και συνοδοί για την παράλληλη στήριξη. Καμία πληρωμή από τους γονείς για παράλληλη στήριξη και συνοδεία, Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση. Αμεση καταβολή των οφειλόμενων από τον ΕΟΠΥΥ στις οικογένειες των ΑμεΑ.

Με την «καραμέλα» περί υποκίνησης...

Τις πρακτικές του Γ. Αρσένη και όλων λίγο - πολύ των υπουργών Παιδείας της τελευταίας εικοσαετίας του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ ζήλεψε, όπως φαίνεται, ο υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, Κ. Γαβρόγλου, αναφορικά με τις μαθητικές κινητοποιήσεις. Ετσι, σε χτεσινή του ραδιοφωνική συνέντευξη, όταν ο δημοσιογράφος τον ρώτησε για τις εξαγγελίες του για το Λύκειο και την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση κι έκανε αναφορά στην ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας, ο υπουργός έσπευσε να απαντήσει με την... «καραμέλα» περί υποκινούμενων μαθητών!

«

Κάθε πρόταση είναι λανθασμένη, είναι ανάμεσα στο λανθασμένη και το ψέμα», είπε ο υπουργός για την ανακοίνωση του Συντονιστικού, προσπαθώντας έτσι αφοριστικά να ξεμπερδέψει με τον αντίλογο στο κυβερνητικό σχέδιο που κάνει το Λύκειο πιο σκληρό, πιο ταξικό και το υποτάσσει στην υπόθεση της πρόσβασης ακυρώνοντας τον μορφωτικό του ρόλο. Και στη συνέχεια, προσπαθώντας να υποτιμήσει την κρίση και τη δυνατότητα των ίδιων των μαθητών μέσα από τα συμβούλια και τους εκλεγμένους αντιπροσώπους τους να παίρνουν πρωτοβουλίες, να οργανώνουν τις αντιδράσεις τους κόντρα σε όσα τους μαυρίζουν το παρόν και το μέλλον, ο υπουργός πρόσθεσε: «Πώς τώρα κατάφεραν μία μέρα πριν το άνοιγμα των σχολείων να φτιάξουν Συντονιστικό, να συνεδριάσουν και να βγάλουν αυτό, εμένα μου κάνει εντύπωση. Βεβαίως όπως ξέρετε, το ΚΚΕ έχει πάρα πολλές ικανότητες»...

Πρέπει να ξέρει όμως ο υπουργός ότι οι μαθητές συναντιούνται και εκτός σχολείου και πριν αυτό ανοίξει, έχουν τα στέκια τους, έχουν τους εκλεγμένους τους και τα περσινά μαθητικά τους συμβούλια τα οποία είναι σε ισχύ, έχουν επομένως όλες τις δυνατότητες να κουβεντιάσουν και να πάρουν τις πρωτοβουλίες που εκείνοι κρίνουν. Και αν νομίζει ο υπουργός ότι έτσι, με τέτοιους παλαιοκομματικού τύπου αφορισμούς και ταμπέλες, θα ξεμπερδέψει με τους μαθητές και θα αναχαιτίσει τις αγωνιστικές τους διαθέσεις που εκφράζονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς, είναι γελασμένος!


Γ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ