ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Μάρτη 2006
Σελ. /32
Τα κινηματογραφικά όπια του λαού: Θρησκεία και βία!

Είμαστε, ακόμα, στην καρδιά του χειμώνα και οι αίθουσες, για να τραβήξουν την προσοχή των θεατών, άρχισαν τις επαναλήψεις! Ποσότητα νέων ταινιών υπάρχει, ποιότητα, όμως, που είναι και το ζητούμενο, δεν υπάρχει. Λες και χάθηκαν τα θέματα. Λες και εξαφανίστηκαν ταλαντούχοι κινηματογραφιστές. Χρειάζεται, λέτε, να θυμίσουμε ότι, τελικά, εκείνο που καθορίζει και το κινηματογραφικό προϊόν, είναι το κεφάλαιο και το κέρδος; Ας το θυμίσουμε, για να μην ξεχνιόμαστε!

Εξι οι νέες ταινίες αυτής της βδομάδας, από τις οποίες, με πολύ αυστηρά κινηματογραφικά κριτήρια, καμία δε φέρνει κάτι νέο στην υπόθεση της έβδομης τέχνης. Αναγκαστικά, θα ξεχωρίσουμε το «All The Invisible Children» (Ολα τα αόρατα παιδιά), κυρίως για το θέμα τους (μια συναισθηματική ματιά, οκτώ γνωστών και καλών σκηνοθετών, πάνω στη θέση του παιδιού σχεδόν σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης). Εμίρ Κουστουρίτσα, Σπάικ Λι, Μεντί Σαρέφ, Κάτια Λουντ, Ρίντλεϊ Σκοτ - Τζόρνταν Σκοτ, Στέφανο Βενερούζο, Τζον Γου, οι σκηνοθέτες! Οι οποίοι, σύμφωνα με το διαφημιστικό της ταινίας, εργάστηκαν χωρίς αμοιβή.

Μετά από την παραπάνω συναισθηματική αναλαμπή, ας προσγειωθούμε στη σκληρή πραγματικότητα! «16 Τετράγωνα», του Ρίτσαρντ Ντόνερ. Μια, ας την πούμε κλασική, αστυνομική περιπέτεια, με θέμα τη διαφθορά στην αμερικάνικη αστυνομία (σε εμάς παρόμοια θέματα εξακολουθούν να κάνουν «τζζζ»)! Από τη διαφθορά της αστυνομίας περνάμε στην εγκεφαλική σύγχυση του Φρανσουά Οζόν, «Ο Χρόνος Που Απομένει». Νεαρός ομοφυλόφιλος και ναρκομανής τακτοποιεί τη ζωή του λίγο πριν μας ...αποχαιρετήσει!

Αν γλιτώσουμε από τον καρκίνο, που έφαγε τον ήρωα του Φρανσουά Οζόν, θα πέσουμε στα χέρια των Σκοτ Μακ Γκι και Ντέιβιντ Σίγκελ, οι οποίοι χρησιμοποιώντας δυο «λαμπερά» χουλιγουντιανά αστέρια (Ρίτσαρντ Γκιρ - Ζιλιέτ Μπινός) προσπαθούν, για 104 ολόκληρα λεπτά, να μας οδηγήσουν στο ...Θεό! «Συλλαβίζοντας την Ευτυχία», είναι μια μικρή «ωδή» στον Ινδουισμό!

Και η απειλή συνεχίζεται! «Η Κάθοδος», του Νιλ Μάρσαλ, θα μας παρασύρει, μαζί με τις έξι πρωταγωνίστριες, στα βάθη μιας σπηλιάς, όπου, εκεί, κανένας «θεός» δεν μπορεί να βοηθήσει! Από κοντά, απειλητική, αλλά κακόγουστη, αφού πρόκειται για κακή αντιγραφή, η ελληνική ταινία του Γιώργου Νούσια, «Το Κακό». Ζόμπι βγαίνουν στην Αθήνα! Και τα μυαλά τους στα κάγκελα. (Οχι των ζόμπι, τι φταίνε τα πλασματάκια, των δημιουργών καλύτερα)!

All the invisible children (Ολα τα αόρατα παιδιά)

ΕΜΙΡ ΚΟΥΣΤΟΥΡΙΤΣΑ

ΣΠΑΪΚ ΛΗ

ΜΕΝΤΙ ΣΑΡΕΦ

ΚΑΤΙΑ ΛΟΥΝΤ

ΡΙΝΤΛΕΪ ΣΚΟΤ

ΤΖΟΡΝΤΑΝ ΣΚΟΤ

ΣΤΕΦΑΝΟ ΒΕΝΕΡΟΥΖΟ

ΤΖΟΝ ΓΟΥ

Στη συγκεκριμένη ταινία η τέχνη του κινηματογράφου, παρότι υπηρετήθηκε από πολύ καλούς δημιουργούς, δεν κατάφερε να μεταφέρει ρεαλιστικά - και αποτελεσματικά - την πραγματικότητα στην οθόνη! Οχι γιατί απουσίαζε το ταλέντο, αλλά γιατί υπέκυψε σε σκοπιμότητες. Οι δημιουργοί λειτούργησαν σαν εκτελεστές μιας ιεραποστολικής αποστολής που άλλοι, παραγωγοί και διάφοροι διεθνείς οργανισμοί (UNICEF, World Food Program, Development Co-operation Directorate), είχαν σχεδιάσει. Ετσι δεν είπαν το δικό τους πρωτογενή λόγο! Είπαν το λόγο που ήθελαν οι εντολείς τους! Αντί να είναι αυτοί που θα σχεδίαζαν, μπήκαν στους σχεδιασμούς άλλων.

Με εντολές, όμως, και συγχωνεύσεις, δε γίνεται τέχνη! Ιδιαίτερα όταν αυτές οι εντολές έχουν καθαρά διαχειριστικό χαρακτήρα και όχι διάθεση -και απόφαση - για ριζική και οριστική λύση του προβλήματος! Μοιραία, το ταλέντο τόσων πολλών και ταλαντούχων δημιουργών θα ξοδευτεί σε ... παράπλευρες επιτεύξεις! Η φόρμα, για παράδειγμα, θα καταπιεί το περιεχόμενο! Το ενδιαφέρον του θεατή θα κατευθυνθεί σε δευτερεύοντα ζητήματα.

Μιλάμε, για τη θέση του παιδιού, στη σύγχρονη καπιταλιστική (ανεπτυγμένη και αναπτυσσόμενη) κοινωνία. Μια θέση ντροπής, για το σύγχρονο πολιτισμό μας. Δε θα σας κουράσω με αριθμούς, πάντως μιλάμε για εκατομμύρια. Από τα 150.000.000 παιδιά, που γεννιούνται κάθε χρόνο, τα 50.000.000 από αυτά δε δηλώνονται πουθενά. Δεν υπάρχουν, δηλαδή! Ετσι ο καθένας μπορεί να τα κάνει ό,τι θέλει. Σήμερα σε ολόκληρο τον καπιταλιστικό κόσμο 180.000.000 παιδιά εργάζονται μέσα σε απάνθρωπες και επικίνδυνες, ακόμα και για τη ζωή τους, συνθήκες. 73.000.000 από αυτά είναι κάτω των δέκα ετών και εργάζονται σε οικοδομές, σε ορυχεία, σε εργοστάσια με χημικές ουσίες. Πάνω από 2.000.000 παιδιά εργάζονται στη βιομηχανία του σεξ. Γύρω στα 9.000.000 παιδιά ζούνε σε συνθήκες δουλείας. Ξεπερνάνε το 1.500.000 τα παιδιά που διακινούνται στο εμπόριο ανθρώπων και που τα όργανά τους μοσχοπωλούνται!..

Δε θα μιλήσουμε για πείνα, για αρρώστιες, για παιδική θνησιμότητα. Για τα 150.000.000 ανάπηρα παιδιά, που σέρνονται δίπλα μας στους δρόμους. Ολο αυτό το σφαγείο, δυστυχώς, δεν πέρασε στην ταινία των οκτώ δημιουργών. Δεν πέρασε με τη δύναμη, που απαιτεί ένα παρόμοιο θέμα. Δεν πέρασε με τη μορφή της ρεαλιστικής καταγραφής και, γιατί όχι, με τη μορφή της καταγγελίας. Παρ' όλα αυτά, όμως, η ταινία συγκινεί. Και ο θεατής γεμίζει ενοχές! Ακόμα και ο αγωνιστής θεατής, ακόμα και αυτός, θα σκεφτεί πως πρέπει να εντείνει τις προσπάθειές του, πως θα πρέπει να κάνει περισσότερα για τη λύση του ζητήματος. Τη λύση, που δεν μπορεί να είναι άλλη, για να είναι οριστική, παρά να ξεριζωθεί αυτή η κοινωνία, αυτό το πολιτικό σύστημα, που εκτελεί το παιδί. Που το εκτελεί πριν ακόμα χαμογελάσει στον κόσμο.

Οι οκτώ δημιουργoί έκαναν, άλλος λιγότερο άλλος περισσότερο, άλλος αποτελεσματικότερα και άλλος λιγότερο αποτελεσματικά, συναισθηματική προσέγγιση του ζητήματος. Εθιξαν το ζήτημα, έδειξαν τη μεταχείριση του παιδιού, χωρίς να θίξουν - και να δείξουν - τις αιτίες που το γεννούν και το διαιωνίζουν το ζήτημα. Κυρίως, όμως, και γι' αυτό κατά τη γνώμη μου ελέγχονται περισσότερο, δεν έδειξαν τους ενόχους. Με αποτέλεσμα η ταινία τους να μοιάζει με άσφαιρο πυροβολισμό. Ο πυροβολισμός ξοδεύεται στον αέρα, αφού δεν υπάρχει ο στόχος. Αλλά και να υπήρχε ο στόχος, πάλι δε θα σκοτωνότανε, αφού στο όπλο δεν υπήρχε η σφαίρα. Η σφαίρα που βαράει στην καρδιά του προβλήματος. Ποιος φταίει γι' αυτό έγκλημα; Η διαχείριση του ζητήματος, το ξέρουμε, δε λύνει το πρόβλημα!

Ωστόσο, συστήνω ανεπιφύλαχτα την ταινία στους αναγνώστες του «Ριζοσπάστη». Τους ειδοποιώ ότι θα δούνε πολύ λιγότερα από αυτά που γνωρίζουν. Ομως, η δύναμη της εικόνας, έστω και της συναισθηματικής εικόνας, θα τους αναστατώσει. Και επειδή είναι δημιουργικοί άνθρωποι, η ταινία, τελικά, θα λειτουργήσει - γι' αυτούς και για όσους άλλους βλέπουν με το ίδιο μάτι τον κόσμο και το μέλλον του - δημιουργικά. Το «τσίγκλισμα» ποτέ δε βλάπτει. Ο εφησυχασμός είναι αυτός που σκοτώνει.

ΡΙΤΣΑΡΝΤ ΝΤΟΝΕΡ
16 τετράγωνα

Τα «16 Τετράγωνα» ήρθαν - και αυτά - σε επαφή με την αλήθεια, αλλά προτίμησαν να την κάνουν περιπέτεια, αντί να την αποκαλύψουν σε βάθος. Γερασμένος αστυνομικός, βουτηγμένος ως το λαιμό στη διαφθορά, μέθυσος και κουρασμένος πια, αποφασίζει ξαφνικά, σαν μετά από «θεία» φώτιση, να μετασχηματιστεί σε τίμιο και ηθικό άνθρωπο! Με κίνδυνο της ζωής του προσπαθεί να προστατέψει έναν μάρτυρα, που θα αποκαλύψει τη διαφθορά της αστυνομίας. Και προχωράει ακόμα περισσότερο. Αλλά η συνέχεια επί της ...οθόνης!

Η ταινία του Ρίτσαρντ Ντόνερ, του δημιουργού του «Φονικού Οπλου», του «Superman» και άλλων παρόμοιων ταινιών, είναι γεμάτη δράση και σεναριακές ανατροπές. Δε θα είναι υπερβολή να πω, πως κάποια στιγμή νόμισα ότι από τις ανατινάξεις και το χαλασμό που γινόταν στην οθόνη, θα έπεφτε το καινούριο κτίριο της Odeon, της Συγγρού, που μας πρόβαλλαν την ταινία!

Η «δράση», όμως, είναι, μπορεί να είναι, ναρκωτικό! Ο θεατής, κυρίως ο νεαρός - και ανώριμος - θεατής χώνεται μέσα στην αγωνία, για την εξέλιξη της ιστορίας, και κουφαίνεται, πραγματικά και μεταφορικά, από τους αλόγιστους θορύβους. Απορροφημένος από το θέαμα, δεν του μένει πλεόνασμα μυαλού, να σκεφτεί την ουσία, που καταγράφει, έστω και επιφανειακά, η ταινία. Και βγαίνει από την αίθουσα το ίδιο άδειος, όπως μπήκε!

Και ωστόσο, πάνω στην οθόνη, ειπώθηκαν πράγματα! Είδαμε τη διαφθορά να κάνει περίπατο. Το σύστημα να τρίζει. Οι φύλακες του συστήματος, γνώστες της ύπαρξης της μεγαλύτερης διαφθοράς, της οικονομικής και πολιτικής διαφθοράς, την οποία αυτοί θεσμοθετημένα προστατεύουν, αποφασίζουν να μπούνε και αυτοί στο παιχνίδι. Να πάρουν οι ίδιοι τη ...διαφθορά στα χέρια τους. Από εκεί και μετά αρχίζει το πιστολίδι. Ενα πιστολίδι που, φαίνεται, δεν έπαψε να ακούγεται στην Αμερική και μετά το θάνατο του Αλ Καπόνε!

Μη διακινδυνέψετε συσχετισμούς! Στη χώρα μας η διαφθορά δεν έχει, ακόμα, πιάσει τα όπλα. Και αν γίνεται κανένας φόνος, αυτός είναι η εξαίρεση! Τα προβλήματα που προκύπτουν λύνονται, ακόμα, συναινετικά! Κανένας δε θα σκοτώσει, ακόμα, καμία Μπουρμπούλια! Οι αστυνομικοί οι δικοί μας, άλλωστε, αλλού είναι προσανατολισμένοι. Το λαϊκό κίνημα έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Μην ξεχνάμε, επίσης, πως η ελληνική αγορά δεν έχει «πολύ ψωμί» σε καθημερινές παραβιάσεις (ναρκωτικά, πορνεία, προστασία, κλπ.). Στην αγορά της Αμερικής κινείται το δολάριο...

Παίζουν: Μπρους Γουίλις, Μος Ντεφ, Ντέιβιντ Μορς.

ΦΡΑΝΣΟΥΑ ΟΖΟΝ
Ο χρόνος που απομένει

Το βιογραφικό του σκηνοθέτη μας πληροφορεί πως «είναι γιος διανοουμένων μεγαλοαστών». Και να μην μας το 'λεγε, θα το καταλαβαίναμε από την ταινία του. Η οποία, αν εξαιρέσεις τον συναισθηματικό ανθρωπισμό της, τη συμπαθητική αισθητική της και τις καλές ερμηνείες, είναι «τρεις λαλούν και δυο χορεύουν»!

Νεαρός φωτογράφος μόδας μαθαίνει πως έχει τρεις μόνον μήνες ζωής. Αρνείται να προσπαθήσει, μέσω της χημειοθεραπείας, να μετατραπεί σε μια θλιβερή φιγούρα, με την ελπίδα, ίσως, να παρατείνει τη ζωή του (το μαρτύριό του). Αποφασίζει να πεθάνει με αξιοπρέπεια. Πρώτα πρέπει να τακτοποιήσει τις συναισθηματικές, κυρίως, εκκρεμότητές του. Με τους γονείς του, με την αδερφή του, με τη γιαγιά του. Μετά με το φίλο του. Ο νεαρός ασθενής είναι ομοφυλόφιλος (αυτό στ' αλήθεια δεν προσφέρει τίποτα στην ταινία).

Δυνατό το θέμα. Και φιλοσοφικό. Το ξάφνιασμα στα 31 χρόνια σου ότι πεθαίνεις, φυσικά και σε γεμίζει οργή. Και πόνο. Τη μια στιγμή νιώθεις παλικάρι και την άλλη μια πυγολαμπίδα τρομοκρατημένη. Τη μια λες θα πεθάνω όρθιος και την άλλη κόβονται τα πόδια σου. Και είναι προς τιμήν σου όταν παίρνεις όλα εκείνα τα μέτρα, όπως κάνει ο ήρωας της ταινίας, ο θάνατός σου να προκαλέσει όσο γίνεται λιγότερο πόνο σε όλους αυτούς που αφήνεις πίσω σου. Και είναι αυτό δυο φορές προς τιμήν σου, όταν το κόστος της συγκεκριμένης πράξης το φορτώνεσαι συνειδητά εσύ, που είσαι και πληγωμένος.

Η μελό, αλλά υπαρκτή ιστορία της ταινίας, ατύχησε στα επιμέρους! Ο σκηνοθέτης της, αντί να επικεντρώσει το ενδιαφέρον του στον ψυχισμό και στις αντιδράσεις του ήρωα (το κάνει αλλά με υποτονικό τρόπο), έμπλεξε άσχετα πράγματα στην ιστορία του και υπέσκαψε τη σοβαρότητα του έργου του. Η χωρίς ιδιαίτερο δραματουργικό λόγο σεξουαλική προτίμηση του κεντρικού ήρωα, για παράδειγμα, και οι ωμές σεξουαλικές εικόνες αφαίρεσαν αντί να προσθέσουν σοβαρότητα. Η σκηνή, δε, της «παρτούζας» του νεαρού άρρωστου με το ζευγάρι που ήθελε ένα παιδί από αυτόν (ο άντρας του ζευγαριού ήταν στείρος), μόνον επιπόλαιος αυτόχειρας σκηνοθέτης θα την έβαζε στην ταινία του. Ιδιαίτερα με τον τρόπο που την έβαλε ο Φρανσουά Οζόν. Μόνον αρρωστημένο μυαλό μεγαλοαστού θα γεννούσε μια τέτοια ιδέα!

Φυσικά, θα υπάρξουν δικαιολογίες. Ο σκηνοθέτης διαλαλεί μερικές. Οτι, για παράδειγμα, η ταινία του είναι μια μελέτη για το θάνατο κλπ. Εγώ προσωπικά τις ακούω όλες. Η οθόνη, όμως, είναι αποκαλυπτική. Εκεί που λες, «εδώ κάτι σοβαρό συμβαίνει», έρχεται η απρόσεχτη αγελάδα (οι σκανδαλολογικές σκηνές κλπ.) και χύνει το γάλα! Και ακυρώνεται, βέβαια, η όποια καλή πρόθεση! Γιατί η παρέμβαση της ...αγελάδας είναι «άνω ποταμών».

Παίζουν: Μελβίν Πουπό, Ζαν Μορό, Βαλέρια Μπρούντι - Τεντέσκι, Ντανιέλ Ντιβάλ.

ΣΚΟΤ ΜΑΚ ΓΚΙ - ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΣΙΓΚΕΛ
Συλλαβίζοντας την ευτυχία

Δε θα σας πω εγώ τι λέει η ταινία. Θα αφήσω τους δημιουργούς της να το κάνουν, για να μην υπάρξουν δικαιολογίες. «Η ταινία καταπιάνεται στην ουσία με δυο θέματα, τα οποία δε συναντάμε συνήθως στη μεγάλη οθόνη: τους διαγωνισμούς ορθογραφίας και την Καμπάλα, μια αρχαία μορφή Ινδουισμού - μυστικισμού που εμπεριέχει πρακτικές που στοχεύουν να φέρουν τον πιστό πιο κοντά στο Θεό»!

Εδώ θα μπορούσε κανείς να πατήσει το τηλεκοντρόλ και να αλλάξει ταινία! Αυτό όμως, τεχνικά, δεν είναι - ακόμα - εφικτό, για την κινηματογραφική αίθουσα. Αμα, λοιπόν, μπεις μέσα ή σηκώνεσαι και φεύγεις ή κάθεσαι και λούζεσαι τις φιλοσοφικές αηδίες δυο, μάλιστα, σκηνοθετών! Τέτοιο αναχρονισμό δεν μπορείς να συναντήσεις ούτε στις πρωινές εκπομπές των τελευταίων ημερών, οι οποίες έχουν αναστατωθεί με το σκήνωμα του γεροκαλόγερου, που δε λέει να λιώσει, και δεν ξέρουν τι λένε!

Χωρίς να θέλω να κινδυνολογήσω, σας βεβαιώνω, πως ετούτα τα πράγματα δε συμβαίνουν τυχαία. Ολη ετούτη η εκστρατεία σκοταδισμού, όλα αυτά τα μεγάφωνα του σκοταδισμού, ακόμα και όσα από αυτά δεν κατευθύνονται και δεν καθοδηγούνται κατευθείαν, παίζουν ένα πολύ αντιδραστικό παιχνίδι. Γιατί προσπαθούν να επαναφέρουν στη συνείδηση του ανθρώπου, σκοτάδια, που έχουν διαλύσει ο χρόνος, η ιστορία και η επιστήμη.

Αυτό κάνει και η συγκεκριμένη ταινία. Βάζει δυο «λαμπερά» χουλιγουντιανά «αστέρια», τα οποία παριστάνουν ότι αγωνιούν και υποφέρουν από την απομάκρυνσή τους από το Θεό, και προσπαθούν να μας τραβήξουν στους βρώμικους υπονόμους της καθυστερημένης σκέψης. Εκεί που επωάζονται όλων των ειδών τα «όπια των λαών». Και θα είμαι κατηγορηματικός. Ολοι τους έχουν συνείδηση τι πράττουν! Και οι παραγωγοί, και οι σκηνοθέτες και οι ηθοποιοί!

Παίζουν: Ρίτσαρντ Γκιρ, Ζιλιέτ Μπινός, Φλόρα Κρος, Μαξ Μινγκέλα, Κέιτ Μπόσγουορθ.

ΝΙΛ ΜΑΡΣΑΛ
Η κάθοδος

«Η Κάθοδος», σε σύγκριση με το «Συλλαβίζοντας την Ευτυχία», είναι πιο «τίμια» ταινία. Αυτή σε βουτάει κατευθείαν από το σβέρκο, χωρίς φιλοσοφικές και άλλες δικαιολογίες, και σε βουλιάζει στη σκοτεινή σπηλιά. Εκεί, φυσικά, σε υποδέχονται ανθρωποειδή σαρκοφάγα τέρατα και σε ρουφάνε μέχρι το μεδούλι.

Θύματα αυτής της ταινίας, και των σαρκοφάγων ανθρωποειδών, έξι νέα κορίτσια. Τα οποία πέφτουν στην παγίδα που τους έστησε το ένα και, χωρίς να το καταλάβουν (τα υπόλοιπα πέντε), βρέθηκαν στην κόλαση. Από την οποία σπηλιά-κόλαση μια μόνον κατορθώνει να βγει ακέραια! Χωρίς δηλαδή να της λείπουν όργανα! Καρδιά, νεφρά, στομάχια, άντερα. ΄Η χέρια, πόδια, κεφάλι...

Και οι δυο ταινίες, βέβαια (όπως και οι συζητήσεις γύρω από το σκήνωμα του καλόγερου), εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό. Η μία ταινία με τη «φιλοσοφία», η άλλη με τη βία (και οι εκπομπές με τις αρλούμπες τους) στοχεύουν να μας αποσπάσουν την προσοχή. Να μας συγχύσουν, να μας τρομοκρατήσουν, να μας χαζέψουν. Να μας προετοιμάσουν, στην ουσία, για το ρόλο που επιθυμεί το σύστημα για τους υπηκόους του.

Και εδώ υπάρχουν «καλλιτεχνικές» δικαιολογίες. Ο σκηνοθέτης επικαλείται πως κάνει «μια μελέτη για το φόβο». Θέλει να δει πόσο αντέχουν τα νεύρα μας! Ομως, μήπως ο φασισμός δεν είχε δικαιολογίες; Το ζήτημα, όμως, δεν είναι τι λένε αυτοί που θέλουν ή συμμετέχουν στον αποπροσανατολισμό μας. Το ζήτημα είναι τι λέμε και πώς απαντάμε εμείς. Και το πιο απλό που έχουμε να κάνουμε, η πιο μικρή αντίσταση που μπορούμε να προβάλουμε είναι να απέχουμε από την αίθουσα, να μην τους δώσουμε το εισιτήριό μας. Να τους αφήσουμε να βλέπουν μόνοι τους τις άρρωστες ταινίες τους!

Παίζουν: Σόνα Μακντόναλντ, Νάταλι Μεντόζα, Αλεξ Ράιντ, Σάσκια Μάλντερ, Νόρα Τ. Νουν.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΟΥΣΙΑΣ
Το κακό

Και, τέλος, για σήμερα, το ελληνικό υποκατάστατο! Η μεθαδόνη στη θέση της ηρωίνης. «Το Κακό» αντίγραφο της αμερικανικής «Καθόδου». Η ελληνική εκδοχή της ακατέργαστης, και χωρίς όρια, βίας. Και εδώ ανθρωποειδή, ζόμπι αυτά, τρώνε σπλάχνα, καρδιές, μάτια, χέρια, πόδια κλπ. Και όλα αυτά στην Αθήνα! Ούτε καν στους υπονόμους της Αθήνας. Στους δρόμους της!

Δε γνωρίζω το σκηνοθέτη, της πρώτης αυτού του είδους ταινίας για τη χώρα μας, ούτε φυσικά επιθυμώ να τον γνωρίσω! Διάβασα μόνον πως είναι μόλις 30 χρονών! Και παρότι δεν είμαι αιθεροβάμων, έπεσα από τα σύννεφα! Γιατί, αγόρι μου, τόσο μίσος; Αυτή είναι η πίστη σου για τον άνθρωπο; Σε αυτόν τον πολιτισμό πιστεύεις; Σε αυτή την τέχνη θα ξοδέψεις το όποιο ταλέντο σου;

Για να αποφορτίσω λίγο την ατμόσφαιρα, θα σας πω πως η μόνη δικαιολογία για να γυριστεί η συγκεκριμένη ταινία είναι η γνωστοποίηση και η προώθηση της τεχνικής των σπέσιαλ εφέ, των γνωστών στον ελληνικό κινηματογραφικό κόσμο αδελφών Αλαφούζου. Πράγματι, δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τους συναδέλφους τους του εξωτερικού.

Παίζουν: Μελέτης Γεωργιάδης, Πέπη Μοσχοβάκου, Αργύρης Θανασούλας, Σταυρούλα Θωμοπούλου κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ