Πέμπτη 19 Φλεβάρη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΑΣΑ - ΟΣΕ
Πήραν σειρά για τον ... Προκρούστη

Να επισπεύσουν τα σχέδια για την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων σε ΟΣΕ και αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, ζητά από τις διοικήσεις των δύο οργανισμών η κυβέρνηση.

Οι "αυστηρές κυβερνητικές εντολές" δόθηκαν χτες από τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου,Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη και τον υφυπουργό Εργασίας Χρ. Πρωτόπαππα προς τις διοικήσεις του ΟΣΕ και του ΟΑΣΑ, σε σύσκεψη που συγκλήθηκε στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εντολές, οι διοικήσεις των δύο οργανισμών, θα πρέπει να έχουν υποβάλει το αργότερο μέχρι τέλος Μάρτη τις προτάσεις τους για τον "εκσυγχρονισμό" των εργασιακών σχέσεων, καθώς και τα "επιχειρησιακά- επενδυτικά προγράμματα". Οσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις στις αστικές συγκοινωνίες, όπως είναι γνωστό, στο στόχαστρο της κυβέρνησης είναι η κατάργηση του 8ώρου, η καθιέρωση "ελαστικού ωραρίου", διακεκομμένης βάρδιας κλπ. Κι όλα αυτά, όταν σήμερα οι οδηγοί των λεωφορείων υποχρεώνονται να βρίσκονται στο τιμόνι μέχρι και 12 ώρες τη μέρα, για να καλύψουν τα κενά σε προσωπικό, που η ίδια η κυβέρνηση υπολογίζει σε 800 και οι εργαζόμενοι σε 1.000 και πλέον.

Οσον αφορά την κατάρτιση "επιχειρησιακού - επενδυτικού προγράμματος" για τις αστικές συγκοινωνίες, όπως έγινε γνωστό, η διοίκηση του ΟΑΣΑ, πρόκειται να αναθέσει μέχρι το τέλος του μήνα σε ιδιωτική εταιρία, έναντι αμοιβής, περίπου 100 εκατομ. δραχμών, την εκπόνηση "στρατηγικού σχεδίου" για τις αστικές συγκοινωνίες και "επιχειρησιακού σχεδίου" για την ΕΘΕΛ (λεωφορεία). Σημειώνεται ότι παράλληλα, καταρτίζονται "επιχειρησιακά προγράμματα" σε ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ) και ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και πράσινα λεωφορεία). Ενδεικτικό και αυτό της αποσπασματικής και πρόχειρης αντιμετώπισης του σοβαρού προβλήματος των αστικών συγκοινωνιών από την κυβέρνηση. Βέβαια, όλα αυτά εντάσσονται στο ευρύτερο κυβερνητικό σχέδιο ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Σχετικά με τον ΟΣΕ, η κυβέρνηση, ακολουθώντας την αδιέξοδη πολιτική του δανεισμού, ενέκρινε τη σύναψη νέου δανείου, με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, ύψους, περίπου 70 δισ. δραχμών. Στο μεταξύ, η διοίκηση του ΟΣΕ διαβεβαιώνει ότι είναι σε θέση να υποβάλει πριν τα τέλη Μάρτη το "επιχειρησιακό σχέδιο" του Οργανισμού, καθώς και συγκεκριμένες προτάσεις για τις εργασιακές σχέσεις. Σημειώνεται ότι η διοίκηση του ΟΣΕ έχει στα χέρια της το "επιχειρηματικό σχέδιο", που εκπόνησε η ΠΛΑΝΟΣΕ, με κεντρική κατεύθυνση τη συρρίκνωση του σιδηροδρομικού δικτύου, με την κατάργηση τουλάχιστον εννιά γραμμών και τη δραστική μείωση του προσωπικού κατά 3.300 άτομα. Να σημειωθεί ότι από τις αρχές Φλεβάρη έκλεισε η γραμμή Αργος - Ναύπλιο, ενώ θα επακολουθήσει και το κλείσιμο και άλλων γραμμών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ΟΣΕ θα υποβάλει συγκεκριμένη πρόταση για το ποια δρομολόγια "μπορεί" να εκτελεί ο ΟΣΕ. Για τα υπόλοιπα, αν δεν υπάρξει επιδότηση, θα καταργηθούν!

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Σήμερα απεργούν (2010-12-08 00:00:00.0)
Νέες απεργίες από σήμερα (1998-11-24 00:00:00.0)
Συμβόλαια υποβάθμισης και ξεπουλήματος (1998-09-30 00:00:00.0)
Στην τελική ευθεία για την ιδιωτικοποίηση (1998-07-29 00:00:00.0)
Την Τρίτη 5ωρη στάση (1997-12-06 00:00:00.0)
Αγωνιστικό προσκλητήριο της ΔΑΣ (1996-06-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ