Motion Team |
Οπως φαίνεται και στο σχετικό πίνακα, με βάση τους τιμοκαταλόγους μεγάλων σούπερ μάρκετ που διαθέτει ο «Ρ», στο διάστημα που μεσολάβησε από τα μέσα Δεκέμβρη μέχρι και τις πρώτες μέρες του Γενάρη προκύπτουν υπέρογκες ανατιμήσεις σε όλα σχεδόν τα προϊόντα καθημερινής κατανάλωσης. Πέρα από τις ανατιμήσεις που φαίνονται στον πίνακα, ακολουθούν αυξήσεις τιμών σε είδη, όπως:
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση προκαλεί διαψεύδοντας την πραγματικότητα. Στις αρχές της βδομάδας ο υπουργός Ανάπτυξης, Δ. Σιούφας, σχολίαζε ότι «εδώ και 22 μήνες προαναγγέλλονται αυξήσεις που στο τέλος δε γίνονται».
Από τη σύγκριση της εξέλιξης των τιμών από τα μέσα του Δεκέμβρη μέχρι τις αρχές του Γενάρη αποκαλύπτονται ακόμα, μέσα από τις περιστασιακές μειώσεις τιμών που κάνουν οι επιχειρηματίες σε κάποια είδη την περίοδο των γιορτών με στόχο να αποσπάσουν μεγαλύτερο μέρος των εισοδημάτων των καταναλωτών, τα προκλητικά υψηλά περιθώρια κέρδους, με τα οποία λειτουργούν καθ' όλο το χρόνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα μέσα του Δεκέμβρη σημειώθηκαν μειώσεις τιμών ακόμα και πάνω από 30%. Το γεγονός αυτό από μόνο του καταδεικνύει με τι ποσοστά κέρδους «δουλεύουν» όλο το χρόνο τα σούπερ μάρκετ, αφού ακόμα και μειώνοντας κατά ένα τέτοιο ποσοστό τις τιμές εξακολουθούν να έχουν κέρδος. Και, βέβαια, εννοείται ότι όλες σχεδόν αυτές οι μειώσεις εξαφανίστηκαν πριν καλά καλά μπει ο καινούριος χρόνος ή τις πρώτες μέρες του Γενάρη και στην καλύτερη περίπτωση επανήλθαν στα προηγούμενα επίπεδα. Η πρακτική αυτή αφορά σε μια μεγάλη γκάμα προϊόντων, όπως ρύζια, γλυκίσματα (κυρίως αυτά με τη μεγαλύτερη «κίνηση» τα Χριστούγεννα), άλευρα, τυριά, αλλαντικά, ξηρούς καρπούς, οινοπνευματώδη, έτοιμες σαλάτες, χαρτικά.
Και μπορεί ορισμένοι επιχειρηματίες να επικαλεστούν τις εποχικές μειώσεις που έκαναν το Δεκέμβρη για να ισχυριστούν ότι κατά ένα μέρος οι τωρινές ανατιμήσεις είναι ...«επαναφορά» των τιμών στα προ των γιορτών επίπεδα, ωστόσο οι εργαζόμενοι γνωρίζουν καλά ότι λόγος γίνεται για σκαμπανεβάσματα των τιμών πάντα στα επίπεδα της καθιερωμένης ακρίβειας. Αυτή είναι μια κατάσταση που συντηρούν και ενθαρρύνουν με κάθε τρόπο οι ασκούμενες πολιτικές από τις προηγούμενες μέχρι τη σημερινή κυβέρνηση, που με πρόσχημα το «ευαγγέλιο» της «ελεύθερης αγοράς» και του «ανταγωνισμού» έχουν εκχωρήσει στους επιχειρηματίες απόλυτη ασυδοσία να καταληστεύουν τα λαϊκά εισοδήματα. Σ' αυτό το πλαίσιο οι εργαζόμενοι έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με αλλεπάλληλες μικρότερες ή μεγαλύτερες ανατιμήσεις, που τουλάχιστον δύο φορές το χρόνο, αρχές και μέσα του χρόνου, παίρνουν τη μορφή λαίλαπας με μαζικές αυξήσεις τιμών μέσα σε λίγες μέρες. Είναι φανερό ότι οι τιμές δε συγκρατούνται ούτε με τις αποπροσανατολιστικές και προκλητικές κορόνες που κατά καιρούς διατυπώνονται από κυβερνητικά χείλη, ούτε με εκκλήσεις προς τους επιχειρηματίες να συγκρατήσουν την τάση για την απόσπαση όλο και μεγαλύτερων κερδών.
Οι αυξήσεις σε εισιτήρια και άλλα κόμιστρα, που θα αρχίσουν να «τρέχουν» από την 1η Μάρτη, θα ανοίξουν νέες «μαύρες τρύπες» στους προϋπολογισμούς των λαϊκών νοικοκυριών
«Τσουχτερές» αυξήσεις, που αγγίζουν το 17%, αποφάσισε τελικά να επιβάλει η κυβέρνηση στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, παρά τις επανειλημμένες διαβεβαιώσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπη για αυξήσεις στα «όρια του πληθωρισμού». Οι αυξήσεις αυτές - που θα διευρύνουν τις «μαύρες τρύπες» των οικογενειακών προϋπολογισμών των εργαζόμενων νοικοκυριών - έρχονται να προστεθούν στις πρόσφατες αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου.
Η «καταιγίδα» των αυξήσεων, που αποφάσισε η κυβέρνηση, θα έρθει την 1η Μάρτη 2006 και αφορά:
Οπως ανακοινώθηκε χτες επίσημα, με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών - Επικοινωνιών, από την 1η Μάρτη, αυξάνονται κατά:
Αμετάβλητες παραμένουν οι τιμές στις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, του ενιαίου εισιτηρίου του ενός ευρώ και του εβδομαδιαίου εισιτηρίου των 10 ευρώ. Στα ίδια επίπεδα αποφασίστηκε να παραμένουν και οι τιμές των εισιτηρίων του τραμ και του προαστιακού σιδηροδρόμου, καθώς η επιβατική κίνηση των δύο αυτών συγκοινωνιακών μέσων δε θεωρείται ικανοποιητική.
Ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπης υποστηρίζει ότι πρόκειται για «τη μικρότερη αύξηση που μπορούσε να επιβληθεί». Για να δικαιολογήσει δε και όσα περί αυξήσεων στα «όρια του πληθωρισμού» διατυμπάνιζε κατ' επανάληψη, αναφέρει ότι οι αυξήσεις είναι «σαφώς μικρότερες από τον πληθωρισμό των πέντε ετών», που έχουν να αυξηθούν τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών!
«Φωτιά» παίρνουν από την 1η Μάρτη και τα εισιτήρια του ΟΣΕ και των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ.
Στην ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, αναφέρεται ότι οι αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΣΕ είναι 7% και αφορούν μόνο στις γραμμές Αθήνα - Θεσσαλονίκη και Πειραιάς - Χαλκίδα. Δηλαδή, στις γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση. Κατά 7% αυξάνονται και τα εισιτήρια των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ, ενώ η κυβέρνηση, με νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή, προβλέπει και την οικονομική ενίσχυση των ιδιωτών λεωφορειούχων με 20 εκατ. ευρώ!.
Τέλος, κατά 7% αυξάνονται από τον ερχόμενο Μάρτη οι ναύλοι των φορτηγών αυτοκινήτων ΔΧ εθνικών και διεθνών μεταφορών και των βυτιοφόρων, ενώ και τα κόμιστρα των ταξί διαμορφώνονται ως εξής:
Οι παραπάνω αυξήσεις, σε συνδυασμό με τη γενικότερη ακρίβεια στην αγορά, θα εξανεμίσουν ακόμα περισσότερο τα ήδη πενιχρά εισοδήματα των λαϊκών νοικοκυριών.
Ας σημειωθεί, εδώ, ότι οι αυξήσεις αυτές έρχονται να προστεθούν σε εκείνες που ενέκρινε πρόσφατα κυβέρνηση στα διόδια της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, προς όφελος των κοινοπραξιών που εκμεταλλεύονται τα συγκεκριμένα έργα. Με απόφαση της κυβέρνησης, ακρίβυναν από την περασμένη Δευτέρα κατά 5% τα διόδια Ρίου - Αντιρρίου (από 10 σε 10,50 ευρώ για τα ΙΧ), ενώ από την 1η Φλεβάρη αυξάνονται επίσης τα διόδια στην Αττική Οδό κατά 8% (από 2,50 ευρώ σε 2,70 ευρώ).
Η επίκληση των ελλειμμάτων στους φορείς των συγκοινωνιών είναι το προπέτασμα για αυξήσεις στα εισιτήρια και τη νέα επίθεση σε βάρος των εργαζομένων
Αντί όλων αυτών η κυβέρνηση δημοκοπεί, δημοσιοποιώντας στοιχεία για συγκοινωνιακούς φορείς που έχουν συνολικά ελλείμματα της τάξης των 970 εκατ. ευρώ, τα οποία μεθοδεύει να εκμεταλλευτεί για την προώθηση νέων αντιδραστικών μέτρων, με πρώτο και κύριο την αύξηση των εισιτηρίων.
Motion Team |
«Δε φτάνει που παρέδωσαν τους δρόμους στο κεφάλαιο να τους εκμεταλλεύονται για χρόνια ολόκληρα, τώρα χτυπούν το εισόδημα των εργαζομένων και με τσουχτερές ανατιμήσεις. Θέλουν να μεγαλώσουν ακόμα πιο πολύ τα κέρδη τους, που ήδη τρέχουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα» σημειώνει το ΠΑΜΕ και η ανακοίνωση συνεχίζει:
«Οι "συμβάσεις παραχώρησης", αλλά και οι περιβόητες "Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα" που προωθούνται με τη συμμετοχή και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης υποχρεώνουν το λαό να πληρώνει πανάκριβα και για την κατασκευή τους και για τη χρήση τους.
Η Γραμματεία καλεί τους εργαζόμενους να καταγγείλουν τις αυξήσεις που επιβάλλει η κυβέρνηση, που προχωρά με βάση τις αντεργατικές επιλογές των προηγούμενων κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, που ιδιωτικοποίησαν τους δρόμους και χαράτσωναν τους εργαζόμενους με αυξήσεις φωτιά.