ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 9 Νοέμβρη 2002
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Τη μετατρέπουν σε κρεματόριο!

Ενας εργάτης έπεσε χτες από ύψος πέντε μέτρων σε μαούνα γιατί έτσι επέβαλε το καθεστώς της υπερεντατικοποίησης

Με κατάγματα στο κεφάλι, στο στήθος και στον ώμο νοσηλεύεται από χτες το μεσημέρι, σε κρίσιμη κατάσταση, στο Θριάσιο Νοσοκομείο, ο 40χρονος μεταλλεργάτης Σταύρος Βιδάλης, πατέρας δύο παιδιών, ο οποίος χτες λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι έπεσε σε ελεύθερη πτώση από τη γέφυρα του μικρού δεξαμενόπλοιου «ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΧΙΧ», του εφοπλιστή Κουτλάκη, και «μετρώντας» 5 περίπου μέτρα χτύπησε πάνω σε μαούνα (φορτηγίδα) που βρισκόταν στο πλάι του πλοίου. Το νέο ατύχημα έγινε στο ναυπηγείο του Ατσαλάκη, το οποίο έχει αναλάβει τις επισκευαστικές εργασίες του γκαζάδικου. Τα μέχρι τώρα στοιχεία για τις συνθήκες της «βουτιάς» του εργάτη βοούν ότι ο Βιδάλης είναι το νέο θύμα της ασυδοσίας των εφοπλιστών και των εργολάβων, οι οποίοι, με τις πλάτες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, συνεχίζουν να «ματώνουν» τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.

Συγκεκριμένα, στο σημείο της γέφυρας όπου βρισκόταν ο μεταλλεργάτης δεν υπήρχαν ρέλια (κάγκελα). Είχαν κοπεί προκειμένου να διευκολυνθεί ο γερανός - τον οποίο έφερε η φορτηγίδα - για να τοποθετήσει στη γέφυρα μία σιδερένια υπερκατασκευή. Μόλις τοποθετήθηκε η κατασκευή οι ηλεκτροσυγκολλητές έπιασαν αμέσως δουλιά για να τη σταθεροποιήσουν, αν και, σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας, πρώτα θα έπρεπε να τοποθετηθούν προστατευτικά κιγκλιδώματα, όμως αυτή η εργασία θα έτρωγε... χρόνο και χρήμα από τον εφοπλιστή. Επίσης, σύμφωνα με τους κανονισμούς, πριν πιάσει δουλιά το συνεργείο θα έπρεπε από το πλάι του καραβιού να είχε απομακρυνθεί και η μαούνα. Στη διάρκεια των επισκευαστικών εργασιών, και πάλι κατά παράβαση των κανόνων ασφαλείας, και με ευθύνη του ναυπηγείου, απουσίαζε ο τεχνικός ασφάλειας, ο οποίος, μάλιστα, όπως κατήγγειλαν μεταλλεργάτες, είχε να πατήσει το πόδι του από προχτές.

Στον τόπο του ατυχήματος κατέφτασαν η 5μελής Επιτροπή Ελέγχου για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας και οι συνδικαλιστές του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, από όπου δόθηκε η εντολή για παύση των εργασιών στο ναυπηγείο. Παράλληλα, συνελήφθησαν ο πλοίαρχος του πλοίου και ο εργοδηγός Γιαννόπουλος, οι οποίοι, μετά από την κατάθεσή τους, με απόφαση του εισαγγελέα αφέθηκαν ελεύθεροι.

Ο Γιάννης Δεληγιάννης, πρόεδρος της Ενωσης Αμμοβολιστών-Καθαριστών, ο οποίος συμμετείχε στην 5μελή Επιτροπή, μας επισήμανε ότι ο Βιδάλης «είναι το νέο θύμα της κατάστασης που βιώνουν οι εργάτες της Ζώνης από την παρατεταμένη ανεργία, την οποία μας έχει επιβάλει η κυβέρνηση για να πριμοδοτήσει τα μεγαλοσυμφέροντα που έχουν αρπάξει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά. Η κατάσταση αυτή έχει εντείνει την εγκληματική δράση εφοπλιστών και εργολάβων σε βάρος των εργατών της Ζώνης. Στο όνομα του μεγαλύτερου κέρδους και πατώντας στην αγωνία των εργαζομένων για το μεροκάματο προσπαθούν να ξεθεμελιώσουν και τα στοιχειώδη μέτρα προστασίας στους χώρους δουλιάς. Πάντως, εμείς προειδοποιούμε την κυβέρνηση και την εργοδοσία ότι δε θα επιτρέψουμε να μετατρέψουν τη Ζώνη σε απέραντο κρεματόριο. Ηδη σταματήσαμε τις εργασίες στο ναυπηγείο, και έπεται συνέχεια».

«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΝΑΥΤΩΝ»
Σήμα κινδύνου για την ακτοπλοΐα

Τον «κώδωνα του κινδύνου» κρούει προς τους ναύτες ο «Αγωνιστικός Συνδυασμός Ναυτών» (ΑΣΝ), προειδοποιώντας, σε σχετική του ανακοίνωση, ότι με το νέο καθεστώς που τέθηκε σε ισχύ στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από την 1η Νοέμβρη, τινάζονται «στον αέρα θέσεις εργασίας και εργασιακά δικαιώματα» του κλάδου.

«Εγκαινιάζεται - τονίζει - με αυτόν τον τρόπο, νέος κύκλος αντιναυτεργατικής επίθεσης με ολέθριες συνέπειες στον κλάδο μας και γενικότερα στο ναυτεργατικό κόσμο. Συγκεκριμένα, δυναμιτίζονται εκατοντάδες θέσεις εργασίας στην ακτοπλοΐα και κουρελιάζονται εργασιακά μας δικαιώματα» και εξηγεί ότι οι εφοπλιστές, πατώντας στο διαλυτικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, απαιτούν, εκτός των άλλων, την καθιέρωση οργανικής σύνθεσης ασφαλείας και επέκταση του χρόνου ακινησίας των πλοίων. Το πρώτο σημαίνει μείωση του πληρώματος και την κάλυψη των αναγκών των πλοίων με υπερεντατικοποίηση της δουλιάς και ανεξέλεγκτες χαμηλόμισθες προσλήψεις και, το δεύτερο, δραστική μείωση του αμειβόμενου χρόνου, δηλαδή του μπάρκου. Σημειώνει ακόμα ότι τα παραπάνω έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά νέων υπερπρονομίων που έδωσε η κυβέρνηση με το νέο καθεστώς στην ακτοπλοΐα, όπως είναι η μεγάλη αύξηση των εισιτηρίων και των παχυλών επιδοτήσεων.

Ο ΑΣΝ, καταλήγοντας, υπογραμμίζει την ανάγκη δυναμικών αγωνιστικών κινητοποιήσεων για την ανάκληση του κανονισμού της ΕΕ και του νέου καθεστώτος στην ακτοπλοΐα και συμπληρώνει: «Τροχοπέδη στην αγωνιστική διέξοδο που προτείνουμε αποτελεί η νόθα διοίκηση του σωματείου μας, που όχι μόνο δεν παίρνει αγωνιστικές πρωτοβουλίες, αλλά ούτε ενημερώνει τον κλάδο. Η λύση, λοιπόν, και αυτού του προβλήματος περνάει από την καταψήφιση της νόθας διοίκησης και την ανάδειξη νέας με διάθεση να αγωνιστεί στην πράξη για τη λύση των οξυμένων προβλημάτων μας».

ΔΕΗ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ
Αναλώσιμοι οι εργάτες για να υπάρχουν κέρδη

Ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συνεργασίας με αφορμή το νέο «ατύχημα»

Εκτός κινδύνου, σύμφωνα με τους θεράποντες γιατρούς, εξακολουθεί να νοσηλεύεται στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας στο Γενικό Παναρκαδικό Νοσοκομείο της Τρίπολης ο μηχανοτεχνίτης Αθανάσιος Μακρής, που προχτές το πρωί τραυματίστηκε σοβαρά στο εργοστάσιο της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη.

Το νέο αυτό εργατικό ατύχημα που σημειώνεται δύο ακριβώς μήνες μετά το εργατικό δυστύχημα στο ίδιο εργοστάσιο, που στοίχισε τη ζωή σε δύο εργάτες και τον τραυματισμό άλλων έξι, έρχεται να καταδείξει, με τον πιο αδιάψευστο τρόπο, ότι η κυβέρνηση και η διοίκηση της ΔΕΗ ΑΕ βάζει τα κέρδη, στην κλίμακα αξιών, πιο πάνω από την ανθρώπινη ζωή.

Σε ανακοίνωσή της η «Αγωνιστική Συνεργασία» επισημαίνει, με αφορμή τα δύο νέα σοβαρά εργατικά ατυχήματα στα εργοστάσια της ΔΕΗ, πως «μόνοι υπεύθυνοι είναι η κυβέρνηση και η διοίκηση με την πολιτική που ακολουθούν. Την πολιτική ιδιωτικοποίησης και χτυπήματος των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Προκειμένου να εξασφαλίσουν τα υπερκέρδη της ΔΕΗ ΑΕ (που αυξήθηκαν το α΄ εξάμηνο του 2002 κατά 94%) απαξιώνουν την ανθρώπινη ζωή, μετατρέπουν τον εργαζόμενο σε αναλώσιμο είδος» και προειδοποιεί πως «στο όνομα της κερδοφορίας δε θα τηρούνται όχι μόνο τα μέτρα ασφαλείας, αλλά και κατοχυρωμένες εργασιακές σχέσεις, με αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της εργασίας, την αύξηση της εκμετάλλευσης και κατά συνέπεια την αύξηση των ατυχημάτων».

Από τα «πυρά» της «Αγωνιστικής Συνεργασίας» δεν ξεφεύγουν και οι πλειοψηφίες (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΣΑΔ) της ΓΕΝΟΠ και των Σωματείων που όχι μόνο δεν παίρνουν σαφή θέση και μέτρα ενάντια στις αιτίες που δημιουργούν τα εργατικά ατυχήματα, αλλά με τη στάση τους δίνουν άλλοθι στην προσπάθεια συγκάλυψης.

Στη συνέχεια, η ταξική παράταξη καλεί τους εργαζόμενους της ΔΕΗ σε αγωνιστική ετοιμότητα και δράση, ώστε «να μην επιτρέψουμε να παραγραφεί ακόμα ένα έγκλημα σε βάρος των εργαζομένων. Να μην επιτρέψουμε τα κέρδη του κεφαλαίου να βάφονται με το αίμα μας».

Και καταλήγει στην ανακοίνωση: «Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας. Μέσα από τις Επιτροπές Αγώνα, να αντιπαλέψουμε την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων, για να επιβάλουμε την τήρηση των νόμων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλιάς».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Στερνό «αντίο» στο μηχανικό του ρυμουλκού

Το τελευταίο «αντίο» στο μηχανικό Ιωάννη Μαρκουλή που πνίγηκε το πρωί της Πέμπτης την ώρα της δουλιάς, μέσα στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, είπαν χθες οι συγγενείς, οι συνάδελφοι και οι φίλοι του. Ο Ι. Μαρκουλής, πατέρας 4 παιδιών, εργαζόταν στο ρυμουλκό «Αλέξανδρος» το οποίο βυθίστηκε 400 μέτρα από την προβλήτα του Λιμανιού, κατά τη διαδικασία ρυμούλκησης του φορτηγού πλοίου TRINITY, ελληνικών συμφερόντων που ταξίδευε με σημαία Καμπότζης.

Στο μεταξύ παραμένει νοσηλευόμενος στο νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς» ο καπετάνιος του ρυμουλκού Σ. Μπαράκος. Οι άλλοι δύο συνάδελφοί του, Α. Μουχλίδης και Μ. Μανολάκογλου, πήραν εξιτήριο χθες και επέστρεψαν στα σπίτια τους. Οι καταγγελίες συναδέλφων τους ναυτεργατών αναδεικνύουν τις αιτίες του τραγικού δυστυχήματος. Η εντατικοποίηση της δουλιάς, το μεγάλης ηλικίας ρυμουλκό που μάλιστα αρκετές φορές παρουσίασε αστάθεια, είναι ορισμένες πτυχές. Οι ίδιοι καταγγέλλουν επίσης ότι για τη ρυμούλκηση των πλοίων απαιτούνται 4 ρυμουλκά, όμως σε αυτή την περίπτωση κινητοποιήθηκαν 3.

Σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματικών του Λιμενικού, ο προσδιορισμός του αριθμού των ρυμουλκών είναι στην αρμοδιότητα του πλοιάρχου του πλοίου. Ομως οι πλοιοκτήτες είναι αυτοί που έχουν πάντα τον πρώτο λόγο, διότι αυτοί βάζουν τα χρήματα. Ετσι όσο πιο λίγα ρυμουλκά τόσο καλύτερα για την εταιρία. Γιατί περισσότερα κέρδη μένουν στην τσέπη. Η προανάκριση που είχε αναλάβει το Ανακριτικό Τμήμα του Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης, ολοκληρώθηκε χθες. Για τα στοιχεία ενημερώθηκε ο αρμόδιος εισαγγελέας.

Για τη Δευτέρα εξάλλου αναβλήθηκε η διαδικασία ανέλκυσης του ρυμουλκού που βυθίστηκε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Είχε προγραμματιστεί να γίνει χθες, όμως ο γερανός που είχε αναλάβει το έργο, δεν είχε τα αναγκαία πιστοποιητικά (πρωτόκολλο) που να βεβαιώνουν ότι τηρεί τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την εργασία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ