Ενας από τους σημαντικότερους γλύπτες της εποχής μας, ο Αγγλος Αντονι Κάρο,φιλοξενείται από τη Δευτέρα στην Εθνική Πινακοθήκη.Πρόκειται για την πρώτη έκθεση έργων του στη χώρα μας, που ξεκίνησε το Μάρτη από τη Θεσσαλονίκη. Παρουσιάζει τη σειρά "Τρωικός πόλεμος",η οποία αποτελεί ένα μέρος μόνο των έργων που έφτιαξε επηρεασμένος από το ταξίδι του στην Ελλάδα, το 1985. Εντυπωσιακά έργα, στα οποία πηγή έμπνευσης αποτέλεσε η Ιλιάδα και ο Ομηρικός κόσμος.
Οπως αναφέρθηκε στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου "Ο Αντονι Κάρο ανήκει στην παράδοση της σύγχρονης γλυπτικής που ξεκινά από τον Γκονζάλες (1876 - 1942) με τα συγκολλημένα σίδερα, εμπλουτίζεται από τον Πικάσο (1881 - 1973) και καταλήγει στον Αμερικανό Ντ. Σμιθ (1906 - 1965), του οποίου ο Αγγλος γλύπτης θεωρείται κληρονόμος. Ο Κάρο δεν προσπαθεί βέβαια να αναπαραστήσει ή να περιγράψει τους ομηρικούς ήρωες. Εχοντας βιώσει τις ραψωδίες της Ιλιάδας, επιχειρεί να υποβάλει αρχέτυπους χαρακτήρες ή καταστάσεις. Με αυτή την τελευταία του δημιουργία, συνεχίζει τη μακρά παράδοση των μυθικών θεμάτων στην ιστορία της τέχνης σ' ένα σύγχρονο πλαστικό ιδίωμα, όπου η ευρωπαϊκή γλυπτική παράδοση εμπλουτίζεται με τη συμβολική γλώσσα των τοτέμ της νέγρικης τέχνης".
Στη μακρά εικαστική διαδρομή του "Τρωικού πολέμου", αναφέρθηκε χτες ο ίδιος ο καλλιτέχνης, χαρακτηρίζοντάς τη σαν "μια αφήγηση ενιαία ενός πεδίου μάχης".
Η ενδιαφέρουσα και εντυπωσιακή έκθεση του Α. Κάρο στην Πινακοθήκη θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Ιούνη.
Ενας από τους σημαντικότερους γλύπτες της εποχής μας, ο Αγγλος Αντονι Κάρο,φιλοξενείται από τη Δευτέρα στην Εθνική Πινακοθήκη.Πρόκειται για την πρώτη έκθεση έργων του στη χώρα μας, που ξεκίνησε το Μάρτη από τη Θεσσαλονίκη. Παρουσιάζει τη σειρά "Τρωικός πόλεμος",η οποία αποτελεί ένα μέρος μόνο των έργων που έφτιαξε επηρεασμένος από το ταξίδι του στην Ελλάδα, το 1985. Εντυπωσιακά έργα, στα οποία πηγή έμπνευσης αποτέλεσε η Ιλιάδα και ο Ομηρικός κόσμος.
Οπως αναφέρθηκε στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου "Ο Αντονι Κάρο ανήκει στην παράδοση της σύγχρονης γλυπτικής που ξεκινά από τον Γκονζάλες (1876 - 1942) με τα συγκολλημένα σίδερα, εμπλουτίζεται από τον Πικάσο (1881 - 1973) και καταλήγει στον Αμερικανό Ντ. Σμιθ (1906 - 1965), του οποίου ο Αγγλος γλύπτης θεωρείται κληρονόμος. Ο Κάρο δεν προσπαθεί βέβαια να αναπαραστήσει ή να περιγράψει τους ομηρικούς ήρωες. Εχοντας βιώσει τις ραψωδίες της Ιλιάδας, επιχειρεί να υποβάλει αρχέτυπους χαρακτήρες ή καταστάσεις. Με αυτή την τελευταία του δημιουργία, συνεχίζει τη μακρά παράδοση των μυθικών θεμάτων στην ιστορία της τέχνης σ' ένα σύγχρονο πλαστικό ιδίωμα, όπου η ευρωπαϊκή γλυπτική παράδοση εμπλουτίζεται με τη συμβολική γλώσσα των τοτέμ της νέγρικης τέχνης".
Στη μακρά εικαστική διαδρομή του "Τρωικού πολέμου", αναφέρθηκε χτες ο ίδιος ο καλλιτέχνης, χαρακτηρίζοντάς τη σαν "μια αφήγηση ενιαία ενός πεδίου μάχης".
Η ενδιαφέρουσα και εντυπωσιακή έκθεση του Α. Κάρο στην Πινακοθήκη θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Ιούνη.
Εγκαινιάστηκε πριν λίγες μέρες στο Σπίτι της Κύπρου,η έκθεση της ζωγράφου Θράκης Ρωσίδου - Jones,με τίτλο "Κύπρος, αγαπημένη μου πατρίδα".Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 17 του Μάη.
Εγκαινιάστηκε πριν λίγες μέρες στο Σπίτι της Κύπρου,η έκθεση της ζωγράφου Θράκης Ρωσίδου - Jones,με τίτλο "Κύπρος, αγαπημένη μου πατρίδα".Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 17 του Μάη.
Αναδρομική έκθεση φωτογραφίας του Στέλιου Κασιμάτη,διοργανώνει η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία.Φιλοξενείται μέχρι τις 7 Ιούνη στην αίθουσα της Εταιρείας (Τήνου 14α). Τίτλος της ενδιαφέρουσας αυτής παρουσίασης"Η άλλη Αθήνα του '50 - '60".Ο Στ. Κασιμάτης γεννήθηκε το 1920 στον Πειραιά, όπου και σπούδασε. Στην Κατοχή έφυγε από το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων, αρνούμενος να συνεργαστεί με τον κατακτητή και πήγε ως τεχνικός συντήρησης στο "Ασκληπιείο Βούλας". Εκεί οργανώθηκε στον ΕΛΑΣ - ΕΑΜ της Βούλας, όπου έγινε καπετάνιος - διοικητής του λόχου. Πήρε μέρος σε μάχες - σαμποτάζ ενάντια σε Γερμανούς και Ιταλούς. Το 1946 συνελήφθη.
Στη μετέπειτα πορεία του γράφεται ουσιαστικά η μαρτυρική φωτογραφική του διαδρομή. Πολιτικός εξόριστος στην Ικαρία και τη Μακρόνησο, απαθανατίζει με το φωτογραφικό του φακό, σκηνές της σκληρής πραγματικότητας. Με το απολυτήριό του, αργότερα, ανοίγει ένα μαγαζάκι στην Εμ. Μπενάκη, πάντα με θέμα τη φωτογραφία. Παράλληλα δουλεύει στον παράνομο μηχανισμό του ΚΚΕ.Η κούραση σε συνδυασμό με τις διώξεις που υφίσταται τον κάνουν να μην μπορεί να αξιοποιήσει το ταλέντο του.
Σημειώνουμε ότι ο Στ. Κασιμάτης ασχολήθηκε επίσης με το φιλοτελισμό, όπου η μεθοδικότητα και η βαθιά γνώση του αντικειμένου, τον έκανε γνωστό ως μελετητή του γραμματοσήμου.
Τη Δευτέρα εγκαινιάζεται στους χώρους του Μουσείου Σπυρόπουλου (Φαίδρας 5, Εκάλη), η έκθεση με τίτλο "Πέντε χρόνια έπαθλα Γιάννη Σπυρόπουλου".Με τη συμπλήρωση 5 χρόνων λειτουργίας του Μουσείου, αλλά και του θεσμού των χρηματικών βραβείων "Νέων Καλλιτεχνών" (ετήσια έπαθλα Σπυρόπουλου), διοργανώνεται αυτή η εορταστική έκθεση που θα παρουσιάσει το έργο όλων των καλλιτεχνών που τιμήθηκαν με έπαθλο ή έπαινο. Συμμετέχουν δώδεκα συνολικά καλλιτέχνες, οι: Αντζυ Καρατζά, Παντελής Χανδρής, Νίκος Χαραλαμπίδης, Νίκος Αρτέμης, Θάλεια Χιώτη, Ξενοφών Μπήτσικας, Δημήτρης Τζαμουράνης, Αχιλλέας Παπακώστας, Αλέξανδρος Πφαφ, Δήμητρα Βάντζου, Μάρθα Σακελλαρίου και Κωνσταντίνος Χρηστίδης.
Οπως σημειώνουν οι διοργανωτές, "είναι σημαντικό να παρουσιαστούν μαζί όλοι οι καλλιτέχνες, ώστε να φανεί ένα πανόραμα των καλλιτεχνικών αναζητήσεων της ελληνικής γενιάς του '90. Μέσα από την πολύπλευρη προσέγγιση της τέχνης, είτε σε ύφος είτε σε τεχνική, μας δίνεται η ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την πολυμορφία της σημερινής τέχνης, τη στιγμή που δημιουργείται". Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Ιουνίου και θα λειτουργεί: Τετάρτη (5μμ έως 8μμ), Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο (10πμ έως 3μμ).
Τη σειρά μονογραφιών των σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών, συμπληρώνει το νέο βιβλίο των εκδόσεων "Αδάμ", που περιλαμβάνει το σχεδιαστικό έργο του ζωγράφου Δημήτρη Μυταρά.Πρόκειται για ένα καλαίσθητο βιβλίο, που εκτός από την πιστή εκτύπωση των σχεδίων, περιέχει μια κριτική ανάλυση της Μαρίας Μαραγκού,ένα ποίημα του Γιώργου Μανιώτη και ένα ποιητικό κείμενο τουΓιάννη Κοντού.
Στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου ο Γ. Κοντός διάβασε το κείμενό του που περιέχεται στο βιβλίο, με τίτλο "Οι γραμμές και οι κλωστές του Δημήτρη Μυταρά",αναφέροντας χαρακτηριστικά: "Οι μεγάλες και οι μικρές χειρονομίες του ζωγράφου, παράγουν θεατρικές καταστάσεις στις φιγούρες και παίζουν γνωστά και άγνωστα δράματα".
Ο Γ. Μανιώτης αφιέρωσε στον Δ. Μυταρά το ποίημα με τίτλο: "Οταν το μολύβι του ζωγράφου παίζει με τις σκιές και μονολογεί".
Παράλληλα, με την παρουσίαση της νέας έκδοσης, στο χώρο της γκαλερί "Αδάμ"(Ν. Βάμβα 5), εκτίθενται για 20 μέρες τα σχέδια που περιλαμβάνονται στο βιβλίο, αλλά και νέες δημιουργίες που εκτίθενται για πρώτη φορά. Ακόμη, θα εκτίθενται και δέκα φωτογραφίες του ζωγράφου, από τη φωτογράφο Αννα Σκαρλάτου.Πρόκειται για φωτογραφίες που έχουν θέμα τα πορτρέτα του καλλιτέχνη. Οι λήψεις έγιναν στο εργαστήριο του Δ. Μυταρά.
Αναδρομική έκθεση φωτογραφίας του Στέλιου Κασιμάτη,διοργανώνει η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία.Φιλοξενείται μέχρι τις 7 Ιούνη στην αίθουσα της Εταιρείας (Τήνου 14α). Τίτλος της ενδιαφέρουσας αυτής παρουσίασης"Η άλλη Αθήνα του '50 - '60".Ο Στ. Κασιμάτης γεννήθηκε το 1920 στον Πειραιά, όπου και σπούδασε. Στην Κατοχή έφυγε από το Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων, αρνούμενος να συνεργαστεί με τον κατακτητή και πήγε ως τεχνικός συντήρησης στο "Ασκληπιείο Βούλας". Εκεί οργανώθηκε στον ΕΛΑΣ - ΕΑΜ της Βούλας, όπου έγινε καπετάνιος - διοικητής του λόχου. Πήρε μέρος σε μάχες - σαμποτάζ ενάντια σε Γερμανούς και Ιταλούς. Το 1946 συνελήφθη.
Στη μετέπειτα πορεία του γράφεται ουσιαστικά η μαρτυρική φωτογραφική του διαδρομή. Πολιτικός εξόριστος στην Ικαρία και τη Μακρόνησο, απαθανατίζει με το φωτογραφικό του φακό, σκηνές της σκληρής πραγματικότητας. Με το απολυτήριό του, αργότερα, ανοίγει ένα μαγαζάκι στην Εμ. Μπενάκη, πάντα με θέμα τη φωτογραφία. Παράλληλα δουλεύει στον παράνομο μηχανισμό του ΚΚΕ.Η κούραση σε συνδυασμό με τις διώξεις που υφίσταται τον κάνουν να μην μπορεί να αξιοποιήσει το ταλέντο του.
Σημειώνουμε ότι ο Στ. Κασιμάτης ασχολήθηκε επίσης με το φιλοτελισμό, όπου η μεθοδικότητα και η βαθιά γνώση του αντικειμένου, τον έκανε γνωστό ως μελετητή του γραμματοσήμου.
Τη Δευτέρα εγκαινιάζεται στους χώρους του Μουσείου Σπυρόπουλου (Φαίδρας 5, Εκάλη), η έκθεση με τίτλο "Πέντε χρόνια έπαθλα Γιάννη Σπυρόπουλου".Με τη συμπλήρωση 5 χρόνων λειτουργίας του Μουσείου, αλλά και του θεσμού των χρηματικών βραβείων "Νέων Καλλιτεχνών" (ετήσια έπαθλα Σπυρόπουλου), διοργανώνεται αυτή η εορταστική έκθεση που θα παρουσιάσει το έργο όλων των καλλιτεχνών που τιμήθηκαν με έπαθλο ή έπαινο. Συμμετέχουν δώδεκα συνολικά καλλιτέχνες, οι: Αντζυ Καρατζά, Παντελής Χανδρής, Νίκος Χαραλαμπίδης, Νίκος Αρτέμης, Θάλεια Χιώτη, Ξενοφών Μπήτσικας, Δημήτρης Τζαμουράνης, Αχιλλέας Παπακώστας, Αλέξανδρος Πφαφ, Δήμητρα Βάντζου, Μάρθα Σακελλαρίου και Κωνσταντίνος Χρηστίδης.
Οπως σημειώνουν οι διοργανωτές, "είναι σημαντικό να παρουσιαστούν μαζί όλοι οι καλλιτέχνες, ώστε να φανεί ένα πανόραμα των καλλιτεχνικών αναζητήσεων της ελληνικής γενιάς του '90. Μέσα από την πολύπλευρη προσέγγιση της τέχνης, είτε σε ύφος είτε σε τεχνική, μας δίνεται η ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την πολυμορφία της σημερινής τέχνης, τη στιγμή που δημιουργείται". Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Ιουνίου και θα λειτουργεί: Τετάρτη (5μμ έως 8μμ), Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο (10πμ έως 3μμ).
Τη σειρά μονογραφιών των σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών, συμπληρώνει το νέο βιβλίο των εκδόσεων "Αδάμ", που περιλαμβάνει το σχεδιαστικό έργο του ζωγράφου Δημήτρη Μυταρά.Πρόκειται για ένα καλαίσθητο βιβλίο, που εκτός από την πιστή εκτύπωση των σχεδίων, περιέχει μια κριτική ανάλυση της Μαρίας Μαραγκού,ένα ποίημα του Γιώργου Μανιώτη και ένα ποιητικό κείμενο τουΓιάννη Κοντού.
Στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου ο Γ. Κοντός διάβασε το κείμενό του που περιέχεται στο βιβλίο, με τίτλο "Οι γραμμές και οι κλωστές του Δημήτρη Μυταρά",αναφέροντας χαρακτηριστικά: "Οι μεγάλες και οι μικρές χειρονομίες του ζωγράφου, παράγουν θεατρικές καταστάσεις στις φιγούρες και παίζουν γνωστά και άγνωστα δράματα".
Ο Γ. Μανιώτης αφιέρωσε στον Δ. Μυταρά το ποίημα με τίτλο: "Οταν το μολύβι του ζωγράφου παίζει με τις σκιές και μονολογεί".
Παράλληλα, με την παρουσίαση της νέας έκδοσης, στο χώρο της γκαλερί "Αδάμ"(Ν. Βάμβα 5), εκτίθενται για 20 μέρες τα σχέδια που περιλαμβάνονται στο βιβλίο, αλλά και νέες δημιουργίες που εκτίθενται για πρώτη φορά. Ακόμη, θα εκτίθενται και δέκα φωτογραφίες του ζωγράφου, από τη φωτογράφο Αννα Σκαρλάτου.Πρόκειται για φωτογραφίες που έχουν θέμα τα πορτρέτα του καλλιτέχνη. Οι λήψεις έγιναν στο εργαστήριο του Δ. Μυταρά.