ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Σεπτέμβρη 2005
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΝΩΣΗ ΕΜΠΟΡΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Γενική Συνέλευση την Κυριακή

Κάλεσμα σε όλους τους εμποροϋπάλληλους να πάρουν μαζικά μέρος στην Γενική Συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 2 Οκτώβρη στις 11.30π.μ. στον 3ο όροφο του Εργατικού Κέντρου Πειραιά απευθύνει η Ενωση Εμποροϋπαλλήλων Πειραιά.

Θέματα της Γενικής Συνέλευσης είναι ο απολογισμός δράσης του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου, ο οικονομικός απολογισμός για τα έτη 2003-2005, ο οικονομικός προϋπολογισμός για το έτος 2006, έκθεση Εξελεγκτικής Επιτροπής, έγκριση απολογισμού του Διοικητικού Συμβουλίου, εκλογή Εφορευτικής Επιτροπής για την πραγματοποίηση των αρχαιρεσιών και επιλογή Δευτεροβάθμιας Οργάνωσης (ΕΚΠ ή Ομοσπονδία) για την αντιπροσώπευση στη ΓΣΕΕ.

Η κυβέρνηση της ΝΔ επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ενωση Εμποροϋπαλλήλων Πειραιά, συνεχίζοντας την πολιτική του ΠΑΣΟΚ που υπαγορεύεται από την ΕΕ, έχει στόχο την αύξηση των κερδών του κεφαλαίου. Μια πολιτική που συνεχώς αφαιρεί κατακτήσεις των εργαζομένων (ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, κατάργηση 8ώρου, διευρυμένο ωράριο, πάγωμα μισθών, ακρίβεια, ανεργία, ιδιωτικοποίηση της Παιδείας, της Υγείας, γκρέμισμα της κοινωνικής ασφάλισης).

«Μπροστά σε αυτή την επίθεση του κεφαλαίου με τα πολιτικά τους κόμματα ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - σημειώνουν οι εμποροϋπάλληλοι του Πειραιά - πρέπει να συσπειρωθούμε στο σωματείο μας για να οργανώσουμε την αντίστασή μας απέναντι σε αυτή την αντεργατική πολιτική που θα ενταθεί με πολύ αρνητικές συνέπειες για τους εργαζόμενους. Να ενισχυθούν οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, η μόνη ταξική δύναμη στο συνδικαλιστικό κίνημα. Να απομονωθούν οι δυνάμεις της συναίνεσης και υποταγής στο συνδικαλιστικό κίνημα».

«Το σωματείο μας, όλο το προηγούμενο διάστημα οργάνωσε την αντίσταση των εργαζομένων για το ωράριο κλπ. Από καλύτερη θέση θα δώσει τις μάχες εάν γίνει πιο μαζικό» καταλήγει το κάλεσμα.


ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Σε κάθε χώρο δουλιάς το κάλεσμα

Καθημερινές περιοδείες στα καράβια και τα εργοστάσια

Με μπροστάρη το ΠΑΜΕ, οι εργαζόμενοι του Πειραιά κατεβαίνουν ξανά στους δρόμους στις 6 του Οκτώβρη
Με μπροστάρη το ΠΑΜΕ, οι εργαζόμενοι του Πειραιά κατεβαίνουν ξανά στους δρόμους στις 6 του Οκτώβρη
Κλιμακώνεται καθημερινά η προετοιμασία, σε ολόκληρη την περιφέρεια του Πειραιά, για την πανεργατική συγκέντρωση που διοργανώνει το ΠΑΜΕ, την Πέμπτη 6 Οκτώβρη, στον Ηλεκτρικό Σταθμό του Πειραιά, στις 7μ.μ. Η κινητοποίηση αποτελεί ένα ακόμα αγωνιστικό βήμα των εργαζομένων του Πειραιά, στο δρόμο για το Πανελλαδικό Συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ στις 12 του Νοέμβρη.

Με περιοδείες στο λιμάνι, στα εργοστάσια, στον ΚΕΡΑΝΗ, σε ελαιουργοσαπουνοποιεία (ΜΙΝΕΡΒΑ, ΕΛΑΪΣ, ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ κλπ.), όπου από αύριο μέχρι την ερχόμενη Τρίτη θα γίνουν Γενικές Συνελεύσεις για να πάρουν οι εργαζόμενοι αποφάσεις συμμετοχής στο συλλαλητήριο, το σύνθημα του αγωνιστικού ξεσηκωμού φτάνει σε κάθε εργασιακό χώρο. Οι εργαζόμενοι του Πειραιά συντονίζουν και ενδυναμώνουν τον αγώνα τους ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική, που, στα χνάρια του ΠΑΣΟΚ, εφαρμόζει η ΝΔ.

Στην ανακοίνωσή της η Γραμματεία Πειραιά του ΠΑΜΕ καλεί όλους τους εργαζόμενους, τους νέους, τους άνεργους, τους συνταξιούχους να πάρουν μαζικά μέρος στην κινητοποίηση και να καταδικάσουν την αντιλαϊκή πολιτική της λιτότητας, της ακρίβειας, της ανεργίας, των απολύσεων και της ιδιωτικοποίησης της δημόσιας περιουσίας, που φορτώνει με βάσανα τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, για να αυξάνουν τα κέρδη τους οι κεφαλαιοκράτες, τα μονοπώλια.

Το ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους, να αποδυναμώσουν τον κυβερνητικό - εργοδοτικό συνδικαλισμό και να ενισχύσουν τις ταξικές δυνάμεις σε κάθε κλάδο, για «να προασπίσουμε τα συμφέροντά μας, να αντισταθούμε, να ανοίξουμε το δρόμο για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής».


ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Δένουν τα πλοία και απολύουν σωρηδόν

Με τις πλάτες της κυβέρνησης και της συμβιβασμένης πλειοψηφίας της ΠΝΟ

Παράνομα και καταχρηστικά, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές συνεχίζουν να απολύουν κατά δεκάδες τους ναυτεργάτες και να ακινητοποιούν αυθαίρετα τα πλοία, καταδικάζοντας, τώρα που έληξε η τουριστική περίοδος, ολόκληρα νησιωτικά συμπλέγματα στην απομόνωση! Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ταυτόχρονα με την πρωτοβουλία που έχουν αναλάβει για αγωνιστικές κινητοποιήσεις, με καταγγελία τους απαιτούν την παρέμβαση εισαγγελέα προκειμένου να καταλογιστούν ποινικές και πειθαρχικές ευθύνες γι' αυτή την κατάσταση.

Συνένοχοι στο «έγκλημα» που συντελείται είναι και οι εγκάθετοι της κυβέρνησης και των εφοπλιστών στην ΠΝΟ, οι οποίοι χτες στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας, που συγκλήθηκε μετά από απαίτηση των δύο ταξικών ναυτεργατικών Ενώσεων, απέρριψαν την πρόταση για κινητοποιήσεις και αποφάσισαν να ...αντιμετωπίσουν το πρόβλημα με ...«διάλογο» με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας!

Τη σκυτάλη στο κουρέλιασμα της νομοθεσίας κρατά η «Hellenic Seaways» (πλοιοκτήτρια εταιρία και του μοιραίου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»), η οποία ήδη έχει ακινητοποιήσει τα πλοία «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ» και «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ» απολύοντας τα πληρώματα, ενώ ακολουθεί η ΝΕΛ με την ακινητοποίηση του «ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ», και έπεται συνέχεια. Συνολικά αναμένεται το επόμενο διάστημα να δέσουν πάνω από 20 ακτοπλοϊκά πλοία!

Οι δύο ταξικές ναυτεργατικές Ενώσεις, στην καταγγελία τους προς την Εισαγγελία Πειραιά, την οποία αποστέλλουν επίσης στον υπουργό και στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ, επισημαίνουν ότι τις «παράνομες και καταχρηστικές απολύσεις» τις «ανέχονται και στηρίζουν το ΥΕΝ και οι λιμενικές αρχές», παραβιάζοντας «το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, όπως αυτό προσδιορίζεται από τις διατάξεις 169, 173 και 174 του νομοθετικού διατάγματος 187/1973 που διατηρείται σε ισχύ και τις διατάξεις του νόμου 2932/2001 (άρθρο 3 παρ. 1, 5 και άρθρο 6 παρ. 3)». «Η παράνομη αποδρομολόγηση - συνεχίζει η καταγγελία - των πλοίων της ακτοπλοΐας κατά τη χειμερινή περίοδο, υλοποιεί τις αξιώσεις των εφοπλιστών για την πλήρη απελευθέρωση των υπηρεσιών στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες».

Απαιτούν την άμεση επαναπρόσληψη των ναυτεργατών και επάνδρωση σύμφωνα με το ΠΔ 177/74 των πλοίων που μέχρι σήμερα έχουν δέσει παράνομα. Να καταλογιστούν «ποινικές και πειθαρχικές ευθύνες σε εκείνους που συνέβαλαν και πρωτοστάτησαν στις παράνομες ενέργειες του τμήματος Ναυτολογίας με υπεύθυνο τον τμηματάρχη της ναυτολογίας, κ. Θεμέλαρο, που σαν υπάλληλος των εφοπλιστών παρανομεί κατ' επανάληψη και απολύει τα πληρώματα των επιβατηγών πλοίων».


ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
Βουτιά στα κέρδη για τους ιδιώτες

Καταψήφισε το ΚΚΕ στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής

Ενας ακόμα τομέας, αυτός του καταδυτικού τουρισμού, παραδίδεται στο ιδιωτικό κεφάλαιο, με νομοσχέδιο που επεξεργάζεται από χτες η αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή. Κατά τον κυβερνητικό ισχυρισμό - που βρήκε σύμφωνο και το ΠΑΣΟΚ, αφού αυτό είχε ετοιμάσει το νομοσχέδιο - με τις διατάξεις του θα αναπτυχθεί στη χώρα μας ο καταδυτικός τουρισμός, κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία, αφού το μήκος των ακτών της Ελλάδας είναι 16.000 χιλιόμετρα.

Καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο ο εισηγητής του ΚΚΕ Στ. Σκοπελίτης τόνισε ότι αντί να λυθούν υπαρκτά προβλήματα του καταδυτικού τουρισμού, παραδίδεται και αυτός ο τομέας στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι διαδικασίες για τα διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα και τα σχετικά πιστοποιητικά θα δίδονται από οποιαδήποτε ιδιωτική εταιρία δραστηριοποιείται στο χώρο.

Ο βουλευτής κατήγγειλε ότι ως συνέπεια των διατάξεων του νομοσχεδίου θα προκύψει ιδιωτικοποίηση των θαλασσών με τα διάφορα θαλάσσια πάρκα που θα δημιουργηθούν, ενώ έθεσε και το θέμα της προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς. Επικαλέστηκε τους φόβους την Ελλήνων αρχαιολόγων και είπε ότι χρειάζεται να γίνει μια καταγραφή της θαλάσσιας πολιτιστικής κληρονομιάς, με τη στελέχωση των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών.

Σχετικά με τις άλλες διατάξεις του νομοσχεδίου, για την πενταετή σύμβαση με τους εφοπλιστές για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, ο Στ. Σκοπελίτης είπε ότι η μακροχρόνια σύμβαση αποβαίνει υπέρ των εφοπλιστών, αφού αυτοί θα έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε καλύτερο σχεδιασμό προκειμένου να ξεζουμίσουν τους επιβάτες και να αυξήσουν τα κέρδη τους. Τέλος, για τη διάταξη που προβλέπει την απασχόληση άνεργων ναυτικών στα λιμάνια της χώρας, με ασφάλιση στο ΝΑΤ, είπε ότι το κύριο πρόβλημα είναι πως οι ναυτικοί πρέπει να απασχολούνται στα καράβια με πλήρη κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ