ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 16 Μάρτη 2002
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΑΥΑΓΙΟ «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»
Βγάζουν «λάδι» τους θύτες

Από τη διαμαρτυρία των Ικαριωτών για την εφοπλιστική ασυδοσία που οδηγεί σε ναυάγια τύπου «ΣΑΜΙΝΑ»
Από τη διαμαρτυρία των Ικαριωτών για την εφοπλιστική ασυδοσία που οδηγεί σε ναυάγια τύπου «ΣΑΜΙΝΑ»
«Κουκουλώνουν» το έγκλημα σε βάρος των 81 νεκρών! Εγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ειδικός εφέτης ανακριτής Ν. Καραδημητρίου, ο οποίος έχει αναλάβει τις έρευνες για το τραγικό ναυάγιο του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», προσανατολίζει την απόδοση ευθυνών αποκλειστικά και μόνο στον πλοίαρχο Γιαννακή, τον υποπλοίαρχο Ψυχογιό και τον α' μηχανικό Σκιαδαρέση, αφήνοντας έτσι στο απυρόβλητο τόσο τους εκπροσώπους της πλοιοκτήτριας εταιρίας HFD (πρώην MFD), όσο τους επιθεωρητές του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και τους λιμενικούς που είχαν εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε αυτό το σαπιοκάραβο! Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Ν. Καραδημητρίου «τα μαζεύει», παρά το γεγονός ότι από τις προχτεσινές απολογίες του προέδρου των Μινωικών Γραμμών και της πλοιοκτήτριας εταιρίας Κ. Κληρονόμου, αλλά και του Ν. Βικάτου μέλους της διοίκησης της HFD προέκυψαν ευθύνες και προς άλλα μέλη της διοίκησης της εταιρίας και συγκεκριμένα προς τον Κ. Αγαπητό!

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έρχονται στο φως σχετικά με τις απολογίες των δύο εκπροσώπων της εταιρίας, ο Κ. Κληρονόμος ισχυρίστηκε ότι είναι πρόεδρος τιμητικά και δε γνώριζε τίποτα σχετικά με τις ελλείψεις του πλοίου. Τον ισχυρισμό φέρεται να αποδέχτηκε ο Ν. Καραδημητρίου και για το λόγο αυτό άφησε τον πρόεδρο ελεύθερο χωρίς περιοριστικούς όρους, ζητώντας μόνο εγγύηση 30.000 ευρώ. Ο Ν. Βικάτος - οποίος αφέθηκε ελεύθερος με τον ίδιο όρο- όπως διαρρέουν, είπε προς τον εφέτη ανακριτή ότι δε γνωρίζει τίποτα γιατί ήταν αρμόδιος μόνο για τα ταχύπλοα της εταιρίας και ανέφερε ως υπεύθυνο για τα συμβατικά όπως το «ΣΑΜΙΝΑ» τον Κ. Αγαπητό. Ωστόσο, παρά το νέο αυτό στοιχείο που προέκυψε, ο Ν. Καραδημητρίου, σύμφωνα με τις πληροφορίες, προτίμησε να μην «ενοχλήσει» τον Αγαπητό και να κλείσει την υπόθεση. Πρόσχημά του ήταν ότι στις 17 Μάρτη, δηλαδή αύριο Κυριακή, λήγει η διορία που του είχε δώσει το Συμβούλιο Εφετών Αιγαίου για την έρευνα. Ομως, όπως αναφέρεται από ειδικούς, αφού προέκυψαν νέα στοιχεία θα μπορούσε να ζητήσει νέα διορία, όπως άλλωστε έπραττε εδώ και 17 μήνες...

Επιπλέον, απόδειξη της όλης μεθόδευσης αποτελεί το γεγονός ότι στους μόνους, που εκτός από χρηματική ποινή, επιβλήθηκαν και περιοριστικοί όροι, όπως είναι η περιοδική εμφάνιση σε αστυνομικό τμήμα και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, είναι οι τρεις ναυτεργάτες! Ακόμα κοινή εκτίμηση στους δικαστικούς κύκλους είναι ότι Κληρονόμος και Βικάτος δεν πρόκειται να καθίσουν στο εδώλιο του κατηγορουμένου, επειδή οι ενέργειες του Ν. Καραδημητρίου δίνουν...«γραμμή» προς το Συμβούλιο Εφετών Αιγαίου - αρμόδιο να παραπέμψει σε δίκη αυτούς στους οποίους έχουν απαγγελθεί κατηγορίες - να τους απαλλάξει με βούλευμα.

Στο απυρόβλητο η εταιρία «Ελληνικά Πετρέλαια»

Καταδικάστηκαν οι υπάλληλοι, οι ευθύνες όμως της εταιρίας παραμένουν για το ναυτικό δυστύχημα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης καταδίκασε τον πλοίαρχο και τον υποπλοίαρχο του «Γκόλντεν Κρήτη» και δύο υπαλλήλους της εταιρείας «Ελληνικά Πετρέλαια» (ΕΛ.ΠΕ) και η πρώτη φάση της πολύκροτης υπόθεσης, που στοίχισε τη ζωή σε 4 ναυτικούς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στις 23 Νοέμβρη του 1998, φαίνεται ότι τελείωσε.

Θυμίζουμε ότι οι τέσσερις ναυτικοί που απανθρακώθηκαν ήταν πλήρωμα του ρυμουλκού ασφαλείας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, «ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ», που τυλίχτηκε στις φλόγες ενώ επικρατούσε κακοκαιρία, καθώς έσπευσε προς βοήθεια στο δεξαμενόπλοιο «Γκόλντεν Κρήτη» (ιδιοκτησίας Βαρδινογιάννη). Δηλαδή παρά τις κακές καιρικές συνθήκες το κέρδος της εταιρίας μπήκε πάνω από όλα, με το γνωστό τραγικό αποτέλεσμα.

Ετσι με την καταδίκη των δύο υπαλλήλων, η ίδια η επιχείρηση έμεινε στο απυρόβλητο. Ωστόσο είναι ευθύνη της επιχείρησης να υπάρχει προσωπικό με ειδικές γνώσεις και προσόντα στο δεξαμενόπλοιο στη διάρκεια εκφόρτωσης υγρών καυσίμων από το δεξαμενόπλοιο στις δεξαμενές της επιχείρησης. Οπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία είναι υποχρεωμένη να τοποθετεί επί του δεξαμενοπλοίου πλοίαρχο Α΄ ή πτυχιούχο μηχανικό για την επίβλεψη της διαδικασίας μεταφοράς των υγρών καυσίμων σε συνθήκες ασφαλείας. Οι δύο υπάλληλοι που καταδικάστηκαν, ο Παναγιώτης Καββαδάς και ο Δημήτρης Μασμανίδης, σύμφωνα με πληροφορίες του «Ρ», ο μεν πρώτος δε βρισκόταν στο δεξαμενόπλοιο όταν εκδηλώθηκε η φωτιά ο δε άλλος δεν είχε ούτε τις γνώσεις ούτε τα τυπικά προσόντα αυτών των ειδικοτήτων. Κι όμως η επιχείρηση χρησιμοποιούσε γι' αυτή την επικίνδυνη και υπεύθυνη εργασία, μη ειδικευμένο προσωπικό, εν γνώσει της ότι δεν πληρούν τους όρους που ορίζει ο νόμος.

Μάλιστα οι πληροφορίες μας λένε ότι αμέσως μετά από το πολύνεκρο αυτό δυστύχημα, το Νοέμβρη του 1998, η επιχείρηση προσέλαβε αμέσως πλοίαρχο Α΄ και μηχανικό για την εργασία αυτή, τους οποίους και χρησιμοποιεί έκτοτε. Ενδειξη ότι πριν το ατύχημα δε διέθετε τις ειδικότητες αυτές και δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις του νόμου.

Ο υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων των «Ελληνικών Πετρελαίων», κ. Μαντές, σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο γιατί, όπως είπε η υπόθεση είναι στα δικαστήρια και δεν έχει δικαίωμα να κάνει σχόλια. Παραδέχτηκε ότι η εταιρία έχει την ευθύνη να τοποθετεί έναν πλοίαρχο Α΄ στη διάρκεια της διαδικασίας εκφόρτωσης υγρών καυσίμων. Ισχυρίστηκε όμως ότι ο ένας από τους δύο υπαλλήλους που καταδικάστηκαν είχε το βαθμό του πλοιάρχου Α΄. Αυτό άραγε δεν αποτελεί σχόλιο;

Απέφυγε βέβαια ο κ. Μαντές να αναφέρει ότι ο καταδικασθείς υπάλληλος Χρήστος Γεωργιάδης, ο οποίος πράγματι έχει το βαθμό του πλοιάρχου Α΄, δε βρισκόταν στο δεξαμενόπλοιο όταν εξερράγη η πυρκαγιά. Ηταν στο σπίτι του όταν τον ειδοποίησαν για τα συμβάντα και ώσπου να φτάσει στο δεξαμενόπλοιο το κακό είχε γίνει. Αυτοί που βρίσκονταν στο δεξαμενόπλοιο όταν ξέσπασε η φωτιά δεν ήταν ειδικευμένο προσωπικό. Αυτό άραγε δεν αποτελεί ευθύνη της επιχείρησης;

Παρατημένοι στα Μέγαρα 121 πρόσφυγες

Σε ερειπωμένο πτηνοτροφείο στα Μέγαρα βρέθηκαν προχτές το βράδυ 121 οικονομικοί και πολιτικοί πρόσφυγες - ανάμεσά τους και πέντε γυναίκες - όλοι τους απ' το Ιράκ.

Βρέθηκαν εκεί, όπως προέκυψε απ' τη διενεργούμενη έρευνα, όταν τους εγκατέλειψε... άγνωστος άνδρας, ο οποίος έναντι αμοιβής είχε υποσχεθεί ότι θα τους μεταφέρει με το φορτηγό του απ' την Αθήνα στην Πάτρα. Μάλιστα, τους 121 πρόσφυγες, ο δουλέμπορας μεταφορέας τούς είχε παραλάβει από διάφορα σημεία του κέντρου της Αθήνας, κυρίως απ' την πλατεία Κουμουνδούρου και Βάθης.

Οι 121 πρόσφυγες όταν εντοπίστηκαν στο πτηνοτροφείο, μεταφέρθηκαν στο αστυνομικό τμήμα Μεγάρων, όπου διαπιστώθηκε: Οι 66 απ' αυτούς είχαν όλα τα απαραίτητα έγγραφα, οι 37 «είχαν παραβιάσει το δικαίωμα παραμονής» και σε βάρος τους είχε κινηθεί διαδικασία διοικητικής απέλασης, ενώ οι υπόλοιποι 18 εισήλθαν λαθραία στη χώρα μας και δεν είχαν πάνω τους καθόλου ταξιδιωτικά έγγραφα. Η αστυνομία, σε ανακοίνωσή της, αναφέρει πως η έρευνα συνεχίζεται, προκειμένου να εντοπιστεί ο «άγνωστος μεταφορέας» και το όχημά του.

Επίσκεψη εργασίας στη Γυάρο

Επίσκεψη εργασίας στη Γυάρο πραγματοποιεί την Τρίτη 19 Μάρτη 2002 η Ειδική Επιτροπή Εισηγήσεων για Ενέργειες Απότισης Τιμής στους Αγωνιστές της Γυάρου, μαζί με τον υπουργό Αιγαίου Νίκο Σηφουνάκη.

Οπως αναφέρεται σε χτεσινή ανακοίνωση, η Επιτροπή προσωπικοτήτων, που έχει συγκροτηθεί με εντολή του πρωθυπουργού και, στη συνέχεια, με ενέργειες του υπουργού Αιγαίου, ολοκληρώνει το έργο της με την επίσκεψη εργασίας στη Γυάρο προκειμένου τα μέλη της να εξετάσουν «επί τόπου» αν είναι υλοποιήσιμες οι αποφάσεις που κατέληξαν ή αν χρειαστούν, ενδεχομένως, κάποιες αναπροσαρμογές.

Υπενθυμίζεται ότι, μετά από από ενέργειες του υπουργείου Αιγαίου και με παραστάσεις της Επιτροπής προς το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, η Γυάρος έχει κηρυχτεί ως ιστορικός τόπος -είχε προηγηθεί ο χαρακτηρισμός των κτιρίων και εγκαταστάσεων της Γυάρου ως διατηρητέων από το υπουργείο Αιγαίου. Επίσης, έχει παύσει, ήδη, να χρησιμοποιείται ως πεδίο βολής του Πολεμικού Ναυτικού το νησί. Ενώ ζητείται να σταματήσει και η βόσκησή του από γιδοπρόβατα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ