ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 19 Φλεβάρη 2006
Σελ. /24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Εργαλείο αφύπνισης για την εργατική τάξη

Ο θίασος «Εκτός Σχεδίου» ανεβάζει το έργο του Ντάριο Φο «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω»

Από την πρεμιέρα της παράστασης, που ήταν αφιερωμένη στις εργάτριες της «ΣΕΞ ΦΟΡΜ»
Από την πρεμιέρα της παράστασης, που ήταν αφιερωμένη στις εργάτριες της «ΣΕΞ ΦΟΡΜ»
Μακριά απ' τις κατάφωτες θεατρικές αίθουσες, όπου συχνάζουν πολλοί απ' αυτούς που κατάντησαν την τέχνη προνόμιο για ορισμένους «ειδικούς». Στο λιγοστό ελεύθερο χρόνο, που η κλιμακούμενη επίθεση του κεφαλαίου, ενάντια σε εργασιακά δικαιώματα και κατακτήσεις, συρρικνώνει όλο και περισσότερο, για κάθε εργαζόμενο. Συνειδητοποιώντας τη δύναμη του πολιτισμού και πασχίζοντας να τον αξιοποιήσουν ως εργαλείο ταξικής πάλης, την ίδια ώρα που η κυρίαρχη τάξη το χρησιμοποιεί ως εργαλείο ταξικής υποταγής.

Μέσα σ' αυτές τις συνθήκες συναντήθηκαν οι εργαζόμενοι που σήμερα αποτελούν τους συντελεστές της θεατρικής παράστασης, την οποία ανεβάζει ο θίασος «Εκτός Σχεδίου» με το έργο του Ντάριο Φο «Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω». Είναι εργάτες που παίζουν θέατρο για εργάτες. Ανάμεσά τους ένας οικοδόμος. Ενας νοσοκόμος. Μια νοσηλεύτρια. Μια υπάλληλος. Ενας φυσικοθεραπευτής. Ενας άνεργος. Απλοί εργαζόμενοι, που διδάσκουν, και επιμένουν, με το προσωπικό τους παράδειγμα, ότι ο πολιτισμός μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο όπλο αφύπνισης για την εργατική τάξη.

Ο «Ρ» τους συναντά στο χώρο όπου ανεβαίνουν οι παραστάσεις, τον οποίο έχει παραχωρήσει, προσφέροντας ιδιαίτερα σημαντική στήριξη, ο Σύλλογος Οικιστών Εργατικών Κατοικιών Αγ. Σπυρίδωνα. Μια αίθουσα λιτή, μεταμορφωμένη σ' ένα όμορφο θεατράκι που αυτοί οι εργαζόμενοι «γέμισαν» με το μεράκι τους για το θέατρο. Εστρωσαν μοκέτα στο πάτωμα, φρόντισαν για τα σκηνικά, για τα φώτα. Στο πατάρι έφτιαξαν καμαρίνια. Κουβάλησαν καρέκλες για το κοινό, τακτοποίησαν σ' ένα γραφείο τα προγράμματα που κάποιοι φίλοι επιμελήθηκαν.

Σ' αυτήν την αίθουσα, στις 28 Γενάρη, υποδέχτηκαν τις εργάτριες της «ΣΕΞ ΦΟΡΜ», στις οποίες επέλεξαν ν' αφιερώσουν την πρεμιέρα. «Ηταν αυτονόητο για μας να καλέσουμε στην πρώτη παράσταση τις κοπελιές απ' τη "ΣΕΞ ΦΟΡΜ", ήταν φυσικό...» εξηγούν σήμερα στο «Ρ». «Ηταν τιμή για μας... Το αφύσικο θα ήταν να καλέσουμε κάποιους άλλους...».

Πάνω «στο σανίδι» οι εργάτριες είδαν να ξετυλίγονται σκηνές γνωστές. Ακουσαν «να τους μιλάνε» για τη φτώχεια, την ανεργία, για τον κρατικό αυταρχισμό και την υποκρισία της κυρίαρχης τάξης. Υπάρχει όμως μια βασική ιδιαιτερότητα σ' αυτή την παράσταση. Εκείνοι που «μιλούν» απ' τη σκηνή, δε στρέφουν την προσοχή τους στην εκμετάλλευση για να καπηλευτούν την αλήθεια, να υποκριθούν, τάχα, πως συμπονάνε τους καταπιεζόμενους, να περιγράψουν απλά μια πραγματικότητα για να ενισχύσουν τη μοιρολατρία. Εκείνοι που «μιλούν» είναι κι αυτοί εργαζόμενοι. Μέσα απ' τους ρόλους που υποδύονται, φωτίζουν την ελπίδα της αλλαγής, τη δύναμη της συλλογικής πάλης, τη διέξοδο που κι οι ίδιοι, ως εργαζόμενοι, αναζητούν.

Την ώρα που η παράσταση πλησιάζει στο τέλος της, τα δάκρυα απ' τα γέλια που πλημμυρίζουν την αίθουσα ίσως και να μπλεχτούν με τα δάκρυα που προκαλεί η συγκίνηση για τη δύναμη του εργάτη, αυτή που ακτινοβολεί σ' ολόκληρο το έργο... Είναι λίγα λεπτά πριν «πέσει η αυλαία» με τους γνώριμους στίχους: «Αϊντε θύμα, άιντε ψώνιο, άιντε σύμβολο αιώνιο / αν ξυπνήσεις μονομιάς, θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς...».

Μια παράσταση από εργάτες για εργάτες

«Αυτό ακριβώς μας ενδιαφέρει. Να έρθουμε σε επαφή με πλατιές μάζες κόσμου, γι' αυτό κάνουμε ένα εργατικό έργο, σε μια εργατική συνοικία και απευθυνόμαστε σε κόσμο που στην πλειοψηφία του είναι εργατικό κοινό...».

«Πρέπει να υπάρχει διέξοδος. Αλίμονο αν ο άνθρωπος συναντά παντού στη ζωή του ντουβάρια. Χωρίς τη δυνατότητα να μπορέσει να τα υπερκεράσει ή να τα υπερπηδήσει... Και γι' αυτό επιλέξαμε ένα έργο το οποίο κάνει κριτική όχι στην αστική, αλλά στην εργατική τάξη...».

«Δεν καλοπιάνουμε τους εργαζόμενους. Δείχνουμε τη μιζέρια και την κατάντια, ώστε αυτή η προβολή να γίνει μέσο για αντίσταση και ανάταση...».

Ο Σήφης, η Χαρά, η Ελένη και ο Αλέξανδρος, ο Κώστας, αλλά κι ο δεύτερος Αλέξανδρος της παρέας βάζουν την καρέκλα τους δίπλα στη σκηνή και συζητούν με το «Ρ» για τον προσανατολισμό με τον οποίο έχει δουλέψει η ομάδα. Επιμένουν ότι η πολιτιστική δημιουργία, η συζήτηση γύρω απ' τους σκοπούς και το νόημα της τέχνης αφορούν και πρέπει ν' αφορούν τους εργαζόμενους.

Πρόβες μετά τα μεσάνυχτα

Το να σχολά ένας εργαζόμενος απ' τη δουλιά του το μεσημέρι, «κουβαλώντας» στην υπόλοιπη μέρα και το νου του χίλιες ακόμα σκοτούρες κι υποχρεώσεις και παρ' όλ' αυτά να ξενυχτάει κάνοντας πρόβες, δεν είναι κι ό,τι πιο συνηθισμένο. Αλλωστε, οι ίδιες οι συνθήκες εργασίας και ζωής όχι μόνο δεν ευνοούν, αλλά συχνά απαγορεύουν στον εργαζόμενο να ασχολείται με την τέχνη, τον αθλητισμό, τη μελέτη κλπ.

Ολο το διάστημα της προετοιμασίας, οι πρόβες ξεκινούσαν κατά τις 9.30 μ.μ.-10 μ.μ. κι έφταναν ακόμα και μέχρι τις 4 π.μ., τις 5 π.μ. «Δεν είναι εύκολο... Σκέψου πόσο κουραστικό είναι να ξυπνάς 6.15 το αργότερο, για να πιάσεις δουλιά 7.30 π.μ... Και πώς θα 'σαι μετά όλη την υπόλοιπη μέρα στη δουλιά. Δηλαδή, αν δεν το προγραμματίσεις, και αν δεν το θέλεις να το κάνεις πραγματικά, δεν το αντέχεις... Να σκέφτεσαι τα λόγια, στις σκάλες, στις σκαλωσιές, στην άκρη του μπαλκονιού, να τα 'χεις συνέχεια στο μυαλό σου γιατί θες να τα μάθεις...», σημειώνει ο Κώστας χαμογελώντας. «Και να σου 'ρχονται την ώρα της δουλιάς ατάκες απ' το σενάριο. Να φωνάζει κάποιος και να του λες, "μπράβο παιδιά"...! ΄Η "όλα γίνονται, μόνο του σπανού τα γένια δε γίνονται... μα γιατί να μην το κάνουμε έτσι, αφού όλα γίνονται"...».

Να γίνει υπόθεση των συνδικάτων

«Εγώ θα 'θελα να τονίσω την ανάγκη οι προοδευτικοί άνθρωποι, που εξακολουθούν να αγωνίζονται παρά τις αντιξοότητες στην κοινωνία σήμερα, μέσα από συνδικάτα, που έχουν έναν προσανατολισμό ταξικό στη δράση τους, οφείλουν να μην υποτιμούν τον πολιτισμό. Υπάρχει τέτοιο πρόβλημα, σε σημαντική έκταση. Κι αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστεί», παρεμβαίνει και πάλι ο Σήφης. Υπογραμμίζει ότι ο πολιτισμός μπορεί να γίνει όχι μόνο εργαλείο για κοινωνικές αλλαγές, αλλά έχει βαρύνουσα σημασία και για την πνευματική καλλιέργεια του εργαζόμενου. «Οφείλουμε, λοιπόν, όλοι οι άνθρωποι που παλεύουμε, και τα συνδικάτα, και τα συλλογικά τους όργανα, και ο καθένας μας ξεχωριστά, να μην υποτιμάμε τον πολιτισμό. Να συμβάλλουμε, όσο μπορεί απ' την πλευρά του ο καθένας, να αναπτυχθούν τέτοιες προσπάθειες και να στεριώσουν...». Η ενασχόληση με την τέχνη, η ανάπτυξη πολιτιστικών ή αθλητικών δραστηριοτήτων μπορεί να συμβάλει στη συσπείρωση των εργαζομένων γύρω από το συνδικάτο τους, στον εμπλουτισμό της δράσης των συνδικάτων, ποσοτικά και ποιοτικά, ακόμα και στην ποιοτική ψυχαγωγία των εργαζομένων.

Για παράδειγμα, οι ετήσιες εκδηλώσεις που ένα εργοστασιακό σωματείο οργανώνει τις περισσότερες φορές σε ταβέρνες, θα μπορούσαν να είναι μια θεατρική παράσταση. Να δουν οι εργαζόμενοι ένα έργο, να συζητήσουν πάνω σ' αυτό, επισημαίνει η Χαρά. «Ομως κάτι τέτοιο είναι εκτός προσανατολισμού. Κι αυτό έχει σχέση με το τι σήμερα προσφέρεται σ' αυτόν τον κόσμο, ποια είναι εκείνα τα προϊόντα του πολιτισμού που προβάλλονται, ώστε να δημιουργηθεί συγκεκριμένη κατεύθυνση. Ετσι λοιπόν κι εμείς οι ίδιοι κατευθύνουμε τις μοίρες μας πολλές φορές μην έχοντας τη δυνατότητα να ανοίξουμε τα μάτια μας λίγο παραπάνω. Πρέπει όμως ν' αρχίσουμε να το κάνουμε...».

Με «δουλιά για το σπίτι...»

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως, αρχικά, και οι εργαζόμενοι της περιοχής υποδέχτηκαν με αρκετούς δισταγμούς τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Ο Κώστας σχολιάζει ότι είναι πολύ δύσκολο τέτοιες πρωτοβουλίες να αντιπαρατεθούν με μεγαθήρια και κολοσσούς της «βιομηχανίας του θεάματος» που προσφέρουν «το κίνητρο της καλής καρέκλας, του ποπ-κορν, της πορτοκαλάδας, το να μαζευτεί εκεί πάρα πολύς κόσμος... Κι αυτό είναι απάντηση στο γιατί ίσως τα παιδιά έρχονται τόσο διστακτικά εδώ και πάνε μ' έναν πιο εύκολο τρόπο εκεί... Εδώ θα εκτεθούν λίγο περισσότερο, ενώ εκεί θα χαθούν μέσα στο πλήθος. Εδώ χρειάζεται να περάσεις σε ένα σκαλοπάτι παραπάνω, για το τι κάνεις, τι θέλεις και μπορείς να διεκδικήσεις, τι ζητάς και από τη ζωή, κι αυτό το πράγμα να το κάνεις μαζί με τους υπόλοιπους...». Εύστοχη είναι η φράση της Ελένης: «Παίρνουν και δουλιά για το σπίτι...».

«Παράδειγμα εγώ. Είχα δει μια φορά στη ζωή μου θέατρο, όταν ήμουν πιτσιρικάς...» παίρνει το λόγο ο 18χρονος Αντώνης, ένα απ' τα παιδιά που μένουν με τις οικογένειές τους στις εργατικές κατοικίες. «Μετά είδα τον Σήφη εδώ, ήταν τη μέρα που βάζανε τα ξύλα μέσα, και τον ρώτησα τι θα τα κάνουνε...», διηγείται, μιλώντας για τους φίλους του που ακόμα τους ξενίζει ο θίασος. Ο Αντώνης σήμερα είναι το καμάρι της ομάδας. Σε λίγες μόνο μέρες έμαθε να χειρίζεται τα μηχανήματα και, πλέον, έχει τη γενική ευθύνη για το φωτισμό και τον ήχο.

Είναι σημαντικό, τονίζουν, να διευρύνεται η ομάδα. «Κάποια παιδιά, όταν τελείωσε η παράσταση, ήρθαν και μας ρώταγαν, δηλαδή - λέει - "εγώ ασχολούμαι με τον ήχο", ή "έχω δίσκους στο σπίτι, θα μπορούσα να βοηθήσω". Αν δοθεί το κίνητρο, υπάρχει διάθεση. Με κάποιες προϋποθέσεις, ανακαλύπτεις ότι υπάρχει διάθεση στην κοινωνία, απλώς πρέπει να καλλιεργηθεί αυτό το φυτώριο...».


ΚΕΙΜΕΝΑ:
Αναστασία ΜΟΣΧΟΒΟΥ

Καμία στήριξη απ' τους ιθύνοντες

Σ' ολόκληρη αυτήν την προσπάθεια, δεν υπήρξε καμία οικονομική στήριξη ούτε από την πολιτεία, ούτε και από την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Οι προθέσεις τους, άλλωστε, είναι καθαρές. Την ώρα που τα ΔΗΠΕΘΕ μαραζώνουν απ' την κρατική υποχρηματοδότηση, στις γειτονιές όπου ζουν οι εργατικές οικογένειες, δεν υπάρχει σχεδόν καμία υποδομή και δεν καλύπτεται καμία προϋπόθεση για την ενασχόλησή τους με την τέχνη.

Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στο Καματερό, μια περιοχή κατ' εξοχήν εργατική, είναι χαρακτηριστική. Οπως εξηγούν στο «Ρ» τα μέλη της θεατρικής ομάδας «Εκτός Σχεδίου», ένα ανοιχτό θέατρο που υπάρχει «ρημάζει κυριολεκτικά». Υπάρχει ακόμα ένας δημοτικός κινηματογράφος, που εδώ και 2 περίπου χρόνια δε λειτουργεί καν, αν και οι δημότες επιβαρύνονται με τα έξοδα για το νοίκι, το ρεύμα κλπ. Ο,τι έχει καταφέρει σήμερα η ομάδα, η οποία αποτελεί και το επίκεντρο του νεοσύστατου Πολιτιστικού Συλλόγου «Εκτός Σχεδίου», έχει γίνει με χρήματα των ίδιων των μελών της, και με οικονομική στήριξη από φίλους και διάφορους επαγγελματίες της περιοχής.

Ασφαλώς, η εγκατάλειψη της τέχνης με τον ταυτόχρονο «πυρπολισμό» των εργαζομένων με κάθε λογής προϊόντων υποκουλτούρας, μεθοδεύει τις επιδιώξεις της κυρίαρχης τάξης. Βοηθά να κατασκευαστεί εκείνος ο «τύπος ανθρώπου» που βολεύει την κυρίαρχη τάξη. «Του σαλονιού, της τηλεόρασης, δεν αντιδρά σε τίποτα, λέει πάντα "ναι", σκύβει το κεφάλι, είναι βολικός όσο τον ταΐζουν, κι άμα ψοφήσει "δε μας ενδιαφέρει, έχουμε κι άλλους"...», εξηγεί ο Ηλίας Ανδρωνιάδης, μέλος της διοίκησης του Συλλόγου.

Ανάλογα πρέπει να «κόβεται» και να «ράβεται» κι ο καλλιτέχνης. «Βλέπω παιδιά να έρχονται και ν' αλλάζουν μέσα σε πάρα πολύ μικρό χρονικό διάστημα... Δεν είναι καθαρά τα πράγματα. Δηλαδή, για να πάρεις μια δουλιά, πρέπει να πατήσεις πάνω σ' άλλους, να 'χεις μυστικά απ' το διπλανό σου, να κερδίσεις εσύ, οπωσδήποτε», τονίζει η Ελένη, που παρακολουθεί μαθήματα σε δραματική σχολή, όπως και ο Αλέξανδρος. Η Χαρά, παράλληλα με τη δουλιά της, σπουδάζει Θεατρολογία. Ενώ ο Μανώλης Σμαραγδάκης, επίσης μέλος του ΔΣ του Συλλόγου, επικεντρώνεται στην ανάγκη του «πλατέματος της ερασιτεχνικής δημιουργίας», ως μία απ' τις απαντήσεις που πρέπει να δώσουν οι εργαζόμενοι: «Πρέπει να ξεφύγουμε απ' το ζήτημα του "να πας να δεις" και να πάμε στο "πράξε"»...

Υποκρισία!

Μια λόγια παροιμία λέει «όστις λάκκον εις άλλον θάπτει, εαυτόν πολλάκις θάπτει». Και επειδή, όπως θέλουμε να πιστεύουμε, οι παροιμίες είναι «βγαλμένες» από τη ζωή και εκφράζουν με συνοπτικό, σχεδόν συνθηματολογικό τρόπο συγκεκριμένες πραγματικότητες, έτσι και αυτή, με την οποία άρχισα το σημερινό μου σημείωμα, πρέπει να ισχυριστώ πως περιγράφει μια πραγματικότητα, αν, μάλιστα πάρουμε υπόψη μας και όσα περί τηλεφωνικών υποκλοπών λέγονται και γράφονται τις τελευταίες μέρες και όσα οι συνήθεις «καλώς πληροφορημένοι», υποθέτουν και υποπτεύονται. Εκείνο, όμως, που θα έπρεπε να μας απασχολήσει σήμερα, και όχι μόνο σήμερα, βέβαια, δεν είναι αυτό που εκφράζουν οι παροιμίες και ποια από την εμπειρία της καθημερινής ζωής περιέχουν, αλλά πόσοι από αυτούς που είναι υπεύθυνοι για τη διαμόρφωση αυτής της καθημερινότητας είναι διατεθειμένοι να αναζητήσουν μέσα στις παροιμίες, είτε είναι αυτές λαϊκές είτε λόγιες, το δικό τους το ρόλο. Κι αυτό φάνηκε καθαρά και υπογραμμίζεται έντονα, όσο πληθαίνουν οι συζητητές των τελευταίων ημερών.

Φάνηκε, δηλαδή, με όλη τη μεγαλοπρέπεια της σκληρής αλήθειας, πως όσοι αγανακτούν και «εξίστανται», σχολιάζουν και καταγγέλλουν, όλα αυτά τα τελευταία χρόνια που συντηρείται η υστερία της «τρομοκρατίας», κάτω από το αυστηρό δάχτυλο των ΗΠΑ και διατυπώνεται με όλους τους τόνους η ανάγκη της παρακολούθησης των πάντων και των πασών σωπαίνουν και επαυξάνουν. Ετοιμάζονται νόμοι, για να νομιμοποιήσουν την υποκλοπή και την καταγραφή των τηλεφωνικών συνδιαλέξεων. Οι δρόμοι και οι πλατείες γεμίζουν με τηλεοπτικές κάμερες, για να καταγράφονται τα βήματά μας και πού αυτά μας οδηγούν. Ο ελληνικός ουρανός μαζί με τ' άστρα και τα σύννεφά του φιλοξενεί πια και τα άγρυπνα μάτια των «μεγάλων αδελφών» που δεν είναι ένας, όπως λέγεται συνήθως, αλλά πολλοί, ώστε σε λίγο καιρό να έχουμε αποκτήσει όλοι μας το δικό μας «μεγάλο αδελφό». Κι όμως όλοι αυτοί που διαμαρτύρονται και καταγγέλλουν σώπαιναν ως τα χτες και ζητούσαν περισσότερα. Μιλούσαν για εθνική ασφάλεια και για την αύξηση της εγκληματικότητας. Μιλούσαν για τους κακούς «λαθρομετανάστες» και τους απανταχού «τρομοκράτες».

Το ΚΚΕ κάθε τόσο με Επίκαιρες Ερωτήσεις στη Βουλή και με δημόσιες συζητήσεις περιέγραφε την κατάσταση. Με τη δική του προτροπή σημαντικοί νομικοί αποκάλυπταν τον κίνδυνο που συνοδεύει όλους αυτούς τους τρομονόμους και την κατασκευασμένη ανάγκη να καλυφθεί η ζωή μας από το πονηρό μάτι της παρακολούθησης και το αχόρταγο αυτί της συνακρόασης. Και όμως, οι σημερινοί καταγγέλλοντες θεωρούσαν υπερβολική όλη αυτή την ανησυχία. Πίστευαν και το δήλωναν δημόσια πως έπρεπε με κάθε τρόπο να «διασφαλίσουμε» τη Δημοκρατία μας και την ηρεμία της κοινωνίας μας. Παντού έβλεπαν έναν αόρατο εχθρό που ανέτρεπε την ομαλή πορεία της πέψης τους και την ηρεμία του ύπνου τους. Παντού αναγνώριζαν την προσπάθεια που ήθελε να ανατρέψει την εξουσία τους κι αυτό τους ανησυχούσε. Ηθελαν, λοιπόν, να ξέρουν τα πάντα. Να παρακολουθούν τους πάντες. Φοβούνταν κάθε διαμαρτυρία, κάθε φωνή διεκδίκησης. Φοβούνταν την ανυπακοή των αδικημένων που πάλευαν για το δίκιο τους. Φοβούνταν τους εργαζόμενους που τολμούσαν να πούνε «όχι» στην υποταγή και την εκμετάλλευση και προσπαθούσαν να κάνουν και το λαό να φοβηθεί γι' αυτό. Και τώρα; Τώρα που διαπίστωσαν πως και οι δικές τους κουβέντες είναι επικίνδυνες και τα δικά τους βήματα ύποπτα. Τώρα που διαπίστωσαν πως και οι δικοί τους κρυφοί στεναγμοί ήτανε ενδιαφέροντες και έπρεπε να καταγραφούν στο μεγάλο ντεφτέρι για «ώρα ανάγκης» ξεσηκώθηκαν και ζητούν την τιμωρία αυτών που οι ίδιοι τους έμαθαν να κρυφακούνε. Τι Υποκρισία!


Του
Γιώργου ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΑΔΗ

Μέχρι τις 16 Απρίλη

Μέχρι τις 16 Απρίλη θα συνεχίζονται οι παραστάσεις, που ανεβαίνουν κάθε Σάββατο και Κυριακή, στις 8.30 μ.μ.

Τη σκηνοθεσία επιμελούνται η Χαρά Βουτυράκη και ο Σήφης Μανταδάκης, η σύγχρονη απόδοση είναι του Στέφανου Ληναίου, η μετάφραση της Αννας Βαρβαρέσου. Τα σκηνικά - κοστούμια επιμελείται η Νέλλη Παραστατίδου, τη μουσική ο Πασχάλης Τσερνάς, το φωτισμό και τον ήχο ο Αντώνης Καραμπατσάκης. Τους ρόλους ερμηνεύουν οι: Ελένη Κουκουλάρη, Χαρά Βουτυράκη, Αλέξανδρος Ρομπόπουλος, Αλέξανδρος Γεροκόμης, Σήφης Μανταδάκης και Κώστας Αλέξης.

Η είσοδος είναι ελεύθερη. Τηλέφωνο για πληροφορίες και κρατήσεις: 6944.93.52.21.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ