ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 19 Φλεβάρη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Κατακερματισμένη στο "πιάτο" των Γερμανών

Η "Χόχτιφ" θα έχει κύριο ρόλο στη μετεγκατάσταση της ΟΑ, σύμφωνα με δηλώσεις του πρωθυπουργού στη Βουλή

Στον κατακερματισμό της "Ολυμπιακής Αεροπορίας", δίνοντας το φιλέτο στη "Χόχτιφ", προχωράει η κυβέρνηση, αποκαλύπτοντας έτσι τις πραγματικές επιδιώξεις της επίθεσης που εξαπέλυσε τελευταία ενάντια στον εθνικό αερομεταφορέα.

Οπως προέκυψε από την απάντηση που έδωσε χτες στη Βουλή ο πρωθυπουργός, Κ. Σημίτης,σε Επίκαιρη Ερώτηση του Ν. Κωνσταντόπουλου,ένα πρώτο βήμα στον κατακερματισμό και τον τεμαχισμό της ΟΑ θα γίνει με τη μετεγκατάστασή της στο αεροδρόμιο των Σπάτων. Στην απάντησή του ο πρωθυπουργός, χωρίς να το ομολογήσει ανοιχτά, ήταν πολύ σαφής για το τι πρόκειται να γίνει. Είπε συγκεκριμένα: "Οι εξελίξεις στην αγορά και η ένταση του ανταγωνισμού στο χώρο των αερομεταφορών θα επιδεινώσουν την ανταγωνιστικότητα της ΟΑ και σε συνδυασμό με τη μονίμως ζημιογόνα εκμετάλλευση του καθαρά αεροπορικού έργου, τα επισφαλή κέρδη από τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης εδάφους, καθώς και τις μελλοντικές κεφαλαιουχικές δαπάνες, θα θέσουν τη βιωσιμότητα της ΟΑ σε υψηλό κίνδυνο". Για να προσθέσει παρακάτω, αναφερόμενος στη μετεγκατάσταση της ΟΑ στα Σπάτα: "Εχουν ήδη ξεκινήσει οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της ΟΑ και του Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας (δηλ. τη "Χόχτιφ") με τη σύσταση δύο μεικτών επιτροπών, με στόχο εντός του Μαρτίου να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις και να υπογραφεί η σχετική σύμβαση. Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες ανάθεσης "ειδικών επιχειρησιακών σχεδίων" για τη μεταφορά των εμπορευμάτων (KARCO) και της τεχνικής συντήρησης, οι οποίες αναμένονται να ολοκληρωθούν εντός του Απριλίου. Επιπλέον το Μάιο θα έχει ολοκληρωθεί το ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο για τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης εδάφους, ενώ εντός των ημερών θα ξεκινήσει η διαδικασία πρόσληψης ειδικού συμβούλου ο οποίος θα αναλάβει το συντονισμό της μετεγκατάστασης". Με άλλα λόγια, ομολόγησε, δηλαδή, ότι η κυβέρνηση παζαρεύει με τους Γερμανούς τον κατακερματισμό του έργου της "Ολυμπιακής" (καθαρά αεροπορικό έργο, τεχνική συντήρηση, μεταφορά εμπορευμάτων, εξυπηρέτηση εδάφους) και την επίτευξη συμφωνίας, με "αντάλλαγμα" τη μετεγκατάσταση.

Αλλωστε, το σενάριο αυτό, που αποκάλυψε ο "Ρ" από τον περασμένο Ιούλη, ουσιαστικά επιβεβαίωσε πριν λίγες μέρες και ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας, Γ. Παπαντωνίου,ο οποίος είχε πει ότι ήδη η διοίκηση της ΟΑ έχει αρχίσει τις πρώτες επαφές με τη γερμανική αεροπορική εταιρία "Λουφτχάνσα".

Η όλη εξέλιξη επιβεβαιώνει τις πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες η κυβέρνηση εκχωρεί ουσιαστικά τον εθνικό αερομεταφορέα στους Γερμανούς.

Ο πρωθυπουργός ήταν επίσης απειλητικός απέναντι στους εργαζόμενους, λέγοντας ότι δε θα δεχτεί κάποιοι εργαζόμενοι να επιβάλουν τη θέλησή τους και ανακοίνωσε ότι μέχρι τις 15 Μάρτη η Κυβερνητική Επιτροπή και το ΔΣ της ΟΑ θα έχουν καταλήξει στο πρόγραμμα εξυγίανσης. Στη συνέχεια μέσα στον Απρίλη θα γίνει διάλογος με τους εργαζόμενους και, εάν αυτοί δεν υποταχθούν στα σχέδια της κυβέρνησης, τότε η κυβέρνηση θα αναλάβει μονομερώς την επιβολή της όποιας λύσης. Παράλληλα, χαρακτήρισε φήμες και ψιθύρους τα όσα λέγονται για το μέλλον της "Ολυμπιακής", αλλά απείλησε ότι είναι αποφασισμένος να "μπει μία τάξη στην ΟΑ".

"Ελεγχος" από το Διευθυντήριο της ΕΕ

Στο μεταξύ, και το νέο "πρόγραμμα εξυγίανσης" της ΟΑ, που αποφάσισε η κυβέρνηση, θα πρέπει να εξασφαλίσει την έγκριση των Βρυξελλών. Για το λόγο αυτό έφτασε χτες στην Αθήνα εκπρόσωπος της αρμόδιας Διεύθυνσης της Ευρωπαϊκής Ενωσης και άρχισε τις πρώτες επαφές με τη διοίκηση της εταιρίας. Εφόσον εξασφαλιστεί η έγκριση, θα επακολουθήσουν σε τακτά χρονικά διαστήματα οι έλεγχοι των ιδιωτών λογιστών, που έχει προσλάβει η ΕΕ. Η τελική έκθεση που θα υποβάλουν αυτοί θα ληφθεί υπόψη για ν' αποφασίσουν οι αρμόδιοι των Βρυξελλών, αν θα εγκρίνουν ή όχι την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΑ κατά 35 δισ. δραχμές, που έχουν "παγώσει" οι ίδιοι με διάφορα προσχήματα, εδώ και τρία χρόνια.

  • Σε χτεσινή του συνεδρίαση το ΔΣ της ΟΑ αποφάσισε την πώληση δύο παροπλισμένων "Μπόινγκ 727", με προσδοκία εσόδων, περίπου δύο δισ. δρχ., καθώς και την ενοικίαση ενός "Μπόινγκ 737 - 300". Η λήψη απόφασης για τη μετοχοποίηση της θυγατρικής εταιρίας "Ολύμπικ Κέτερινγκ" αναβλήθηκε, μετά την αξίωση των εργαζομένων να "παγώσει" κάθε απόφαση μετοχοποίησης και να τους δοθεί η δυνατότητα να εκφράσουν τη γνώμη τους, μέσω δημοψηφίσματος, που θα διενεργηθεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο.

Σημειώνεται ότι το 49% των μετοχών της "Ολύμπικ Κέτερινγκ" είχε ξεπουληθεί σε ιδιώτες επί ΝΔ έναντι "πινακίου φακής". Το ΠΑΣΟΚ επανέφερε τις μετοχές στο δημόσιο, καταβάλλοντας στους ιδιώτες πολλαπλάσιο ποσό απ' αυτό που τις αγόρασαν και τώρα επιχειρεί εκ νέου να τη μετοχοποιήσει!

ΟΑΣΑ - ΟΣΕ
Πήραν σειρά για τον ... Προκρούστη

Να επισπεύσουν τα σχέδια για την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων σε ΟΣΕ και αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, ζητά από τις διοικήσεις των δύο οργανισμών η κυβέρνηση.

Οι "αυστηρές κυβερνητικές εντολές" δόθηκαν χτες από τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου,Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη και τον υφυπουργό Εργασίας Χρ. Πρωτόπαππα προς τις διοικήσεις του ΟΣΕ και του ΟΑΣΑ, σε σύσκεψη που συγκλήθηκε στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εντολές, οι διοικήσεις των δύο οργανισμών, θα πρέπει να έχουν υποβάλει το αργότερο μέχρι τέλος Μάρτη τις προτάσεις τους για τον "εκσυγχρονισμό" των εργασιακών σχέσεων, καθώς και τα "επιχειρησιακά- επενδυτικά προγράμματα". Οσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις στις αστικές συγκοινωνίες, όπως είναι γνωστό, στο στόχαστρο της κυβέρνησης είναι η κατάργηση του 8ώρου, η καθιέρωση "ελαστικού ωραρίου", διακεκομμένης βάρδιας κλπ. Κι όλα αυτά, όταν σήμερα οι οδηγοί των λεωφορείων υποχρεώνονται να βρίσκονται στο τιμόνι μέχρι και 12 ώρες τη μέρα, για να καλύψουν τα κενά σε προσωπικό, που η ίδια η κυβέρνηση υπολογίζει σε 800 και οι εργαζόμενοι σε 1.000 και πλέον.

Οσον αφορά την κατάρτιση "επιχειρησιακού - επενδυτικού προγράμματος" για τις αστικές συγκοινωνίες, όπως έγινε γνωστό, η διοίκηση του ΟΑΣΑ, πρόκειται να αναθέσει μέχρι το τέλος του μήνα σε ιδιωτική εταιρία, έναντι αμοιβής, περίπου 100 εκατομ. δραχμών, την εκπόνηση "στρατηγικού σχεδίου" για τις αστικές συγκοινωνίες και "επιχειρησιακού σχεδίου" για την ΕΘΕΛ (λεωφορεία). Σημειώνεται ότι παράλληλα, καταρτίζονται "επιχειρησιακά προγράμματα" σε ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) και ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και πράσινα λεωφορεία). Ενδεικτικό και αυτό της αποσπασματικής και πρόχειρης αντιμετώπισης του σοβαρού προβλήματος των αστικών συγκοινωνιών από την κυβέρνηση. Βέβαια, όλα αυτά εντάσσονται στο ευρύτερο κυβερνητικό σχέδιο ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Σχετικά με τον ΟΣΕ, η κυβέρνηση, ακολουθώντας την αδιέξοδη πολιτική του δανεισμού, ενέκρινε τη σύναψη νέου δανείου, με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, ύψους, περίπου 70 δισ. δραχμών. Στο μεταξύ, η διοίκηση του ΟΣΕ διαβεβαιώνει ότι είναι σε θέση να υποβάλει πριν τα τέλη Μάρτη το "επιχειρησιακό σχέδιο" του Οργανισμού, καθώς και συγκεκριμένες προτάσεις για τις εργασιακές σχέσεις. Σημειώνεται ότι η διοίκηση του ΟΣΕ έχει στα χέρια της το "επιχειρηματικό σχέδιο", που εκπόνησε η ΠΛΑΝΟΣΕ, με κεντρική κατεύθυνση τη συρρίκνωση του σιδηροδρομικού δικτύου, με την κατάργηση τουλάχιστον εννιά γραμμών και τη δραστική μείωση του προσωπικού κατά 3.300 άτομα. Να σημειωθεί ότι από τις αρχές Φλεβάρη έκλεισε η γραμμή Αργος - Ναύπλιο, ενώ θα επακολουθήσει και το κλείσιμο και άλλων γραμμών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ΟΣΕ θα υποβάλει συγκεκριμένη πρόταση για το ποια δρομολόγια "μπορεί" να εκτελεί ο ΟΣΕ. Για τα υπόλοιπα, αν δεν υπάρξει επιδότηση, θα καταργηθούν!

6Ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΟΣΥΠΑ
"Παρατηρητές" θέλουν τους εργαζόμενους ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ

Σε μια κρίσιμη στιγμή για το ίδιο το μέλλον της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και ενώ κυβέρνηση και διοίκηση κινούνται αποφασιστικά στο δρόμο της ιδιωτικοποίησης και της αφαίρεσης εργασιακών δικαιωμάτων, το 6ο τακτικό Συνέδριο της ΟΣΥΠΑ, με κύρια ευθύνη των παρατάξεων της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ, διάλεξε τον ρόλο του απλού "παρατηρητή" στις σοβαρές εξελίξεις που δρομολογούνται στην ΥΠΑ.

Ετσι ενώ περίσσεψαν τα λόγια, και κάτω από την πίεση της ΕΣΚ δέχτηκαν την πρότασή της, να παραμείνει η θέση του συνδικαλιστικού κινήματος και των προηγούμενων συνεδρίων, για ενιαία, δημόσια ΥΠΑ, αποκλειστικά αρμόδια για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση όλων των πολιτικών αεροδρομίων της χώρας, αρνήθηκαν όμως να υπερασπίσουν και πρακτικά τη θέση αυτή. Μια στάση που δείχνει όχι μόνο την υποκρισία που ελλοχεύει στην πολιτική ορισμένων παρατάξεων, αλλά και υποσκάπτει κάθε διάθεση για αγώνα των εργαζομένων σε αγωνιστική κατεύθυνση, στην οποία η παράταξη της ΕΣΚ επέμενε να δεσμευτεί το συνέδριο.

Στο εκλογικό μέρος, η ολοκλήρωση του συνεδρίου βρήκε την ΠΑΣΚΕ με σημαντικές απώλειες που της στέρησαν την απόλυτη πλειοψηφία που είχε στο Γενικό Συμβούλιο της ΟΣΥΠΑ. Συγκεκριμένα, σε σύνολο 43 εδρών η ΠΑΣΚΕ πήρε 21 έδρες, η ΕΣΚ αύξησε τη δύναμή της από 4 σε 5 έδρες, ενώ μετά από πολύ καιρό εξέλεξε τον έναν από τους τρεις αντιπροσώπους στην ΑΔΕΔΥ (του άλλους δύο πήρε η ΠΑΣΚΕ). Η ΔΑΚΕ διατήρησε τις δυνάμεις της, στις 11 έδρες, ενώ 6 έδρες μοιράστηκαν στα ανεξάρτητα ψηφοδέλτια.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Χάνεται ένας ακόμη ελεύθερος χώρος;

Η καθυστέρηση της δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησηςχαρακτηρισμού οικοπέδου 4.500 τετραγωνικών μέτρων, στο Ε Διαμέρισμα Πειραιά, ως χώρου πρασίνου και αναψυχής, δημιουργεί τον κίνδυνο οικοδόμησής του.

Πρόκειται για το οικόπεδο όπου υπήρχε το εργοστάσιο "Κούπα". Από το 1988 το Δημοτικό Συμβούλιο είχε αποφασίσει να χαρακτηριστεί χώρος πρασίνου. Τελικά μόλις στις 12 Γενάρη του 1998 είχαν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες και όπως βεβαιώνουν οι υπηρεσίες του δήμου, τα απαραίτητα για τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης έγγραφα υπήρχαν στο γραφείο του δημάρχου Στ. Λογοθέτη,που όμως τα έστειλε στις 15 Φλεβάρη.

Στο μεταξύ, ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου ξεκίνησε τις διαδικασίες κατεδάφισης της μάντρας και κάποιων τμημάτων του εργοστασίου, ώστε να διαμορφωθεί για χρήση σούπερ μάρκετ της αλυσίδας ΜΕΤΡΟ. Οι υπηρεσίες του δήμου υποστηρίζουν ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει άδεια οικοδόμησης ή αλλαγής της χρήσης του χώρου, ούτε και άδεια κατεδάφισης. Να σημειωθεί ότι εφόσον δεν υπάρχει άδεια οικοδόμησης ή αλλαγής της χρήσης, σε συνδυασμό με τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης του χαρακτηρισμού του χώρου, τότε οποιαδήποτε εργασία είναι παράνομη. Οταν όμως προχτές το θέμα τέθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο πρόεδρος του Σώματος Ε. Χρυσάφης αρνήθηκε να θέσει σε ψηφοφορία πρόταση του δημοτικού συμβούλου της Κίνησης "Πειραιάς - Αναγέννηση" Κώστα Τζατζάνη για λήψη απόφασης, που να απαγορεύει στην Πολεοδομία την έκδοση άδειας οικοδόμησης. Ο Ε. Χρυσάφης είπε ότι ο δήμαρχος θα δώσει αναλυτικές εξηγήσεις στη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και στο μεταξύ δεν πρόκειται να συμβεί τίποτα.

Να σημειωθεί ότι από ανάλογες ελλείψεις είχε χαθεί χώρος 25 στρεμμάτων στην ίδια περιοχή, αν και υπήρχε ομόφωνη απόφαση του Διαμερισματικού Συμβουλίου χαρακτηρισμού της "Μάντρας του Ρούτου" ως χώρου πρασίνου. Τελικά το χώρο αγόρασε ο Παπαστράτος και τώρα τον χρησιμοποιεί για αποθήκες. "Επισημαίνουμε στον κ. Λαλιώτη ότι το πρόγραμμα ΕΤΕΡΠΣ αξίζει να αξιοποιηθεί για τέτοιου είδους απαλλοτριώσεις", τόνισε στο "Ρ" ο επικεφαλής της Κίνησης "Πειραιάς - Αναγέννηση", Παναγιώτης Σαλπέας.

Στο μεταξύ, συνεχίζεται η άγρια εκμετάλλευση κάθε κοινόχρηστου χώρου, όπως πεζοδρόμια και πλατείες, που η Δημοτική Αρχή προκειμένου να αυξήσει με οποιοδήποτε τρόπο τα έσοδά της τον δίνει σε ιδιώτες για χρήση των καταστημάτων τους. Πρόσφατο παράδειγμα η κατάληψη ενός ακόμα τμήματος της πλατείας Κοραή από τραπεζοκαθίσματα. Ετσι, στην πράξη οι πεζοί στον Πειραιά έχουν τεθεί υπό διωγμό.

Αυξάνεται ραγδαία η κινητή τηλεφωνία

Από το 1993 μέχρι σήμερα, δηλαδή σε διάστημα μικρότερο των 5 ετών οι χρήστες κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας έφτασαν τις 900.000. Η είσοδος της ΚΟΣΜΟΤΕ, της τρίτης εταιρίας κινητής, αλλά και οι προγραμματιζόμενες επενδύσεις στον τομέα αυτό - σύμφωνα με ορισμένες προβλέψεις - θα ανεβάσουν τους συνδρομητές και στις τρεις εταιρίες το 2005, στον αριθμό των 4 εκατομμυρίων..!

Τα ενδιαφέροντα αυτά στοιχεία, που αποδεικνύουν και τη σημασία των κινητών επικοινωνιών, ως ενός κρίσιμου μεγέθους του τηλεπικοινωνιακού γίγνεσθαι, ακούστηκαν σε σχετική ημερίδα που οργάνωσαν από κοινού το ΤΕΕ και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΤΕ.

Το επερχόμενο τηλεπικοινωνιακό "μπουμ" που θα επηρεάσει άμεσα και την παραγωγική διαδικασία, το 2002 θα φέρουν τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες γενικά, να συμμετέχουν σε ποσοστό 8% του ΑΕΠ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, δηλαδή δύο φορές το σύνολο του αγροτικού εισοδήματος. Σύμφωνα με στοιχεία, την πιο ραγδαία αύξηση των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας προβλέπεται να έχει η Ασία, η οποία από το 35% της παγκόσμιας αγοράς, που θα αντιπροσωπεύει σε δύο χρόνια, το 2010 θα κατέχει το 50%. Οσον αφορά την Ευρώπη, από 14% που είναι σήμερα ο μέσος όρος διείσδυσης της κινητής τηλεφωνίας, το 2000 ένας στους τέσσερις κατοίκους θα είναι συνδρομητής κάποιου δικτύου κινητής τηλεφωνίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ