Eurokinissi |
Η Αλέκα Παπαρήγα, που το πρωί μίλησε στη συγκέντρωση εργαζομένων της «Ολυμπιακής» στο αεροδρόμιο των Σπάτων, τόνισε ότι η απόφαση της ΕΕ «δεν ασκεί καμία επίδραση, ούτε έχει κανένα κύρος, ούτε αντιπροσωπεύει την αλήθεια» και κάλεσε τους εργαζόμενους «να χαράξουν μια γραμμή ριζικής αντίθεσης σε αυτά που λέει η ΕΕ και τα κράτη - μέλη» για να «μη διαλυθεί η "Ολυμπιακή Αεροπορία", να μη χάσουν τα δικαιώματά τους οι εργαζόμενοι». Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ εξήγησε ότι μοναδική προοπτική για τους εργαζόμενους είναι η απειθαρχία στις αποφάσεις, τις εντολές της ΕΕ, απειθαρχία στην πολιτική της ΝΔ, καταδίκη των επιλογών του ΠΑΣΟΚ.
Στο μεταξύ κλιμακώθηκε και χτες η κοκορομαχία ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για το ποιος από τους δύο έχει μεγαλύτερες ευθύνες για τις δυσμενείς εξελίξεις στην «Ολυμπιακή». Η ΝΔ που ακολουθεί τυφλά την πολιτική που οδηγεί στην παραπέρα απαξίωση και το κλείσιμο της ΟΑ κατηγορεί τις προηγούμενες κυβερνήσεις, ενώ στελέχη του ΠΑΣΟΚ, του κόμματος που έβγαλε τέσσερις φορές στο σφυρί του ξεπουλήματος και σηματοδότησε την πολιτική υπονόμευσης της ΟΑ, μίλησαν για «χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου, το οποίο η κυβέρνηση δήθεν το παρακολουθεί, αλλά στην πραγματικότητα το οργανώνει».
Συνεδριάζει σήμερα η Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων της κυβέρνησης, όπου δεν αποκλείεται να παρθούν και κάποιες αποφάσεις για την «Ολυμπιακή».
Στα αναμενόμενα πλαίσια η απόφαση της ΕΕ. Δεν ήταν δυνατόν να αποτραπεί, λέει ο Μ. Λιάπης
Την προειλημμένη, και με τη σύμφωνη γνώμη των προηγούμενων κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και σήμερα της ΝΔ, καταδικαστική απόφαση για την «Ολυμπιακή Αεροπορία» (ΟΑ) ανακοίνωσε χτες η αρμόδια Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Για την αυθαίρετη αυτή απόφαση της ΕΕ, που αφορά στην επιβολή εξοντωτικού προστίμου στην ΟΑ, περίπου 450 εκατ. ευρώ, είχε φροντίσει καιρό τώρα η κυβέρνηση να προετοιμάσει την κοινή γνώμη, ώστε να πέσει σαν ώριμο φρούτο η προαναγγελία του ίδιου του πρωθυπουργού, Κ. Καραμανλή, από τη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει ακόμα και να βάλει «λουκέτο» στην εταιρία, αν πέσει ο «πέλεκυς» των Βρυξελλών.
Με χτεσινή του δήλωση ο μέχρι τώρα «εξαφανισμένος» αρμόδιος υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Μ. Λιάπης, αφού ισχυρίστηκε ότι «δεν ήταν δυνατόν να αποτραπεί η καταδίκη της χώρας», έκανε λόγο για απόφαση «που επιβαρύνει καταλυτικά την ήδη βεβαρημένη κατάσταση της "Ολυμπιακής" και δυσχεραίνει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης». Ωστόσο, πρόσθεσε, η κυβέρνηση θα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια για την πώληση της ΟΑ, ενώ παράλληλα επεξεργάζεται λύσεις για την επόμενη μέρα. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με πρόσφατες επίσημες δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, Θ. Ρουσόπουλου, μια από αυτές τις «εναλλακτικές λύσεις» είναι και η «εκκαθάριση εν λειτουργία» της ΟΑ. Δηλαδή, η τιμαριοποίηση της εταιρίας και ξεπούλημα με το κομμάτι. Χτες ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Α. Ρεγκούζας ...προχώρησε τα κυβερνητικά σενάρια μέχρι και το κλείσιμο της ΟΑ, αλλά έσπευσε να προσθέσει ότι αυτό «δεν έχει καμία πιθανότητα να συμβεί».
Με νέο - το τρίτο κατά σειρά - «non paper» η Ρηγίλλης επιχειρεί να καθησυχάσει τους εργαζόμενους της ΟΑ, με την αναφορά ότι «η κυβέρνηση, με προγράμματα πρόωρης συνταξιοδότησης, με κίνητρα και μετατάξεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (όπου χρειαστεί μετά και την επιδοτούμενη επανεκπαίδευση), θα διασφαλίσει την απασχόληση και τα εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα».
Στην απόφαση της Επιτροπής αναφέρεται ότι η Ελλάδα χορήγησε «παράνομη και ασυμβίβαστη κρατική ενίσχυση στην "Ολυμπιακή Αεροπορία" και στις "Ολυμπιακές Αερογραμμές"», χωρίς να ορίζεται επακριβώς το ποσό, ενώ είναι χαρακτηριστική η απάντηση που έδωσε ο αρμόδιος επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, Ζακ Μπαρό, σε δημοσιογραφικό ερώτημα, λέγοντας: «Το ακριβές ποσό το οποίο θα πρέπει τελικά να επιστραφεί στο ελληνικό δημόσιο δεν είναι προς το παρόν προσδιορίσιμο. Αυτό θα συμβεί μετά από αναλυτική εξέταση όλων των ενισχύσεων, την οποία από κοινού θα πραγματοποιήσουν οι αρμόδιες ελληνικές και κοινοτικές υπηρεσίες».
Μεταξύ των «παράνομων και ασυμβίβαστων με την κοινή αγορά ενισχύσεων», η ΕΕ συμπεριλαμβάνει:
Η Επιτροπή ζητά από την Ελλάδα «να ανακτήσει τις παράνομες αυτές ενισχύσεις» και δίνει δίμηνη περίοδο, προκειμένου να υπάρξει «συμμόρφωση» με την απόφαση.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΕ για να διευκολύνει τα σχέδια των πολυεθνικών να καταβροχθίσουν την ΟΑ, χαρακτηρίζει τις ενισχύσεις «έμμεσες», ενώ προβλέπει ότι ο ιδιώτης διάδοχος δεν επιβαρύνεται και τα χρέη κληροδοτούνται στο δημόσιο (δικαιούχο).
Φτάνοντας στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, η Αλέκα Παπαρήγα έκανε την παρακάτω δήλωση:
«Σε μας δεν ασκεί καμία επίδραση, ούτε έχει κανένα κύρος, ούτε αντιπροσωπεύει την αλήθεια, η έκθεση του επιτρόπου της Κομισιόν, σχετικά με τα ελλείμματα, με τα οφειλόμενα και με τις ποινές προς την "Ολυμπιακή Αεροπορία". Γιατί. Μίλησε περί ισότιμου ανταγωνισμού. Δεν υπάρχει ισότιμος ανταγωνισμός. Υπάρχει ένας ανταγωνισμός, που στο ένα σκέλος του θυσιάζει συνειδητά τα συμφέροντα των εργαζομένων και στο άλλο σκέλος του προετοιμάζει, καλλιεργεί το γήπεδο για να δώσουν μάχη οι διάφοροι μεγάλοι ή μικρότεροι γίγαντες των διάφορων κλάδων της βιομηχανίας. Εδώ είναι και οι αεροπορικές γραμμές. Ποια από αυτές ή ποιες από αυτές θα κυριαρχήσουν τον άλλον. Σ' αυτό το γήπεδο του ανταγωνισμού, που η ΕΕ το λέει ψευδεπίγραφα ισότιμο, δεν μπορούν να παίξουν οι εργαζόμενοι.
Οι εργαζόμενοι, λοιπόν, πρέπει να χαράξουν μια γραμμή ριζικής αντίθεσης σε αυτά που λέει η ΕΕ και τα κράτη - μέλη, τα οποία βεβαίως είναι συνένοχοι και συνυπεύθυνοι των αποφάσεων, αφού οι αποφάσεις είναι διακρατικές.
Επομένως, εμείς δε δίνουμε καμία σημασία σ' αυτά που είπε ο κύριος αυτός. Παραμένουμε στη θέση ότι είναι δυνατό να μη διαλυθεί η "Ολυμπιακή Αεροπορία", να μη χάσουν τα δικαιώματά τους οι εργαζόμενοι. Βεβαίως, πρέπει να σας πω ότι εμείς κοιτάμε μπροστά. Οταν μιλάμε για κρατική δημόσια "Ολυμπιακή Αεροπορία", ναι τη θέλουμε κρατικό μονοπώλιο. Ταυτόχρονα, ότι παλεύουμε για βαθιές αλλαγές στο συσχετισμό δύναμης, γιατί μιλάμε για ένα κρατικό μονοπώλιο που είναι φιλολαϊκό και δεν είναι μονοπώλιο για τα συμφέροντα των λίγων».