Στην αίθουσα τέχνης «ΑΤΡΙΟΝ» (Τσιμισκή 94, Θεσσαλονίκη), παρουσιάζουν την τελευταία τους δουλιά η Ναταλία Θωμαΐδη και η Ελευθερία Ζαχαριάδη. Οι δύο καλλιτέχνιδες γεννήθηκαν στη Θεσσαλονίκη και η Ε. Ζαχαριάδη σπούδασε σχέδιο και ζωγραφική στο εργαστήριο της Ναταλίας, όπου σήμερα διδάσκει και η ίδια. Η Ν. Θωμαΐδη κινείται τεχνοτροπικά στο χώρο του ρεαλισμού και δουλεύει σχεδόν αποκλειστικά με λάδι. Η Ε. Ζαχαριάδη ακολουθεί στη ζωγραφική της την παραδοσιακή τέχνη και τους κανόνες της.
«Σύγχρονα αρχέτυπα», ονομάζεται η έκθεση της Ελένης Δαμοπούλου, που φιλοξενείται έως 24/2 στο χώρο τέχνης «ΗΩΣ» (Χέιδεν 38α, πλατεία Βικτωρίας). Είναι έργα ανθρωποκεντρικά. Πολύπτυχα, που συνδέονται μεταξύ τους και διακλαδώνονται διαφορετικά, ανάλογα με το χώρο που τοποθετούνται, συνθέτοντας κάθε φορά ένα διαφορετικό μοτίβο.
Στην γκαλερί «Νέες Μορφές» (Βαλαωρίτου 9), φιλοξενείται έκθεση έργων της Ευγενίας Αποστόλου. Περιλαμβάνει τρεις ενότητες. Η πρώτη είναι μια σειρά σχεδόν λευκών έργων, με υλικό το λάδι και δουλεμένα με σπάτουλα. Η χειρονομία της επίθεσης που επαναλαμβάνεται στο τελάρο και ο όγκος που αναπτύσσει, εκφράζει μια διάθεση φυγής από τη δυσδιάστατη επιφάνεια και πέραν αυτού, προς τον άγνωστο χώρο. Ακολουθεί μια σειρά από λάδια, πάλι σε τετράγωνο σχήμα, με εμφανέστερη διάθεση πολυχρωμίας έναντι της «μονοχρωμίας» των προηγούμενων κύκλων. Η τρίτη ενότητα περιέχει σχέδια με κάρβουνο.
Η δημοσίευση των λιθαναγλύφων της Δυτικής Θεσσαλίας - πολλά από αυτά έχουν πλέον χαθεί ή ανεπανόρθωτα κακοποιηθεί - συμβάλλει στην πληρέστερη μελέτη της δραστηριότητας των «πελεκάνων», των μαστόρων δηλαδή της πέτρας, στον ηπειρωτικό ελλαδικό χώρο και των συνθηκών άσκησης της τέχνης τους. Στις 129 ασπρόμαυρες φωτογραφίες του βιβλίου παρουσιάζονται «κεντήματα της πέτρας», πλαισιωμένα με επεξηγηματικά κείμενα για τη χρονολόγηση και την κατασκευή των αναγλύφων.
Ο Τάκης Τλούπας επισκέφτηκε το Αγιον Ορος το 1969 και με την ευαίσθητη ματιά του απαθανάτισε στις φωτογραφίες του τις μονές, τους μοναχούς και στιγμές της ζωής τους. Το οδοιπορικό του ξεκινά από την Ουρανούπολη - Δάφνη και η περιήγησή του στο Ορος αρχίζει από τις Καρυές και συνεχίζεται σε δέκα τουλάχιστον από τα μεγαλύτερα αγιορείτικα μοναστήρια. Η αναπαραγωγή των ασπρόμαυρων φωτογραφιών σε δύο τόνους φωτίζει τις εικόνες και αναδεικνύει την καλλιτεχνική ποιότητα των φωτογραφιών του οδοιπορικού του. Πρόλογοι: Κ. Μπαλάφας, Γ. Ν. Πεντζίκης.
«Κατασκευή. Ο Τάτλιν και ο κύκλος του» είναι ο τίτλος της έκθεσης που οργάνωσε το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και φιλοξενείται στη Θεσσαλονίκη. Η έκθεση χαράσσει την εξέλιξη των αφηρημένων και κονστρουκτιβιστικών εννοιών στην τέχνη της Ρωσίας και της Σοβιετικής Ενωσης, η οποία αναπτύχθηκε μέσα από τους μετακυβιστικούς πειραματισμούς και το πρότυπο έργο του Β. Τάτλιν. Η πρωτοποριακή δημιουργία του άνοιξε το δρόμο για να αναπτυχθεί ο Σουπρεματισμός και ο Κονστρουκτιβισμός. Η τωρινή έκθεση εικονογραφεί τη σύνδεση πειραματισμών σε χαρτί με τα ακατέργαστα ανάγλυφα του Τάτλιν, τις κατασκευές χώρου του Ροντσένκο και τα ευφυή μηχανικά γλυπτά των αδελφών Στένμπεργκ, του Ιογκανσόν και του Μεντίντσκι.
Ο Βλαντιμίρ Τάτλιν ήταν από τους αγαπημένους καλλιτέχνες του Γιώργου Κωστάκη και τον θεωρούσε - μαζί με τον Μάλεβιτς - ως μία από τις σημαντικότερες μορφές της ρωσικής πρωτοπορίας. Οπως αναφέρουν οι διοργανωτές «το σημαντικότερο, ίσως, κομμάτι της συλλογής είναι το "Στήριγμα φτερού" από ξύλο ιτιάς. Τα δύο σχέδια αντι-αναγλύφων της Συλλογής είναι, ίσως, τα πολυτιμότερα, γιατί διασώζουν μια σπάνια και μοναδική δραστηριότητα που απασχόλησε τον καλλιτέχνη στα πρώιμα χρόνια της καλλιτεχνικής του ανέλιξης...».
«Ο Τάτλιν ήταν ένας "οικουμενικός" καλλιτέχνης κατά την αναγεννησιακή αντίληψη και δεν είχε κανέναν απολύτως δισταγμό να ασχοληθεί με τα πάντα: ζωγράφιζε και σχεδίαζε έργα τέχνης, έφτιαχνε ιπτάμενες μηχανές, σχεδίαζε πολιτείες και υπερμεγέθη γλυπτά». Η έκθεση, που θα διαρκέσει έως τις 10 του Μάρτη, λειτουργεί στην αποθήκη Β 1 του Λιμανιού, καθημερινά από τις 9 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και τα Σαββατοκύριακα από τις 10πμ έως τις 10μμ.
Παρατείνεται, μέχρι τις 2 Μαρτίου, η έκθεση του Τάσου Μαντζαβίνου στην γκαλερί «Τερρακότα» (Χρυσ. Σμύρνης 13, Θεσσαλονίκη). Παρουσιάζονται λάδια μεγάλων και μικρών διαστάσεων και 8 κατασκευές - μικρογραφίες θεατρικών σκηνών.