Και από πλευράς μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος, είμαστε... πάτος! Αυτό παραδέχτηκε ουσιαστικά προχτές και ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, κηρύσσοντας την έναρξη της HELECO '05, τη Διεθνή Εκθεση και Συνέδριο για την Τεχνολογία Περιβάλλοντος, που θα διαρκέσει ως την Κυριακή στο Εκθεσιακό Κέντρο της HELEXPO στο Μαρούσι. Μόνο που έριξε τα βάρη στην προηγούμενη κυβέρνηση, αν και ομολόγησε ότι μέχρι τώρα και ο ίδιος έριξε το βάρος στα Δημόσια Εργα.
Ο υπουργός παραδέχτηκε ότι:
Δήλωσε ακόμη ότι κάθε χρόνο απαιτείται να χορηγείται για περιβαλλοντικές δράσεις το 1,8% του ΑΕΠ, ξεχνώντας προφανώς ότι ο Κρατικός Προϋπολογισμός του 2005 στον κωδικό Οικισμός - Περιβάλλον περιλαμβάνει μόλις 110 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένος κατά 15,4% από τα κονδύλια του 2004!
Παίρνοντας το λόγο ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γ. Αλαβάνος ανέφερε ότι οι υπηρεσίες της ΕΕ έχουν καταρτίσει 72 αντιπεριβαλλοντικούς φακέλους για τη χώρα μας, από τους οποίους οι 37 οδεύουν για το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και αφορούν στη διαχείριση αποβλήτων, στις προστατευόμενες περιοχές, στη διαχείριση και ποιότητα των υδάτων και την ατμοσφαιρική ρύπανση. Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι όταν ήταν στην αντιπολίτευση υποσχέθηκε πως θα καταργήσει το δασοκτόνο νόμο, ενώ τώρα τον εφαρμόζει. Επισήμανε ακόμη ότι το νομοσχέδιο για τις εξπρές αδειοδοτήσεις των βιομηχανιών που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης είναι ισοπεδωτικό για το περιβάλλον, υπογράμμισε ότι προστατευόμενες περιοχές, όπως η Ζάκυνθος, η Πίνδος και η Κορώνεια έχουν αφεθεί στην τύχη τους και θύμισε ότι η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της ΕΕ χωρίς χωροταξικό σχεδιασμό και Εθνικό Κτηματολόγιο.
Motion Team |
Διακοπές της κυκλοφορίας σημειώθηκαν σε τμήματα του οδικού δικτύου της Θράκης, της Ανατολικής Μακεδονίας, Ευρυτανίας, Ευβοίας, Αχαΐας, Αρκαδίας. Κλειστός ήταν ο δρόμος στην Πάρνηθα από το σημείο του τελεφερίκ, από τη Μονή Κλειστών προς Δερβενοχώρια και η Διονύσου προς Αγιο Πέτρο. Κλειστό παρέμεινε το τμήμα της Εγνατίας οδού στο νομό Κοζάνης, ο επαρχιακός δρόμος από την Εδεσσα προς και από το χιονοδρομικό κέντρο του Καϊμακσταλάν, στο νομό Πέλλας, καθώς και ο επαρχιακός δρόμος Αγίου Βασιλείου - Χορτιάτη Θεσσαλονίκης. Με αλυσίδες διεξαγόταν η κυκλοφορία στο επαρχιακό και εθνικό οδικό δίκτυο των νομών Φλώρινας, Κοζάνης, Καστοριάς, Γρεβενών, καθώς και σε πολλά σημεία του επαρχιακού δικτύου των νομών Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Πέλλας, Πιερίας, Χαλκιδικής και Κιλκίς.
Αποκλεισμένα ήταν πέντε χωριά στα Ιωάννινα, τρία στη Φθιώτιδα, δυο στην Ευρυτανία, ένα στη Μαγνησία, δυο στα Τρίκαλα, τρία στην Καρδίτσα, τέσσερα στην Ηλεία και έντεκα στην Ορεστειάδα.
Στη Βόρεια Ελλάδα, στους τέσσερις νομούς της Δυτικής Μακεδονίας χρειάζονταν αλυσίδες στο επαρχιακό ορεινό οδικό δίκτυο, ενώ στους νομούς Γρεβενών και Φλώρινας τα σχολεία παρέμειναν κλειστά. Αντιολισθητικές αλυσίδες χρειάζονταν και στην εθνική οδό Φλώρινας - Καστοριάς μέσω Βίγλας και στην επαρχιακή οδό Φλώρινας - Καστοριάς μέσω Βιτσίου. Στην Κεντρική Μακεδονία αντιολισθητικές αλυσίδες χρειάζονταν μόνο στα χιονοδρομικά κέντρα, ενώ τα σχολεία στο νομό Πιερίας παρέμειναν κλειστά. Στην Ανατολική Μακεδονία δεν υπήρχαν ιδιαίτερα προβλήματα. Στη Θάσο η κυκλοφορία διεξαγόταν με αλυσίδες, ενώ για άλλη μία μέρα έμειναν κλειστές οι πορθμειακές γραμμές Καβάλας - Πρίνου και Λιμένα - Κεραμωτής. Στη Θράκη σοβαρά προβλήματα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ο νομός του Εβρου, ενώ αντιολισθητικές αλυσίδες χρειάζονται στο επαρχιακό ορεινό δίκτυο του νομού Ροδόπης.
Ο βόρειος Εβρος είναι αποκλεισμένος, η κυκλοφορία έχει διακοπεί και μόνο με αλυσίδες και μεγάλη δυσκολία διεξάγεται η κυκλοφορία στο εθνικό δίκτυο έως το Διδυμότειχο. Ολα τα σχολεία του νομού παρέμειναν κλειστά, εκτός από τα σχολεία της Αλεξανδρούπολης. Κλειστή παρέμεινε η Εγνατία Οδός και η εθνική οδός στο κομμάτι του Εβρου. Χιόνια έπληξαν τη Σαμοθράκη και έγιναν διακοπές ρεύματος.
Ανακοίνωση της ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ
Κλιμάκιο της ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον γραμματέα της Δημ. Πιτσιάβα, έκανε παράσταση στο Λιμεναρχείο και συγκεκριμένα, λόγω απουσίας του λιμενάρχη εκτός Κέρκυρας, στον υπολιμενάρχη κ. Κοντόπουλο όπου κατήγγειλε την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο χώρο του λιμένα.
Με τον ελλιμενισμό του τελευταίου πλοίου της γραμμής Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα στο χώρο που είναι για τα κρουαζιερόπλοια, χωρίς τα απαραίτητα μέτρα για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, το επιβατικό κοινό αναγκάζεται με τις αποσκευές στα χέρια και με αντίξοες πολλές φορές καιρικές συνθήκες να διανύει περίπου ένα χιλιόμετρο με τα πόδια, για να φτάσει σε ένα σημείο του λιμανιού πού θα βρει μεταφορικό μέσο. Επίσης, καταγγέλθηκε η έκδοση υπεράριθμων εισιτηρίων που παρουσιάστηκε σε ορισμένα δρομολόγια, η πτώση στη θάλασσα αυτοκινήτων από την αποβάθρα 5 που είχε σαν αποτέλεσμα το χάσιμο ζωής συνανθρώπων μας και η απαγόρευση εισόδου στο χώρο των κρουαζιερόπλοιων ερασιτεχνών ψαράδων και κατοίκων του νησιού.
Η ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ θεωρεί απαράδεκτο να βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα και να μην υπάρχουν υποδομή και μέτρα για την ασφαλή - ελεύθερη κίνηση μέσα στο λιμάνι καθώς επίσης και για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Φυσικά, πώς να παρθούν τέτοια μέτρα, όταν στόχος και της προηγούμενης αλλά και της τωρινής κυβέρνησης είναι η μετατροπή του λιμανιού σε ένα σύγχρονο διαμετακομιστικό κέντρο ικανό να αυξήσει τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου και "καθαρό" από οποιαδήποτε λαϊκή παρέμβαση. Το στόχο αυτό έρχονται να υλοποιήσουν τα μέτρα γενικής αστυνόμευσης που έχουν ληφθεί μετά από απαίτηση των πλοιοκτητριών εταιριών (εφοπλιστών) και την εφαρμογή της συνθήκης Σένγκεν.
Ο υπολιμενάρχης τόνισε ότι ίσως χρειαστεί να παρθούν και άλλα μέτρα, για να πιστοποιηθεί το λιμάνι ως ασφαλές από ανεξάρτητη πιστοποιημένη εταιρία, κινδυνολογώντας ότι αν δεν εφαρμοστούν αυξημένα μέτρα ασφαλείας δε θα προσεγγίζουν άλλο στο λιμάνι τα κρουαζιερόπλοια, με τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο στην τοπική οικονομία.
Η εγκατάσταση στο λιμάνι ενός τεράστιου ηλεκτρονικού δικτύου, το οποίο αποτελείται από κάμερες, εντάσσεται στη γενικότερη πολιτική της ΕΕ και των μέχρι τώρα κυβερνήσεων που εναρμονισμένες με τη γενικότερη πολιτική του κατεξοχήν τρομοκράτη των λαών των ΗΠΑ, καλλιεργούν συστηματικά το έδαφος για τη δημιουργία μηχανισμών παρακολούθησης στο όνομα δήθεν της "τρομοκρατίας". Δεν είναι τυχαίος ούτε ο καινούριος τρομονόμος ούτε όμως και οι νέοι αντεργατικοί νόμοι.
Η ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ καλεί το λαό της Κέρκυρας να αντιδράσει δυναμικά σ' αυτά τα αντιδημοκρατικά μέτρα που σχεδιάστηκαν από το ΠΑΣΟΚ όταν ήταν κυβέρνηση και υλοποιεί η ΝΔ. Να αγωνιστεί για να ξηλωθούν όλες οι κάμερες παρακολούθησης, να καταργηθεί η αστυνομοκρατία και το λιμάνι του νησιού να είναι χώρος ανοιχτός και ελεύθερος σε όλους τους Κερκυραίους, σταματώντας επιτέλους το κυνήγι των "μαγισσών", να αγωνιστεί μαζί με το ΚΚΕ για να ανοίξει το δρόμο για μια λαϊκή εξουσία.
Πυροβολισμοί συγκλόνισαν προχτές το βράδυ την οδό Δημητρακοπούλου στην Καλλιθέα, όταν ένας άγνωστος εισέβαλε σε καφετερία και έβαλε εναντίον ενός 27χρονου αλλοδαπού αρκετές φορές. Το θύμα τραμαυτίστηκε σοβαρά στο κεφάλι και τη βουβωνική χώρα και νοσηλεύεται στο νοσοκομείο ΚΑΤ σε κρίσιμη κατάσταση.
Με συγκέντρωση διαμαρτυρίας το πρωί της Κυριακής, κλιμακώνουν τις αντιδράσεις τους οι κάτοικοι και οι φορείς του Σταυρού Θεσσαλονίκης, ενάντια στη λειτουργία του εμπορικού λιμανιού. Η κινητοποίηση θα ξεκινήσει στις 10 π.μ. από το ΚΑΠΗ Σταυρού.
Οπως καταγγέλλουν, το εμπορικό λιμάνι εδώ και χρόνια λειτουργεί αυθαίρετα, χωρίς ποτέ κάποιος αρμόδιος φορέας να έχει αποφασίσει για την ύπαρξή του και χωρίς να έχει δημιουργηθεί φορέας διαχείρισης. Εδώ και χρόνια, οι κάτοικοι, που στην πλειοψηφία τους ζουν από τον τουρισμό, αντιδρούν στη λειτουργία του, γιατί, όπως καταγγέλλουν, καταστρέφεται το μεγαλύτερο κομμάτι της παραλίας του Σταυρού και υποβαθμίζεται περιβαλλοντικά η περιοχή.
Τους τελευταίους 7 μήνες η Συντονιστική Επιτροπή Φορέων που συστήθηκε, πραγματοποίησε αλλεπάλληλες διαμαρτυρίες προς το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Σε 3 μήνες ξεκινά η τουριστική περίοδος και η κατάσταση παραμένει ίδια. Αύριο, προχωρούν σε δυναμική κινητοποίηση και προειδοποιούν με κλιμάκωση του αγώνα αν δε δοθεί άμεσα λύση. Διεκδικούν τη μεταφορά της εμπορικής δραστηριότητας σε άλλο μέρος, τετράμηνη παύση λειτουργίας του λιμανιού κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου και λήψη μέτρων κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου χρόνου.
Η Tellas παρουσίασε πρόσφατα το «Tellas Polis 300», τη νέα υπηρεσία σταθερής τηλεφωνίας, η οποία καλύπτει τις ανάγκες των καταναλωτών στις αστικές κλήσεις και εγκαινιάζει ένα νέο, απλό και κατανοητό τρόπο χρέωσης.
Η Tellas, με το «Tellas Polis 300», κάνει το επόμενο βήμα στην εξέλιξη των υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας και εισάγει ένα νέο τρόπο χρέωσης και αντιμετώπισης του Ελληνα καταναλωτή.
Ειδικότερα, με την υπηρεσία «Tellas Polis 300», οι καταναλωτές μπορούν, πληρώνοντας μόνο 6 ευρώ κάθε μήνα να πραγματοποιούν 300 ολόκληρα λεπτά αστικών κλήσεων το μήνα (10 ώρες σε κάθε λογαριασμό) ανεξάρτητα από την ώρα ή τη μέρα κατά την οποία γίνεται η κλήση. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αυτού του πρωτοποριακού τιμολογιακού πακέτου είναι ότι δίνει στον καταναλωτή τη δυνατότητα να υπολογίζει πάντα ακριβώς πόσο θα ξοδεύει στις αστικές κλήσεις.
Οι καταναλωτές, που συνδυάζουν την υπηρεσία «Tellas Polis 300» με τη ΔΩΡΕΑΝ Υπηρεσία Προεπιλογής φορέα, επωφελούνται επιπλέον με 60 λεπτά δωρεάν αστικών κλήσεων σε κάθε λογαριασμό.
Για άμεση ενεργοποίηση ή για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το «Tellas Polis 300» οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών στο 13800 (δωρεάν κλήση από σταθερό τηλέφωνο όλο το 24ωρο), να επισκεφθούν το www.tellas.gr και να συμπληρώσουν on-line την αίτηση ενεργοποίησης, ή να απευθυνθούν σε ένα από τα εξουσιοδοτημένα σημεία πώλησης υπηρεσιών της Tellas.