Πέμπτη 15 Σεπτέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Προειλημμένη παρέμβαση διευκόλυνσης των πολυεθνικών

Στα αναμενόμενα πλαίσια η απόφαση της ΕΕ. Δεν ήταν δυνατόν να αποτραπεί, λέει ο Μ. Λιάπης

Την προειλημμένη, και με τη σύμφωνη γνώμη των προηγούμενων κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και σήμερα της ΝΔ, καταδικαστική απόφαση για την «Ολυμπιακή Αεροπορία» (ΟΑ) ανακοίνωσε χτες η αρμόδια Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Για την αυθαίρετη αυτή απόφαση της ΕΕ, που αφορά στην επιβολή εξοντωτικού προστίμου στην ΟΑ, περίπου 450 εκατ. ευρώ, είχε φροντίσει καιρό τώρα η κυβέρνηση να προετοιμάσει την κοινή γνώμη, ώστε να πέσει σαν ώριμο φρούτο η προαναγγελία του ίδιου του πρωθυπουργού, Κ. Καραμανλή, από τη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης, ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει ακόμα και να βάλει «λουκέτο» στην εταιρία, αν πέσει ο «πέλεκυς» των Βρυξελλών.

Με χτεσινή του δήλωση ο μέχρι τώρα «εξαφανισμένος» αρμόδιος υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Μ. Λιάπης, αφού ισχυρίστηκε ότι «δεν ήταν δυνατόν να αποτραπεί η καταδίκη της χώρας», έκανε λόγο για απόφαση «που επιβαρύνει καταλυτικά την ήδη βεβαρημένη κατάσταση της "Ολυμπιακής" και δυσχεραίνει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης». Ωστόσο, πρόσθεσε, η κυβέρνηση θα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια για την πώληση της ΟΑ, ενώ παράλληλα επεξεργάζεται λύσεις για την επόμενη μέρα. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με πρόσφατες επίσημες δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, Θ. Ρουσόπουλου, μια από αυτές τις «εναλλακτικές λύσεις» είναι και η «εκκαθάριση εν λειτουργία» της ΟΑ. Δηλαδή, η τιμαριοποίηση της εταιρίας και ξεπούλημα με το κομμάτι. Χτες ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Α. Ρεγκούζας ...προχώρησε τα κυβερνητικά σενάρια μέχρι και το κλείσιμο της ΟΑ, αλλά έσπευσε να προσθέσει ότι αυτό «δεν έχει καμία πιθανότητα να συμβεί».

Με νέο - το τρίτο κατά σειρά - «non paper» η Ρηγίλλης επιχειρεί να καθησυχάσει τους εργαζόμενους της ΟΑ, με την αναφορά ότι «η κυβέρνηση, με προγράμματα πρόωρης συνταξιοδότησης, με κίνητρα και μετατάξεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (όπου χρειαστεί μετά και την επιδοτούμενη επανεκπαίδευση), θα διασφαλίσει την απασχόληση και τα εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα».

Η καταδικαστική απόφαση

Στην απόφαση της Επιτροπής αναφέρεται ότι η Ελλάδα χορήγησε «παράνομη και ασυμβίβαστη κρατική ενίσχυση στην "Ολυμπιακή Αεροπορία" και στις "Ολυμπιακές Αερογραμμές"», χωρίς να ορίζεται επακριβώς το ποσό, ενώ είναι χαρακτηριστική η απάντηση που έδωσε ο αρμόδιος επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, Ζακ Μπαρό, σε δημοσιογραφικό ερώτημα, λέγοντας: «Το ακριβές ποσό το οποίο θα πρέπει τελικά να επιστραφεί στο ελληνικό δημόσιο δεν είναι προς το παρόν προσδιορίσιμο. Αυτό θα συμβεί μετά από αναλυτική εξέταση όλων των ενισχύσεων, την οποία από κοινού θα πραγματοποιήσουν οι αρμόδιες ελληνικές και κοινοτικές υπηρεσίες».

Μεταξύ των «παράνομων και ασυμβίβαστων με την κοινή αγορά ενισχύσεων», η ΕΕ συμπεριλαμβάνει:

  • Την ανάληψη από το ελληνικό δημόσιο και την ΟΑ μέρους του κόστους μίσθωσης αεροσκαφών από τις «Ολυμπιακές Αερογραμμές», συνολικού ύψους περίπου 40 εκατ. ευρώ
  • Την αδικαιολόγητη καταβολή 90 εκατ. ευρώ από το ελληνικό δημόσιο προς την ΟΑ κατά τη στιγμή της σύστασης των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» και της μεταβίβασής τους στο ελληνικό δημόσιο. Η ενίσχυση προκύπτει - σύμφωνα πάντα με την ΕΕ - από την υπερεκτίμηση των στοιχείων του ενεργητικού που μεταβιβάστηκαν στο δημόσιο
  • Την ανοχή του ελληνικού δημοσίου για τη μη πληρωμή από την ΟΑ, από το Δεκέμβρη του 2002 έως το Δεκέμβρη του 2004, οφειλόμενων φόρων και εισφορών Κοινωνικής Ασφάλισης, ποσού άνω των 350 εκατ. ευρώ
  • Την ανάληψη από το ελληνικό δημόσιο διάφορων οικονομικών υποχρεώσεων της ΟΑ, που συνδέονται κυρίως με συμβάσεις μίσθωσης αεροσκαφών και την αποπληρωμή τραπεζικού δανείου, ποσού το οποίο μπορεί να ανέλθει σε 60 εκατ. ευρώ.

Η Επιτροπή ζητά από την Ελλάδα «να ανακτήσει τις παράνομες αυτές ενισχύσεις» και δίνει δίμηνη περίοδο, προκειμένου να υπάρξει «συμμόρφωση» με την απόφαση.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΕ για να διευκολύνει τα σχέδια των πολυεθνικών να καταβροχθίσουν την ΟΑ, χαρακτηρίζει τις ενισχύσεις «έμμεσες», ενώ προβλέπει ότι ο ιδιώτης διάδοχος δεν επιβαρύνεται και τα χρέη κληροδοτούνται στο δημόσιο (δικαιούχο).

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Θυσιάζεται μαζί με τους εργαζόμενους για τα κέρδη του κεφαλαίου(2008-09-21 00:00:00.0)
Η προίκα(2007-01-19 00:00:00.0)
«Αδιαπραγμάτευτο» για την κυβέρνηση το ξεπούλημα(2005-09-21 00:00:00.0)
Μεθοδεύουν τη χρεοκοπία της(2005-07-21 00:00:00.0)
Στο τέλος Ιούνη η απάντηση για «Ολυμπιακή»(2003-03-27 00:00:00.0)
Αρχίζουν οι διαπραγματεύσεις με τον Ρέστη(2002-12-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ