ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 21 Φλεβάρη 2023
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Προεκλογικές φιέστες χειροκροτήματος ενός αντιδραστικού έργου

Το αντιδραστικό έργο του υπουργείου Παιδείας που, πατώντας στον βατήρα που έστρωσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, προχώρησε στην υλοποίηση των κατευθύνσεων ΕΕ - ΟΟΣΑ, παρουσίασε σε μια φιέστα προεκλογικού χαρακτήρα στο Μέγαρο Μουσικής, χτες, η κυβέρνηση. Η υπουργός Παιδείας, Ν. Κεραμέως, ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, οι υφυπουργοί κ.ά., αντάλλαξαν φιλοφρονήσεις και χειροκροτήματα, επιχειρώντας να κάνουν εκπαιδευτικούς, μαθητές, φοιτητές, γονείς «μοχλούς» της αντιδραστικής πολιτικής τους, με τις ευχαριστίες που μοίρασαν απλόχερα... Σα να μην είδε η κυβέρνηση τη μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών την προηγούμενη βδομάδα απέναντι σε όσα «πανηγυρίζει», αλλά και πλήθος κινητοποιήσεων φοιτητών κ.ά. που έχουν «μπλοκάρει» «εμβληματικές πλευρές» της πολιτικής που εφαρμόζει ακολουθώντας τις «βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ».

Η Ν. Κεραμέως χώρισε το έργο σε «5+1 θεματικές δέσμες». Η πρώτη, η «αποκατάσταση Εκπαίδευσης ως πραγματικά δωρεάν αγαθό», την ίδια στιγμή που οι μαθητές αναγκάζονται να χρυσοπληρώνουν ιδιωτικά φροντιστήρια, κέντρα εκμάθησης ξένων γλωσσών, αθλητικές δραστηριότητες...

Δεύτερη θεματική ήταν ο «εκσυγχρονισμός εκπαιδευτικού περιεχομένου, αναβάθμιση εκπαιδευτικών επιλογών», όπου αποθεώθηκαν οι δεξιότητες και τα νέα προγράμματα σπουδών, καθώς και το πολλαπλό βιβλίο, με την επίφαση ότι τάχα προσφέρεται για «συνδυαστική μάθηση», ενώ στην πραγματικότητα πρόκειται για μοχλό κατηγοριοποίησης σχολείων, τάξεων, μαθητών...

Τρίτη θεματική ήταν η «ενίσχυση ανθρώπινου δυναμικού της Εκπαίδευσης», όπου έγινε λόγος για τους 25.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, τους οποίους όμως η κυβέρνηση θέτει υπό αίρεση, αφού εκβιαστικά προϋποθέτει από τους νεοδιόριστους να υλοποιήσουν πρώτοι πρώτοι την αντιδραστική «αξιολόγηση»... Προφανώς, η «αξιολόγηση» αποτέλεσε το επόμενο παράδειγμα με το οποίο πανηγύρισε η κυβέρνηση...

Τέταρτη θεματική ήταν η «αναβάθμιση ποιότητας, αποτελεσματικότητα, λειτουργικότητα δομών Εκπαίδευσης», όπου εκθειάστηκε το «αυτόνομο» από τον «κρατικό εναγκαλισμό» σχολείο και πανεπιστήμιο, που σημαίνει περαιτέρω απόσυρση του κράτους από την ευθύνη χρηματοδότησης κ.λπ. Αλλά και το «πανεπιστημιακό περιβάλλον ελευθερίας και ασφάλειας» που επικαλείται η κυβέρνηση, εννοώντας την πανεπιστημιακή αστυνομία - που ακόμα ψάχνει τρόπο να μπει στα ιδρύματα - καθώς και την ελευθερία της κάθε επιχείρησης να χρηματοδοτεί κατά παραγγελία προγράμματα.

Στην πέμπτη θεματική, διαφημίστηκαν οι διαδραστικοί πίνακες, οι φορητές συσκευές κ.λπ., αλλά δεν ακούσαμε τίποτα για την υλικοτεχνική υποδομή στα σχολεία κ.λπ, ενώ η έκτη θεματική αφορούσε την απλοποίηση διαδικασιών.

Στην ίδια ρότα κινήθηκε και ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, ο οποίος είπε ότι στην Εκπαίδευση «μεγάλες αλλαγές επιτέλους υλοποιούνται», διαφημίζοντας προς την αστική τάξη την αποφασιστικότητα με την οποία η κυβέρνησή του νομοθέτησε χρόνιες απαιτήσεις του κεφαλαίου. Δίνοντας το περίγραμμα ξεχώρισε τα Αγγλικά στο νηπιαγωγείο, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, την αυτονομία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, την κατάρτιση κ.ά., κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ για την Εκπαίδευση, που προτάσσουν την αποσπασματικότητα και τις δεξιότητες, σε βάρος της ολόπλευρης μόρφωσης.

  • Την ίδια στιγμή, έξω από το Μέγαρο Μουσικής, η αστυνομία εξαπέλυσε επίθεση με γκλομπ και χημικά σε εκπαιδευτικούς που διαμαρτύρονταν για την πολιτική της κυβέρνησης.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Κάλεσμα προς τους γονείς για συμπόρευση ενάντια στην «αξιολόγηση» - μοχλό κατηγοριοποίησης

«Τα συμφέροντα και οι αγωνίες μας είναι κοινά! Εμείς, οι πολλοί, έχουμε τον νου μας στο παιδί! Ας δώσουμε ένα "μάθημα" στους λίγους που υπονομεύουν το μέλλον του!».Αυτό το κάλεσμα απευθύνει η ΔΟΕ με επιστολή της στους γονείς των μαθητών, να συμπορευτούν στον αγώνα ενάντια στην «ατομική αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών.

Στην επιστολή σημειώνεται μεταξύ άλλων: «Οι εκπαιδευτικοί δεν φοβόμαστε την "αξιολόγηση", δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε, δεν αντιδρούμε γιατί "δεν θέλουμε να ξεβολευτούμε" όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια, αλλά γιατί θέλουμε να προστατεύσουμε το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητ(ρι)ών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών (...)

Αυτό που φοβόμαστε επομένως δεν είναι η "αξιολόγηση"! "Φοβόμαστε" όμως αυτό που θέλουν να φέρουν μέσα από τη λεγόμενη "αξιολόγηση".

Στον 21ο αιώνα δεν ζούμε σε γυάλα. Την ίδια "αξιολόγηση" υλοποιούν εδώ και δεκαετίες σε πολλές μεγάλες χώρες της ΕΕ, στην Αγγλία, στην Αμερική. Ξέρουμε πολύ καλά, και πρέπει να το γνωρίζετε κι εσείς, ότι όπου εφαρμόζεται έχουν δημιουργηθεί σχολεία πολλών ταχυτήτων, με διαφοροποιημένο πρόγραμμα, που αντιεπιστημονικά διαχωρίζουν τους μαθητές σε α' και β' κατηγορίας.

Είναι προφανές ότι η στόχευση του υπουργείου είναι να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης, προκειμένου να αποδεχτούν ένα σχολείο το οποίο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Ενα σχολείο πανάκριβο για την οικογένεια, κατηγοριοποιημένο, που λειτουργεί με όρους επιχείρησης, μετρά έσοδα - έξοδα, αναζητά πόρους για να διασφαλίσει μία στοιχειώδη λειτουργία».

Συνεχίζουν τον αγώνα

Οι εκπαιδευτικοί, μετά τη μαζική απεργία τους στις 15 Φλεβάρη, συνεχίζουν με απεργία - αποχή από τις διαδικασίες της «ατομικής αξιολόγησης». Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ ν. Ρεθύμνης ανακοίνωσε πως «μαζικά, αποφασιστικά, μπλοκάραμε την έναρξη της "ατομικής αξιολόγησης" στο Δημοτικό Ζωνιανών και Ανωγείων. Ο σύμβουλος Εκπαίδευσης δεν προχώρησε σε ενημέρωση για την "αξιολόγηση", αφού οι συνάδελφοι συμμετείχαν στην απεργία αποχή». Στο ίδιο πλαίσιο, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Α' Αθήνας (Α' Σύλλογος, «Αθηνά», «Αριστοτέλης», «Παπαμαύρος», «Ρόζα Ιμβριώτη», «Μακρυγιάννης», «Παρθενώνας») καλούν τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς σε διαδικτυακή σύσκεψη την Πέμπτη 23/2, στις 6.30 μ.μ., μέσω zoom (https://us02web.zoom.us/j/85153829519 - Meeting ID: 851 5382 9519).

Παράλληλα αναδεικνύονται στην πράξη και διάφορα αντιεπιστημονικά και ευτράπελα στην προσπάθεια του υπουργείου να επιβάλει την αξιολόγηση, όπως αυτό που καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Σικυώνας - Ξυλοκάστρου, ότι τους νεοδιόριστους της Ειδικής Αγωγής στον νομό θα τους αξιολογήσουν οι συντονιστές Γενικής Αγωγής, δηλαδή συντονιστές άλλου αντικειμένου!

50 χρόνια από την κατάληψη της Νομικής

Εκδήλωση, αύριο Τετάρτη, στο φουαγιέ του Νέου Κτιρίου Νομικής, με ομιλητή τον Δημήτρη Γόντικα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ

Η Τομεακή Οργάνωση Πανεπιστημίων - Ερευνας Αττικής του ΚΚΕ και η Περιφερειακή Οργάνωση Σπουδάζουσας Αθήνας της ΚΝΕ πραγματοποιούν εκδήλωση για τα 50 χρόνια από την κατάληψη της Νομικής (τον Φλεβάρη του 1973), αύριο Τετάρτη στις 7 μ.μ. στο φουαγιέ του Νέου Κτιρίου Νομικής (είσοδος από οδό Σίνα ή Σόλωνος), με ομιλητή τον Δημήτρη Γόντικα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

Θα ακολουθήσει μουσικό αφιέρωμα, με τους Γιάννη Κοξαράκη (κιθάρα), Στέφανο Χατζηαναγνώστου (φλάουτο), Χρήστο Γκότζο (μπουζούκι), Αλέξανδρο Καμπουράκη (ακορντεόν), Θάνο Πανουργιά (φωνή) και Ευσταθία Γαρμπή (φωνή).

«Το παιδικό βιβλίο σήμερα»

Η Διατμηματική Επιτροπή της ΚΕ του ΚΚΕ για τις μικρότερες ηλικίες της νεολαίας και οι εκδόσεις «Σύγχρονη Εποχή» καλούν σε εκδήλωση - συζήτηση με θέμα «Το παιδικό βιβλίο σήμερα», αύριο, Τετάρτη, στις 7 μ.μ., στο βιβλιοπωλείο της «Σύγχρονης Εποχής» (Μαυροκορδάτου 3, Αθήνα).

Θα μιλήσει ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Θα παρέμβουν η Εύα Μελά, εικαστικός, η Μαρία Παπαγιάννη, συγγραφέας, και η Βούλα Τσίγκα, υπεύθυνη της Διατμηματικής Επιτροπής της ΚΕ του ΚΚΕ για τις μικρότερες ηλικίες της νεολαίας.

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΝΕ ΣΤΟ ΕΜΠ
Απαιτούν την κατάργηση του ιδιωτικού μεταπτυχιακού του ομίλου ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ

Την έντονη αντίθεσή τους στο ιδιωτικό μεταπτυχιακό του Ομίλου ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ, που θα χρησιμοποιεί τις υποδομές, το προσωπικό και το brand name του Ε.Μ. Πολυτεχνείου, εκφράζουν οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στο ΕΜΠ.

Ο όμιλος δηλώνει ότι «δεν κάνουμε δωρεά στο ΕΜΠ, κάνουμε επένδυση» και δείχνει ότι στόχος του προγράμματος είναι να δημιουργήσει μια δεξαμενή υποψηφίων που θα ανταγωνίζονται για μια θέση εργασίας σε αυτόν, αξιοποιώντας ως «κράχτη» την ταμπέλα του ΕΜΠ και το ακαδημαϊκό βάρος του προσωπικού του.

Οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ στο ΕΜΠ θέτουν μια σειρά από ερωτήματα για το τι θα διδάσκεται ο μηχανικός από τη ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ και θυμίζει ότι η εταιρεία είναι «υπεύθυνη για πολλά εργατικά "δυστυχήματα" - δολοφονίες εργατών, για τις "ευέλικτες" εργασιακές σχέσεις του ΔΠΥ χωρίς εργασιακά δικαιώματα, τις χιλιάδες απλήρωτες υπερωρίες μηχανικών και κακοπληρωμένες θέσεις εργασίας».

Σχολιάζουν ειδικά για το μεταπτυχιακό ότι θα είναι «κομμένο και ραμμένο στις ανάγκες της αγοράς, καθώς θα αποσκοπεί στην εκπαίδευση μηχανικών οι οποίοι θα μελετούν και διαχειρίζονται έργα με γνώμονα το κέρδος των ομίλων, την "αυστηρά ορθολογική λήψη αποφάσεων (value for money)", τη λογική κόστους/οφέλους».

Παράλληλα θέτουν τα ερωτήματα:

  • Τι θα γίνει αν κάνουν αίτηση, για το εν λόγω μεταπτυχιακό πρόγραμμα, εργαζόμενοι από ανταγωνιστικούς ομίλους ή τι θα γίνει αν θελήσουν και η ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η ΑΒΑΞ, ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και η ΙΝΤΡΑΚΑΤ να ιδρύσουν τα δικά τους μεταπτυχιακά προγράμματα στο ΕΜΠ; Θα γίνει το ΕΜΠ σούπερ μάρκετ μεταπτυχιακών τίτλων για διάφορους ομίλους;
  • Με ποιο κριτήριο θα επιλέγονται οι φοιτητές που το παρακολουθούν και τι δεσμεύσεις θα έχουν απέναντι στον επιχειρηματικό όμιλο;
  • Ποιοι εργαζόμενοι θα στελεχώσουν τις εκπαιδευτικές και διοικητικές του ανάγκες; Με τι όρους εργασίας θα γίνει αυτό;
  • Ποιες υποδομές του ΕΜΠ θα αξιοποιεί; Με τι όρους απέναντι στο ίδρυμα;
  • Θα έχει δίδακτρα; Τι έξοδα θα επιβαρύνονται οι φοιτητές του;

Οι Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ καλούν τους φοιτητές, τους μηχανικούς, τους καθηγητές και όλους τους εργαζόμενους στο ΕΜΠ να ορθώσουν ανάστημα και ζητούν «κατάργηση του ιδιωτικού μεταπτυχιακού του ομίλου ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ εδώ και τώρα!».

Να ανακληθούν οι εκλογές - παρωδία

Ανακοίνωση των εκλεγμένων με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» στους Φοιτητικούς Συλλόγους του ΑΠΘ

Να απόσχουν και να ακυρώσουν στην πράξη τη διεξαγωγή των ηλεκτρονικών εκλογών - παρωδία καλούν τους φοιτητές οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ» στα Διοικητικά Συμβούλια των φοιτητικών συλλόγων του ΑΠΘ. Απαιτούν από τις πρυτανικές αρχές να ανακαλέσουν αυτήν την παρωδία, που προκήρυξαν για σήμερα, Τρίτη 21/2.

Οπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι εκλεγμένοι με την «Πανσπουδαστική ΚΣ», «οι φοιτητές και οι φοιτήτριες ήδη τους έχουμε γυρίσει την πλάτη!

Σε όσες προσπάθειες έγιναν σε άλλα πανεπιστήμια για να πραγματοποιηθούν οι ηλεκτρονικές εκλογές οι φοιτητές τις απέρριψαν στην πράξη.

Στο ΑΠΘ προσπαθούν με κάθε τρόπο να γίνουν, παρόλο που η συντριπτική πλειοψηφία τις έχει απορρίψει. Μόνο 59 είναι οι υποψήφιοι σε όλο το ΑΠΘ! Βλέποντας την παταγώδη αποτυχία τους μέχρι τώρα βάζουν στις εφορευτικές επιτροπές μέχρι και μεταπτυχιακούς φοιτητές χωρίς καν να το γνωρίζουν. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά βάζουν και τα φερέφωνα της κυβέρνησης, τα μέλη και στελέχη της ΔΑΠ - ΟΝΝΕΔ, να απειλούν φοιτητές με τραμπούκικο τρόπο για να μπουν στις εφορευτικές επιτροπές. Δεν θα το ανεχτούμε».

Αναδεικνύουν ότι σε δεκάδες Τμήματα, κάτω από την πίεση των φοιτητών, γίνονται δεκτοί στις συνεδριάσεις των οργάνων διοίκησης οι πραγματικοί τους εκπρόσωποι, που εκλέχθηκαν στις τελευταίες φοιτητικές εκλογές. «Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες έχουμε εκλέξει τους πραγματικούς μας εκπροσώπους μέσα από τις μαζικές και δημοκρατικές μας διαδικασίες», αναφέρουν.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ