ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 7 Αυγούστου 1997
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Αδεια απόπλου σε επικίνδυνο πλοίο!

Το Λιμεναρχείο Ισθμίων έδωσε άδεια απόπλου στο δεξαμενόπλοιο "Βάρκιζα", παρά τις διαπιστωμένες ελλείψεις στην οργανική σύνθεση και τα μέτρα ασφάλειας

Εφοπλιστική διαταγή "και τα σκυλιά δεμένα"! Αυτό φαίνεται ότι ισχύει για το Λιμεναρχείο των Ισθμίων, το οποίο χτες επέτρεψε τον απόπλου στο ελληνικό δεξαμενόπλοιο ΒΑΡΚΙΖΑ του εφοπλιστή Διαμαντή,αναλαμβάνοντας σοβαρές ευθύνες για τη ζωή των ναυτεργατών που υπηρετούν στο πλοίο! Το Λιμεναρχείο έδωσε άδεια απόπλου, ενώ είχε διαπιστώσει τις σοβαρές ελλείψεις στη σύνθεση του πληρώματος και πως το πλοίο ήταν, όχι μόνο υπερήλικο, αλλά και "κουρέλι", όπως το χαρακτήρισαν συνδικαλιστές ναυτεργάτες!

Το πλοίο βρισκόταν στις λιμενικές εγκαταστάσεις της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ του Βαρδινογιάννη.Προχτές, μετά από καταγγελίες συνδικαλιστών της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και της Ενωσης Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",το τοπικό Λιμεναρχείο έκανε έλεγχο επί 4 ώρες και διαπίστωσε, όπως είχε ενημερώσει ο διοικητής του Λιμεναρχείου Δημήτρης Καραμπίνης τους συνδικαλιστές, την άθλια κατάσταση του πλοίου και την έλλειψη στοιχειωδών μέτρων ασφαλείας για τη ζωή των ναυτεργατών.

Ωστόσο, χτες το πρωί, όταν για τρίτη συνεχή μέρα οι συνδικαλιστές θέλησαν να περιοδεύσουν στο πλοίο, προκειμένου να ελέγξουν αν είχε αρχίσει η αποκατάσταση των ελλείψεών του, αντίκρισαν την κενή προβλήτα! Αμέσως ζήτησαν εξηγήσεις από τον διοικητή, ο οποίος δεν κατάφερε να δώσει καμία. Τελικά, μετά από την αποφασιστική παρέμβαση των συνδικαλιστών των δύο σωματείων, ο διοικητής αναγκάστηκε να στείλει σήμα στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης,όπου αναμένεται να καταπλεύσει το ΒΑΡΚΙΖΑ,ώστε να παραμείνει εκεί μέχρι να αποκατασταθούν οι παρανομίες.

Ο ταμίας του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ Αποστόλης Καρήμαλης, που ήταν ένας από τους συνδικαλιστές που παρακολουθούσε το πλοίο, δήλωσε σχετικά: "Μετά από δύο συνεχείς περιοδείες μας στο δεξαμενόπλοιο ΒΑΡΚΙΖΑ, διαπιστώσαμε σοβαρές παραβιάσεις στη σύνθεση του πληρώματος. Οι παραβιάσεις αυτές επιβαρύνουν τους ναυτεργάτες με παραπάνω ώρες εργασίας. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη μεγάλη ηλικία του πλοίου, την άθλια κατάστασή του και την έλλειψη στοιχειωδών μέτρων ασφαλείας, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα, επικίνδυνο για τη ζωή του πληρώματος. Τόσο επικίνδυνο που μπορεί να έχουμε μία νέα ναυτική τραγωδία, ανάλογη με αυτήν του ΔΥΣΤΟΣ.Τα σοβαρά προβλήματα του πλοίου εντόπισε και το Λιμεναρχείο μετά από 4 ώρες ελέγχου. Και όμως, χτες το πλοίο έφυγε χωρίς να έχουν αποκατασταθεί οι παρανομίες. Πρόκειται για σοβαρή παραβίαση των καθηκόντων του Λιμεναρχείου των Ισθμίων".

Σύμβαση - πρόκληση για ναυτεργάτες

Η πλειοψηφία της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ υπέγραψε χτες σύμβαση ντροπής με τους εφοπλιστές, για αυξήσεις στους ποντοπόρους ναυτεργάτες 7,75%

Η υπονόμευση των συμφερόντων των ναυτεργατών συνεχίζεται από τη νόθα πλειοψηφία της Εκτελεστικής Επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).Χτες υπέγραψε με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τους ναυτεργάτες των ποντοπόρων πλοίων, με αύξηση στο μισθό κατά ...7,75%!

Η συλλογική σύμβαση της ντροπής δεν καλύπτει τις απώλειες του εισοδήματος των ποντοπόρων ναυτικών, τόσο από τον επίσημο πληθωρισμό (5,4%), όσο και από τη φορολογία που έχει επιβληθεί από την αρχή του χρόνου στις αποδοχές των ναυτεργατών (4% για το κατώτερο πλήρωμα και στο 8% στους αξιωματικούς)!

Η συμφωνία αυτή αποτελεί τη δεύτερη πρόκληση για τους ναυτεργάτες μέσα σε ένα 24ωρο. Προχτές η πλειοψηφία της Εκτελεστικής Επιτροπής αποφάσισε να μην κλιμακώσει τις απεργιακές κινητοποιήσεις, στρώνοντας έτσι το δρόμο για την εφαρμογή των αντιναυτεργατικών μέτρων που εξήγγειλε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας,ικανοποιώντας τις εφοπλιστικές αξιώσεις για τον μαζικό διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα καράβια και τη μετατροπή της ελληνικής σημαίας σε σημαία ευκαιρίας.

Κατά τις δύο προηγούμενες διαπραγματευτικές συναντήσεις, οι εφοπλιστές είχαν ξεκαθαρίσει ότι θα υπογράψουν τη σύμβαση, μόνο αν η Ομοσπονδία αποδεχτεί τα κυβερνητικά μέτρα για τη μείωση του αριθμού των Ελλήνων από τα ποντοπόρα πλοία! Ετσι, όπως σαφέστατα υπονοήθηκε από την πλευρά των εφοπλιστών χτες, αποφάσισαν να υπογράψουν τη σύμβαση, επειδή οι συνδικαλιστές της πλειοψηφίας της Εκτελεστικής πήραν την ευνοϊκή, για τους εφοπλιστές, απόφαση να σταματήσουν οι απεργιακές κινητοποιήσεις!

Ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, Σάββας Τσιμπόγλου, σχολίασε σχετικά: "Τη σύμβαση αυτή δεν την υπέγραψε η ΠΕΜΕΝ και η ναυτεργατική Ενωση "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ.Η ΠΝΟ απέδειξε ξανά ότι είναι αναντίστοιχη των απαιτήσεων των ναυτεργατών και επιπλέον προσφέρει τις υπηρεσίες της στους εφοπλιστές να μετατρέψουν την ελληνική σημαία σε σημαία ευκαιρίας, όχι μόνο με τη σύνθεση του πληρώματος, αλλά και με τους μισθούς - "ψίχουλα" που θα δίνονται στους εναπομείναντες Ελληνες. Οι εξελίξεις αποδεικνύουν ότι η αλλαγή συσχετισμών στην Ομοσπονδία αποτελεί πλέον επιτακτική ανάγκη. Εμείς και ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ επιμένουμε ότι οι κινητοποιήσεις πρέπει να συνεχιστούν και να κλιμακωθούν και προς αυτή την κατεύθυνση θα καταβάλουμε όλες μας τις δυνάμεις".

"Ακραία μορφή υποταγής"

Η ΤΕ Λάρισας της ΕΣΑΚ καταγγέλλει τη συμφωνία για "εργασιακή ειρήνη" στην Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης

Για ξεπούλημα των δικαιωμάτων των εργαζομένων καταγγέλλει η Τοπική Επιτροπή Λάρισας της ΕΣΑΚ τους συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ στην Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης,οι οποίοι προχώρησαν σε συμφωνία με την επιχείρηση για τριετή "εργασιακή ειρήνη",που στην πράξη θα σημάνει "τη μείωση των αποδοχών των εργαζομένων στην ΕΒΖ και την ουσιαστική κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας",όπως τονίζεται στην ανακοίνωση.

Στην ανακοίνωση καταγγέλλεται ότι η συμφωνία αυτή είναι μια "ακραία μορφή υποταγής και ξεπουλήματος των συγκεκριμένων συνδικαλιστικών παρατάξεων", που "δίνουν το έναυσμα στην κυβέρνηση και την εργοδοσία να προχωρήσουν στην αντεργατική τους πολιτική".

Η Τοπική Επιτροπή Λάρισας της ΕΣΑΚ καλεί τους εργαζόμενους του κλάδου ζάχαρης "να μη νομιμοποιήσουν τις αντισυνδικαλιστικές πρακτικές των εν λόγω συνδικαλιστών και να αντιδράσουν δυναμικά ενάντια σ' αυτούς που ξεπουλάνε κάθε ιερό και όσιο".Καλεί ακόμα τους εργαζόμενους της χώρας και ιδιαίτερα του Νομού Λάρισας να "μην αποδεχτούν τη λογική του Δούρειου Ιππου που ακολουθούν οι συνδικαλιστικές παρατάξεις (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) μέσα στο συνδικαλιστικό κίνημα της χώρας και με τη δράση τους να αλλάξουν τους συσχετισμούς και να αναδείξουν το ταξικό ρεύμα κυρίαρχο".

Να σταματήσει η ταλαιπωρία

Το αίτημα των φορέων του Νομού Καβάλας,για μεταφορά σε ιδιόκτητο κτίριο των υπηρεσιών του ΙΚΑ, έφεραν χτες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ, Σταύρος Παναγιώτου και Μαρία Μπόσκου,με Ερώτηση που απευθύνουν στον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Οι φορείς του Νομού Καβάλας - σημειώνεται - έχουν επανειλημμένα ζητήσει να ανακαινιστεί ένα παλιό καπνομάγαζο ιδιοκτησίας του ΙΚΑ και να μεταφερθούν σε αυτό εξεταστήρια, εργαστήρια και οι υπηρεσίες του, που σήμερα στεγάζονται σε δυο κτίρια, με συνέπεια την ταλαιπωρία ασθενών και εργαζομένων. Πολύ περισσότερο - επισημαίνεται - που το ένα απ' τα δυο κτίρια που χρησιμοποιούνται σήμερα, σύμφωνα με εδαφολογικές μελέτες, είναι ακατάλληλο για χρήση. Ο υπουργός ερωτάται "αν προτίθεται η κυβέρνηση να ικανοποιήσει το παγκαβαλιώτικο αίτημα για να δοθεί τέλος στην ταλαιπωρία ασθενών και εργαζομένων".

Καταγγέλλουν την υποβάθμιση

Την υποβάθμιση του "Οίκου Ναύτου" στη Χίο καταγγέλλουν με κοινή επιστολή τους η ΚΟ Ναυτεργατών του ΚΚΕ και η Οργάνωση Χίου του ΚΚΕ προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τον πρόεδρο του ΔΣ του "Οίκου Ναύτου" και προς το Παράρτημα του "Οίκου Ναύτου" στη Χίο, απαιτώντας την άμεση επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το παράρτημα στο νησί.

Οπως επισημαίνεται, οι ώρες εργασίας των 4 γιατρών δεν ανταποκρίνονται στο προβλεπόμενο ωράριο, ενώ οι ελλείψεις σε γιατρούς είναι σοβαρές και εκτός από καρδιολόγο, παθολόγο και χειρουργό, δεν υπάρχουν συμβεβλημένοι γιατροί άλλων ειδικοτήτων,Ετσι, οι ασφαλισμένοι απευθύνονται σε ιδιώτες γιατρούς, εισπράττοντας το πολύ μικρότερο ποσό που προβλέπει το τιμολόγιο του "Οίκου Ναύτου" και αυτό με πολύ μεγάλη καθυστέρηση. Σοβαρή επίσης καθυστέρηση παρατηρείται και στην εξόφληση των οφειλών του "Οίκου Ναύτου" προς τα φαρμακεία.

Τέλος στην επιστολή τονίζεται ότι "αναμφισβήτητα η κατάσταση αυτή πλήττει τα δικαιώματα των ναυτεργατών και επιφέρει σοβαρές συνέπειες σε βάρος της υγείας των ασφαλισμένων".

Διαφωνούν με το νομοσχέδιο

Το Σωματείο Εργαζομένων του ΞΕΝΙΑ Λαγονησίου ανέπτυξε τις θέσεις του στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ

Τη διαφωνία τους με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης,για την "αξιοποίηση" της περιουσίας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού,εξέφρασαν χτες εκπρόσωποι του Σωματείου Εργαζομένων στο ΞΕΝΙΑ Λαγονησίου,οι οποίοι συναντήθηκαν με την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ,τη μοναδική που ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του Σωματείου για συνάντηση.

Οι συνδικαλιστές συζήτησαν με τους βουλευτές του Κόμματος για το σχέδιο νόμου, τους επισήμαναν τις τραγικές συνέπειες που θα έχει αυτό - αν τελικά ψηφιστεί - στον κλάδο του τουρισμού στη χώρα μας, μια και αυτός θα παραδοθεί ολοκληρωτικά στην ιδιωτική πρωτοβουλία, ανέπτυξαν τις προτάσεις τους και ζήτησαν τη βοήθεια του ΚΚΕ για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους. Οι εργαζόμενοι στο ΞΕΝΙΑ Λαγονησίου - που έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους συνολικά με το σχέδιο νόμου - ζητάνε επίσης την εξαίρεση απ' αυτό της μονάδας του Λαγονησίου, καθώς και την άμεση υλοποίηση της εγκεκριμένης από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας μελέτης για την ανακαίνισή του.

Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΚΚΕ Στ. Παναγιώτου δεσμεύτηκε στους συνδικαλιστές ότι το ΚΚΕ θα προβεί σ' εκείνες τις ενέργειες προκειμένου να γνωστοποιήσει στη Βουλή τα αιτήματα των εργαζομένων, να προωθήσει τις προτάσεις τους και να αποσπάσει απαντήσεις από την αρμόδια υπουργό Ανάπτυξης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ