ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Γενάρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΑΘΗΤΕΣ
Συντονισμένος και διαρκής αγώνας

Δυναμικές συγκεντρώσεις χτες σε Κέρκυρα και Αγρίνιο

Με δυναμικές και μαχητικές κινητοποιήσεις απαντούν οι μαθητές σε όλη τη χώρα στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Χτες, οι μαθητές στην Κέρκυρα και το Αγρίνιο βγήκαν στους δρόμους, δηλώνοντας ότι οι προσπάθειες υλοποίησης των νέων μέτρων για την παιδεία θα τους βρουν αντιμέτωπους. Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται και οι συνελεύσεις των τοπικών συντονιστικών των μαθητών, όπου έχουν συσταθεί, προκειμένου να αποφασίσουν τη συμμετοχή τους στην πανελλαδική συνάντηση των συντονιστικών που θα γίνει την Κυριακή στην Αθήνα, στο σωματείο Εμποροϋπαλλήλων (πλατεία Μητροπόλεως, Αγ. Φιλοθέης 5Β). Η συνάντηση γίνεται με απόφαση των Συντονιστικών Αγώνα Μαθητών Αθήνας - Πειραιά.

Στην Κέρκυρα,εκατοντάδες μαθητές, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Συντονιστικού τους, συγκεντρώθηκαν χτες το πρωί έξω από τα γενικά λύκεια της πόλης. Στη συνέχεια πραγματοποίησαν μια εντυπωσιακή σε παλμό πορεία στους δρόμους της πόλης, καταλήγοντας στη νομαρχία, την οποία και κατέλαβαν συμβολικά για μια ώρα. Με συνθήματα κατά της αντιλαϊκής πολιτικής της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας, όπως "οι μαθητές παλεύουν και θα νικήσουν το νόμο της κυβέρνησης θα καταργήσουν", "εμπρός λαέ μη σκύβεις το κεφάλι με τους μαθητές αντίσταση και πάλη", οι μαθητές έστειλαν σαφές μήνυμα ότι δε θα μείνουν με "σταυρωμένα χέρια", δε θα επιτρέψουν στην κυβέρνηση να διαλύσει ό,τι έχει απομείνει από τη δημόσια και δωρεάν παιδεία και ότι θα αγωνιστούν μαζί με όλο το λαό μέχρι την τελική κατάργηση του Νόμου 2525/97.

Την ίδια ώρα οι συμμαθητές τους στο Αγρίνιο συγκεντρώνονταν στο δημοτικό Πάρκο Αγρινίου, με απόφαση γενικών συνελεύσεων των 15μελών και 5μελών Μαθητικών Συμβουλίων λυκείων της πόλης. Οι μαθητές πορεύτηκαν στους δρόμους της πόλης και κατέληξαν στο Δημαρχείο. Μετά την κινητοποίηση οι μαθητές αποφάσισαν τη συμμετοχή τους στην πανελλαδική συνάντηση που θα γίνει στην Αθήνα, ενώ προσανατολίζονται και στη σύσταση τοπικού συντονιστικού.

Κινητοποίηση πραγματοποίησαν, την περασμένη Τρίτη, οι μαθητές του νυχτερινού γυμνασίου και Λυκείου Καρδίτσας, απαιτώντας την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου και αναβάθμιση της νυχτερινής εκπαίδευσης. Οι μαθητές πορεύτηκαν στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, καταλήγοντας στη Νομαρχία, όπου επέδωσαν ψήφισμα με τα αιτήματά τους στον Νομάρχη. Μπροστά στην άρνηση του Νομάρχη Καρδίτσας να συμπαρασταθεί στον αγώνα τους, υποσχέθηκαν ότι δε θα σταματήσουν τον αγώνα τους, γιατί αυτός είναι ο μόνος δρόμος για τους νυχτερινούς μαθητές.

Πολύμορφες κινητοποιήσεις

Αγωνιστικός αναβρασμός, όμως, επικρατεί σε πολλές περιοχές της χώρας, όπου οι μαθητές συνεδριάζουν, κινητοποιούνται και συντονίζουν τα βήματά τους και με άλλους φορείς. Συγκεκριμένα:

  • Για τρίτη μέρα συνεχίζουν την κατάληψη των σχολείων τους οι μαθητές του 1ου και 2ου ΤΕΛ στη Μυτιλήνη,αντιδρώντας στα νέα μέτρα που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας για την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση.
  • Σε κοινές κινητοποιήσεις με τους εκπαιδευτικούς και τους σπουδαστές του ΤΕΙ προσανατολίζονται τώρα οι μαθητές στην Αρτα.Χτες, οι εκπρόσωποι των μαθητικών συμβουλίων συναντήθηκαν με τον πρόεδρο της τοπικής ΕΛΜΕ και συζήτησαν την προοπτική να προχωρήσουν σε κοινές κινητοποιήσεις.
  • Στο μεταξύ, στο Βόλο,οι γενικές συνελεύσεις των σχολείων που είναι σε κατάληψη (32 Γυμνάσια και Λύκεια στο Νομό Μαγνησίας) αποφάσισαν συνέχιση των καταλήψεων μέχρι την Κυριακή, οπότε και το Συντονιστικό θα συμμετάσχει στην πανελλαδική συνάντηση στην Αθήνα, ενώ τη Δευτέρα οι μαθητές θα αποφασίσουν εκ νέου για τη συνέχιση των κινητοποιήσεών τους.
  • Στη Σαλαμίνα,οι γονείς και οι μαθητές όλων των σχολείων του νησιού θα πραγματοποιήσουν την Κυριακή 1η Φλεβάρη, στις 11 π.μ., συγκέντρωση στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Τεχνικού Λυκείου και αμέσως μετά πορεία προς τα Παλούκια.
ΚΑΛΛΙΘΕΑ
Τρία νηπιαγωγεία με βάρδιες σε μια αίθουσα!

Ανάμεσα σε δύο ετοιμόρροπα κτίρια, μέσα στην αυλή του 13ου Δημοτικού Σχολείου Καλλιθέας, που αποτελούν καθημερινή απειλή για τραυματισμούς, σε μια αίθουσα με "ελλενίτ", κάνουν μάθημα από την περασμένη Δευτέρα οι μικροί μαθητές τριών νηπιαγωγείων και μάλιστα με "σπαστό" ωράριο.

Συγκεκριμένα, το 4ο,26ο και 12ο Νηπιαγωγείο,μοιράζονται τη μια και μοναδική αίθουσα που υπάρχει, με βάρδιες και κατά μια ώρα λιγότερη από το κανονικό πρόγραμμα, μέχρι να βρεθεί ασφαλής χώρος για τη μεταστέγασή τους. Οι τρεις βάρδιες είναι 9 π.μ. - 11.3Ο π.μ., 11.3Ο π.μ. - 2 μ.μ. και 2 μ.μ. - 4.3Ο μ.μ., Επίσης με "κουτσουρεμένο" ωράριο κατά μια ώρα στα Μαθηματικά, στην Ιστορία και δύο ώρες από τη μελέτη, κάνουν "μάθημα" οι μαθητές της Γ τάξης του 13ου Δημοτικού, τους οποίους φιλοξενεί το 9ο Δημοτικό στην οδό Σαπφούς, ενώ κόπηκε και το δίωρο των Καλλιτεχνικών στη Β τάξη. Η μείωση του ωραρίου έγινε, όπως επισήμανε ο σύλλογος των δασκάλων, λόγω του μειωμένου ωραρίου της δασκάλας, η οποία δεν προλαβαίνει να καλύψει τις ώρες.

Οι γονείς, φανερά ανήσυχοι για την τροπή που παίρνουν πλέον τα πράγματα και από τον τρόπο που "χειρίζεται" το θέμα ο δήμαρχος Γ. Κυριόπουλος, τη στιγμή μάλιστα που πέρασε ήδη ένας μήνας χωρίς να λυθεί το πρόβλημα, φοβούνται ότι θα συνεχιστεί το ίδιο τροπάριο των άσκοπων καθυστερήσεων, τη στιγμή που απομένει να γίνει τοπογραφική μελέτη του χώρου και της κάτοψης του κτιρίου για να ξεκινήσουν οι εργασίες. Ομως, κανείς δε φαίνεται να κάνει την αρχή, ούτε από το δήμο, ούτε από τον ΟΣΚ, μεταφέροντας το "μπαλάκι" της ευθύνης για την καθυστέρηση ο ένας στον άλλο.

Ακαρπη ήταν και η προχτεσινή συνάντηση του Συλλόγου Γονέων με τον γενικό διευθυντή του γραφείου του υπουργού Παιδείας, κ. Καφαντάρη, ο οποίος δήλωσε αναρμόδιος για το θέμα και παρέπεμψε στο δήμο και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Γεύση από "εξ αποστάσεως εκπαίδευση"

Δείγματα γραφής του θεσμού του "Ανοιχτού Πανεπιστημίου", το οποίο σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας πρόκειται σύντομα να λειτουργήσει στην Ελλάδα, δόθηκαν χτες στη διάρκεια ημερίδας κατά την οποία παρουσιάστηκαν τα συμπεράσματα από την πιλοτική εφαρμογή "εξ αποστάσεως εκπαίδευσης" στους τομείς της "εφαρμογής Νέων τεχνολογιών στο Σχεδιασμό Προϊόντων και τη Βιομηχανική Παραγωγή" που υλοποιήθηκε από το ΕΜΠ και το υπουργείο Εργασίας.

Οπως προέκυψε από την εφαρμογή του προγράμματος, παρά τις εξαγγελίες για ισότητα ευκαιριών στη μόρφωση, με τη θεσμοθέτηση των μηχανισμών διά βίου κατάρτισης, εκείνοι που συμμετείχαν, κυρίως στην επαρχία, αντιμετώπισαν προβλήματα με την επικοινωνία, ενώ η "αυτονόητη" για το υπουργείο Παιδείας γνώση των νέων τεχνολογιών, αποδείχτηκε, για μια ακόμα φορά, ότι είναι κτήμα των λίγων.

Τα εμπόδια που προέκυψαν στην υλοποίηση του προγράμματος, σύμφωνα με τα συμπεράσματα των υπευθύνων φορέων, εντοπίστηκαν ανάμεσα σε άλλα και στην έλλειψη υποδομής, επειδή οι χρήστες δεν είχαν τον εξοπλισμό (δηλαδή τα χρήματα), και σε επίπεδο επικοινωνίας, καθώς η επικοινωνία με την επαρχία ήταν συχνά προβληματική. Παράλληλα, ένα ποσοστό εκείνων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον δεν παρακολούθησε τελικά το πρόγραμμα "λόγω έλλειψης χρόνου", όπως δήλωσαν οι ίδιοι. Ενώ οι συνολικές συμμετοχές ήταν περισσότερες στην επαρχία και αρχικά έδωσαν περισσότερο ενδιαφέρον, τα ποσοστά παρακολούθησης ήταν χαμηλότερα λόγω των προβλημάτων επικοινωνίας με την Αθήνα. Οι υπεύθυνοι για τα σεμινάρια συμπέραναν ότι το ενδιαφέρον για το πρόγραμμα υπήρχε, όμως λίγοι από τους ενδιαφερόμενους διαθέτουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις για τους υπολογιστές και τις επικοινωνίες (μέσω Ιντερνέτ).

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί έναν ακόμα μηχανισμό διά βίου κατάρτισης, του "ιδεολογήματος" της "Λευκής Βίβλου" για την παιδεία (που αποσπάσματά της περιέχονται στην παρουσίαση του προγράμματος), του εκπαιδευτικού μοντέλου δηλαδή, που "εμπνεύστηκαν" οι ευρωπαϊκές πολυεθνικές για τη δημιουργία εργαζόμενων με αποσπασματικές γνώσεις στο όνομα της κινητικότητας και που βάζει τον εργαζόμενο σε έναν αγώνα δρόμου να δουλεύει για να καταρτίζεται και να καταρτίζεται για να μπορεί να βρει δουλιά, για να κατακτήσει την "ολική επάρκεια του εργαζομένου", όπως αναφέρει η "Λευκή Βίβλος" για την παιδεία.

Γλέντι της ΚΝΕ

Αύριο Παρασκευή, στις 10 το βράδυ, στην ΑΣΟΕΕ, η Οργάνωση Σπουδάζουσας Αθήνας της ΚΝΕ θα κόψει την πρωτοχρονιάτικη πίτα της. Θα ακολουθήσει ρεμπέτικο γλέντι.

ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΙΕΚ
Νέο κρούσμα αυταρχισμού

Νέο κρούσμα τρομοκρατίας και καταπάτησης των συνδικαλιστικών ελευθεριών στο Ιδιωτικό ΙΕΚ ΑΚΜΗ, καταγγέλλει ο Σύλλογος Σπουδαστών Ιδιωτικών.

Προχτές, οι συνδικαλιστές σπουδαστές, κατήγγειλαν πως "ο διευθυντής του ΙΙΕΚ, αφού ανάγκασε συνδικαλίστρια να έρθει στο γραφείο του, της ζήτησε τα στοιχεία της, απειλώντας την ότι θα φέρει την αστυνομία. Ο τραμπουκισμός του εν λόγω κυρίου, μάλιστα, έφτασε στο σημείο να την απειλήσει με αυτόφωρο διαδικασία", τόνιζαν.

Ο Διευθυντής του ΙΙΕΚ, όμως, δε σταμάτησε εκεί. Την επόμενη μέρα, όταν σπουδαστές - μέλη του Συλλόγου μοίραζαν προκήρυξη, που περιείχε την παραπάνω καταγγελία, τους απείλησε, λέγοντάς τους ότι αν σε ένα δεκάλεπτο δεν έχουν βγει από το κτίριο τότε θα κλείσει τις πόρτες και θα καλέσει την αστυνομία. Ο Σύλλογος Σπουδαστών καταγγέλλει τις "ασφαλίτικες επινοήσεις και μεθόδους" των σχολαρχών των ΙΙΕΚ και επισημαίνει ότι "η μόνη λύση είναι ο ενωμένος αγώνας των σπουδαστών ΙΙΕΚ, μέσα από το Σύλλογό τους".

Οι συνδικαλιστές σπουδαστές καλούν τους Σπουδαστές του ΙΙΕΚ ΑΚΜΗ "να αντιδράσουν στον αυταρχισμό της διεύθυνσης με την ένταξή τους στο Σύλλογο Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών, προκειμένου να αγωνιστούν για τα δικαιώματά τυς στη μόρφωση και στη δουλιά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ