Αίτημα για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά από τον επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Ν. Αμπατιέλο
Από κινητοποίηση του ΠΑΜΕ στον Πειραιά λίγες μέρες μετά το εργοδοτικό έγκλημα του ναυαγίου |
Ο N. Αμπατιέλος σημειώνει: «Ο τρόπος που διεξάγεται η δίκη γεννάει περισσότερα ερωτήματα απ' όσα απαντώνται στην ακροαματική διαδικασία για τις πραγματικές αιτίες και τους ενόχους, καθώς χρειάστηκαν 7,5 ολόκληρα χρόνια για να ξεκινήσει η δίκη και παρά το σοβαρό γεγονός της τεράστιας καταστροφής της θάλασσας και των ακτών, παρά το κόστος της απορρύπανσης που πλήρωσε από την τσέπη του ο λαός (περίπου 90 εκατ. ευρώ), το Δημόσιο δεν παρίσταται στη δίκη, καθώς τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος, αλλά και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, που εκπροσωπεί το Δημόσιο, δεν ενδιαφέρθηκαν να παραστούν για την υποστήριξη της κατηγορίας σε βάρος του πλοιοκτήτη και της εταιρείας απορρύπανσης».
«Επιπλέον», συνεχίζει, «δεν στάλθηκαν κλήσεις στον δήμο Πειραιά και σε άλλους ουσιώδεις μάρτυρες που συμμετείχαν στην υποστήριξη της κατηγορίας κατά τη διάρκεια της ανάκρισης.
Τα παραπάνω αναδείχθηκαν και σε αναλυτικό ρεπορτάζ της εφημερίδας "Ριζοσπάστης" το περασμένο Σαββατοκύριακο.
Σήμερα (σ.σ. 18/3) το δικαστήριο διέκοψε τη διεξαγωγή της δίκης και ζήτησε την άμεση κλήτευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
Ο αποφασιστικός αγώνας των εργαζομένων και του λαού είναι η δύναμη και εγγύηση για να μη θάβονται οι ευθύνες και οι υπεύθυνοι των εγκλημάτων του κέρδους, για να ανατραπούν οι αιτίες που τα γεννούν. Εκεί δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις».
Να σημειωθεί ότι στη δίκη κατηγορούμενοι είναι ο πλοιοκτήτης Θ. Κουντούρης, ο υπεύθυνος της εταιρείας απορρύπανσης Μ. Σπανόπουλος, ο πλοίαρχος του «Αγία Ζώνη ΙΙ» και οι δύο ναυτεργάτες που επέβαιναν στο σκάφος όταν αυτό βυθίστηκε, με αποτέλεσμα να διαρρεύσουν στη θάλασσα 500 τόνοι πετρελαιοειδών που ρύπαναν σε έκταση 20 έως 25 χιλιομέτρων τις ακτές της Αττικής και 3 έως 4 χιλιομέτρων αυτές της Σαλαμίνας. Η δίκη έχει φτάσει στη φάση των απολογιών των κατηγορουμένων, που γίνεται χωρίς κανέναν αντίλογο, και αποφασίστηκε η διακοπή της για τις 31 Μάρτη, προκειμένου να κληθούν να καταθέσουν ο τότε λιμενάρχης Πειραιά Κ. Λεοντάρας, ο τότε αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Στ. Ράπτης και οι δήμαρχοι Πειραιά, Σαλαμίνας, Καλλιθέας, Αλίμου και Γλυφάδας, κάποιων από τις περιοχές που υπέστησαν τη ρύπανση από την πετρελαιοκηλίδα.
Θυμίζουμε επίσης ότι για την ίδια υπόθεση υπάρχουν δύο πορίσματα που καταλήγουν σε αντικρουόμενα συμπεράσματα. Το πρώτο, του Γ' Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων (ΑΣΝΑ), συμπεραίνει ότι το ναυάγιο προκλήθηκε από «εκ προθέσεως πράξεις και παραλείψεις και εξ αμελείας αντίστοιχα», επισημαίνοντας πως υπάρχουν ενδείξεις ότι «συγκεκριμένες ενέργειες συντελέστηκαν βάσει σχεδίου προκειμένου να αποκομιστεί οικονομικό όφελος». Το δεύτερο πόρισμα είναι του Τμήματος Ναυπηγικής και Τεχνολογίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και μιλάει για έκρηξη που οδήγησε σε ρωγμή και εισροή υδάτων στο 45 χρόνων δεξαμενόπλοιο. Αυτή η εκδοχή, βεβαίως, «βγάζει λάδι» τους ιδιοκτήτες και όσους έδιναν πιστοποιητικά στο πλοίο - σαπάκι.
Δυναμική κινητοποίηση χθες από γονείς και μαθητές που συμπαραστέκονται στον τραυματία μαθητή του ΕΠΑΛ
Με μαχητική κινητοποίηση που πραγματοποίησαν χθες το απόγευμα στον Σιδηροδρομικό Σταθμό, με σύνθημα «Ούτε στην Αλεξάνδρεια ούτε πουθενά, νέα Τέμπη μη ζήσουμε ξανά», ο εργαζόμενος λαός και η νεολαία της Αλεξάνδρειας Ημαθίας απαίτησαν μέτρα για την ασφαλή διέλευση των σιδηροδρομικών γραμμών και στήριξη του μαθητή της Γ' τάξης του ΕΠΑΛ ο οποίος τραυματίστηκε από διερχόμενο τρένο στις 6 Μάρτη.
Την κινητοποίηση κάλεσε το Εργατικό Κέντρο Ημαθίας και συμμετείχαν σωματεία εκπαιδευτικών, ο Σύλλογος Γονέων του ΕΠΑΛ και φορείς της περιοχής.
Καταγγέλθηκε η πολιτική του «πάμε κι όπου βγει», που θυσιάζει τις ζωές του λαού και των παιδιών του για τα κέρδη των λίγων. Εδώ και πάνω από 30 χρόνια ο κρατικός πριν και ιδιωτικοποιημένος σήμερα σιδηρόδρομος, οι δημοτικές και περιφερειακές αρχές και τα αρμόδια υπουργεία των κυβερνήσεων αρνούνται να κατασκευάσουν μια πεζογέφυρα για την ασφαλή διέλευση των μαθητών του ΕΠΑΛ προς και από το σχολείο τους, αλλά και των άλλων κατοίκων καθημερινά, που αναγκάζονται να διέρχονται από τις σιδηροδρομικές γραμμές για τις δικές τους μετακινήσεις.
Μια πολιτική που επιβεβαιώθηκε και με την περίπτωση του τραυματισμού του μαθητή του ΕΠΑΛ, ο οποίος εξακολουθεί να νοσηλεύεται στη Νευροχειρουργική κλινική του Νοσοκομείου «Παπαγεωργίου», καθώς έχει πολλαπλά κατάγματα προσωπικού σπλαχνικού κρανίου, με σχεδόν όλα τα οστά σπασμένα. Αναμένεται να μεταφερθεί στο Νοσοκομείο «Γ. Παπανικολάου», σε εξειδικευμένη κλινική, και όπως φαίνεται έχει πολύ δρόμο μπροστά του μέχρι την πλήρη ανάρρωση.
Λαός και νεολαία απαίτησαν να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα που θα εξασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση μαθητών και κατοίκων. Ειδικότερα:
Ιχνη ξυλολίου στα κατεστραμμένα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με το «Intercity 62» εντοπίστηκαν στη διάρκεια της δεύτερης δειγματοληψίας που πραγματοποιήθηκε τον Μάη του 2024, 14 μήνες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα, με τα αποτελέσματα των χημικών αναλύσεων να προκύπτουν με καθυστέρηση 9 μηνών, τον Φλεβάρη του 2025.
Από τα συνολικά 25 δείγματα που ελήφθησαν, σε 7 βρέθηκαν συγκεντρώσεις ξυλολίου πάνω από το όριο του πειραματικού σφάλματος. Τα στοιχεία που προέκυψαν από τις νέες χημικές αναλύσεις ενσωματώθηκαν στον φάκελο της δικογραφίας μόλις πριν λίγες ημέρες.
Στις 21 Μάη 2024 ο εφέτης ειδικός ανακριτής παρήγγειλε «τη διενέργεια συμπληρωματικής δειγματοληψίας από τις επιφάνειες των τεσσάρων πρώτων φορταμαξών της εμπορικής αμαξοστοιχίας 63503 και από την επιφάνεια των λαμαρινών που αυτή μετέφερε».
Οι πρώτες χημικές αναλύσεις μετά τη σύγκρουση έγιναν τον Μάρτη του 2023, με τα αποτελέσματα από το Γενικό Χημείο του Κράτους να γνωστοποιούνται στις ανακριτικές αρχές περίπου 40 μέρες αργότερα. Αντίθετα, τα αποτελέσματα της δεύτερης δειγματοληψίας προέκυψαν 9 μήνες αργότερα, χωρίς να γνωστοποιείται ο λόγος που συνέβη αυτό.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα αποκαλύπτονται, ίχνη ξυλολίου βρέθηκαν σε κομμάτια ξύλου στη βάση των βαγονιών, στις πλατφόρμες πάνω στις οποίες είχαν φορτωθεί τα μεταλλικά ελάσματα, καθώς και σε δείγματα επιχρίσματος και λαδιού από τις μεταλλικές επιφάνειες των βαγονιών. Με τον όρο «δείγμα επιχρίσματος και λαδιού» το Γενικό Χημείο του Κράτους περιγράφει ένα είδος λάσπης που δημιουργήθηκε από τη διαρροή των ελαίων σιλικόνης από τις μηχανές, το οποίο έχει ξεραθεί πάνω στις μεταλλικές επιφάνειες των βαγονιών.
Στοιχεία που επιβεβαιώνουν ότι συνεχίζεται η ίδια απαράδεκτη κατάσταση
Η τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο σιδηρόδρομος εξαιτίας της διαχρονικής πολιτικής της εμπορευματοποίησης, της υποστελέχωσης και της υποχρηματοδότησης που συνεχίζεται, επιβεβαιώθηκε και στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΠΟΣ ΜΣΤ).
Τα στοιχεία που αναφέρθηκαν «μιλάνε» από μόνα τους: Στον ΟΣΕ το 2010 εργάζονταν 3.446 άτομα μόνιμο προσωπικό, ενώ μετά την ψήφιση του ν.3891, το 2011 εργάζονταν 2.245 άτομα και το 2024 μόλις 568 μόνιμο προσωπικό και 632 συμβασιούχοι με δελτίο παροχής υπηρεσιών (ΔΠΥ) - «μπλοκάκι». Επίσης, απασχολούνται 123 Φύλακες Ισόπεδων Διαβάσεων (ΦΙΔ), των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30/6/2025.
Επιπλέον, λόγω της απαξίωσης από όλες τις κυβερνήσεις, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, του τεμαχισμού του ΟΣΕ, της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης που προωθείται σε όλη την ΕΕ, το ενεργό επιβατικό δίκτυο, που το 2010 ήταν 2.800 χιλιόμετρα, σήμερα είναι μόλις 1.200 χλμ.
Ταυτόχρονα επιβεβαιώθηκε ότι παρά τα μεγάλα λόγια της κυβέρνησης, σε κανέναν από τους συρμούς της «Hellenic Train» δεν έχει τοποθετηθεί το σύστημα ασφαλείας ETCS (αυτόματης πέδησης), παρά μόνο σε κάποια τμήματα της γραμμής, είναι δηλαδή μη λειτουργικό ως σύστημα, αφού δεν υπάρχει στα τρένα.
Απαξιωμένο είναι και το τροχαίο υλικό, που σε παλαιότητα ξεπερνά τα 25 χρόνια, ενώ η έλλειψη ανταλλακτικών, σε συνδυασμό με την υποστελέχωση σε τεχνικό προσωπικό, καθιστά αδύνατη τη συντήρησή του, γι' αυτό και παρουσιάζονται συχνά βλάβες.
Χαρακτηριστική για τους ανύπαρκτους ελέγχους είναι και η αποστροφή των εργαζόμενων ότι «τα φορτία έρχονται σφραγισμένα, δεν γνωρίζουμε τι μεταφέρουν, αν για παράδειγμα το φορτίο έχει μέσα όπλα»!
Τα κόμματα που στήριξαν το Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου «σχετικά με το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+ μετά το 2027» (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Πλεύση), φαίνεται πως διαβάζουν «αλά καρτ» τα κείμενα που υπερψηφίζουν στην Ευρωβουλή. Ομως σ' αυτά τίποτα δεν γράφεται τυχαία... Ούτε χωρίς συνέπειες για τους εργαζόμενους και τον λαό. Η αναφορά στα «έχοντας υπόψη» του εν λόγω ψηφίσματος, στην «Ανακοίνωση της Επιτροπής της 4ης Μαρτίου 2021, με τίτλο Σχέδιο δράσης για τον Ευρωπαϊκό Πυλώνα Κοινωνικών Δικαιωμάτων και τους προτεινόμενους πρωταρχικούς στόχους του για το 2030 σχετικά με την απασχόληση, την κατάρτιση και τη μείωση της φτώχειας», καθορίζει επί λέξει ότι «τουλάχιστον το 80% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών θα πρέπει να έχουν βασικές ψηφιακές δεξιότητες, απαραίτητη προϋπόθεση για την ένταξη και συμμετοχή στην αγορά εργασίας και την κοινωνία σε μια ψηφιακά μετασχηματισμένη Ευρώπη» (https://eur-lex.europa.eu. Document 52021DC0102). Να πώς ανοίγει ο δρόμος για σύνταξη στα 74! Γιατί ο διάβολος κρύβεται (και) στα ψιλά γράμματα. Αν και η στήριξη των κομμάτων αυτών στην ΕΕ δεν είναι από κάποια απροσεξία, αλλά από τη στήριξη των συμφερόντων του κεφαλαίου, τα οποία υπερψηφίζουν και στα χοντρά και στα ψιλά γράμματα.