Παρά την πτώση της τιμής του δολαρίου, η ΔΕΠ ανακοίνωσε χτες νέες αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων
Συνεχίζεται η ανοδική πορεία των τιμών στα υγρά καύσιμα, ανεξάρτητα από την επιχειρηματολογία που πρόβαλλε μέχρι και χτες η κυβέρνηση και σύμφωνα με την οποία οι ανατιμήσεις οφείλονταν στη συνεχή αύξηση της τιμής του δολαρίου. Σημειώνεται ότι σε περίπτωση που πριν δυο βδομάδες δεν είχε αποφασιστεί μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, αυτή θα ήταν η έβδομη συνεχής βδομάδα που οι λιανικές τιμές στα καύσιμα θα σημείωναν αύξηση.
Οπως ανακοίνωσε χτες η Δημόσια Επιχείρηση Πετρελαίου (ΔΕΠ), από σήμερα οι βενζίνες θα πωλούνται ακριβότερα κατά 1,5 δρχ. το λίτρο έναντι της προηγούμενης βδομάδας, ενώ το ντίζελ κατά 0,5 δρχ. το λίτρο. Η αύξηση αναμένεται να είναι κατά πολύ μεγαλύτερη, καθώς η αυξημένη μετακίνηση των οδηγών ενόψει του τριημέρου του Δεκαπενταύγουστου αναμένεται να δημιουργήσει κερδοσκοπικά φαινόμενα, κυρίως στην επαρχία. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι ανώτατες τιμές που ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, εκτός των περιοχών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, είναι αυξημένες έναντι της προηγούμενης βδομάδας κατά δύο δρχ. το λίτρο.
Με βάση τα παραπάνω, και με ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, οι ανώτατες τιμές πώλησης των βενζινών από σήμερα διαμορφώνονται ως εξής:
Ερώτηση του ΚΚΕ για τον τρόπο λειτουργίας του ΣΔΟΕ στη Μαγνησία
Οι εν λευκώ ευεργετικές ρυθμίσεις υπέρ των μεγάλων εταιριών πετρελαιοειδών σε βάρος των βενζινοπωλών, αλλά και ο μονομερής προσανατολισμός του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) είναι το θέμα της Ερώτησης των βουλευτών του ΚΚΕ, Νίκου Γκατζή, Αχιλλέα Κανταρτζή και Βαγγέλη Μπούτα,που καταθέτουν στη Βουλή, προς τον υπουργό Οικονομικών.
Αφορμή για την Ερώτηση αποτέλεσε το περιστατικό επιβολής προστίμων από το νομάρχη Μαγνησίας προς βενζινοπώλες, όταν έπειτα από έλεγχο που διενήργησε το ΣΔΟΕ, διαπιστώθηκε ότι βενζινοπώλες που είχαν ξεμείνει από καύσιμα, προμηθεύτηκαν από πρατήρια άλλων εταιριών.
Οπως επισημαίνεται στην Ερώτηση η επιβολή προστίμων είναι νομότυπη, πλην όμως, αυτή η πρακτική είναι νόμιμη για τις εταιρείες υγρών καυσίμων, που εφοδιάζουν η μία την άλλη όταν ξεμένουν οι αποθήκες τους από καύσιμα. "Εξάλλου οι βενζινοπώλες δεν "παρανομούν" με σκοπό τη φοροδιαφυγή, αφού έχουν όλα τα παραστατικά".
"Το θέμα όμως" - συνεχίζει η Ερώτηση - "εγγίζει τα όρια της πραγματικής πρόκλησης, όταν το ΣΔΟΕ και ο κ. νομάρχης εξαντλούν την αυστηρότητά τους, την ίδια ώρα που υποκλίνονται στους μεγάλους. Ο Βόλος και ολόκληρη η Μαγνησία βουίζει από την υπόθεση διακίνησης τεράστιων ποσοτήτων καυσίμων από γνωστή εταιρία. Μάλιστα η όλη υπόθεση εξελίχτηκε "ομαλά" με τη ρύθμιση του σχετικού προστίμου που επιβλήθηκε (;).
Τέλος, οι τρεις βουλευτές ρωτούν τον υπουργό: "είναι μέσα στις προθέσεις της κυβέρνησης να δημιουργήσει για τους βενζινοπώλες όρους νόμιμης προμήθειας καυσίμων άλλης εταιρίας; Γίνεται έλεγχος στις εταιρίες στη διακίνηση των καυσίμων και τηρούν αυτές όλα τα παραστατικά; Τι συνέχεια είχε η υπόθεση των τεράστιων ποσοτήτων υγρών καυσίμων που διακινούσε λαθραία γνωστή εταιρία στο Βόλο, αν πληρώθηκαν τα πρόστιμα ή έγινε "ρύθμιση" προστίμων όπως φημολογείται;".
Ερώτηση - καταγγελία του Κόμματος για την τύχη της επιχείρησης και των εργαζομένων
Παρέμβαση για την τύχη της επιχείρησης ΚΕΡΑΦΙΝΑ έκανε χτες το ΚΚΕ με Ερώτηση των βουλευτών Σταύρου Παναγιώτου και Νίκου Γκατζή που κατατέθηκε στη Βουλή. Η Ερώτηση που απευθύνεται στους υπουργούς Ανάπτυξης, Εθνικής Οικονομίας, Εσωτερικών και Εργασίας, ανάμεσα στα άλλα αναφέρει:
"Ολοταχώς σε απαξίωσή της βρίσκεται η εταιρία ΚΕΡΑΦΙΝΑ της οποίας ιδιοκτήτες είναι κατά 67% ο Οργανισμός Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων (ΟΑΕ), κατά 23% η Γενική Τράπεζα και κατά 10% ο παλιός της ιδιοκτήτης Στασινόπουλος.
Οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ αρνήθηκαν τη χρηματοδότηση για τον εκσυγχρονισμό της εταιρίας με προφανή σκοπό είτε να την κλείσουν είτε να την ξεπουλήσει σε ιδιώτες. Ολο αυτό το σχέδιο πέρασε σε νέα φάση με την πρόσφατη αλλαγή της διοίκησης της εταιρίας. Η νέα διοίκηση βάλθηκε να απαξιώσει πλήρως την επιχείρηση και να τη μετατρέψει σε... οικόπεδο! Οι εργασιακές σχέσεις που προσπαθούν να επιβάλλουν, παραπέμπουν στο Μεσαίωνα, οι απειλές βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη, παραβιάζεται συστηματικά ο Εσωτερικός Κανονισμός, προσλαμβάνεται προσωπικό με κριτήρια ρουσφετολογικά και με στόχο την εξυπηρέτηση των προεκλογικών αναγκών μελών της νέας διοίκησης που σχεδιάζουν να πολιτευτούν. Εξάλλου και οι παρεμβάσεις της νέας διοίκησης στον παραγωγικό μηχανισμό έχουν φέρει την επιχείρηση στα όρια της κατάρρευσής της και έτσι το 16% της εσωτερικής αγοράς που κατέχει σήμερα, ετοιμάζονται να το μοιραστούν οι ιδιωτικές επιχειρήσεις του κλάδου.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κκ υπουργοί
1. Πώς εκτιμά η κυβέρνηση το "έργο" της νέας διοίκησης του εργοστασίου ΚΕΡΑΦΙΝΑ; Ποιος είναι αυτός που καλύπτει τη διοίκηση αυτή που οδηγεί την επιχείρηση σε κατάρρευση και το οριστικό της κλείσιμο; Είναι επιλογή της κυβέρνησης και στηρίζει την αυταρχικότατη συμπεριφορά των διοικούντων;
2. Ποιοι είναι οι λόγοι που η Επιθεώρηση Εργασίας δεν ελέγχει τις κατάφωρες παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας στο εργοστάσιο και ποια μέτρα θα ληφθούν ώστε επιτέλους η Επιθεώρηση Εργασίας να κάνει τη δουλιά της;
3. Ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να χρηματοδοτηθεί ο μηχανολογικός εξοπλισμός του εργοστασίου και να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις των εργαζομένων για την ανάπτυξη της επιχείρησης, η οποία μπορεί να επιβιώσει και ταυτόχρονα να σέβεται τον Εσωτερικό Κανονισμό και τα εργατικά δικαιώματα;".
Κ.