ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Μάη 1997
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σε νέους αγώνες οι ναυτεργάτες

Με συγκεντρώσεις αύριο και την Πέμπτη ναυτεργατικά σωματεία δίνουν την πρώτη απάντηση στην εκδίωξη Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία και στο διάλογο - μαϊμού

Με αγώνα απαντούν ναυτεργατικά σωματεία στην εφοπλιστική έφοδο, σε κάθε κατάκτηση των ναυτεργατών και στο διωγμό τους από τα πλοία, που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη. Η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,η Πανελλήνια Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" και η Πανελλήνια Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών διοργανώνουν αύριο Τετάρτη, στις 10.30 το πρωί συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ), ενώ την Πέμπτη επίσης στις 10.30 το πρωί, καλούν τους ναυτεργάτες σε πανναυτεργατική συγκέντρωση στη συμβολή των οδών 2ας Μεραρχίας και ακτής Μιαούλη. Τη συγκέντρωση θα ακολουθήσει πορεία στα γραφεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Τα ναυτεργατικά σωματεία, με τις αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις, απαντούν και στο "διάλογο" - απάτη που αποδέχτηκε η πλειοψηφία της ΠΝΟ με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και διοργανώνει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας,Σ. Σουμάκης.Ενα διάλογο που ξεμπρόστιασαν οι ίδιοι οι εφοπλιστές, όταν άρχισαν εδώ και μέρες να πετάνε τους ναυτεργάτες απ' τα πλοία.

Τα τρία ναυτεργατικά σωματεία διεκδικούν την προστασία της απασχόλησης με τη διατήρηση των οργανικών συνθέσεων, εφαρμόζοντας τη νομοθεσία και ανάλογα με τις ανάγκες των πλοίων. Την υπογραφή ικανοποιητικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, την αναπροσαρμογή των επιδομάτων ανεργίας στο 80% του μισθού των εν ενεργεία ναυτικών και την κατάργηση των φορομπηχτικών μέτρων της κυβέρνησης εναντίον των ναυτεργατών. Διεκδικούν, επίσης, την προστασία του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος των ναυτεργατών και την αναπροσαρμογή των συντάξεων στο 80% του μισθού.

Επίκαιρη Ερώτηση

Το πρόβλημα της εκδίωξης των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία με ελληνική σημαία, φέρνει στη Βουλή το ΚΚΕ, με Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Νίκου Γκατζή.

Η Επίκαιρη Ερώτηση έχει ως εξής: "Την περίοδο αυτή παρατηρείται πογκρόμ διώξεων Ελλήνων ναυτεργατών, από πλοία με ελληνική σημαία. Χαρακτηριστικές ως προς αυτό είναι οι καταγγελίες του ναυτεργατικού κινήματος για τις περιπτώσεις των πλοίων, ΠΑΡΙΣ 2, ΝΗΣΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ και ΚΙΜΩΛΟΣ, των μεγαλοεφοπλιστών Λάτση, Αλαφούζου και Εμπειρίκου,αντίστοιχα. Οι περιπτώσεις αυτές αναφέρονται μόνο σαν παράδειγμα μιας επικίνδυνης κατάστασης, αποθράσυνσης των εφοπλιστών, που στρέφεται ενάντια στους Ελληνες ναυτεργάτες και την εθνική οικονομία. Ο διωγμός των Ελλήνων ναυτεργατών και η αντικατάστασή τους από χαμηλόμισθους, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα αλλοδαπούς ναυτεργάτες, στηρίζεται στην κρατική, κυβερνητική αδιαφορία και γίνεται με την ωμή παράβαση και αυτής της ανεπαρκέστατης νομοθεσίας.

Οι συνέπειες για τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους, θα είναι τραγικές. Στον ήδη μεγάλο αριθμό των ανέργων και εξαθλιωμένων από την ανεργία, θα προστεθούν εκατοντάδες, χιλιάδες εάν συνεχιστεί αυτή η πολιτική και περισσότερο αν μειωθούν παραπέρα οι ήδη περιορισμένες οργανικές συνθέσεις. Τα επιχειρήματα των εφοπλιστών περί μείωσης της "ανταγωνιστικότητας" του ελληνικού πλοίου, όπως αποδεικνύεται από συγκεκριμένα στοιχεία, είναι αβάσιμα".

Τέλος, ερωτάται ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, "τι μέτρα προτίθεται να πάρει άμεσα για την κατάργηση της εφοπλιστικής ασυδοσίας, την τήρηση της νομοθεσίας και το σταμάτημα του διωγμού των Ελλήνων ναυτεργατών; Καθώς και για την ουσιαστική κατοχύρωση του δικαιώματος δουλιάς, αλλά και για την προστασία των ανέργων.

Σε νέους αγώνες οι ναυτεργάτες

Με συγκεντρώσεις αύριο και την Πέμπτη ναυτεργατικά σωματεία δίνουν την πρώτη απάντηση στην εκδίωξη Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία και στο διάλογο - μαϊμού

Με αγώνα απαντούν ναυτεργατικά σωματεία στην εφοπλιστική έφοδο, σε κάθε κατάκτηση των ναυτεργατών και στο διωγμό τους από τα πλοία, που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη. Η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,η Πανελλήνια Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" και η Πανελλήνια Ενωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών διοργανώνουν αύριο Τετάρτη, στις 10.30 το πρωί συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ), ενώ την Πέμπτη επίσης στις 10.30 το πρωί, καλούν τους ναυτεργάτες σε πανναυτεργατική συγκέντρωση στη συμβολή των οδών 2ας Μεραρχίας και ακτής Μιαούλη. Τη συγκέντρωση θα ακολουθήσει πορεία στα γραφεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας και στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Τα ναυτεργατικά σωματεία, με τις αγωνιστικές τους κινητοποιήσεις, απαντούν και στο "διάλογο" - απάτη που αποδέχτηκε η πλειοψηφία της ΠΝΟ με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και διοργανώνει ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας,Σ. Σουμάκης.Ενα διάλογο που ξεμπρόστιασαν οι ίδιοι οι εφοπλιστές, όταν άρχισαν εδώ και μέρες να πετάνε τους ναυτεργάτες απ' τα πλοία.

Τα τρία ναυτεργατικά σωματεία διεκδικούν την προστασία της απασχόλησης με τη διατήρηση των οργανικών συνθέσεων, εφαρμόζοντας τη νομοθεσία και ανάλογα με τις ανάγκες των πλοίων. Την υπογραφή ικανοποιητικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, την αναπροσαρμογή των επιδομάτων ανεργίας στο 80% του μισθού των εν ενεργεία ναυτικών και την κατάργηση των φορομπηχτικών μέτρων της κυβέρνησης εναντίον των ναυτεργατών. Διεκδικούν, επίσης, την προστασία του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος των ναυτεργατών και την αναπροσαρμογή των συντάξεων στο 80% του μισθού.

Επίκαιρη Ερώτηση

Το πρόβλημα της εκδίωξης των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία με ελληνική σημαία, φέρνει στη Βουλή το ΚΚΕ, με Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Νίκου Γκατζή.

Η Επίκαιρη Ερώτηση έχει ως εξής: "Την περίοδο αυτή παρατηρείται πογκρόμ διώξεων Ελλήνων ναυτεργατών, από πλοία με ελληνική σημαία. Χαρακτηριστικές ως προς αυτό είναι οι καταγγελίες του ναυτεργατικού κινήματος για τις περιπτώσεις των πλοίων, ΠΑΡΙΣ 2, ΝΗΣΟΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ και ΚΙΜΩΛΟΣ, των μεγαλοεφοπλιστών Λάτση, Αλαφούζου και Εμπειρίκου,αντίστοιχα. Οι περιπτώσεις αυτές αναφέρονται μόνο σαν παράδειγμα μιας επικίνδυνης κατάστασης, αποθράσυνσης των εφοπλιστών, που στρέφεται ενάντια στους Ελληνες ναυτεργάτες και την εθνική οικονομία. Ο διωγμός των Ελλήνων ναυτεργατών και η αντικατάστασή τους από χαμηλόμισθους, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα αλλοδαπούς ναυτεργάτες, στηρίζεται στην κρατική, κυβερνητική αδιαφορία και γίνεται με την ωμή παράβαση και αυτής της ανεπαρκέστατης νομοθεσίας.

Οι συνέπειες για τους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους, θα είναι τραγικές. Στον ήδη μεγάλο αριθμό των ανέργων και εξαθλιωμένων από την ανεργία, θα προστεθούν εκατοντάδες, χιλιάδες εάν συνεχιστεί αυτή η πολιτική και περισσότερο αν μειωθούν παραπέρα οι ήδη περιορισμένες οργανικές συνθέσεις. Τα επιχειρήματα των εφοπλιστών περί μείωσης της "ανταγωνιστικότητας" του ελληνικού πλοίου, όπως αποδεικνύεται από συγκεκριμένα στοιχεία, είναι αβάσιμα".

Τέλος, ερωτάται ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, "τι μέτρα προτίθεται να πάρει άμεσα για την κατάργηση της εφοπλιστικής ασυδοσίας, την τήρηση της νομοθεσίας και το σταμάτημα του διωγμού των Ελλήνων ναυτεργατών; Καθώς και για την ουσιαστική κατοχύρωση του δικαιώματος δουλιάς, αλλά και για την προστασία των ανέργων.

ΙΝΤΕΑΛ ΣΤΑΝΤΑΡΝΤ
Αγώνας για τη Συλλογική Σύμβαση

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-

Επαναλαμβάνονται από την περασμένη Παρασκευή οι τρίωρες στάσεις εργασίας των εργαζομένων στο εργοστάσιο της αμερικάνικης πολυεθνικής, "ΙΝΤΕΑΛ ΣΤΑΝΤΑΡΝΤ" στη Ριτσώνα Εύβοιας. Οι στάσεις εργασίας και άλλες μορφές κινητοποιήσεων θα συνεχιστούν, όσο η διοίκηση της εταιρίας παραμένει αδιάλλακτη και δεν υπογράφει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για το '97 και επιμένει στο πάγωμα των αυξήσεων για δυο τουλάχιστον χρόνια.

Η πολυεθνική προσπαθεί να καταργήσει τη διμερή Συλλογική Σύμβαση και ταυτόχρονα να απομονώσει τους εργαζόμενους από το σωματείο. Τελευταίο "επίτευγμά" της είναι να καλεί έναν - έναν τους εργαζόμενους και κάτω από πιέσεις, εκβιασμούς και κινδυνολογίες του τύπου "μετά και το αναμενόμενο κλείσιμο των εργοστασίων της "ΙΝΤΕΑΛ ΣΤΑΝΤΑΡΝΤ" στην Ευρώπη και τον άμεσο κίνδυνο παύσεως της λειτουργίας του εργοστασίου στη Ριτσώνα", ή "λόγω των κρατουσών στην αγορά συνθηκών έχει μειωθεί δραστικά η ζήτηση προϊόντων", να επιδιώκει την υπογραφή ατομικών συμβάσεων εργασίας, βάσει των οποίων ο εργαζόμενος υποχρεώνεται: Να αρνηθεί τη σύμβαση που υπογράφει το σωματείο. Να απεμπολήσει κατακτήσεις, όπως "σε περίπτωση υπερεργασίας να μη λαμβάνει προσαύξηση του ωρομίσθιου 100% όπως μέχρι τώρα, αλλά 25%". Σε περίπτωση πραγματοποίησης νόμιμης υπερωρίας, "θα λαμβάνει ως προσαύξηση του ωρομισθίου του, την ποσοστιαία προσαύξηση που ορίζει ο νόμος και όχι προσαύξηση 100% από την πρώτη ώρα, όπως μέχρι τώρα".

Η προσπάθεια αυτή έπεσε στο κενό. Οι εργαζόμενοι συσπειρωμένοι γύρω απ' το σωματείο αντιστέκονται, όπως δείχνει η καθολική τους συμμετοχή στην κινητοποίηση.

Σύσκεψη λογιστών

Σε σύσκεψη καλεί τα μέλη της η Ενωση Επαγγελματιών Λογιστών Πρωτεύουσας,την Πέμπτη 15 Μάη, στις 8μμ, στα γραφεία του σωματείου (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος). Στη σύσκεψη θα γίνει συζήτηση για την πορεία της Συλλογικής Σύμβασης του κλάδου και για το νομοσχέδιο περί του φοροτέχνη λογιστή.

Κινητοποίηση για το μετρό

Πλατιά ενημερωτική καμπάνια ξεκίνησαν οι εργαζόμενοι

Τετράωρη στάση εργασίας πραγματοποιούν μεθαύριο Πέμπτη οι εργαζόμενοι στο μετρό,αντιδρώντας στα οικονομικά και πολιτικά παιχνίδια μεταξύ κυβέρνησης και εργολάβων, που κρατούν το έργο "βαλτωμένο" από τον περασμένο Αύγουστο. Στα πλαίσια της στάσης, θα γίνει συγκέντρωση στις 9.30πμ στην πλατεία Κάνιγγος και στη συνέχεια πορεία προς τη Βουλή. Μπροστά στο επικίνδυνο αδιέξοδο που έχει περιέλθει το έργο, το Παράρτημα Εργαζομένων στο Μετρό του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας,θα επιδιώξει συνάντηση με τον πρωθυπουργό, καλώντας τον να παρέμβει άμεσα για την επαναλειτουργία του έργου χωρίς πρόσθετο κόστος και καθυστερήσεις.

Για την προετοιμασία της κινητοποίησης, πραγματοποιούνται καθημερινά εξορμήσεις στους χώρους δουλιάς, ενώ συνδικαλιστές γυρίζουν, με αυτοκίνητα, τους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, ενημερώνοντας τον Αθηναϊκό λαό για την κατάσταση που επικρατεί στο έργο. Ταυτόχρονα, προσανατολίζονται να παρέμβουν στα κόμματα, στο Δήμο Αθήνας και τους όμορους δήμους, ενημερώνοντας και ζητώντας να πάρουν θέση στο πρόβλημα.

Οι πολύμηνες διαπραγματεύσεις μεταξύ κυβέρνησης και κοινοπραξίας "Ολυμπιακό Μετρό" για την εξεύρεση τεχνικών λύσεων, το μόνο που έχουν αποφέρει είναι η περικοπή του τμήματος Σύνταγμα - Κεραμεικός και οι 500 απολύσεις από το σύνολο των εργασιών. Οι μετροπόντικες εξακολουθούν να είναι "κολλημένοι", έκλεισε και το εργοτάξιο στο Μοναστηράκι, ενώ οι εργολάβοι εκβιάζοντας για νέα πανωπροίκια και τροφοδοτούμενοι από τη στάση ανοχής της κυβέρνησης, απειλούν τώρα με ολικό σταμάτημα των εργασιών.

Απεργία στο αεροδρόμιο Σπάτων

Με 24ωρη απεργία σήμερα κλιμακώνουν και εντείνουν τις κινητοποιήσεις τους οι οικοδόμοι της ΧΟΧΤΙΦ που απασχολούνται στις εργασίες κατασκευής του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα, διεκδικώντας την εφαρμογή απ' τη γερμανική πολυεθνική του 7ωρου. Παράλληλα, οι υπόλοιποι εργαζόμενοι στο εργοτάξιο θα πραγματοποιήσουν σήμερα προειδοποιητική στάση εργασίας από τις 11πμ έως τη 1μμ.

Από τις 2 Μάη, οι οικοδόμοι πραγματοποιούν καθημερινά δίωρες και τρίωρες στάσεις εργασίας, ενώ εφαρμόζουν ντε φάκτο το 7ωρο και αποχωρούν στις 2μμ από την εργασία.

Τις κινητοποιήσεις έχει κηρύξει το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας και όπως επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση, "το συνδικάτο και οι εργαζόμενοι στο εργοτάξιο του νέου αεροδρομίου θα αγωνιστούμε με όλα τα μέσα για να ματαιώσουμε τα σχέδια της γερμανικής πολυεθνικής ΧΟΧΤΙΦ, των εργολάβων και των υπεργολάβων που έχουν μετατρέψει το εργοτάξιο σε σύγχρονο εργασιακό "Νταχάου"".

ΣΟΦΤΕΞ
"Τους ζυγούς λύσατε"!

Η πλειοψηφία της διοίκησης του σωματείου, ακολουθώντας τις κυβερνητικές υποδείξεις, σταματά τον αγώνα στην πιο κρίσιμη φάση του

Στο πιο κρίσιμο σημείο για το μέλλον της ΣΟΦΤΕΞ και ενώ οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις της τελευταίας βδομάδας σφραγίστηκαν από ιδιαίτερη μαζικότητα και δυναμισμό, η πλειοψηφία της διοίκησης του σωματείου (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ), ακολουθώντας την κυβερνητική υπόδειξη τού "να χαμηλώσουν οι τόνοι", αποφάσισε στη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ, να μην κάνει τίποτα!Ταυτόχρονα, απέρριψε τις προτάσεις για την πραγματοποίηση δυο τετράωρων στάσεων εργασίας (Τετάρτη - Παρασκευή) και συγκεντρώσεων που πρότεινε η ΕΣΑΚ - ΣΟΦΤΕΞ.

Με το σαθρό επιχείρημα τού "να μην κουραστούν οι εργαζόμενοι" (!), ο πρόεδρος του σωματείου, Γ. Ιμπρης, πρότεινε να αναμένουν τις κυβερνητικές αποφάσεις και στη συνέχεια να συνεδριάσει εκ νέου το ΔΣ για να τις εκτιμήσει.

Σύμφωνα με τις κυβερνητικές δηλώσεις, την ερχόμενη Πέμπτη 15 Μάη θα γίνει σύσκεψη στο υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των τραπεζών και της ιδιωτικής εταιρίας που έχει αναλάβει τη διαχείριση της ΣΟΦΤΕΞ, όπου θα εξεταστεί το νέο επιχειρηματικό σχέδιο... Σε περίπτωση που δεν εξευρεθεί πλήρης χρηματοδότηση, τότε - όπως είπε η ίδια η υφυπουργός Ανάπτυξης - η εταιρία θα τεθεί υπό καθεστώς εκκαθάρισης. Το μόνο σίγουρο και στις δυο περιπτώσεις είναι οι μαζικές απολύσεις. Στο μεταξύ οι μηχανές των εργοστασίων είναι σταματημένες.

ΙΝΤΕΑΛ ΣΤΑΝΤΑΡΝΤ
Αγώνας για τη Συλλογική Σύμβαση

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-

Επαναλαμβάνονται από την περασμένη Παρασκευή οι τρίωρες στάσεις εργασίας των εργαζομένων στο εργοστάσιο της αμερικάνικης πολυεθνικής, "ΙΝΤΕΑΛ ΣΤΑΝΤΑΡΝΤ" στη Ριτσώνα Εύβοιας. Οι στάσεις εργασίας και άλλες μορφές κινητοποιήσεων θα συνεχιστούν, όσο η διοίκηση της εταιρίας παραμένει αδιάλλακτη και δεν υπογράφει Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για το '97 και επιμένει στο πάγωμα των αυξήσεων για δυο τουλάχιστον χρόνια.

Η πολυεθνική προσπαθεί να καταργήσει τη διμερή Συλλογική Σύμβαση και ταυτόχρονα να απομονώσει τους εργαζόμενους από το σωματείο. Τελευταίο "επίτευγμά" της είναι να καλεί έναν - έναν τους εργαζόμενους και κάτω από πιέσεις, εκβιασμούς και κινδυνολογίες του τύπου "μετά και το αναμενόμενο κλείσιμο των εργοστασίων της "ΙΝΤΕΑΛ ΣΤΑΝΤΑΡΝΤ" στην Ευρώπη και τον άμεσο κίνδυνο παύσεως της λειτουργίας του εργοστασίου στη Ριτσώνα", ή "λόγω των κρατουσών στην αγορά συνθηκών έχει μειωθεί δραστικά η ζήτηση προϊόντων", να επιδιώκει την υπογραφή ατομικών συμβάσεων εργασίας, βάσει των οποίων ο εργαζόμενος υποχρεώνεται: Να αρνηθεί τη σύμβαση που υπογράφει το σωματείο. Να απεμπολήσει κατακτήσεις, όπως "σε περίπτωση υπερεργασίας να μη λαμβάνει προσαύξηση του ωρομίσθιου 100% όπως μέχρι τώρα, αλλά 25%". Σε περίπτωση πραγματοποίησης νόμιμης υπερωρίας, "θα λαμβάνει ως προσαύξηση του ωρομισθίου του, την ποσοστιαία προσαύξηση που ορίζει ο νόμος και όχι προσαύξηση 100% από την πρώτη ώρα, όπως μέχρι τώρα".

Η προσπάθεια αυτή έπεσε στο κενό. Οι εργαζόμενοι συσπειρωμένοι γύρω απ' το σωματείο αντιστέκονται, όπως δείχνει η καθολική τους συμμετοχή στην κινητοποίηση.

Σύσκεψη λογιστών

Σε σύσκεψη καλεί τα μέλη της η Ενωση Επαγγελματιών Λογιστών Πρωτεύουσας,την Πέμπτη 15 Μάη, στις 8μμ, στα γραφεία του σωματείου (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος). Στη σύσκεψη θα γίνει συζήτηση για την πορεία της Συλλογικής Σύμβασης του κλάδου και για το νομοσχέδιο περί του φοροτέχνη λογιστή.

Κινητοποίηση για το μετρό

Πλατιά ενημερωτική καμπάνια ξεκίνησαν οι εργαζόμενοι

Τετράωρη στάση εργασίας πραγματοποιούν μεθαύριο Πέμπτη οι εργαζόμενοι στο μετρό,αντιδρώντας στα οικονομικά και πολιτικά παιχνίδια μεταξύ κυβέρνησης και εργολάβων, που κρατούν το έργο "βαλτωμένο" από τον περασμένο Αύγουστο. Στα πλαίσια της στάσης, θα γίνει συγκέντρωση στις 9.30πμ στην πλατεία Κάνιγγος και στη συνέχεια πορεία προς τη Βουλή. Μπροστά στο επικίνδυνο αδιέξοδο που έχει περιέλθει το έργο, το Παράρτημα Εργαζομένων στο Μετρό του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας,θα επιδιώξει συνάντηση με τον πρωθυπουργό, καλώντας τον να παρέμβει άμεσα για την επαναλειτουργία του έργου χωρίς πρόσθετο κόστος και καθυστερήσεις.

Για την προετοιμασία της κινητοποίησης, πραγματοποιούνται καθημερινά εξορμήσεις στους χώρους δουλιάς, ενώ συνδικαλιστές γυρίζουν, με αυτοκίνητα, τους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, ενημερώνοντας τον Αθηναϊκό λαό για την κατάσταση που επικρατεί στο έργο. Ταυτόχρονα, προσανατολίζονται να παρέμβουν στα κόμματα, στο Δήμο Αθήνας και τους όμορους δήμους, ενημερώνοντας και ζητώντας να πάρουν θέση στο πρόβλημα.

Οι πολύμηνες διαπραγματεύσεις μεταξύ κυβέρνησης και κοινοπραξίας "Ολυμπιακό Μετρό" για την εξεύρεση τεχνικών λύσεων, το μόνο που έχουν αποφέρει είναι η περικοπή του τμήματος Σύνταγμα - Κεραμεικός και οι 500 απολύσεις από το σύνολο των εργασιών. Οι μετροπόντικες εξακολουθούν να είναι "κολλημένοι", έκλεισε και το εργοτάξιο στο Μοναστηράκι, ενώ οι εργολάβοι εκβιάζοντας για νέα πανωπροίκια και τροφοδοτούμενοι από τη στάση ανοχής της κυβέρνησης, απειλούν τώρα με ολικό σταμάτημα των εργασιών.

Απεργία στο αεροδρόμιο Σπάτων

Με 24ωρη απεργία σήμερα κλιμακώνουν και εντείνουν τις κινητοποιήσεις τους οι οικοδόμοι της ΧΟΧΤΙΦ που απασχολούνται στις εργασίες κατασκευής του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα, διεκδικώντας την εφαρμογή απ' τη γερμανική πολυεθνική του 7ωρου. Παράλληλα, οι υπόλοιποι εργαζόμενοι στο εργοτάξιο θα πραγματοποιήσουν σήμερα προειδοποιητική στάση εργασίας από τις 11πμ έως τη 1μμ.

Από τις 2 Μάη, οι οικοδόμοι πραγματοποιούν καθημερινά δίωρες και τρίωρες στάσεις εργασίας, ενώ εφαρμόζουν ντε φάκτο το 7ωρο και αποχωρούν στις 2μμ από την εργασία.

Τις κινητοποιήσεις έχει κηρύξει το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας και όπως επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωση, "το συνδικάτο και οι εργαζόμενοι στο εργοτάξιο του νέου αεροδρομίου θα αγωνιστούμε με όλα τα μέσα για να ματαιώσουμε τα σχέδια της γερμανικής πολυεθνικής ΧΟΧΤΙΦ, των εργολάβων και των υπεργολάβων που έχουν μετατρέψει το εργοτάξιο σε σύγχρονο εργασιακό "Νταχάου"".

ΣΟΦΤΕΞ
"Τους ζυγούς λύσατε"!

Η πλειοψηφία της διοίκησης του σωματείου, ακολουθώντας τις κυβερνητικές υποδείξεις, σταματά τον αγώνα στην πιο κρίσιμη φάση του

Στο πιο κρίσιμο σημείο για το μέλλον της ΣΟΦΤΕΞ και ενώ οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις της τελευταίας βδομάδας σφραγίστηκαν από ιδιαίτερη μαζικότητα και δυναμισμό, η πλειοψηφία της διοίκησης του σωματείου (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ), ακολουθώντας την κυβερνητική υπόδειξη τού "να χαμηλώσουν οι τόνοι", αποφάσισε στη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ, να μην κάνει τίποτα!Ταυτόχρονα, απέρριψε τις προτάσεις για την πραγματοποίηση δυο τετράωρων στάσεων εργασίας (Τετάρτη - Παρασκευή) και συγκεντρώσεων που πρότεινε η ΕΣΑΚ - ΣΟΦΤΕΞ.

Με το σαθρό επιχείρημα τού "να μην κουραστούν οι εργαζόμενοι" (!), ο πρόεδρος του σωματείου, Γ. Ιμπρης, πρότεινε να αναμένουν τις κυβερνητικές αποφάσεις και στη συνέχεια να συνεδριάσει εκ νέου το ΔΣ για να τις εκτιμήσει.

Σύμφωνα με τις κυβερνητικές δηλώσεις, την ερχόμενη Πέμπτη 15 Μάη θα γίνει σύσκεψη στο υπουργείο Ανάπτυξης, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των τραπεζών και της ιδιωτικής εταιρίας που έχει αναλάβει τη διαχείριση της ΣΟΦΤΕΞ, όπου θα εξεταστεί το νέο επιχειρηματικό σχέδιο... Σε περίπτωση που δεν εξευρεθεί πλήρης χρηματοδότηση, τότε - όπως είπε η ίδια η υφυπουργός Ανάπτυξης - η εταιρία θα τεθεί υπό καθεστώς εκκαθάρισης. Το μόνο σίγουρο και στις δυο περιπτώσεις είναι οι μαζικές απολύσεις. Στο μεταξύ οι μηχανές των εργοστασίων είναι σταματημένες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ