ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 11 Οχτώβρη 1997
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Προσπάθεια εξωραϊσμού

Περίσσεψαν οι δημαγωγικές φράσεις κατά τη χτεσινή πρώτη μέρα της πανελλαδικής συνδιάσκεψης του ΠΑΣΟΚ για την παιδεία. Ο πρωθυπουργός θυμήθηκε ακόμα και το σοσιαλισμό.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας του ΠΑΣΟΚ να εξωραϊσει τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα και να οπλίσει με επιχειρήματα το μηχανισμό του, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αντιδράσεις στην πορεία υλοποίησης της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, κινήθηκε η χτεσινή πρώτη μέρα της πανελλαδικής συνδιάσκεψης του ΠΑΣΟΚ για την παιδεία. Τόσο ο πρωθυπουργός, όσο και τα άλλα στελέχη του ΠΑΣΟΚ, επιδόθηκαν σε μια προσπάθεια να παρουσιάσουν το μαύρο, άσπρο, επιστρατεύοντας για το σκοπό αυτό δημαγωγικές εκφράσεις. Ωστόσο, για τους εργαζόμενους και τα παιδιά τους, παραμένει η ωμή πραγματικότητα του αντιεκπαιδευτικού νόμου.

Σε μια προσπάθεια διαχωρισμού της πολιτικής του "σοσιαλιστικού" ΠΑΣΟΚ από τις νεοφιλελεύθερες δυνάμεις, επιδόθηκε ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης στην ομιλία του. Ωστόσο είναι γνωστό ότι η Νέα Δημοκρατία ήταν η πρώτη που χειροκρότησε τα νεοφιλελεύθερης έμπνευσης μέτρα για την παιδεία, παροτρύνοντας την κυβέρνηση να υιοθετήσει "και τις άλλες προτάσεις της ΝΔ". Σε ένα ρεσιτάλ υποκρισίας ο πρωθυπουργός έφτασε να δηλώνει: "Εμείς οι σοσιαλιστές παλεύουμε για τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, αφού θεωρούμε ότι το κράτος πρέπει να παίζει σημαντικό ρόλο ως εγγυητής της ποιότητας της εκπαίδευσης και της διασφάλισης της ισότητας των εκπαιδευτικών ευκαιριών". "Ξέχασε" βέβαια ότι η αντιεκπαιδευτική πολιτική που ακολουθήθηκε όλα αυτά τα χρόνια οδήγησε σε υποβάθμιση τη δημόσια δωρεάν παιδεία και τα νέα μέτρα που προωθούνται στην ουσία την καταργούν.

Ο πρωθυπουργός δεν παρέλειψε βέβαια να μνημονεύσει και τον ΟΟΣΑ, που μαζί με την ΕΕ των πολυεθνικών υπαγόρευσαν τα εκπαιδευτικά μέτρα, ενώ δεν παρέλειψε επίσης να προχωρήσει και στην άσκηση ιδεολογικής τρομοκρατίας σε όλους εκείνους που αντιδρούν στη διάλυση της παιδείας, βαφτίζοντας ούτε λίγο ούτε πολύ τις κοινωνικές ομάδες που υπερασπίζονται τα δικαιώματα και τα συμφέροντά τους παρωχημένες και συντεχνιακές.

Για εχθρούς και ισχυρούς αντιπάλους της μεταρρύθμισης, οι οποίοι την πολεμούν με ανταρτοπόλεμο, έκανε λόγο και ο υπουργός Παιδείας Γερ. Αρσένης στην παρέμβασή του, κατά την οποία παρουσίασε το συνολικό πλαίσιο της μεταρρύθμισης. Αναφερόμενος στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών ο υπουργός Παιδείας τις περιόρισε στην αξιολόγηση και τόνισε ότι θα είναι αντικείμενο διαλόγου, ενώ περιγράφοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της μεταρρύθμισης έκανε λόγο ανάμεσα σε άλλα και για τη "διά βίου κατάρτιση", το γνωστό εκπαιδευτικό μοντέλο που υπαγόρευσαν οι πολυεθνικές προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους.

Στο πλαίσιο του εξωραϊσμού των αντιεκπαιδευτικών μέτρων κινήθηκαν και ο γραμματέας της ΚΕ του ΠΑΣΟΚ Κ. Σκανδαλίδης και ο γραμματέας του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ Χρ. Σμυρλής. Ιδιαίτερα στάθηκαν οι ομιλητές στο θεσμό της ενισχυτικής διδασκαλίας, παραλείποντας να πουν ότι για αυτή το βάρος θα πέσει στους εργαζόμενους, καθώς ήδη η κυβέρνηση με την προώθηση σχεδίων για Τοπικά Σύμφωνα Απασχόλησης από τους δήμους υπαγορεύει ότι θα μειωθούν σταδιακά οι πόροι από το κράτος και θα αυξηθεί η συμμετοχή των γονιών, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα και επιχειρήσεις.

"Ανησυχούν μπροστά στις λαϊκές αντιδράσεις"

Ανακοίνωση του γραφείου τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για τη Συνδιάσκεψη του ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία

"Η εκ των υστέρων, μετά την ψήφιση των σχετικών νόμων από τη Βουλή, διοργάνωση συνδιάσκεψης του ΠΑΣΟΚ, με θέμα τα νέα μέτρα για την εκπαίδευση, εκφράζει την ανησυχία της κυβέρνησης μπροστά στις λαϊκές αντιδράσεις, που κλιμακώνονται και μεγαλώνουν, καθώς αποκαλύπτεται ο αντιδραστικός χαρακτήρας της εκπαιδευτικής πολιτικής τους". Αυτά τονίζει σε ανακοίνωση το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, με αφορμή τη συνδιάσκεψη του ΠΑΣΟΚ για την παιδεία.

Στην ανακοίνωση τονίζονται τα εξής:

"Με τη συνδιάσκεψή του το ΠΑΣΟΚ αποσκοπεί να διασκεδάσει ανησυχίες και να προετοιμάσει τον κομματικό του μηχανισμό, προκειμένου να παίξει πιο αποφασιστικά το ρόλο του στην αναχαίτιση των αγώνων του λαού και της νεολαίας, που ήδη δημιουργούν σοβαρά εμπόδια στην υλοποίηση αυτής της πολιτικής.

Η προσπάθεια εξωραϊσμού της από τις ομιλίες του Κ. Σημίτη και των κυβερνητικών στελεχών, με τα γνωστά και τετριμμένα μονότονα επαναλαμβανόμενα σλόγκαν των Βρυξελλών, περί στέρεης παιδείας και κριτικής αφομοίωσης της γνώσης, δεν μπόρεσε να κρύψει τους στόχους της εκπαιδευτικής αντιμεταρρύθμισης:

- Την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου και τον περιορισμό της ροής προς τις πραγματικά πανεπιστημιακές σπουδές, για την προώθηση της πλειοψηφίας των νέων στη στενή επαγγελματική κατάρτιση.

- Τη σταδιακή πλήρη κατάργηση της δημόσιας δωρεάν παιδείας και την παράδοση των προγραμμάτων, των βιβλίων και των λειτουργιών της δημόσιας εκπαίδευσης στην ιδιωτική κερδοσκοπία.

- Την πλατιά καλλιέργεια της αυταπάτης ότι μπορεί να βρεθεί διέξοδος στα προβλήματα της μόρφωσης, της εργασίας και της ζωής στα πλαίσια της πολιτικής που τα δημιούργησε και τα εντείνει.

Στην ενιαία επίθεση των μεγάλων συμφερόντων ενάντια στα λαϊκά δικαιώματα και τις σύγχρονες ανάγκες, το λαϊκό κίνημα πρέπει να αντιτάξει πιο συντονισμένα και μαζικά τη δική του ενιαία αντεπίθεση, που θα αναχαιτίσει τους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς".

Συλλαλητήριο στον Πειραιά

Την ερχόμενη Πέμπτη στις 7 μ.μ. στην πλατεία Κοραή

Παμπειραϊκό συλλαλητήριο για την παιδεία θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Πέμπτη, στις 7 μμ, στην πλατεία Κοραή, που διοργανώνει το Μέτωπο Παιδείας Πειραιά, το οποίο απαρτίζεται από την ΕΛΜΕ Πειραιά, την Ομοσπονδία Γονέων, Συλλόγους Δασκάλων Πειραιά, ενώ συμμετέχει και το Εργατικό Κέντρο Πειραιά. Το Μέτωπο Παιδείας σε κάλεσμά του τονίζει ότι η υπόθεση της παιδείας είναι υπόθεση όλων, καλώντας όλους τους εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς να συμμετάσχουν μαζικά στο συλλαλητήριο απαιτώντας αυτός ο αντιεκπαιδευτικός νόμος να καταργηθεί.

Στο κάλεσμα για τη συγκέντρωση το Μέτωπο Παιδείας τονίζει ότι με το νέο αντιεκπαιδευτικό νόμο μετατρέπεται το λύκειο σε εξεταστικό κέντρο, σημειώνοντας ότι "μόνο όσοι αντέξουν θα παίρνουν το απολυτήριο λυκείου, αφού η κυβέρνηση επιδιώκει μέσα από τον τετραπλασιασμό των εξετάσεων και μάλιστα σε μικρότερες ηλικίες, να τελειώνουν το λύκειο περίπου οι μισοί μαθητές από ό,τι σήμερα".

Επίσης, ο νόμος αυτός καταργεί το δικαίωμα της δεύτερης προσπάθειας για βελτίωση της βαθμολογίας, θεσμοθετεί δίδακτρα στο πανεπιστήμιο, παρά την απαγόρευση από το Σύνταγμα, μετατρέπει τα ΤΕΛ και τμήματα ειδικότητας των ΕΠΛ σε "τεχνολογικής κατεύθυνσης", αφαιρώντας τα λίγα επαγγελματικά δικαιώματα που έχουν σήμερα, καταργείται η επετηρίδα διορισμού των εκπαιδευτικών προωθώντας το κομματικό ρουσφέτι και τον εκμαυλισμό των συνειδήσεων, ενώ με την κομματική "αξιολόγηση" φακελώνουν τους εκπαιδευτικούς επιδιώκοντας την υποταγή τους και των μαθητών τους.

Καταλήγοντας το Μέτωπο Παιδείας σημειώνει ότι η κυβέρνηση στην απαράδεκτη αυτή κατάσταση που η ίδια έχει οδηγήσει την παιδεία, απαντά με νόμο που διαλύει ό,τι έχει απομείνει από τη δημόσια δωρεάν παιδεία, τονίζοντας ότι "ο νέος νόμος - έκτρωμα να μην εφαρμοστεί και να καταργηθεί. Η μόρφωση είναι δικαίωμα - όχι εμπόρευμα".

ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Φοβούνται πως δε θα προλάβουν να μεγαλώσουν...

Μπορεί ο πόλεμος ν' αφήνει πίσω του συντρίμμια και νεκρούς, αφήνει όμως και κάποιους ζωντανούς - ψυχολογικά ερείπια - που δύσκολα μπορούν να ξεπεράσουν τα βιώματα της τραγωδίας. Και όπως είναι φυσικό, τα παιδιά είναι τα βασικότερα θύματα ενός πολέμου...

Η μελέτη της "Γιούνισεφ" για τις συνέπειες του πολέμου στα παιδιά του Αφγανιστάν είναι η καλύτερη απόδειξη των παραπάνω. Από τα 300 παιδιά, ηλικίας 8-18 χρόνων, που ερωτήθηκαν απ' τη διεθνή οργάνωση, σχεδόν όλα - το 90% - πιστεύουν ότι θα πεθάνουν σε κάποια σύρραξη, το 76% των παιδιών εμπιστεύονται τους ενήλικες λιγότερο πια και το 66% περιγράφουν το φόβο ως το ισχυρότερο συναίσθημά τους.

Από αυτά τα παιδιά το 72% έχασαν ένα μέλος της οικογένειάς τους την περίοδο 1992-'96, ενώ για το 40% το μέλος αυτό ήταν ένας από τους δύο γονείς τους. Σχεδόν όλα τα παιδιά υπήρξαν μάρτυρες πράξεων βίας κατά τη διάρκεια των μαχών, τα 2/3 απ' αυτά είδαν πτώματα ή ανθρώπινα μέλη και σχεδόν τα μισά είδαν ανθρώπους να σκοτώνονται από ρουκέτες ή επιθέσεις του πυροβολικού.

"Σχεδόν καμιά οικογένεια δεν έχει μείνει ανέγγιχτη από τις συνέπειες του πολέμου, χάνοντας ανθρώπους από ρουκέτες, νάρκες, βόμβες και οβίδες. Σχεδόν τα 3/4 των παιδιών δεν πιστεύουν ότι θα προλάβουν να ενηλικιωθούν και στην πλειοψηφία τους υποφέρουν από εφιάλτες, ανησυχία και προβλήματα συγκέντρωσης", τονίζει η "Γιούνισεφ".

Πάντως ιδιαίτερα σημαντική - και παράλληλα τραγική - είναι η διαπίστωση της Λ. Κούπτα, γιατρού και συγγραφέα της συγκεκριμένης μελέτης: "Είναι εντυπωσιακή η χρόνια φύση των τραυμάτων. Η βία που ζουν αυτά τα παιδιά έχει επηρεάσει σημαντικά τον τρόπο που βλέπουν τους άλλους και το ίδιο το μέλλον τους"...

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Κατάληψη στις φοιτητικές εστίες

Με ευθύνη του Συλλόγου Οικοτρόφων Εστιών Θεσσαλονίκης (ΣΟΦΕΘ) που από χτες προχώρησε σε κατάληψη της Εποπτείας και της Γραμματείας των Εστιών, γίνεται η παράδοση των δωματίων στους δικαιούχους πρωτοετείς φοιτητές.

Οι εστιακοί φοιτητές πραγματοποίησαν χτες το πρωί παράσταση προς τη Διεύθυνση των Εστιών προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τις εκβιαστικές μεθόδους και τις απειλές που χρησιμοποιούνται ώστε να αναγκαστούν οι δικαιούχοι φοιτητές να πληρώσουν εγγύηση και ενοίκιο για να πάρουν δωμάτιο. Μετά την άκαρπη συνάντηση με τον Διευθυντή αλλά και στο αδιέξοδο που κατέληξε η τηλεφωνική επικοινωνία με το Εθνικό Ιδρυμα Νεότητας, τα μέλη του Συλλόγου, οι εστιακοί φοιτητές προχώρησαν σε κατάληψη των λειτουργικών χώρων των Εστιών και ανέλαβαν να παραδώσουν τα δωμάτια στους πρωτοετείς φοιτητές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ