Στοιχεία που επιβεβαιώνουν ότι συνεχίζεται η ίδια απαράδεκτη κατάσταση
Η τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο σιδηρόδρομος εξαιτίας της διαχρονικής πολιτικής της εμπορευματοποίησης, της υποστελέχωσης και της υποχρηματοδότησης που συνεχίζεται, επιβεβαιώθηκε και στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς (ΠΟΣ ΜΣΤ).
Τα στοιχεία που αναφέρθηκαν «μιλάνε» από μόνα τους: Στον ΟΣΕ το 2010 εργάζονταν 3.446 άτομα μόνιμο προσωπικό, ενώ μετά την ψήφιση του ν.3891, το 2011 εργάζονταν 2.245 άτομα και το 2024 μόλις 568 μόνιμο προσωπικό και 632 συμβασιούχοι με δελτίο παροχής υπηρεσιών (ΔΠΥ) - «μπλοκάκι». Επίσης, απασχολούνται 123 Φύλακες Ισόπεδων Διαβάσεων (ΦΙΔ), των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30/6/2025.
Επιπλέον, λόγω της απαξίωσης από όλες τις κυβερνήσεις, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, του τεμαχισμού του ΟΣΕ, της «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης που προωθείται σε όλη την ΕΕ, το ενεργό επιβατικό δίκτυο, που το 2010 ήταν 2.800 χιλιόμετρα, σήμερα είναι μόλις 1.200 χλμ.
Ταυτόχρονα επιβεβαιώθηκε ότι παρά τα μεγάλα λόγια της κυβέρνησης, σε κανέναν από τους συρμούς της «Hellenic Train» δεν έχει τοποθετηθεί το σύστημα ασφαλείας ETCS (αυτόματης πέδησης), παρά μόνο σε κάποια τμήματα της γραμμής, είναι δηλαδή μη λειτουργικό ως σύστημα, αφού δεν υπάρχει στα τρένα.
Απαξιωμένο είναι και το τροχαίο υλικό, που σε παλαιότητα ξεπερνά τα 25 χρόνια, ενώ η έλλειψη ανταλλακτικών, σε συνδυασμό με την υποστελέχωση σε τεχνικό προσωπικό, καθιστά αδύνατη τη συντήρησή του, γι' αυτό και παρουσιάζονται συχνά βλάβες.
Χαρακτηριστική για τους ανύπαρκτους ελέγχους είναι και η αποστροφή των εργαζόμενων ότι «τα φορτία έρχονται σφραγισμένα, δεν γνωρίζουμε τι μεταφέρουν, αν για παράδειγμα το φορτίο έχει μέσα όπλα»!