ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 7 Μάρτη 2000
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - ΟΛΜΕ
Τακτικός προεκλογικός ελιγμός

Με την άρνηση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να συζητήσει τα μεγάλα ζητήματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που έχει επιτείνει η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, έληξε η χτεσινή συνάντηση του ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον υπουργό Παιδείας Γερ. Αρσένη. Ως «τακτικό προεκλογικό ελιγμό» χαρακτηρίζει την κίνηση του υπουργείου Παιδείας η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, ενώ με ανακοίνωση το ΔΣ της ΟΛΜΕ τονίζει πως «είναι φανερό ότι με την αδιάλλακτη στάση και πρακτική της σημερινής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ δεν μπορούν να δοθούν λύσεις στα μεγάλα προβλήματα του σχολείου και των καθηγητών».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι η συνάντηση έγινε «σε θετικό κλίμα», ενώ αναφέρθηκε στο αίτημα για μείωση των μαθητών ανά τμήμα, λέγοντας ότι «στόχος μας είναι να έχουμε κατά μέγιστο αριθμό 25 μαθητές ανά τμήμα, έναν κανόνα τον οποίο θα τηρήσουμε από την επόμενη σχολική χρονιά, εκτός αν υπάρχουν ανυπέρβλητα προβλήματα κτιριακών εγκαταστάσεων κλπ.» (!). Οπως δήλωσε ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας, για τα οικονομικά αιτήματα, παρέπεμψε τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ στον υπουργό Οικονομικών και σημείωσε ότι θα δώσει στη δημοσιότητα το πόρισμα της «επιτροπής Μπλέσιου».

Κατά τη συνάντηση, ανακοινώθηκε στο ΔΣ της ΟΛΜΕ ότι φέτος κατ' εξαίρεση δε θα γίνουν εξετάσεις σε νομαρχιακό και πανελλαδικό επίπεδο για τους αποφοίτους του Α` και του Β` κύκλου των ΤΕΕ αντίστοιχα. Συγκεκριμένα, οι μαθητές του Α` κύκλου θα δώσουν εσωτερικές εξετάσεις και του Β` κύκλου θα εξεταστούν πανελλαδικά μόνο στα Μαθηματικά και την Εκθεση.

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ

Ο εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ ΔΕΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ Σ. Σάββας σε γραπτή δήλωσή του μετά τη συνάντηση τονίζει ότι «η πρόσκληση του υπουργού Παιδείας για διάλογο με την ΟΛΜΕ, όπως άλλωστε είχε επισημάνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ από την πρώτη στιγμή, αποδείχτηκε ένας τακτικός προεκλογικός ελιγμός του υπουργού Παιδείας και της κυβέρνησης».

Και η δήλωση συνεχίζει: «Τα θέματα που επέλεξε ο κ. Αρσένης να τεθούν στο "διάλογο" είναι ζητήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον αποπροσανατολισμό της συζήτησης από τα ουσιαστικά προβλήματα της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού, αλλά και να χρησιμεύσουν για την αναζήτηση συνενόχων (π.χ. την ανάθεση σε ιδιώτες της "ενισχυτικής διδασκαλίας" και τις καταργήσεις σχολείων) στην εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης των νόμων 2525 και 2640 που τυγχάνουν συνολικής απόρριψης από τη συντριπτική πλειοψηφία εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων».

Οσον αφορά στην ουσία της συζήτησης, ο υπουργός σημειώνεται «δεν έδωσε καμία απάντηση στα αιτήματα και τις διεκδικήσεις του κλάδου, ενώ για ζητήματα που έχει επανειλημμένως δεσμευτεί να λύσει (π.χ. αριθμό μαθητών ανά τμήμα) έρχεται σήμερα και προτείνει τη συγκρότηση "Επιτροπών" για τη μελέτη τους, επιδιώκοντας να κερδίσει χρόνο, αφού οι εκλογές είναι κοντά. Για το οικονομικό παραπέμπει για άλλη μια φορά στην Επιτροπή Μπλέσιου χωρίς πολιτική δέσμευση για τίποτα. Ακολουθώντας δε την τακτική "από τον Αννα στον Καϊάφα", παρέπεμψε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να συναντηθεί με τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας κ. Παπαντωνίου. Συνάντηση με ψήφους της ΠΑΣΚ - Συνεργασίας στο διοικητικό συμβούλιο, έγινε αποδεκτή».

Και η ανακοίνωση της ΕΣΑΚ ΔΕΕ καταλήγει: «Η συγκεκριμένη προεκλογική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης έρχεται να επιβεβαιώσει τη θέση που διατύπωσε η ΕΣΑΚ ΔΕΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, απαιτώντας τον καθορισμό ουσιαστικών προϋποθέσεων για την πραγματοποίηση της συνάντησης, ώστε να μη συρθεί η ΟΛΜΕ σε καμία προεκλογική φιέστα, καταγγέλλοντας μια ανάλογη στάση από τη μεριά του ΥΠΕΠΘ ακόμη και με αποχώρηση. Δυστυχώς, η πρόταση αυτή δεν έγινε δεκτή.

Η "στρατηγική" της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΟΛΜΕ να επικεντρώσει και να αναδείξει, το προηγούμενο διάστημα, ως μείζον ζήτημα την πραγματοποίηση συνάντησης με τον υπουργό Παιδείας και όχι την αντιεκπαιδευτική πολιτική και την ανάπτυξη αγώνων, καλλιέργησε αυταπάτες και ψευδαισθήσεις στον κλάδο.

Η κατάληξη της "συνάντησης" Αρσένη - ΟΛΜΕ έρχεται για άλλη μια φορά να επιβεβαιώσει μια μεγάλη αλήθεια.

Ποτέ, κανένα αίτημα δεν υιοθετήθηκε μέσα από "εν ψυχρώ διάλογο" και "Επιτροπές" κοινωνικής συναίνεσης. Κατακτήθηκε "εν θερμώ" εν μέσω μαζικών και δυναμικών αγώνων. Ακριβώς αυτό το συμπέρασμα είναι το μοναδικό χρήσιμο σημείο από τη σημερινή (σ. σ. χτεσινή) συνάντηση».

Στις 31 Μάη ο «διαγωνισμός της ντροπής»

Στις 31 Μάη του 2000 θα γίνει ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο «διαγωνισμός της ντροπής», όπως τον ονόμασε το εκπαιδευτικό κίνημα, ο οποίος στόχο έχει τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και όχι το διορισμό τους.

Οπως ανακοινώθηκε χτες ο Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ), το οποίο προκήρυξε το διαγωνισμό, η σχετική προκήρυξη θα διατίθεται από σήμερα, Τρίτη 9 Μάρτη από το Εθνικό Τυπογραφείο και τα κατά τόπους πρακτορεία του και η προθεσμία υποβολής της είναι 15 μέρες.

Παρά το γεγονός ότι ο διαγωνισμός έχει καταδικαστεί στις συνειδήσεις των εκπαιδευτικών, καθώς καταργεί το μόνο αντικειμενικό και αδιάβλητο σύστημα διορισμών δηλαδή την επετηρίδα, το υπουργείο Παιδείας δρομολόγησε ήδη το νέο διαγωνισμό. Στο μεταξύ, επιτυχόντες του προηγούμενου διαγωνισμού που έγινε τον Ιούνη του 1998 έχουν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις, καθώς καλούνται να συμμετάσχουν και πάλι στο διαγωνισμό, προκειμένου να προσληφθούν.

Στο θέμα του διαγωνισμού αναφέρθηκε χτες σε δηλώσεις του και ο υπουργός Παιδείας Γερ. Αρσένης, ο οποίος με αφορμή τις κινητοποιήσεις των επιτυχόντων του προηγούμενου διαγωνισμού που δε διορίστηκαν, επανέλαβε τα περί «επιλογής του καλύτερου» μέσα από το διαγωνισμό.

  • Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας πραγματοποιούν την Πέμπτη 9 Μάρτη αδιόριστοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οπως επισημαίνουν, η αδιοριστία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχει ξεπεράσει κάθε όριο και ζητούν «εδώ και τώρα κάλυψη όλων των οργανικών κενών με διορισμούς από την επετηρίδα, 12χρονη δημόσια εκπαίδευση, κατάργηση του θεσμού του αναπληρωτή και κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς, κατάργηση του διαγωνισμού της ντροπής».
Οι νέοι ενάντια στα ναρκωτικά και την ανεργία

Εκδήλωση του Τομέα ΒΑ Συνοικιών Αθήνας της ΚΝΕ στο Χαλάνδρι

Στα ναρκωτικά και την ανεργία, δύο μεγάλα κοινωνικά προβλήματα που αγγίζουν ιδιαίτερα τους νέους, ήταν αφιερωμένες οι διήμερες εκδηλώσεις που διοργάνωσε ο Τομέας Βορειοανατολικών Συνοικιών Αθήνας της ΚΝΕ, στο Κέντρο Νεότητας Χαλανδρίου, το Σάββατο και την Κυριακή που μας πέρασε.

«Θεραπεία από την τοξικομανία δεν είναι τίποτα άλλο από την υιοθέτηση μια άλλης στάσης ζωής», τόνισε ο διδάκτωρ ψυχολογίας Ηλίας Μιχαλαρέας, μιλώντας την πρώτη μέρα των εκδηλώσεων σε μέλη και φίλους της ΚΝΕ που παρακολουθούσαν με μεγάλο ενδιαφέρον. «Η δημιουργία των θεραπευτικών κοινοτήτων στόχευε ακριβώς σ' αυτό» είπε ο Η. Μιχαλαρέας, υπογραμμίζοντας ότι αντί για ουσιαστική θεραπεία, «σήμερα προωθούνται διάφορα μοντέλα διαχείρισης του προβλήματος». Κι αυτό γιατί δεν υπάρχει η πολιτική βούληση να λυθεί το πρόβλημα. Και συνέχισε, «τα ναρκωτικά είναι σύμφυτα του καπιταλισμού και η εξάπλωση των ναρκωτικών και της εξάρτησης αποτελεί μια «μέθοδο κοινωνικού ελέγχου και καταστολής του σύγχρονου αστικού κράτους».

Η δεύτερη μέρα των εκδηλώσεων ήταν αφιερωμένη στο πρόβλημα της ανεργίας, που όπως τόνισε η Χρυσούλα Αποστόλου, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ και υποψήφια βουλευτής, αποτελεί ένα κοινωνικό πρόβλημα που χτυπάει ιδιαίτερα τους νέους. Μέσα από ερωτήσεις σχετικά με τις συνέπειες για την ανεργία από την ένταξη της χώρας στην ΟΝΕ, το ρόλο της εκπαίδευσης που στρέφεται συνεχώς προς την κατάρτιση, αναπτύχθηκε μια πλούσια συζήτηση που κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αυτό που προωθείται σήμερα είναι το μοντέλο της ημιαπασχόλησης, της δουλιάς χωρίς ασφάλιση, χωρίς δικαιώματα.

Οι εκδηλώσεις της δεύτερης μέρας έκλεισαν με ροκ συναυλία από το ερασιτεχνικό συγκρότημα «Ως ένα».

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να καθοριστεί ο αριθμός των εισακτέων

Τον αριθμό θέσεων ή το ποσοστό εισακτέων στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ των αποφοίτων των προηγούμενων ετών, αφορά η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες στη Βουλή, ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπάμπης Αγγουράκης προς τον υπουργό Παιδείας Γερ. Αρσένη.

Συγκεκριμένα, ο βουλευτής του ΚΚΕ επισημαίνει στην Ερώτησή του ότι το υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων δεν έχει αποσαφηνίσει ακόμη - εκτός από τη γενικόλογη αναφορά του Ν.2525/97 - τη μέθοδο καθορισμού του ποσοστού των αποφοίτων Λυκείου των προηγούμενων ετών που θα εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το παλιό σύστημα των Γενικών Εξετάσεων. Προκύπτει εύλογα ανησυχία ότι η όποια ρύθμιση θα αποβεί σε βάρος αυτής της κατηγορίας υποψηφίων, προκειμένου να επιτευχθεί η διακηρυγμένη εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του συνόλου των αποφοίτων του «Ενιαίου Λυκείου» και να ανασκευαστεί η εικόνα της «εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης».

Ο Μπ. Αγγουράκης ρωτάει τον υπουργό Παιδείας αν η κυβέρνηση προτίθεται να δώσει άμεσα τέλος στην αγωνία των υποψηφίων παρελθόντων ετών, καθορίζοντας με σαφήνεια τον αριθμό των θέσεων ή το ποσοστό εισακτέων σε ΑΕΙ - ΤΕΙ των αποφοίτων των προηγούμενων ετών, με τρόπο ώστε αυτοί να μην αδικηθούν;



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ