Τετάρτη 29 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Στην τελική ευθεία για την ιδιωτικοποίηση

Στην τελική ευθεία για την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας προχωρά η κυβέρνηση. Οι οριστικές αποφάσεις πάρθηκαν σε χτεσινή ευρεία σύσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Στόχος της κυβέρνησης τώρα είναι να "περάσει" το νομοσχέδιο της ιδιωτικοποίησης το αργότερο μέσα στο Σεπτέμβρη.

Στη χτεσινή σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας υπό την προεδρία του Γ. Παπαντωνίου,πήραν μέρος ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης,οι υφυπουργοί Οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκης,Μεταφορών Μ. Λουκάκης,Εργασίας Χρ. Πρωτόπαππας,οι γενικοί γραμματείς των οικονομικών υπουργείων Γ. Παπαϊωάννου και Ι. Κουσουλάκος,ο πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων, Γ. Στουρνάρας,ο οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού Τ. Γιαννίτσης και η διοίκηση του ΟΑΣΑ.

Μετά τη σύσκεψη ο Γ. Παπαντωνίου δήλωσε ότι πάρθηκαν οι οριστικές αποφάσεις για το "πρόγραμμα εξυγίανσης" των αστικών συγκοινωνιών, τη διαγραφή των χρεών, την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων με την κατάρτιση "ευέλικτου κανονισμού προσωπικού", καθώς και την "υλοποίηση μεγάλου επενδυτικού προγράμματος, ύψους 130 και πλέον δισ. δραχμών για την πλήρη ανανέωση του στόλου τα επόμενα χρόνια". Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε ότι μέσα στον Αύγουστο θα γίνουν οι αναγκαίες νομοθετικές και άλλες ρυθμίσεις και το Σεπτέμβρη θα υπογραφεί το "συμβόλαιο διαχείρισης" ανάμεσα στην κυβέρνηση και τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων.

Ο Τ. Μαντέλης μίλησε για τη "σημαντική προσπάθεια εκκαθάρισης εκκρεμοτήτων πολλών χρόνων", αναφέροντας ότι με τις ρυθμίσεις που προωθούνται εκκαθαρίζονται και τα χρέη της πρώην ΕΑΣ, ύψους 492 δισ. δραχμών, για τα οποία αν και υπήρξε διάταξη νόμου το 1992, δε ρυθμίστηκαν και "παραμένουν βάρος στις αστικές συγκοινωνίες". Επίσης, ο Τ. Μαντέλης προχώρησε και σε προεκλογικού χαρακτήρα εξαγγελία για την ανανέωση του στόλου με την προμήθεια 750 λεωφορείων και άλλων 100 που θα "καίνε" φυσικό αέριο, 192 τρόλεϊ και 120 συρμών του ηλεκτρικού.

Επισημαίνεται ότι ανάλογες εξαγγελίες περί "οικονομικής εξυγίανσης" των αστικών συγκοινωνιών και εκσυγχρονισμού του στόλου, χωρίς, όμως, αντίκρισμα, έχουν γίνει κατ' επανάληψη τα τελευταία χρόνια απ' όλες τις κυβερνήσεις και τους εκάστοτε υπουργούς Μεταφορών!

Ο Χρ. Σταμούλος,μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και εκπρόσωπος της ΔΑΣ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), επισημαίνει ότι ξεκάθαρος στόχος της κυβέρνησης είναι η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, το "χτύπημα" των εργαζομένων και η αφαίρεση των ελάχιστών κοινωνικών υπηρεσιών μέσα από τις συγκοινωνίες. Για τις χτεσινές υπουργικές εξαγγελίες υπογραμμίζει ότι είναι "μια από τα ίδια" και γίνονται παραμονές δημοτικών εκλογών, με σκοπό να ξεγελάσουν το επιβατικό κοινό ότι δήθεν "πνέει άνεμος εκσυγχρονισμού στις αστικές συγκοινωνίες" και να αποπροσανατολίσουν τους εργαζόμενους, ώστε να περάσουν τα κυβερνητικά σχέδια ιδιωτικοποίησης και ανατροπής των εργασιακών σχέσεων, χωρίς αντιδράσεις.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ