Σάββατο 16 Μάρτη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Στο απυρόβλητο η εταιρία «Ελληνικά Πετρέλαια»

Καταδικάστηκαν οι υπάλληλοι, οι ευθύνες όμως της εταιρίας παραμένουν για το ναυτικό δυστύχημα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης καταδίκασε τον πλοίαρχο και τον υποπλοίαρχο του «Γκόλντεν Κρήτη» και δύο υπαλλήλους της εταιρείας «Ελληνικά Πετρέλαια» (ΕΛ.ΠΕ) και η πρώτη φάση της πολύκροτης υπόθεσης, που στοίχισε τη ζωή σε 4 ναυτικούς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στις 23 Νοέμβρη του 1998, φαίνεται ότι τελείωσε.

Θυμίζουμε ότι οι τέσσερις ναυτικοί που απανθρακώθηκαν ήταν πλήρωμα του ρυμουλκού ασφαλείας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, «ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ», που τυλίχτηκε στις φλόγες ενώ επικρατούσε κακοκαιρία, καθώς έσπευσε προς βοήθεια στο δεξαμενόπλοιο «Γκόλντεν Κρήτη» (ιδιοκτησίας Βαρδινογιάννη). Δηλαδή παρά τις κακές καιρικές συνθήκες το κέρδος της εταιρίας μπήκε πάνω από όλα, με το γνωστό τραγικό αποτέλεσμα.

Ετσι με την καταδίκη των δύο υπαλλήλων, η ίδια η επιχείρηση έμεινε στο απυρόβλητο. Ωστόσο είναι ευθύνη της επιχείρησης να υπάρχει προσωπικό με ειδικές γνώσεις και προσόντα στο δεξαμενόπλοιο στη διάρκεια εκφόρτωσης υγρών καυσίμων από το δεξαμενόπλοιο στις δεξαμενές της επιχείρησης. Οπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία είναι υποχρεωμένη να τοποθετεί επί του δεξαμενοπλοίου πλοίαρχο Α΄ ή πτυχιούχο μηχανικό για την επίβλεψη της διαδικασίας μεταφοράς των υγρών καυσίμων σε συνθήκες ασφαλείας. Οι δύο υπάλληλοι που καταδικάστηκαν, ο Παναγιώτης Καββαδάς και ο Δημήτρης Μασμανίδης, σύμφωνα με πληροφορίες του «Ρ», ο μεν πρώτος δε βρισκόταν στο δεξαμενόπλοιο όταν εκδηλώθηκε η φωτιά ο δε άλλος δεν είχε ούτε τις γνώσεις ούτε τα τυπικά προσόντα αυτών των ειδικοτήτων. Κι όμως η επιχείρηση χρησιμοποιούσε γι' αυτή την επικίνδυνη και υπεύθυνη εργασία, μη ειδικευμένο προσωπικό, εν γνώσει της ότι δεν πληρούν τους όρους που ορίζει ο νόμος.

Μάλιστα οι πληροφορίες μας λένε ότι αμέσως μετά από το πολύνεκρο αυτό δυστύχημα, το Νοέμβρη του 1998, η επιχείρηση προσέλαβε αμέσως πλοίαρχο Α΄ και μηχανικό για την εργασία αυτή, τους οποίους και χρησιμοποιεί έκτοτε. Ενδειξη ότι πριν το ατύχημα δε διέθετε τις ειδικότητες αυτές και δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις του νόμου.

Ο υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων των «Ελληνικών Πετρελαίων», κ. Μαντές, σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο γιατί, όπως είπε η υπόθεση είναι στα δικαστήρια και δεν έχει δικαίωμα να κάνει σχόλια. Παραδέχτηκε ότι η εταιρία έχει την ευθύνη να τοποθετεί έναν πλοίαρχο Α΄ στη διάρκεια της διαδικασίας εκφόρτωσης υγρών καυσίμων. Ισχυρίστηκε όμως ότι ο ένας από τους δύο υπαλλήλους που καταδικάστηκαν είχε το βαθμό του πλοιάρχου Α΄. Αυτό άραγε δεν αποτελεί σχόλιο;

Απέφυγε βέβαια ο κ. Μαντές να αναφέρει ότι ο καταδικασθείς υπάλληλος Χρήστος Γεωργιάδης, ο οποίος πράγματι έχει το βαθμό του πλοιάρχου Α΄, δε βρισκόταν στο δεξαμενόπλοιο όταν εξερράγη η πυρκαγιά. Ηταν στο σπίτι του όταν τον ειδοποίησαν για τα συμβάντα και ώσπου να φτάσει στο δεξαμενόπλοιο το κακό είχε γίνει. Αυτοί που βρίσκονταν στο δεξαμενόπλοιο όταν ξέσπασε η φωτιά δεν ήταν ειδικευμένο προσωπικό. Αυτό άραγε δεν αποτελεί ευθύνη της επιχείρησης;

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στις φλόγες ρυμουλκό! (1998-11-24 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ