ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 5 Γενάρη 1996
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Υποβαθμίζονται τα πτυχία των Τεχνικών Λυκείων

Πρόταση για "αναβάθμιση" των ΙΕΚ, με την καθιέρωση ξεχωριστής εκπαιδευτικής βαθμίδας στην οποία θα ενταχθούν

Ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση των όποιων επαγγελματικών δικαιωμάτων έχουν οι απόφοιτοι των Πολυκλαδικών αλλά και των Τεχνικών Λυκείων, επιφυλάσσει ο Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ) που εποπτεύει τη λειτουργία των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης.

Συγκεκριμένα το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού, σύμφωνα με δημοσίευμα των χτεσινών ΝΕΩΝ, ενέκρινε πόρισμα ομάδας εργασίας, σύμφωνα με το οποίο προτείνεται να δημιουργηθεί ξεχωριστή μεταδευτεροβάθμια εκπαιδευτική βαθμίδα, για να ενταχθούν σε αυτήν τα ΙΕΚ, με αποτέλεσμα το πτυχίο τους να μετράει περισσότερο από το πτυχίο των αποφοίτων των Πολυκλαδικών και των Τεχνικών Λυκείων και να "ακουμπάει" ακόμα και τα πτυχία των ΤΕΙ.

Μάλιστα, το πόρισμα προτείνει και συγκεκριμένη ρύθμιση, προκειμένου να έχουν ειδικό μπόνους οι απόφοιτοι των ΙΕΚ έναντι των αποφοίτων των Λυκείων για την πρόσληψη στο δημόσιο.

Να σημειωθεί ότι τα ΙΕΚ, σύμφωνα με τον ιδρυτικό τους νόμο, δεν ανήκουν σε καμία εκπαιδευτική βαθμίδα και απλώς παρέχουν άτυπη επαγγελματική κατάρτιση. Οταν το 1992 ο τότε υπουργός Παιδείας Γ. Σουφλιάς ίδρυσε τα ΙΕΚ οι μαθητές των λυκείων είχαν αντιδράσει έντονα, τονίζοντας ότι η ίδρυσή τους θα υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο τα ήδη υποβαθμισμένα πτυχία τους. Τρία χρόνια αργότερα με τη συγκεκριμένη εισήγηση του ΟΕΕΚ οι φόβοι τους επαληθεύονται στο έπακρο και ενδεχόμενη υιοθέτησή της θα πυροδοτήσει αγωνιστικές κινητοποιήσεις τόσο στο χώρο των λυκείων, όσο και των ΤΕΙ τα οποία αισθάνονται ήδη την "ανάσα" των αποφοίτων των ΙΕΚ.

Παρά το γεγονός ότι κύκλοι του υπουργείου Παιδείας δήλωναν ότι η εισήγηση αυτή δεν προκαταλαμβάνει τις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας, εν τούτοις είναι γνωστές οι προθέσεις του Γ. Παπανδρέου για την καθιέρωση ενός τύπου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία θα είναι ένα συνονθύλευμα στο οποίο θα συμμετάσχουν τα ΙΕΚ, τα μη κρατικά (αλλά με ιδιωτική χρηματοδότηση) Πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ και τα ΑΕΙ με άμεσο αποτέλεσμα τη συνολική υποβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Η ρύθμιση αυτή που προωθείται, αναδεικνύει ανάγλυφα τα αδιέξοδα του θεσμού της επαγγελματικής κατάρτισης, όπως αυτός προωθήθηκε από τη Νέα Δημοκρατία και στη συνέχεια από το ΠΑΣΟΚ. Και κάνει φανερό ότι η μόνη λύση είναι αυτήν που προτείνουν οι φορείς της εκπαίδευσης, δηλαδή την καθιέρωση επαγγελματικής κατάρτισης που θα είναι ενταγμένη μέσα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, για να συνεχίζουν εκεί όσοι από τους μαθητές δεν επιθυμούν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

ΧΙΟΣ
Τα κάλαντα της υποβάθμισης...

Μαθητές σχολείων του νησιού έδωσαν το χαρτζιλίκι τους από τα κάλαντα για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολειών τους! Το ρεπορτάζ αφιερώνεται στον υπουργό Παιδείας

Οι μαθητές των σχολειών της Χίου δεν είχαν χρόνο να σκεφτούν τους πένητες, τους ζητιάνους και τους άστεγους την περίοδο των Χριστουγέννων. Οχι γιατί έχασαν την ευαισθησία τους. Αλλά γιατί η συνειδητή υποβάθμιση, εκ μέρους των κυβερνήσεων, της "δωρεάν δημόσιας εκπαίδευσης", τους ανάγκασε να μετατρέψουν τα παραδοσιακά κάλαντα σε "πηγή" αναζήτησης χρημάτων για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα σχολειά τους!

Η τραγική αυτή είδηση γράφτηκε στην τοπική εφημερίδα της Χίου "Η Αλήθεια". Εφτανε ένα πρώτο "ψάξιμο" για να αποκαλυφθεί η οριακή κατάσταση που έχει φτάσει η δημόσια εκπαίδευση στο νομό.

Οι αριθμοί δίνουν μια πρώτη πικρή "γεύση". Η νομαρχία Χίου ζητούσε από το κομμάτι του κρατικού προϋπολογισμού που θα της αναλογούσε, 350 εκατομμύρια δραχμές για τις κτιριακές ανάγκες των σχολείων. Από αυτό το ποσό, μόνο ο Δήμος της Χίου είχε άμεση ανάγκη 110 εκατομμύρια. Τελικά, τα χρήματα που έλαβε η νομαρχία, ήταν μόλις 110 εκατομμύρια για τις κτιριακές ανάγκες των σχολειών όλου του νομού! Ο Δήμος της Χίου πήρε μόνο 16 εκατομμύρια.

Τα κονδύλια των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, μπορεί να αυξήθηκαν κατά πέντε εκατομμύρια και να έφτασαν τα 60 από 55 που ήταν τον προηγούμενο χρόνο, αλλά εξακολουθούν να αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό.

Τι σημαίνουν όλα αυτά πρακτικά; Οτι οι μαθητές των σχολείων του νομού, θα εξακολουθούν να ζουν με τον φόβο μήπως τους πέσει η σκεπή στο κεφάλι, αφού πολλά από τα σχολεία αντιμετωπίζουν τέτοιο πρόβλημα.

Οτι το διθέσιο σχολείο Βαβύλων του Δήμου Καμποχωρίου, θα εξακολουθεί να "φιλοξενεί" τους μαθητές σε αίθουσα η οποία έχει πάθει καθίζηση και σε ετοιμόρροπους τοίχους λόγω παλαιότητας του κτιρίου.

Οτι τα 3ο και 8ο Σχολεία του Δήμου της Χίου θα εξακολουθούν να λειτουργούν με κατεστραμμένες κολόνες, με άμεσο κίνδυνο για τη σωματική ακεραιότητα παιδιών και εκπαιδευτικών.

Οτι τα σχολειά θα εξακολουθούν να χρωστούν σε ΔΕΗ, ΟΤΕ, εμπόρους καυσίμων. Οι τεχνικές υπηρεσίες της νομαρχίας έχουν ήδη εκτιμήσει ότι αυτά τα σχολειά έχουν σοβαρά προβλήματα. Η ίδια η νομαρχία προσπαθεί εκ των ενόντων να βοηθήσει από τα αποθεματικά της, αφού τα χρήματα που έλαβε από τον προϋπολογισμό είναι ελάχιστα σε σχέση με τις ανάγκες της, δίνοντας 10 εκατομμύρια για να μπαλωθούν τρύπες.

Αυτή η εικόνα έφερε τους μαθητές να δώσουν το χαρτζιλίκι τους από τα κάλαντα, για να μην τους κόψουν οι έμποροι το πετρέλαιο. Ποιος μπορεί μετά από όλα αυτά να μιλήσει για "εκπαιδευτική διαδικασία"; Με τι αντιλήψεις μεγαλώνουν αυτά τα παιδιά, όταν εκλαμβάνουν αυτό που θα έπρεπε να είναι αυτονόητο δικαίωμά τους, δηλαδή τη μόρφωση, σαν κάτι μη δεδομένο, που πρέπει να πληρώσουν και αυτά, όχι μόνο οι γονείς τους, για να το απολαύσουν;

Και τι σκέψεις μπορούν να γίνουν μετά από όλα αυτά, στο άκουσμα των... αρμοδιοτήτων της "Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης" και της "αποκέντρωσης" της εκπαίδευσης; Ισως αυτό που μας είπε ο Γ. Αμπατζής,δάσκαλος σε ένα σχολειό της Χίου: "Να αντισταθούμε"!

Αιτήσεις για επανεκπαίδευση δασκάλων εξωτερικού

Ανακοινώθηκε χτες από το υπουργείο Παιδείας η προθεσμία υποβολής αιτήσεων των δασκάλων και νηπιαγωγών με πτυχίο ξένης και μόνο σχολής, αναγνωρισμένο ως ισότιμο με αντίστοιχο ελληνικό, που έχουν εγγραφεί στους πίνακες διοριστέων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μέχρι τις 31-12-89 και επιθυμούν να παρακολουθήσουν το προαπαιτούμενο για το διορισμό τους εξαμηνιαίο ειδικό πρόγραμμα επανεκπαίδευσης.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν τις αιτήσεις τους μέχρι τις 12 Γενάρη ταχυδρομικά ή προσωπικά στη Διεύθυνση εφαρμογής ΣΕΔΠ του υπουργείου Παιδείας (Ερμού 15, Τ Κ 101 15 Αθήνα). Οι πίνακες συμμετοχής θα σταλούν στα Παιδαγωγικά Τμήματα και στις Διευθύνσεις των νομών μετά τις 20 Γενάρη.

ΛΕΣΒΟΣ
Πρόβλημα με την απορρόφηση κονδυλίων

Με καθυστέρηση, που ξεπερνά τους τρεις μήνες, πληρώνονται οι λογαριασμοί των εκτελεσμένων έργων του προγράμματος "ΕΑΠΤΑ 2", στο νομό Λέσβου. Η μη ομαλή χρηματοδότηση και πληρωμή των έργων αυτών, έχει ως αποτέλεσμα τις έντονες διαμαρτυρίες των εργολάβων, οι οποίοι αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να διακόψουν την εκτέλεσή τους.

Το παραπάνω πρόβλημα επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Στρατής Κόρακας και Γεράσιμος Αραβανής, που κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή και συγκεκριμένα προς τους υπουργούς Εσωτερικών - Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Αιγαίου. Οπως αναφέρουν, οι λογαριασμοί που δεν έχουν φτάσει στο υπουργείο Εσωτερικών μέχρι τις 5 Δεκέμβρη 1995, θα πληρωθούν από τον προϋπολογισμό του 1996, δηλαδή κάπου στο Μάη. Γεγονός που θα επιδεινώσει ακόμα πιο πολύ το πρόβλημα της ήδη πολύ μικρής απορρόφησης (17%) από το "ΕΑΠΤΑ 2", που παρατηρείται στο νομό Λέσβου και θα καθυστερήσει η ολοκλήρωση και εκτέλεση των αναγκαίων έργων των δήμων και κοινοτήτων.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τους υπουργούς τι μέτρα προτίθενται να πάρουν, ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή χρηματοδότηση και πληρωμή των έργων του προγράμματος "ΕΑΠΤΑ 2", που εκτελέστηκαν μέχρι τις 31-12-1995 από τις εγκεκριμένες πιστώσεις του 1995.

ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός για το κολυμβητήριο

Υπόσχεση για συνολική χρηματοδότηση του έργου του κολυμβητηρίου έλαβε ο Δήμος Περάματος από την κυβέρνηση. Ο προϋπολογισμός του έργου θα ενταχθεί στον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων των δύο επόμενων ετών, '96 και '97.Πρόκειται για μια σημαντική νίκη του λαού του Περάματος και της δημοτικής αρχής, αφού το έργο είχε εγκαταλειφθεί τελείως από την κυβέρνηση και είχε μείνει γιαπί, με άμεσο κίνδυνο, όχι μόνο να χαθούν τα 380 εκατομμύρια δραχμές που έχουν δαπανηθεί μέχρι τώρα για την κατασκευή του, αλλά και ο ίδιος ο χώρος!

Να υπενθυμίσουμε ότι ο χώρος είχε παραχωρηθεί από το Πολεμικό Ναυτικό στο δήμο μετά από αγώνες. Η κατασκευή του κολυμβητηρίου σταμάτησε πριν ένα χρόνο, αφήνοντας ημιτελείς τις κερκίδες, ενώ δεν είχαν κατασκευαστεί οι απαραίτητες κτιριακές εγκαταστάσεις και δεν είχε τοποθετηθεί ο ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός.

Η δημοτική αρχή είχε οργανώσει πολλές κινητοποιήσεις, συσκέψεις μαζικών και αθλητικών φορέων και συνεχείς επαφές με τον αρμόδιο υπουργό και τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Τώρα, ο δήμαρχος του Περάματος Γ. Πατσιλινάκος ελπίζει ότι "με τη συνέχεια των αγώνων του λαού του Περάματος και την υλοποίηση των παραπάνω εξαγγελιών, αρχίζει, επιτέλους, η αξιοποίηση του δυτικού άκρου της πόλης, που αποτελεί το μοναδικό επίνειο της β Περιφέρειας Πειραιά".

Εντονη ήταν η αντίθεση των μαθητών στα ΙΕΚ, τα οποία υποβαθμίζουν τις σπουδές τους



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ