ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 2 Νοέμβρη 1996
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
1Ο - 2Ο ΤΕΛ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ
Ο αγώνας έφερε αποτέλεσμα

Αποτελέσματα έφερε ο πολυήμερος αγώνας των μαθητών του 1ου και 2ου ΤΕΛ Μυτιλήνης. Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Α. Ζησιμόπουλος επισκέφτηκε χτες το νησί, συναντήθηκε με την Επιτροπή Αγώνα των μαθητών και δεσμεύτηκε ότι μέχρι 31 Δεκέμβρη θα λειτουργήσει το κτίριο εργαστηρίων του σχολείου τους και 4-6 λυόμενες αίθουσες, ενώ από την αρχή της επόμενης χρονιάς τα σχολεία τους θα λειτουργούν κανονικά μόνο το πρωί.

Αιτία της κινητοποίησης των μαθητών, των γονιών τους, αλλά και άλλων φορέων της Μυτιλήνης είναι το γεγονός ότι το καινούριο κτίριο, συνολικού κόστους 4,5 δισ. δραχμών, που προοριζόταν για να στεγάσει τα σχολεία τους, κρίθηκε επικίνδυνο πριν καν λειτουργήσει. Ετσι οι μαθητές των δύο ΤΕΛ συστεγάζονται με άλλα σχολεία και λειτουργούν απόγευμα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μαθητές από τα χωριά, γιατί σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχει συγκοινωνία για να γυρίσουν το βράδυ σπίτι τους. Αφού για αρκετό καιρό αντιμετώπισαν από τους αρμόδιους μόνο υποσχέσεις για "υπομονή", αναγκάστηκαν να καταλάβουν εδώ και 12 μέρες τα σχολεία τους.

Οι μαθητές των ΤΕΛ, ΤΕΣ και άλλων Λυκείων της πόλης πραγματοποίησαν χτες πορεία στην αγορά και την προκυμαία της πόλης και στη συνέχεια συγκεντρώθηκαν μαζί με γονείς τους στη Νομαρχία, όπου έγινε η συνάντηση. Ο Α. Ζησιμόπουλος δεσμεύτηκε ότι μέχρι τις 31 Δεκέμβρη θα έχει τελειώσει το κτίριο εργαστηρίων (Κ 5) και τέσσερις λυόμενες αίθουσες που μπορεί να γίνουν και έξι, ενώ μέχρι την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τα ΤΕΛ της Μυτιλήνης θα λειτουργούν πρωί. Είπε ότι η Μυτιλήνη βρίσκεται σε καθεστώς "ειδικής αντιμετώπισης" και έτσι ο ΟΣΚ αναλαμβάνει τον προγραμματισμό, τη μελέτη, επισκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Μυτιλήνη για την αντιμετώπιση των αναγκών της σχολικής στέγης.

Μετά τη συνάντηση οι μαθητές αποφάσισαν την αναστολή της κατάληψης, ενώ τίθενται σε αγωνιστική επαγρύπνηση μέχρι να γίνουν πράξεις οι δεσμεύσεις του γενικού γραμματέα.

Στη Βουλή το σκάνδαλο

Τον καταλογισμό ευθυνών για το σκάνδαλο, αλλά και μέτρα κατά των υπευθύνων ζητούν από τον υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΚΚΕ Στρ. Κόρακας και Αχ. Κανταρτζής,με ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή.

Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι δισεκατομμύρια δραχμές του Δημοσίου πέρασαν στις τσέπες των "ημετέρων" και αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων. Παραδόθηκε κτίριο τρία χρόνια αργότερα από την προβλεπόμενη προθεσμία, ακατάλληλο, άκρως επικίνδυνο, άσχετο με τη μελέτη που δημοπρατήθηκε, με κόστος οκταπλάσιο από το αρχικό και με 2 δισ. δραχμές καταβληθέντα για εργασίες που δεν έγιναν. Μάλιστα, ενώ οι αρμόδιοι ανακάλεσαν λόγω ακαταλληλότητας την παραλαβή του από τον Ιούνη '95, επιτράπηκε η χρησιμοποίησή του για το σχολικό έτος 1995-'96. Το υπουργείο Παιδείας δε ζήτησε ποινική δίωξη κατά των υπευθύνων, αν και έχει στα χέρια του φάκελο των αρμοδίων ελεγκτών του, που αποκαλύπτει ότι έχουν διαπραχθεί κακουργήματα κατά συρροή.

Ενώ ήταν γνωστό το σκάνδαλο στη Διεύθυνση Εφαρμογής Εκπαιδευτικών Σχεδίων, ο προϊστάμενός της Ν. Ζαχαριάδης επέτρεψε το 1994 όλες τις εγγυητικές επιστολές στον ανάδοχο του έργου και στη συνέχεια προήχθη στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Ο εισαγγελέας, ενώ είχε τον πλήρη φάκελο, διέταξε προανάκριση μόνο για πολεοδομικές παραβάσεις.

Για τα παραπάνω, ρωτήθηκε χτες ο Α. Ζησιμόπουλος, ο οποίος δεν απάντησε, αλλά περιορίστηκε να πει πως το υπουργείο θα στείλει στη Δικαιοσύνη τους υπεύθυνους.

Η ταξική λειτουργία των "επιπέδων" γνώσης

Το ελληνικό σχολείο, το εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα, είναι κοινά αποδεκτό ότι παρουσιάζει χρόνια προβλήματα, που συνεχώς αυξάνονται και οξύνονται. Προβλήματα υποδομής, οργάνωσης, χαμηλών δαπανών, ελλείψεων εκπαιδευτικού και άλλου προσωπικού και κυρίως προβλήματα περιεχομένου σπουδών, προσανατολισμού και στόχων. Ολα αυτά δεν είναι τυχαία γεγονότα, αλλά αποτέλεσμα όλων των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών μέχρι σήμερα. Το υπουργείο Παιδείας αντί να δώσει λύσεις προχωρά, συνειδητά και μεθοδευμένα, σε μέτρα υπονόμευσης, ιδιωτικοποίησης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και νέων φραγμών στη μόρφωση.

Ετσι, ανάμεσα στα άλλα, με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας (Αρ. Γ2 4230/12-7-96) υποχρεώνονται τα Γυμνάσια όλης της χώρας να δημιουργήσουν τμήματα μαθητών στην ξένη γλώσσα, ανάλογα με το "επίπεδο" γνώσεων των μαθητών! Το μέτρο αυτό προωθείται στο όνομα της αποτελεσματικότερης διδασκαλίας. Υποστηρίζεται ότι με τα τμήματα ανάλογα με το επίπεδο γνώσεων του μαθητή δε θα είναι ανιαρό το μάθημα για τους "προχωρημένους" και ταυτόχρονα δίνεται βοήθεια στους "αδύνατους" μαθητές.

Γεννιέται το ερώτημα: Αν το αναλυτικό πρόγραμμα της ξένης γλώσσας παραμείνει ίδιο για όλα τα τμήματα, πώς θα αντιμετωπιστεί η δήθεν ανιαρότητα των "προχωρημένων", αφού τους είναι γνωστό το περιεχόμενο; Οπως φαίνεται, βαδίζουμε για αναλυτικά προγράμματα πολλών ταχυτήτων.

Τα "επίπεδα" είναι κοινωνικά, παιδαγωγικά και μαθησιακά αναποτελεσματικά, γιατί η μάθηση, που είναι μεν ατομική, αναπτύσσεται συλλογικά μέσα στην τάξη, μέσα στο σχολείο, με την αλληλεπίδραση όλων των παιδιών με τις όποιες διαφορές τους. Αντίθετα, η κατηγοριοποίηση, η στεγανοποίηση των τμημάτων και τα ομογενή τμήματα θα διαιωνίσουν τις μορφωτικές διαφορές, καθηλώνοντας τους "αδύνατους" μαθητές προς τα κάτω. Με ποιο δικαίωμα, με βάση ποια κοινωνική δικαιοσύνη το σχολείο ελέγχει, αξιολογεί και κατατάσσει, με βάση τις γνώσεις που απέκτησαν στον εξωσχολικό χώρο; Το περιεχόμενο, το αναλυτικό πρόγραμμα, οι διδακτικές μέθοδοι και το γνωστικό όριο του σχολείου πρέπει να καθορίζονται με βάση τα επιστημονικά, ψυχοπαιδαγωγικά δεδομένα για κάθε ηλικία και όχι με βάση τις ανάγκες και τους ρυθμούς της παραπαιδείας. Τα φροντιστήρια παρέχουν, στην καλύτερη περίπτωση, "στεγνές" γνώσεις, ενώ το σχολείο μορφώνει ή πρέπει να μορφώνει το νέο και να στοχεύει στη δημιουργία ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.

Θεμέλιος λίθος ενός σχολείου, που θέλει να παρουσιάζεται ως δημοκρατικό, είναι να δίνει μόρφωση υψηλού επιπέδου σε όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από κοινωνική προέλευση, χρώμα, φύλο, εθνικότητα ή άλλες διαφορές. Οφείλει δε η πολιτεία να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα, ώστε να εξασφαλιστούν συνθήκες, όσο γίνεται στον καπιταλισμό, ίσων ευκαιριών, ισότητας στη μόρφωση και όχι να πριμοδοτεί και να ενθαρρύνει το φροντιστήριο. Τα "επίπεδα" θα επηρεάσουν την ψυχολογία των εκπαιδευτικών και των μαθητών, προδιαγράφοντας το προσδοκώμενο μορφωτικό όριο για κάθε μαθητή, για κάθε τμήμα.

Τα παιδιά τοποθετούνται στα τμήματα - "επίπεδα" με βάση την επίδοσή τους σε πρόχειρες εξετάσεις που διενεργεί ο εκπαιδευτικός. Προσποιούνται πως δε γνωρίζουν ότι "πίσω" από την όποια σχολική επίδοση "κρύβεται" η κοινωνικοοικονομική θέση, καταγωγή του μαθητή. Είναι αποδεδειγμένο ότι αυτό που εμφανίζεται και μετριέται ως σχολική επίδοση είναι η αντανάκλαση των κοινωνικών ανισοτήτων. Αυτό το αναγνωρίζουν, στα λόγια βέβαια, τόσο τα συντηρητικά όσο και τα σοσιαλδημοκρατικά κόμματα και γι' αυτό στα προγράμματά τους διακηρύσσουν υποκριτικά την ανάγκη λήψης αντισταθμιστικών μέτρων για να αμβλυνθούν οι σχολικές ανισότητες. Βέβαια κάτι τέτοιο δεν έγινε και ούτε μπορούσε, γιατί το ίδιο το σύστημα στηρίζεται, παράγει και αναπαράγει τις κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες.

Το σύστημα των επιπέδων στην ξένη γλώσσα είναι επικίνδυνος αποπροσανατολισμός. Μέσα στην "αθώα" επιχειρηματολογία, που το συνοδεύει, κρύβεται η ένταση της ταξικής λειτουργίας του σχολείου, η καλλιέργεια του ελιτισμού, ο ατομικισμός. Είναι δε βέβαιο ότι θα γενικευτεί στα άλλα μαθήματα και σε ομάδες πληθυσμού (π. χ. Αλβανοί, Πόντιοι). Δεν ευθύνεται η ανομοιογένεια και η σύνθεση των τμημάτων για τα προβλήματα και τα αδιέξοδα του σχολείου, αλλά η ταξική αντιεκπαιδευτική πολιτική, που χρόνια εφαρμόζεται. Χρειάζεται αλλαγή αυτής της πολιτικής και μέτρα που θα ενισχύουν το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, απαιτώντας την ανάκληση της εγκυκλίου των "επιπέδων", οφείλουμε να μετατοπίσουμε το πρόβλημα στην ουσία του, που βρίσκεται στο τι γνώσεις παρέχει το δημόσιο σχολείο. Ειδικότερα να διεκδικήσουμε την ουσιαστική εκμάθηση και αναβάθμιση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, που προϋποθέτει:

α) Νέα, κατάλληλα και σωστά προσανατολισμένα, στις ανάγκες των μαθητών, ενιαία αναλυτικά προγράμματα ξένης γλώσσας από τη Δ Δημοτικού ως το Λύκειο.

β) Αντίστοιχη προσαρμογή των βιβλίων ξένης γλώσσας, που θα πρέπει να δίνονται δωρεάν. Είναι απαράδεκτο το καθεστώς της αγοράς των βιβλίων του γυμνασίου από τους μαθητές.

γ) Μετάδοση όλων των απαραίτητων εφοδίων, ώστε τα παιδιά να μπορούν να αποκτήσουν κρατικό τίτλο γλωσσομάθειας, που επιτέλους πρέπει να θεσπιστεί. δ) Σύγχρονη υποδομή, εποπτικά μέσα, καθηγητές, δαπάνες για την παιδεία, πρωινά σχολεία και ενισχυτική διδασκαλία για την άμβλυνση των ανισοτήτων.

Οσο για το συνολικότερο ζήτημα της παιδείας και του περιεχομένου της, διέξοδος μπορεί να υπάρξει μόνο μέσα από τους αγώνες του λαού μας για μια ριζικά διαφορετική πολιτική στην παιδεία και γενικότερα στην κοινωνία.

Σάββας ΣΑΒΒΑΣ

Μέλος του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Συνέπεια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική!

Το νομοσχέδιο του προκατόχου του που ρυθμίζει θέματα των πανεπιστημίων πρόκειται να προωθήσει ο Γερ. Αρσένης. Ρυθμίζει τα θέματα της εξέλιξης μελών ΔΕΠ, το πανεπιστημιακό μισθολόγιο, την "αυτοτέλεια" των ΑΕΙ. Στο στόχαστρο και πάλι τα συγγράμματα

Αποφασισμένος να συνεχίσει και να ολοκληρώσει το έργο της διάλυσης της Ανώτατης Εκπαίδευσης, σύμφωνα πάντα με τις εντολές της Ευρωπαϊκής Ενωσης, εμφανίστηκε χτες ο υπουργός Παιδείας Γερ. Αρσένης στησυνέντευξη Τύπου που έδωσε, για να ανακοινώσει ότι επανέρχεται προσωρινά η διάταξη του "νόμου Σουφλιά", σχετικά με το θέμα της επαγγελματικής εξέλιξης των πανεπιστημιακών. Αναγκάστηκε, όμως, να απαντήσει και σε ερωτήσεις για άλλα φλέγοντα θέματα της εκπαίδευσης. Με τις απαντήσεις του, από τη μια έκανε ξεκάθαρο ότι θα συνεχίσει την πολιτική περαιτέρω υποβάθμισης και διάλυσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, ενώ από την άλλη προσπάθησε να υποβαθμίσει τα προβλήματα έλλειψης υποδομής στα σχολεία, αποφεύγοντας, ταυτόχρονα, να απαντήσει ακριβώς πότε και πώς θα καλυφθούν τα κενά εκπαιδευτικών.

Κάτω από την πίεση των κινητοποιήσεων των πανεπιστημιακών, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι θα επαναφέρει προσωρινά μεταβατική διάταξη του Νόμου Σουφλιά, προκειμένου να ρυθμιστούν εκκρεμείς κρίσεις μελών ΔΕΠ. Είπε επίσης ότι θα ξεκινήσει αμέσως διάλογος, με στόχο να κατατεθεί νέα νομοθετική ρύθμιση μέσα στους δύο πρώτες μήνες του '97. Στο μεταξύ συνεχίζεται η αποχή των πανεπιστημιακών. Χτες, απόφαση πήρε ο Σύλλογος ΔΕΠ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας, σε αποχή βρίσκονται ήδη οι καθηγητές στα Πανεπιστήμια Πατρών, Νομικής και Παντείου, ενώ από τη Δευτέρα ξεκινά ο σύλλογος του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Ο υπουργός είπε, επίσης, ότι θα προχωρήσει και στην κατάρτιση πανεπιστημιακού μισθολογίου, σύμφωνα με το πόρισμα της διυπουργικής Επιτροπής των υπουργείων Οικονομικών και Παιδείας, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει διαχωρισμό των πανεπιστημιακών πλήρους και μερικής απασχόλησης, μείωση των αποδοχών κατά 1/3 σε εκείνους που ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία κ.ά. Ως προϋπόθεση, για να προχωρήσει σε τελική ρύθμιση, ο υπουργός έθεσε την αποτελεσματική εξέταση ενός συστήματος ελέγχου για το ποιοι πανεπιστημιακοί είναι πλήρους και ποιοι μερικής απασχόλησης, αποδεχόμενος έτσι τη μερική απασχόληση των πανεπιστημιακών.

Επικαλούμενος τον "Ελληνα φορολογούμενο", ο Γερ. Αρσένης έκανε σαφή την πρόθεσή του να προχωρήσει στην αξιολόγηση των ΑΕΙ, η οποία, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του προκατόχου του, θα γίνεται φυσικά από από την Ευρωπαϊκή Ενωση και το μεγάλο κεφάλαιο μέσω επιτροπών ξένων εμπειρογνωμόνων. Ο υπουργός δεν αρνήθηκε ότι θα υπάρχουν κυρώσεις στα ΑΕΙ, που δε θα αξιολογούνται θετικά, ενώ για το ποιες θα είναι αυτές οι κυρώσεις είπε ότι είναι αντικείμενο συζήτησης.

Αναφερόμενος στο θέμα του Β ΚΠΣ ο υπουργός εξέφρασε την "ελπίδα" ότι το θέμα των συγγραμμάτων, όπως το γνωρίζουμε, θα είναι παρελθόν, κάνοντας λόγο για ενίσχυση των πανεπιστημιακών βιβλιοθηκών και φανερώνοντας έτσι την πρόθεσή του να προχωρήσει στην κατάργηση της δωρεάν διανομής συγγραμμάτων. "Διάλογος" να γίνεται...

Οταν ρωτήθηκε για το συλλαλητήριο που αποφάσισαν από κοινού για τις 12 Νοέμβρη οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ, οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί με τη συμμετοχή της ΓΣΕΕ, της ΑΔΕΔΥ και των Ομοσπονδιών Γονέων Αθήνας και Πειραιά, ο υπουργός αναρωτήθηκε "για ποιο λόγο γίνεται". Χωρίς βέβαια να μπει στον κόπο να τοποθετηθεί επί της ουσίας των αιτημάτων των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών και τις πενιχρές δαπάνες, είπε ότι "κινητοποιήσεις γίνονται όταν αποτύχει ένας διάλογος" και ότι "διάλογος γίνεται".

Κάτω από αυτό το πρίσμα προσπάθησε να αμφισβητήσει τα στοιχεία για τις ελλείψεις, λέγοντας ότι στα σχολεία του Κορυδαλλού δε λείπουν 170 καθηγητές αλλά μόνο 40 και ότι αφορούν κυρίως καθηγητές ξένων γλωσσών. Ομως ο αριθμός 170 έχει αναφερθεί συνολικά για τα σχολεία της περιοχής Πειραιά και προκαλεί εντύπωση πως μπερδεύτηκε ο υπουργός. Οσο για την πραγματική κατάσταση, η Κ. Κυριακοπούλου,πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Πειραιά, δήλωσε στο "Ρ" ότι, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε μόλις χτες η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Νομαρχίας Πειραιά, τα κενά σε καθηγητές είναι 185, τα οποία κατανέμονται σε 158 σε πλήρη κενά και 27 κενά σε ωρομίσθιους.

Ο υπουργός Παιδείας είπε ακόμη ότι δεν μπορεί να δεχτεί ότι υπάρχει έλλειψη, τη στιγμή που 7.500 εκπαιδευτικοί βρίσκονται αποσπασμένοι εκτός εκπαιδευτικού συστήματος, σαν να είναι αυτό δικαιολογία για τις χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας και να φταίνε γι' αυτό όσοι διαμαρτύρονται. Ανακοίνωσε ότι έχουν εξασφαλιστεί οι πιστώσεις για να καλυφτούν τα "πραγματικά" κενά, αποφεύγοντας επιμελώς να αναφέρει συγκεκριμένα στοιχεία.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΓΙΑΝΝΕΝΑ
Δυναμικές κινητοποιήσεις φοιτητών

"Ταρακουνήθηκε" χτες η Πανεπιστημιακή Φοιτητική Λέσχη (ΠΦΛ) Θεσσαλονίκης από τη μαχητική διαμαρτυρία που πραγματοποίησαν το μεσημέρι οι φοιτητές Φυσικού, Θεάτρου και άλλων σχολών μαζί με τους Οικότροφους των Εστιών, διεκδικώντας άμεση κάλυψη των αναγκών σίτισης, βελτίωση της ποιότητας και της ποσότητας του φαγητού και σίτιση όλες τις μέρες της βδομάδας.

Από νωρίς οι φοιτητές συγκεντρώθηκαν έξω από το κτίριο της ΠΦΛ και μοίραζαν ενημερωτικό υλικό. Στη συνέχεια με συνθήματα "15% τώρα στην παιδεία", "400 φράγκα κοστίζει το φαϊ μας, υπουργέ κατέβα να φας κι εσύ μαζί μας", μπήκαν μέσα στο εστιατόριο και πήγαν στο Διευθυντή της Λέσχης για να επιδώσουν τα αιτήματά τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν από τη Διεύθυνση της Λέσχης, καθημερινά σιτίζονται περισσότεροι από 13.000 φοιτητές, "δικαιούχοι" θεωρούνται 4.000 φοιτητές, ενώ αποκαλύφθηκε πως καθημερινά δίνονται στις Εστίες χρήματα για 1.500 μερίδες φαγητού! Οι φοιτητές απαίτησαν την άμεση κάλυψη των αναγκών για τη σίτιση όλων των φοιτητών που πηγαίνουν στα εστιατόρια της Λέσχης και αναβάθμιση του φαγητού. Προειδοποίησαν πως δε θα δεχτούν παραπέρα περικοπή της μερίδας, απαιτώντας η λειτουργία της Λέσχης να περάσει στον έλεγχο του Δημοσίου με δικαίωμα ελέγχου και από τους φοιτητές.

Το επόμενο ραντεβού των φοιτητών ορίστηκε για την Τετάρτη 6 Νοέμβρη στις 12 το μεσημέρι στην Πλατεία Χημείου, όπου θα πραγματοποιήσουν πορεία προς το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.

Στα Γιάννενα

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε και η χτεσινή πορεία των φοιτητών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Οι φοιτητές με τον παλμό και τον ενθουσιασμό τους έδωσαν μια πρώτη απάντηση στη συντηρητική πολιτική που εφαρμόζεται στο χώρο της εκπαίδευσης.

Η απόφαση για την κινητοποίηση πάρθηκε από τις ΓΣ του Μαθηματικού και του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικού και Ψυχολογίας, αλλά συμμετείχαν και φοιτητές των υπόλοιπων σχολών του Πανεπιστημίου, οι οποίες ή δεν πραγματοποίησαν ΓΣ ή οι δυνάμεις του "αριστερού" και "δεξιού" διέλυσαν τις ΓΣ.

Στην πορεία κυριάρχησαν συνθήματα για τη διασφάλιση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας και για τη δουλική υποταγή της κυβέρνησης στις Βρυξέλλες και το ΝΑΤΟ. Στη συνέχεια συγκεντρώθηκαν στη Νομαρχία Ιωαννίνων, όπου και παρέδωσαν ψήφισμα στο νομάρχη.

Τέλος, στην Αθήνα σύμφωνα με απόφαση της ΓΣ του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών, του ΔΣ του Πάντειου Πανεπιστημίου και του Μαθηματικού οι φοιτητές θα πραγματοποιήσουν την Τρίτη στις 12 μ συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας, ενώ την Πέμπτη στις 12 μ το ΔΣ της Σχολής Επαγγελμάτων Υγείας - Πρόνοιας θα πραγματοποιήσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, διαμαρτυρόμενοι για το νομοσχέδιο στράτευσης.

Παρέμβαση στη Βουλή για τις Σχολές Φυσιοθεραπείας

Ερώτηση κατέθεσαν οι βουλευτές Λεων. Αυδής και Αχ. Κανταρτζής

Τη σύσταση δύο νέων επαγγελματικών ειδικοτήτων του "ειδικού Κινησιοθεραπείας" και του "ειδικού Υδροθεραπείας - Λουτροθεραπείας", στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ, όπως αποφάσισε τον Ιούλη του 1996 το ΔΣ του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ), καταγγέλλουν με ερώτησή τους στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Λ. Αυδής και Αχ. Κανταρτζής.

Οι δύο βουλευτές αναφέρουν ότι η κινησιοθεραπεία και η υδροθεραπεία - λουτροθεραπεία ανήκουν στο χώρο της φυσιοθεραπείας και αποτελούν φυσιοθεραπευτικές πράξεις. Διδάσκονται στο αναλυτικό πρόγραμμα των Σχολών Φυσιοθεραπείας των ΤΕΙ και κατοχυρώνονται με το ΠΔ 90/95 περί επαγγελματικών δικαιωμάτων των φυσικοθεραπευτών. Εκτελούνται εκτός από τα Νοσοκομεία στην επαγγελματική στέγη του φυσικοθεραπευτή. Εξάλλου ο Ν. 775/70 άρθρο 15 κάνει άμεσο συσχετισμό του φυσιοθεραπευτικού επαγγέλματος με το ιατρικό σχετικά με την παράνομη άσκηση (ΔΝ 1565/1938 περί κώδικα ιατρικού επαγγέλματος).

Οι αποφάσεις του ΟΕΕΚ είναι αντίθετες με τη γνώμη του υπουργείου Υγείας όπως αυτή διατυπώθηκε σε σχετικά έγγραφα προς τον ΟΕΕΚ, με το σκεπτικό ότι οι εμφανιζόμενες ως "ειδικότητες" είναι τομέας που καλύπτεται από τους φυσιοθεραπευτές απόφοιτους του ΤΕΙ. Η διοίκηση του ΤΕΙ Αθήνας σε σχετική με το θέμα συνεδρίαση, εξέφρασε προς το υπουργείο Παιδείας την αντίθεσή της στις απαράδεκτες αυτές ρυθμίσεις.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσιοθεραπευτών εκφράζει την κατηγορηματική του αντίθεση σε αυτές τις αποφάσεις και καταγγέλλει ότι ο ΟΕΕΚ, αγνοώντας κατά απαράδεκτο τρόπο τους ενδιαφερόμενους φορείς και το υπουργείο Υγείας, έκανε δεκτές τις εισηγήσεις των ιδιωτικών ΙΕΚ ΣΒΙΕ (Σχολή Βοηθών Ιατρικών Επαγγελμάτων) για τις εν λόγω ειδικότητες. Αλλωστε εδώ και αρκετά χρόνια, διάφοροι επιτήδειοι σχολάρχες της ιδιωτικής εκπαίδευσης δεν έπαψαν να εισηγούνται στον ΟΕΕΚ διάφορες φυσιοθεραπευτικές πράξεις ως "ειδικότητες", δείχνοντας καθαρά ότι έχουν στόχο τους τη φυσιοθεραπεία σαν επάγγελμα υγείας.

Για τα παραπάνω οι δύο βουλευτές ρωτούν τον υπουργό Παιδείας τι προτίθεται να κάνει προκειμένου να ανακληθούν άμεσα αυτές οι αποφάσεις του ΟΕΕΚ και να μην υπάρξουν στο μέλλον παρόμοια φαινόμενα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Συμβολική κατάληψη από τους αδιόριστους

Σε συμβολική κατάληψη των γραφείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού, στο κέντρο της πόλης θα προχωρήσουν το πρωί της Δευτέρας οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης, διεκδικώντας μαζικούς διορισμούς και να μην προχωρήσουν τα σχέδια της κυβέρνησης για κατάργηση της επετηρίδας.

Με κοινή τους ανακοίνωση οι Σύλλογοι Αδιόριστων Δασκάλων διετούς και τετραετούς φοίτησης καταγγέλλουν την πολιτική που τους καταδικάζει στην ανεργία και τους εκβιάζει σε ελαστική μορφή απασχόλησης, τη στιγμή μάλιστα που οι ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικούς είναι τεράστιες. Δηλώνουν πως θα αντιπαλέψουν κάθε είδους μεθόδευση για κατάργηση της επετηρίδας, που θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών σε άξιους και ανάξιους και τονίζουν πως οι ίδιοι που μπλοκάρουν την επετηρίδα είναι αυτοί που αρνούνται να ικανοποιήσουν τις τεράστιες ανάγκες της κοινωνίας για εκπαιδευτικούς και παιδεία.

Πανελλαδική συνάντηση μαθητών νυχτερινών

Πανελλαδική συνάντηση εκπροσώπων των 15μελών Μαθητικών Συμβουλίων των Νυχτερινών Σχολείων και ΤΕΣ πραγματοποιείται αύριο στα γραφεία του Εργατικού Κέντρου Αθήνας (Μάρνης και 3ης Σεπτεμβρίου), ύστερα από πρόσκληση του Συντονιστικού Νυχτερινών Σχολείων Αθήνας. Οι μαθητές νυχτερινών σχολείων από όλη την Ελλάδα καλούνται να συζητήσουν, να ανταλλάξουν γνώμες για τη συνέχιση της περσινής δράσης, το συντονισμό και τη διεύρυνση των κατακτήσεών τους.

1Ο ΚΑΙ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
Τρίτη μέρα κατάληψης

Για 3η μέρα σήμερα συνεχίζεται η κατάληψη του 1ου και 2ου Γυμνασίου Καισαριανής από τους μαθητές, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την αδιαφορία των υπευθύνων απέναντι στα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Συγκεκριμένα οι μαθητές των δύο παραπάνω γυμνασίων διαμαρτύρονται για το καθεστώς του αντιεκπαιδευτικού ωραρίου της διπλοβάρδιας, κάτω από το οποίο λειτουργούν τα δύο σχολεία, αλλά και για τις ακατάλληλες προκατασκευασμένες αίθουσες στις οποίες γίνονται τα μαθήματα. Οι εργασίες για την κατασκευή νέου σχολικού κτιρίου άρχισαν πριν αρκετά χρόνια, όμως διακόπηκαν για άγνωστους λόγους, ενώ οι "προκάτ" αίθουσες κάθε χρόνο "αντικαθίστανται", σύμφωνα με τις υποσχέσεις των αρμοδίων και κάθε χρόνο παραμένουν.

Τη Δευτέρα οι εκπρόσωποι των μαθητών του 1ου και 2ου Γυμνασίου Καισαριανής θα πραγματοποιήσουν παράσταση διαμαρτυρίας στον ΟΣΚ και - όπως λένε - από τις απαντήσεις που θα τους δοθούν, θα εξαρτηθεί και η πορεία των κινητοποιήσεών τους.

Μέχρι τις 20 Νοέμβρη θα γίνεται η παραλαβή των δικαιολογητικών για τις εξετάσεις μετεγγραφών φοιτητών του εξωτερικού και των πτυχιούχων ΤΕΙ, ΚΑΤΕΕ και λοιπών ανωτέρων σχολών για το πανεπιστημιακό έτος '96-'97. Οπως ανακοίνωσε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων Μετεγγραφών Εξωτερικού του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η υποβολή των δικαιολογητικών θα πραγματοποιείται τις εργάσιμες μέρες από τις 5 έως τις 8 το βράδυ στο ισόγειο του κτιρίου διοίκησης.

"Οι κινητοποιήσεις γίνονται όταν αποτύχει ο διάλογος", λέει ο υπουργός. Οι εκπαιδευτικοί, που ξέρουν, έχουν αντίθετη γνώμη

Από τις περσινές κινητοποιήσεις των φοιτητών ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ