ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 4 Ιούλη 1996
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ
Παράτυπες και άκυρες οι αποφάσεις

Προσφυγή κατά των αποφάσεων της ΕΕ και του ΔΣ του ΕΣΔΚΝΑ, κατέθεσε ο δήμαρχος Περάματος Γ. Πατσιλινάκος

Προσφυγή ακύρωσης της απόφασης της Εκτελεστικής Επιτροπής (ΕΕ) του Ενιαίου Συνδέσμου Δήμων και Κοινοτήτων Νομού Αττικής (ΕΣΔΚΝΑ) που αποφαίνεται ότι "η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την ίδρυση ΧΥΤΑ στη Βόρεια και Βορειανατολική Αττική (σ.σ. του ιδιωτικού μελετητικού γραφείου Παρασκευόπουλου) περιέχει όλα τα αναγκαία συμβατικά στοιχεία και προβαίνει σε έγκρισή της...", κατέθεσε στην Τριμελή Επιτροπή του άρθρου 18, ο δήμαρχος Περάματος και μέλος της ΕΕ του ΕΣΔΚΝΑ, Γιάννης Πατσιλινάκος.

Στην προσφυγή που κατέθεσε ο δήμαρχος Περάματος, η απόφαση της ΕΕ του ΕΣΔΚΝΑ χαρακτηρίζεται εντελώς παράτυπη και άκυρη, καθώς:

  • Στο διατακτικό της συγκεκριμένης απόφασης "εμφανίζομαι ότι έχω συμφωνήσει με το περιεχόμενό της και ότι την έχω ψηφίσει, με αποτέλεσμα η πιο πάνω απόφαση να παρουσιάζεται ότι έχει ληφθεί ομόφωνα. Αντίθετα, η άποψή μου, την οποία κατέθεσα και ζήτησα να καταγραφεί στα πρακτικά, καθώς αποχώρησα πριν ολοκληρωθεί η συζήτηση - για σοβαρότατο λόγο που ανάγεται στα δημαρχιακά μου καθήκοντα - ήταν ότι η ΕΕ πρέπει να εγκρίνει την Α' Φάση της μελέτης με τις διατυπωθείσες παρατηρήσεις της Τεχνικής Υπηρεσίας του ΕΣΔΚΝΑ".
  • Η μελέτη που εγκρίθηκε όχι μόνο δεν περιέχει την κατά σύμβαση απαιτούμενη ενιαία ιεράρχηση όλων των χώρων, αλλά διαχωρίζει τους δύο εκ των χώρων (Ριτσώνα 1 και 2) σε ιδιαίτερο τεύχος και μάλιστα κατά ρητή διατύπωση του μελετητή, που περιλαμβάνεται στο τεύχος Συνοπτική Εκθεση, δεν τους συγκρίνει με τους άλλους χώρους. "Αποτέλεσμα της λήψης της καθ' όλα άκυρης, παράτυπης και παράνομης αυτής απόφασης της ΕΕ του ΕΣΔΚΝΑ και του τρόπου δημοσιοποίησής της, ήταν η δημιουργία βάσιμων υποψιών και ενδείξεων για την προώθηση συμφερόντων και την εξυπηρέτηση πολιτικών και οικονομικών σκοπιμοτήτων, η πρόκληση δικαιολογημένων αντιδράσεων των κατοίκων ορισμένων περιοχών, αλλά και η υπόσκαψη του κύρους και της αξιοπιστίας του ΕΣΔΚΝΑ".
  • Η συγκεκριμένη απόφαση και ειδικότερα η παράγραφος 2 αυτής, είναι εντελώς αόριστη και άκυρη, καθώς αναφέρει γενικά και εντελώς αφηρημένα "έγκριση Α' Φάσης της μελέτης, που περιέχει όλα τα αναγκαία συμβατικά στοιχεία", χωρίς να αναφέρει το τι ακριβώς περιέχει αυτή η Α' Φάση Μελέτης και αποτελεί προφανέστατα προσπάθεια συγκάλυψης των παραπάνω παρατυπιών και παρανομιών. Η αοριστία αυτή αποδεικνύεται - σημειώνεται στην προσφυγή - ότι έχει ουσιαστική σημασία στη συνέχεια, γιατί στη λήψη επικυρωτικής απόφασης από το ΔΣ του ΕΣΔΚΝΑ "παρερμηνεύεται" τι εννοείται με τον όρο "έγκριση Α' Φάσης Μελέτης", θεωρώντας ότι αυτή δεν περιλαμβάνει και τη Συνοπτική Εκθεση, που αποτέλεσε, όμως, το κύριο σημείο αναφοράς και συζήτησης της ΕΕ. Παρατυπίες και στη συνεδρίαση του ΔΣ

Ο Γ. Πατσιλινάκος κατέθεσε προσφυγή ακύρωσης και για την απόφαση του ΔΣ του ΕΣΔΚΝΑ, καθώς αυτή επικυρώνει την απόφαση 187/10.6.96 της ΕΕ, που είχε εγκρίνει το σύνολο των κατατεθέντων τευχών, από την άλλη όμως εγκρίνει τμήμα των τευχών μελέτης που είχαν κατατεθεί, παραλείποντας τη Συνοπτική Εκθεση, που αναφέρεται στην απόφαση της ΕΕ. Δηλαδή, η αναγνωσθείσα στη συνεδρίαση του ΔΣ ως απόφαση της ΕΕ ήταν διαφορετική από τη διαμορφωθείσα και δημοσιευθείσα υπ' αριθμόν 187/10.6.96 απόφασή της, που αποδεικνύει ότι η ως άνω απόφαση της ΕΕ "διαμορφώθηκε" σε μεταγενέστερο χρόνο. Από αυτό γίνεται φανερό ότι στο διατακτικό της απόφασης του ΔΣ υπάρχει σοβαρότατη αντίφαση που την καθιστά παράτυπη και άκυρη. Οπως σημειώνεται, ακόμη, στην προσφυγή, η διαδικασία που τηρήθηκε κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ είναι μη σύννομη και επομένως άκυρη, γιατί:

  • Απαγορεύτηκε ανεπίτρεπτα στην Τεχνική Υπηρεσία του ΕΣΔΚΝΑ, που αποτελεί θεσμοθετημένο και υπεύθυνο για τον έλεγχο των όποιων μελετών όργανό του, να παρουσιάσει τις παρατηρήσεις της. "Η απαράδεκτη αυτή μεταχείριση, καλλιεργεί την άποψη ότι αυτές οι υπηρεσίες δε χρειάζονται και ότι μπορούν να υποκατασταθούν από ιδιωτικά γραφεία", σημειώνεται στην προσφυγή.
  • Δε δόθηκε ο αναγκαίος χρόνος ανάπτυξης των αποφάσεων στα μέλη του ΔΣ, αφαιρώντας, έτσι, και τη δυνατότητα παρουσίασης συγκεκριμένων παρατηρήσεων από τους συμβούλους.
  • Δεν προβλέπεται διαδικασία επικύρωσης απόφασης της ΕΕ από το ΔΣ του Συνδέσμου. Η ΕΕ μπορεί να εισηγηθεί την έγκριση απόφασής της από το ΔΣ, όχι όμως την επικύρωση απόφασης που η ίδια έχει ήδη λάβει.
ΔΗΜΟΣ ΑΙΓΑΛΕΩ
Θα εκδίδει μόνο πιστοποιητικά γέννησης;

Το σύνολο, σχεδόν, των αρμοδιοτήτων του δήμου εκχωρούνται σε επιχείρηση που χαρακτηρίζεται μεν ως "αμιγώς δημοτική", αλλά θα διέπεται "από τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας"

Τη σύσταση επιχείρησης που θα διέπεται "από τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας", θα έχει μορφή Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου και στην οποία εκχωρείται το σύνολο σχεδόν των αρμοδιοτήτων της δημοτικής αρχής, πρόκειται να αποφασίσει σήμερα το βράδυ το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγάλεω. Οπως προκύπτει από το πρώτο άρθρο του καταστατικού της εταιρίας, αυτή θα είναι μία κατ' όνομα Δημοτική Επιχείρηση Ανάπτυξης η οποία θα διέπεται από τις διατάξεις του ΠΔ 410/95 (Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας). Ο νομικός χαρακτήρας της εταιρίας την προσδιορίζει ως "αμιγώς δημοτική". Στον χαρακτηρισμό αυτό σταματά και η σχέση της εταιρίας με ό,τι μπορεί να χαρακτηριστεί "δημοτικό συμφέρον", αφού το άρθρο 277 του ΔΚΚ και ειδικότερα η παράγραφος 5 ορίζει ρητά ότι αυτή θα λειτουργεί ως μία καθαρή ιδιωτική εταιρία.

Η απόφαση της πλειοψηφίας της δημοτικής αρχής, να προωθήσει τη σύσταση αυτής της εταιρίας χαρακτηρίζεται από την παράταξη "Δημοτική Αγωνιστική Συσπείρωση" ως μία "συντηρητικότατη εξέλιξη που δείχνει την πρόσδεση της πλειοψηφίας στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, πολιτική που στρέφεται ευθέως κατά των λαϊκών συμφερόντων". Η ΔΑΣ καλεί τόσο τους δημότες όσο και τους εργαζόμενους στο δήμο να αντιδράσουν με κάθε τρόπο σε μία τέτοια προοπτική και δηλώνει πως τα στελέχη της θα δώσουν όλες τις δυνάμεις τους για να μην περάσει αυτή η απόφαση.

Από την ανάγνωση και μόνο των άρθρων του καταστατικού γίνεται καθαρό ότι μετά τη σύσταση της εταιρίας το Δημοτικό Συμβούλιο θα περιοριστεί σε ένα ρόλο διακοσμητικό, θα μετατραπεί σε ένα όργανο που απλά θα προσφέρει κατά καιρούς πολιτική κάλυψη στις διάφορες αποφάσεις της διοίκησης της ιδιωτικής, επί της ουσίας, εταιρίας. Στις 23 παραγράφους του άρθρου 4 του καταστατικού που αφορά τους σκοπούς και τα έργα, περιλαμβάνεται το σύνολο των δραστηριοτήτων που κάτω από άλλες συνθήκες θα ανέπτυσσαν οι δημοτικές υπηρεσίες. Το ίδιο άρθρο είναι αποκαλυπτικό και για τον πολιτικό προσανατολισμό της επιχείρησης. Στις πρώτες δύο παραγράφους αναφέρονται ως σκοποί: Η συμβολή στην αξιοποίηση, ανάπτυξη, διαχείριση και κατασκευή των έργων που έχουν εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση για λογαριασμό του Δήμου Αιγάλεω. Η ένταξη σε Κοινοτικά Προγράμματα και πρωτοβουλίες, η εκτέλεση επιμορφωτικών και άλλων συναφών προγραμμάτων με κοινοτική ή άλλη συγχρηματοδότηση και με αντικείμενα που σχετίζονται με τις δραστηριότητές της. Με την παράγραφο 3 εκχωρούνται στην επιχείρηση: "η δημιουργία και εκμετάλλευση αναψυκτηρίων, πολιτιστικών κέντρων, θεάτρων, κινηματογράφων, μουσικών ωδείων, εικαστικών εργαστηρίων, βρεφονηπιακών σταθμών, κέντρων υγείας, επιμορφωτικών κέντρων, συνεδριακών κέντρων, κατασκηνωτικών κέντρων, εκθεσιακών κέντρων και αθλητικών κέντρων, συγκρότηση και λειτουργία Γραφείου Πληροφόρησης επενδύσεων, επιχειρήσεων, βιοτεχνών κλπ". Με άλλες παραγράφους προβλέπεται επίσης ανάμεσα σε άλλα: Η διεξαγωγή κάθε δραστηριότητας που σχετίζεται με αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, η δημιουργία θυγατρικών εταιριών κάθε μορφής, η συμμετοχή της εταιρίας σε άλλες εταιρίες, η επίβλεψη και διαχείριση των τεχνικών έργων, η εκπόνηση, ανάθεση εργασιών, μελετών και η διεξαγωγή ερευνών. Η υλοποίηση πλευρών του τεχνικού προγράμματος του δήμου με αντικείμενα που αρμόζουν στις δραστηριότητές της (καθαριότητα, εκμετάλλευση κοινόχρηστων χώρων, έλεγχος πράσινου, έλεγχος και εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων κ.ά.). Προβλέπεται επίσης η λειτουργία δημοτικής συγκοινωνίας και δημοτικής Αστυνομίας. Με την παράγραφο 18 δίνεται στην επιχείρηση το δικαίωμα για "διαχείριση, αξιοποίηση και εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας του δήμου".

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Επιμένουν στο τσιμέντο

Νέα απόπειρα τσιμεντοποίησης των οικοπέδων της Υπεραγοράς, "εγκαινίασε" ο δήμαρχος Πειραιά, Στέλιος Λογοθέτης. Ετοιμάζεται τώρα να νοικιάσει τα οικόπεδα, ώστε με τα ενοίκια που θα παίρνει ο δήμος να πληρώνει την κατασκευή του γκαράζ και του διώροφου κτιρίου - εμπορικού κέντρου που προωθεί στην περιοχή. Ηδη η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου με 14 ψήφους υπέρ έναντι εφτά κατά, ενέκρινε τους όρους προκήρυξης διαγωνισμού εκμίσθωσης των οικοπέδων.

Ουσιαστικά πρόκειται για μια συγκαλυμμένη αντιπαροχή η οποία θα καταλήξει με μαθηματική ακρίβεια, όπως σημείωσε ο επικεφαλής της Δημοτικής Κίνησης "Πειραιάς - Αναγέννηση" Π. Σαλπέας, στην εκμετάλλευση των οικοπέδων επί 20ετία από τον ιδιώτη, ο οποίος θα παραδώσει στο δήμο ένα κτίριο που τότε ή θα είναι έτοιμο προς κατεδάφιση ή θα χρειάζεται εκτεταμένη επισκευή. Κι όλα αυτά τα χρόνια ο δήμος δε θα έχει κερδίσει τίποτα παρά κάποια ελάχιστα χρήματα για το "προβληματικό" ταμείο του.

Ο Π. Σαλπέας επισήμανε ότι η λύση, η οποία όχι μόνο δε θα αποβεί οικονομικά σε βάρος του δήμου, αλλά θα σημάνει την πραγματική αξιοποίηση των οικοπέδων υπέρ των δημοτών, είναι αυτή της δημιουργίας πλατείας που λείπει απ' την περιοχή της Γούβας. Να σημειώσουμε ότι τη νέα απόφαση τσιμεντοποίησης υπερψήφισαν τόσο ο θορυβωδώς παραιτηθείς πρόσφατα από τη θέση του αντιδημάρχου, Στάθης Λεουτσάκος, στέλεχος του "ΣΥΝ", όσο και ο ανεξαρτητοποιηθείς απ' την πλειοψηφία δημοτικός σύμβουλος, Γ. Μπενέτος.

ΕΥΟΣΜΟΣ
Εχουν κι αυτοί δικαιώματα

Δυναμικές κινητοποιήσεις αρχίζουν οι 3.000 σκηνίτες τσιγγάνοι

Κλείνει την ερχόμενη Τρίτη, 9 του Ιούλη, στις 12 το μεσημέρι, η περιφερειακή οδός της Θεσσαλονίκης από τους κατοίκους του Εύοσμου και πολλές οικογένειες θιγόμενων τσιγγάνων, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη συνεχιζόμενη αδιαφορία της κυβέρνησης όσον αφορά τη μετεγκατάσταση 3.000 τσιγγάνων σκηνιτών που ζουν κάτω από άθλιες συνθήκες σε καταυλισμό δίπλα στην περιφερειακή οδό.

Η Επιτροπή Αγώνα που συγκροτήθηκε από το δήμαρχο και τους επικεφαλής όλων των δημοτικών παρατάξεων του Εύοσμου, έχει αναλάβει πρωτοβουλίες προκειμένου με δυναμικά μέσα να προωθήσει την επίλυση του συγκεκριμένου προβλήματος. Ζητά την άμεση χωροθέτηση και λειτουργία οργανωμένου κάμπινγκ σε δημόσιες εκτάσεις, ώστε οι 3.000 τσιγγάνοι σκηνίτες του Εύοσμου να ζήσουν σχετικά ανθρώπινα. Σύμφωνα με επίσημα έγγραφα της Διεύθυνσης Υγείας, στον οικισμό των τσιγγάνων του Εύοσμου υπάρχει κίνδυνος εκδήλωσης επιδημιών καθώς οι λόφοι σκουπιδιών, τα τρωκτικά, οι εστίες ανάπτυξης εντόμων και η έντονη δυσοσμία αποτελούν το σκηνικό διαβίωσης εκατοντάδων οικογενειών.

Η κατάληψη της περιφερειακής οδού θα διαρκέσει τρεις ώρες και σύμφωνα με τις αποφάσεις της Επιτροπής Αγώνα, οι δυναμικές κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν μέχρι την επίλυση του προβλήματος. Μάλιστα όπως λένε μέλη της Επιτροπής, στις αμέσως επόμενες κινητοποιήσεις περιλαμβάνεται και ο αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής της Θεσσαλονίκης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ