ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Μάη 1998
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΝΤΙΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ
Η Γερμανία δίνει τον τόνο

Προωθείται νομοσχέδιο, βάσει του οποίου θα επιχορηγούνται οι εφοπλιστές για την καταβολή της μισθοδοσίας από το 40% της φορολογίας εισοδήματος των ναυτικών! Αντιγραφή του μέτρου, αλλά και άλλων που προωθούνται σε χώρες της ΕΕ, ζητά το ΚΟΜΙΤΙ και για τους Ελληνες εφοπλιστές

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η ολομέτωπη επίθεση του εφοπλιστικού κεφαλαίου σε βάρος των ναυτεργατών της Ευρώπης. Στη Γερμανία η κυβέρνηση, στο όνομα φυσικά της "ανταγωνιστικότητας", προωθεί νομοσχέδιο, σύμφωνα με το οποίο θα κληθούν οι ναυτεργάτες να... προσφέρουν το 40% του φόρου εισοδήματός τους στους εφοπλιστές, ως... επιχορήγηση για το μισθό που καταβάλλουν στους ναυτεργάτες!Αυτό το εξωφρενικό αναφέρει η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (ΚΟΜΙΤΙ) στο τελευταίο Δελτίο ενημερώσεως - αυτό του Απρίλη - επισημαίνοντας ότι "με το μέτρο αυτό η γερμανική κυβέρνηση επιδιώκει να ανατρέψει τη φυγή των πλοίων από το γερμανικό νηολόγιο".

Αναφέρεται χαρακτηριστικά στο Δελτίο Ενημερώσεως: "Η πλοιοκτησία θα εισπράττει υπό μορφή επιδοτήσεως το 40% του φόρου εισοδήματος που καταβάλλουν οι ναυτικοί της ποντοπόρου ναυτιλίας, που απασχολούνται πλέον των 183 ημερών τον χρόνο σε υπερατλαντικά ταξίδια, ως επιχορήγηση της καταβαλλόμενης μισθοδοσίας"! Βέβαια από το ΚΟΜΙΤΙ δεν προτείνεται "ανοιχτά" προς την ελληνική κυβέρνηση να ακολουθήσει το παράδειγμα της Γερμανίας, ωστόσο, τόσο από το ίδιο όσο και από την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών έχουν εκφραστεί ανάλογες αξιώσεις.

Επιπλέον, σύμφωνα με το ΚΟΜΙΤΙ, στο ίδιο νομοσχέδιο που προωθείται στη Γερμανία προβλέπεται: "Η απαλλαγή της πλοιοκτησίας από την πληρωμή συνεισφορών για συνταξιοδότηση και κοινωνική ασφάλιση των αλλοδαπών ναυτικών που δε διαμένουν μονίμως στη Γερμανία".

Να σημειωθεί ότι στην Ολλανδία προωθείται, επίσης, νομοσχέδιο, το οποίο απαλλάσσει τους εφοπλιστές από την υποχρέωση να απασχολούν ακόμα και αυτούς τους δύο Ολλανδούς αξιωματικούς που ήταν υποχρεωμένοι να απασχολούν μέχρι τώρα, και τους επιτρέπει να τους αντικαταστήσουν με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς. Ανάλογα μέτρα προωθούνται, επίσης, στην Ιταλία όπου ήδη έχει εφαρμοστεί διπλό νηολόγιο, στην Ισπανία,ακόμα και στην Ιρλανδία.

Από 22 - 24 του Μάη το συνέδριο του ΕΚΑ

H προετοιμασία του 23ου εκλογοαπολογιστικού Συνεδρίου του Εργατικού Κέντρου Αθήνας που θα διεξαχθεί στις 22 - 23 - 24 του Μάη, ήταν το αντικείμενο της χτεσινής συνεδρίασης της Ολομέλειας της διοίκησης του ΕΚΑ.

Οι εργασίες του συνεδρίου θα πραγματοποιηθούν σε αίθουσα του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας και αναμένεται να συμμετέχουν σε αυτό περίπου 1.800 αντιπρόσωποι από 450 πρωτοβάθμια σωματεία, που αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 300.000 ψηφίσαντα μέλη.

Το 23ο Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για τους εργαζόμενους της Αθήνας και γενικότερα της χώρας, καθώς η κυβέρνηση ετοιμάζεται να καταθέσει στη Βουλή νομοσχέδιο για κατάργηση ουσιαστικά του 8ωρου, με τη λεγόμενη "συνολική διευθέτηση του χρόνου εργασίας" και την "ελαστικοποίηση" των εργασιακών σχέσεων. Παράλληλα αναμένεται η κυβέρνηση να φέρει το λεγόμενο "μίνι" πακέτο ασφαλιστικών μέτρων, με το οποίο στρώνεται ο δρόμος για τη διάλυση του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος και με πρώτα μέτρα τις συγχωνεύσεις Ταμείων, το χτύπημα του θεσμού των βαριών και ανθυγιεινών και των επικουρικών συντάξεων. Απ' αυτή την άποψη οι εργασίες και οι αποφάσεις του συνεδρίου αποκτούν ιδιαίτερη σημασία, όταν μάλιστα το ΕΚΑ είναι το μεγαλύτερο Εργατικό Κέντρο της χώρας.

Αρνούνται την υπογραφή συμβάσεων οι εφοπλιστές

Αρνήθηκαν οι εφοπλιστές των τουριστικών επιβατηγών πλοίων να υπογράψουν Συλλογική Σύμβαση Εργασίας κατά τη χτεσινή πρώτη διαπραγματευτική συνάντηση που είχε η εφοπλιστική τους Ενωση με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας!Αυτό που προέχει τώρα, όπως ειπώθηκε από την εφοπλιστική πλευρά, είναι, ενόψει της άρσης του καμποτάζ, να ληφθούν μέτρα για την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού πλοίου, που πρέπει να συνδυαστούν με την "αναδιάρθρωση" των εργασιακών σχέσεων και όχι να δοθούν αυξήσεις στους ναυτεργάτες!

Από την πλευρά της Ομοσπονδίας, με ευθύνη της νόθας πλειοψηφίας της, δεν κατατέθηκε καμία συγκεκριμένη πρόταση! Το μόνο που ειπώθηκε από τους συνδικαλιστές, είναι ότι η αύξηση του μισθού των ναυτεργατών κατά 10% που διεκδικούσε η ΠΝΟ πριν την υποτίμηση της δραχμής, δεν ισχύει.

Να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος της εφοπλιστικής Ενωσης Α. Ποταμιάνος,έχει προτείνει τη μείωση του κόστους εργασίας των τουριστικών πλοίων με την απαλλαγή των πλοιοκτητών από κάθε περιοριστικό μέτρο για την απασχόληση και τη σύνθεση πληρωμάτων, ενώ έχει φτάσει στο σημείο να αναφέρει ως πρότυπο τα μέτρα που πήραν οι ΗΠΑ για τα τουριστικά πλοία, όπου το ξενοδοχειακό προσωπικό, που αποτελεί και το μεγαλύτερο τμήμα του πληρώματος, ζει πλέον από τα φιλοδωρήματα των επιβατών!

Αδεια απόπλου παρά το απαγορευτικό!

Σε κίνδυνο έθεσε προχτές το ίδιο το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας τη ζωή επιβατών και ναυτεργατών, επιτρέποντας τον αόπλου ορισμένων πλοίων, παρά την απαγόρευση που υπήρχε λόγω καιρικών συνθηκών! Εντονη διαμαρτυρία της ΠΕΜΕΝ

Σε άμεσο κίνδυνο τέθηκε η ζωή αρκετών επιβατών ακτοπλοϊκών πλοίων κατά την προχτεσινή μέρα, αφού, παρά την εντολή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για την απαγόρευση του απόπλου όλων των επιβατηγών πλοίων, λόγω των ισχυρών ανέμων που έπνεαν στα πελάγη, από το ίδιο το ΥΕΝ δόθηκε άδεια απόπλου σε ορισμένα επιβατηγά, για να εξυπηρετήσει κάποιους εφοπλιστές!Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτέλεσε το επιβατηγό πλοίο "ΕΞΠΡΕΣ ΝΑΪΑΣ" του εφοπλιστή Α. Αγαπητού το οποίο απέπλευσε από το λιμάνι του Πειραιά, αφού επιβίβασε φορτηγά και οδηγούς, ενώ άλλα απέπλευσαν κενά φορτίου. Το ίδιο συνέβη και σε άλλα λιμάνια της χώρας.

Το γεγονός καταγγέλλει, με επιστολή της προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ),επισημαίνοντας ότι πρόκειται για απαράδεκτη μεθόδευση από το ΥΕΝ και τις υπηρεσίες του. "Τα μέτρα για τους ασφαλείς πλόες - σημειώνεται - δεν καθορίζονται από τον αριθμό των επιβατών που επιβαίνουν σε κάθε πλοίο, αλλά από τις καιρικές συνθήκες και την ικανότητα των πλοίων να ανταποκριθούν σε αυτές. Δεν υπάρχει πρώτη και δεύτερη κατηγορία πολιτών. Το απαγορευτικό ή πρέπει να ισχύει για όλα τα επιβατηγά πλοία που εκτελούν αντίστοιχα δρομολόγια και έχουν τις δυνατότητες και προϋποθέσεις να ανταποκριθούν στις καιρικές συνθήκες ή όχι". "Αυτός ο τραγέλαφος - συνεχίζει - της μερικής αναστολής του απαγορευτικού βάζει σε άμεσο κίνδυνο τους ασφαλείς πλόες και προσβάλλει την αξιοπιστία του ΥΕΝ με τις ίδιες του τις πράξεις, βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή των ναυτεργατών, των επιβατών, των φορτίων και των πλοίων για να ικανοποιήσουν μερικές εφοπλιστικές εταιρίες στα πλαίσια του ανταγωνισμού τους".

Κλιμακώνονται οι κινητοποιήσεις στη ΧΟΧΤΙΦ

Με δίωρες στάσεις εργασίας ανά συνεργείο, κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι εργαζόμενοι στο εργοτάξιο του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα, ενάντια στην αδιαλλαξία της γερμανικής πολυεθνικής ΧΟΧΤΙΦ και των εργολάβων στο έργο, με απόφαση που πάρθηκε στη Γενική Συνέλευση του Παραρτήματος Εργαζομένων στο νέο αερολιμένα του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας.

Στο ψήφισμα της Συνέλευσης επισημαίνεται η απόφαση των εργαζομένων να κλιμακώσουν τον αγώνα "για ανθρώπινα μεροκάματα για όλους τους εργαζόμενους, για να σταματήσει η κλεψιά της ασφάλισής μας, για την εφαρμογή του 7ωρου σε όλους και την επίλυση των άλλων προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε στο χώρο δουλιάς".

Υπογραμμίζεται ότι "οι μέχρι τώρα κινητοποιήσεις, μας έδωσαν ένα μήνυμα ελπίδας, ότι μπορούμε να πετύχουμε γιατί είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι και ότι δεν υποχωρούμε μπροστά στις τρικλοποδιές και τις πιέσεις της εργοδοσίας".

Οι εργαζόμενοι διεκδικούν: Υπογραφή συλλογικής σύμβασης με κατώτερα μεροκάματα, 10.000, 13.000 και 15.000 αντίστοιχα για εργάτες, βοηθούς και τεχνίτες. Η ασφάλιση να αντιστοιχεί στις πραγματικές αποδοχές των εργαζομένων. Αμεση καταβολή των αργιών. Εφαρμογή 7ωρου - 5ήμερου.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΠΙΣΚΟΤΩΝ
Ασυδοτεί ο Φιλίππου

Ακόμα και το εικοσάλεπτο διάλειμμα του φαγητού έκοψε από τους 300 εργαζόμενους (στην πλειοψηφία γυναίκες) η εργοδοσία της "Ελληνικής Εταιρίας Μπισκότων" (πρώην "Αλλατίνη") του ομίλου Φιλίππου. Παράλληλα, παρά τις δικαστικές αποφάσεις δεν αποδίδει το επίδομα των τριετιών σε 18 εργαζόμενους όπως προβλέπει η κλαδική σύμβαση. Αντίθετα, επιδίδεται στην ψυχολογική πίεση και στην εντατικοποίηση της εργασίας. Μάλιστα η εργοδοσία, εντείνοντας τις προκλήσεις και τις προσπάθειες να απαλλαγεί από τους "ενοχλητικούς" συνδικαλιστές, παρέπεμψε πρόσφατα τον συνδικαλιστή και επί χρόνια πρόεδρο του σωματείου και τώρα μέλος του ΔΣ της διοίκησης Δ. Βλάχο στην επιτροπή του άρθρου 15 με το αίτημα της απόλυσης, πράγμα που συμβαίνει πρώτη φορά μετά από μια δεκαετία.

Το θέμα φέρνει το ΚΚΕ στη Βουλή με Ερώτηση των βουλευτών Νίκου Γκατζή και Μήτσου Κωστόπουλου προς τον υπουργό Εργασίας, ερωτώντας τον για το "τι μέτρα θα παρθούν κατά του συγκεκριμένου εργοδότη και πώς θα γίνει η εφαρμογή των νόμων, των συμβάσεων και των δικαστικών αποφάσεων και μήπως θα παρέμβει για την προστασία των εργαζομένων και των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων τους".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ