ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 19 Σεπτέμβρη 1996
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΧΙ στην παιδεία - εμπόρευμα

Να, λοιπόν, που η βασική συμφωνία τους, στους στόχους του προγράμματος σύγκλισης της ΕΕ, τους άνοιξε την όρεξη. Να, λοιπόν, που δε νιώθουν την ανάγκη να κρατήσουν ούτε τα προσχήματα. Ο υπουργός Παιδείας, αφού διαπίστωσε, με καθυστέρηση... μερικών δεκαετιών, ότι ο θεσμός της Δημιουργικής Απασχόλησης είναι μια αναγκαιότητα με ιδιαίτερα σοβαρές εκπαιδευτικές και κοινωνικές διαστάσεις, κάλεσε τους γονείς, με κυνικότητα και χωρίς περιστροφές, να βάλουν το χέρι στην τσέπη για την εφαρμογή της. Ανοίγοντας έτσι, όχι παράθυρα, αλλά πόρτες μεγάλες για τη λειτουργία της παιδείας - επιχείρηση.

Γνωρίζει πολύ καλά ο υπουργός ότι η Δημιουργική Απασχόληση, ή το ολοήμερο σχολείο είναι απαραίτητο, ιδιαίτερα όταν εργάζονται και οι δύο γονείς και τα παιδιά τους είναι αναγκασμένα να πηγαίνουν και απογευματινό σχολείο, οπότε προκύπτει σοβαρό πρόβλημα τα πρωινά. Ετσι βρήκε τον τρόπο να εκβιάσει: "Το υπουργείο διαθέτει το σχολικό χώρο, τη συμβουλευτική υποστήριξη, τα σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς και το κατάλληλο υλικό. Οι γονείς και ο δήμος θα συμβάλουν με την καταβολή του ωρομίσθιου των εκπαιδευτικών. Το κόστος δεν είναι μεγάλο. Πέφτει γύρω στις 5.000 - 10.000 δραχμές το μήνα σε κάθε ενδιαφερόμενο γονιό".

Να πληρώσουν οι γονείς λοιπόν. Αυτοί που ζουν καθημερινά την υπονόμευση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Που βλέπουν τα παιδιά τους, για άλλη μια χρονιά, να στοιβάζονται σε τριαντάρια τμήματα, υπόγεια, διχοτομημένες αίθουσες εκδηλώσεων, αχρηστευμένες βιβλιοθήκες και εργαστήρια που έτσι και αλλιώς τους λείπει ο εξοπλισμός, σε ανύπαρκτους αύλιους χώρους, ισόγεια πολυκατοικιών, μαγαζιά, πάνω από βενζινάδικα, σε στρατιωτικά παραπήγματα και καλύβες. Που θα κληθούν να συμπληρώσουν το πετρέλαιο για να μην ξεπαγιάσουν το χειμώνα, θα τρέξουν με κουβάδες να μαζέψουν τα νερά της βροχής από τις τάξεις, θα αγοράσουν κουρτίνες και θα αντικαταστήσουν σπασμένα τζάμια.

Να πληρώσουν οι γονείς λοιπόν. Που βλέπουν να εξατμίζεται ο οικογενειακός προϋπολογισμός στα φροντιστήρια, στις ξένες γλώσσες, στα ιδιαίτερα μαθήματα. Που βλέπουν την πολιτεία να κλέβει ό,τι απόμεινε από την εφηβεία και το χαμόγελο των παιδιών τους, μετατρέποντας το Λύκειο σε "εξεταστήριο τρίχρονης διάρκειας" με την καθιέρωση του Εθνικού Απολυτηρίου.

Ισως να θεώρησε ότι βρήκε την ευκαιρία ο υπουργός. Γνωρίζει ότι υπάρχει έδαφος να πιάσει ο εκβιασμός του. Από το υστέρημά τους θα κόψουν ίσως κάποιοι εργαζόμενοι γονείς, προκειμένου να λύσουν το πρόβλημα της φύλαξης των παιδιών τους. Αλλωστε στην πράξη αυτό ισχύει ήδη, σε πολλές περιπτώσεις. Γονείς και οι Σύλλογοί τους, έτρεξαν, την τελευταία διετία, να προσλάβουν εκπαιδευτικούς για τη Δημιουργική Απασχόληση, με το σκεπτικό ότι αφού έχουν την υποδομή θα προτιμηθούν τα σχολεία τους όταν γίνουν διορισμοί. Αλλά και αυτοί "τιμωρήθηκαν". Η απάντηση ήρθε κυνική, αλλά όχι απρόσμενη. Εξαιρέθηκαν από τους πιλοτικούς διορισμούς. Πλήρωσαν και εξακολουθούν να πληρώνουν, έμπλεξαν με το ΙΚΑ, προβληματίστηκαν με την Εφορία και τελικά άνοιξαν τον δρόμο για την προχτεσινή ανακοίνωση του υπουργού, για γενίκευση του θεσμού της πρόσληψης εκπαιδευτικών από άλλους φορείς.

"Δέκα δισεκατομμύρια δραχμές στοιχίζει η λειτουργία του θεσμού της Δημιουργικής Απασχόλησης πανελλαδικά, χρήματα που δεν μπορεί ούτε αυτή ούτε καμία άλλη κυβέρνηση, οποιουδήποτε κόμματος να διαθέσει. Η μόνη λύση, να βάλουν το χέρι στην τσέπη οι γονείς και η Τοπική Αυτοδιοίκηση", δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας σε συνάντηση με το ΔΣ της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων Νομαρχίας ΑΘήνας. Φτηνή δικαιολογία, πίσω από την οποία κρύβουν τις αντιλαϊκές τους επιδιώξεις. Ο ΟΟΣΑ, η Συνθήκη του Μάαστριχτ και η "Λευκή Βίβλος" για την παιδεία, είναι σαφείς: Οι υπηρεσίες που παρέχει η πολιτεία, πρέπει να πληρώνονται από τους χρήστες τους.

Ε, όχι κύριε υπουργέ. Η Δημιουργική Απασχόληση δεν είναι υπόθεση κάποιων "ενδιαφερόμενων" γονιών. Είναι αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και σαν τέτοια είναι υποχρέωση της πολιτείας να την παρέχει σε όλα τα μέλη της, δωρεάν και ισότιμα.

Οχι, κύριε υπουργέ. Παιδεία με 6% και 6,5% δε γίνεται. Οχι κύριοι εκπρόσωποι του δικομματισμού. Η παιδεία δεν είναι εμπόρευμα και οι γονείς δεν είναι "πελάτες".

Γονείς και εκπαιδευτικοί, δεν πρέπει να υποκύψουν σ' αυτόν τον εκβιασμό. Απεναντίας πρέπει να συμβάλουν στη δημιουργία ενός ισχυρού Μετώπου Παιδείας, που θα αποτρέψει την αποδιάρθρωση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.

Στην επίθεση που δέχονται από τους διαχειριστές και εκτελεστές των εντολών των Βρυξελλών, μπορούν να απαντήσουν με αντεπίθεση. Και ένα ισχυρό ΚΚΕ αποτελεί την καλύτερη εγγύηση.

Ανδρέας ΔΕΝΕΖΑΚΗΣ

Μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Ενώσεων Γονέων

Νομαρχίας Αθήνας

Η παιδεία, υπόθεση του λαϊκού κινήματος

Συνάντηση εκπροσώπων του ΔΣ της ΔΟΕ με αντιπροσωπεία του ΚΚΕ έγινε χτες

Την ανάγκη δημιουργίας μετώπου παιδείας για να μπει φραγμός στην υποβάθμιση της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, αλλά και την πλήρη συμπαράσταση του ΚΚΕ στον κλάδο των δασκάλων εξέφρασε η Ελένη Μηλιαρονικολάκη,υπεύθυνη του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, στη διάρκεια συνάντησης αντιπροσωπείας του Κόμματος με εκπροσώπους του ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας στην έδρα της ΚΕ στον Περισσό.

Οι εκπρόσωποι της ΔΟΕ έκαναν ιδιαίτερο λόγο στη στάση που τηρεί το ΚΚΕ απέναντι στα ζητήματα της παιδείας, ακόμα και αυτήν την εποχή που τα υπόλοιπα κόμματα τη "θάβουν" επιδεικτικά, αναφέροντας ότι μόνο το ΚΚΕ δέχτηκε να συναντηθεί μαζί τους σε επίπεδο στελεχών του. Είπαν επίσης ότι "τα άλλα κόμματα απαξιούν να συναντηθούν με τους εκπροσώπους των δασκάλων". Αναφέρθηκαν επίσης στα πολλά και μεγάλα προβλήματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που τη νέα σχολική χρονιά είναι πιο οξυμένα από ποτέ, με τους χιλιάδες αναπληρωτές που ακόμα δεν έχουν εγκριθεί οι σχετικές πιστώσεις, με τα ακατάλληλα σχολικά κτίρια.

"Εχετε το χρέος και τη μεγάλη ευθύνη να διαπαιδαγωγείτε τα παιδιά του λαού στην αγωνιστική στάση ζωής, να τα μάθετε να συγκρούονται με τη λογική της "ψωροκώσταινας" και της μοιρολατρίας",είπε η Ελένη Μηλιαρονικολάκη. Τόνισε ότι το ΚΚΕ στηρίζει τα αιτήματά τους για αύξηση των δαπανών για την παιδεία, για ενίσχυση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, για συνολική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επισήμανε, επίσης, ότι η κατάσταση στην εκπαίδευση γενικά πάει ολοένα προς το χειρότερο, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την αύξηση του αναλφαβητισμού και της διαρροής των μαθητών από το εκπαιδευτικό σύστημα. Ωστόσο, υπογράμμισε, ότι όλοι οι φορείς της εκπαίδευσης πρέπει να συνενωθούν με το λαϊκό κίνημα - γιατί η παιδεία είναι υπόθεση του λαϊκού κινήματος - σε ένα μέτωπο παιδείας κάνοντας στην άκρη σκοπιμότητες που διαχωρίζουν τους φορείς της, για να μπει φραγμός στην υποβάθμιση της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού.

Οικονομική βοήθεια στους Κούρδους

Λογαριασμό στο κατάστημα της Τράπεζας Εργασίας, επί της Πανεπιστημίου 13, με αριθμό 040/89009 - 00000/70, άνοιξαν η Διαπαραταξιακή Επιτροπή για τους αλλοδαπούς και τα μειονοτικά ζητήματα του Δήμου Αθήνας και η Νομαρχία Αθηνών, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι οικονομικοί πόροι για την ανθρώπινη διαβίωση των οικονομικών προσφύγων και μεταναστών.

Στόχος αυτής της πράξης είναι οι Κούρδοι πρόσφυγες - που διέμεναν στην πλατεία Ωδείου και μεταφέρθηκαν στις κατασκηνώσεις του Αγίου Ανδρέα, όπου και θα φιλοξενηθούν για τρεις μήνες - να μεταφερθούν στους επόμενους μήνες σε διαφορετικά σημεία του Λεκανοπεδίου, με βάση έναν κεντρικό σχεδιασμό, ώστε να εξασφαλιστεί η οργανωμένη διαβίωση, τροφοδότηση, υγειονομική περίθαλψη κλπ.

Το αισιόδοξο πρόσωπο της φυλακής

"Μάνα κουράγιο"! Ηταν ο τίτλος ενός πίνακα του Γιάννη Μ. στη 18η Πανελλήνια Εκθεση Χειροτεχνίας Ιδρυμάτων Αγωγής Ανηλίκων, που εγκαινιάστηκε χτες από τον υπουργό Δικαιοσύνης Α. Φατούρο.Ηταν ένα πολύ αισιόδοξο μήνυμα του Γιάννη Μ. (έτσι υπέγραψε στον πίνακά του), αλλά και των άλλων 165 κρατουμένων που συμμετείχαν σ' αυτή την έκθεση.

Οι κρατούμενοι χτες μας έδειξαν ένα ανθρώπινο, ευαίσθητο και δημιουργικό πρόσωπο και όχι όπως συνηθίσαμε να τους βλέπουμε μέχρι τώρα μέσα από τα σίδερα της φυλακής. Διαπιστώσαμε το αισιόδοξο πρόσωπο της σωφρονιστικής πολιτικής. Είδαμε τους κρατούμενους να αναπτύσσουν δημιουργικά και παραγωγικά τις ικανότητές τους και να ασχολούνται με την τέχνη,αποκαλύπτοντας το ταλέντο που κρύβουν μέσα τους.

Παράλληλα, ασχολούμενοι παραγωγικά με την τέχνη τους, όπως είπε και ο υπουργός Δικαιοσύνης Α. Φατούρος,"οι κρατούμενοι μπορούν έτσι να βοηθήσουν οικονομικά τους εαυτούς τους και τις οικογένειές τους και να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για την επαγγελματική τους αποκατάσταση και την ομαλή κοινωνική επανένταξή τους".

Στα πλαίσια του επιχειρησιακού προγράμματος "Καταπολέμηση του αποκλεισμού από την αγορά εργασίας" λειτουργούν 32 προγράμματα σε 14 σωφρονιστικά καταστήματα, στα οποία συμμετέχουν 472 κρατούμενοι απασχολούμενοι σε αντικείμενα όπως τυπογραφία, βιβλιοδεσία, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, διακοσμητική - αισθητική, ψευδοκόσμημα, βιολογικές καλλιέργειες, αγγειοπλαστική κλπ.

ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Καταδικασμένοι σε ανεργία;

Μαζική παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν χτες απόφοιτοι των πανεπιστημιακών τμημάτων Πληροφορικής όλης της χώρας, διαμαρτυρόμενοι για την"παράλογη", όπως τη χαρακτηρίζουν, τακτική να διορίζονται σε θέσεις καθηγητών Πληροφορικής στα σχολεία απόφοιτοι οποιουδήποτε ΑΕΙ εκτός από τους αποφοίτους των Τμημάτων Πληροφορικής.

Η Πρόεδρος του Συντονιστικού των αποφοίτων Χ. Ξανθάκη καταγγέλλει ότι φέτος δε διορίστηκε κανένας απόφοιτος Τμήματος Πληροφορικής, ενώ διορίστηκαν σε σχολεία ακόμα και απόφοιτοι ΤΕΙ Ιχθυοκαλλιέργειας (!). Οπως τόνισε, στην επετηρίδα διορισμών καθηγητών Πληροφορικής προτεραιότητα εγγραφής κάθε χρόνο έχουν οι απόφοιτοι καθηγητικών σχολών και ακολουθούν οι απόφοιτοι Τμημάτων Πληροφορικής. Σήμερα στην επετηρίδα είναι γραμμένοι 800 απόφοιτοι άλλων τμημάτων που έχουν προτεραιότητα για διορισμό και 1.200 καθηγητές Πληροφορικής που είναι καταδικασμένοι στην ανεργία. Η μόνη προϋπόθεση που πρέπει να τηρούν οι απόφοιτοι άλλων σχολών για να καταλάβουν τις θέσεις καθηγητών Πληροφορικής είναι η βεβαίωση 16μηνης διδακτικής εμπειρίας ακόμα και σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Σύμφωνα με την Χ. Ξανθάκη, αυτό είναι παράνομο και ήδη το Συντονιστικό έχει κινηθεί δικαστικά για να αρθεί η αδικία σε βάρος τους.

Οι απόφοιτοι των Τμημάτων Πληροφορικής ζητούν να διορίζονται στα σχολεία απόφοιτοι Πληροφορικής, που είναι αποκλειστικά ειδικοί να διδάξουν Πληροφορική.

Δόθηκαν τα ονόματα των επιπλέον εισακτέων

Δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα τα ονόματα των επιτυχόντων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας μετά την έκδοση των νέων βάσεων για κάθε σχολή, ενώ σήμερα θα αναρτηθούν οι καταστάσεις με τα ονόματα όλων των επιτυχόντων στα Λύκεια της χώρας.

Αν στους 3.286 επιπλέον επιτυχόντες προστεθούν 8.671 που έχουν πλέον τη δυνατότητα να μεταπηδήσουν σε καλύτερο Τμήμα από αυτό που αρχικά είχαν πετύχει, προκύπτει σύνολο 11.957 νέων, αλλά και των οικογενειών τους που "ευεργετήθηκαν" από την κυβέρνηση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ