ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 13 Μάη 1998
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
"Πλάτες" της πλειοψηφίας για το ξεπούλημα

ΔΕΣΚ: Η μόνη λύση για τους εργαζόμενους είναι να πάρουν οι ίδιοι την υπόθεση στα χέρια τους και να οργανώσουν από τα κάτω την αντίστασή τους

Σε πλήρη αναντιστοιχία με τις αγωνιστικές διαθέσεις των χιλιάδων εργαζομένων στον ΟΣΕ, η πλειοψηφία στην ηγεσία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) παρέχει ουσιαστικά την κάλυψή της στα κυβερνητικά σχέδια για το ξεπούλημα του ΟΣΕ και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων.

Αυτό προκύπτει ξεκάθαρα από τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, που παραχώρησε ο πρόεδρος της ΠΟΣ Νώντας Κούκος,για να παρουσιάσει τις θέσεις της Ομοσπονδίας επί του Επιχειρηματικού Σχεδίου του ΟΣΕ, το οποίο εκπόνησε για λογαριασμό της κυβέρνησης η κοινοπραξία εταιριών "ΠΛΑΝΟΣΕ", έναντι αμοιβής δεκάδων εκατομμυρίων δραχμών. Επί της ουσίας, ο πρόεδρος της ΠΟΣ επιχείρησε να πείσει για την ορθότητα των κυβερνητικών σχεδίων για το μέλλον του ΟΣΕ, αλλά, για να ρίξει "στάχτη στα μάτια", εξέφρασε την αντίθεσή του στην προοπτική συρρίκνωσης του σιδηροδρομικού δικτύου και στην εκχώρηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων του στους ιδιώτες. Είναι αξιοσημείωτο ότι, ενώ στις 6 Μάη η διοίκηση της ΠΟΣ, σε συνεδρίασή της, απέρριψε ως βάση διαλόγου το Επιχειρηματικό Σχέδιο και ανήγγειλε απεργιακές κινητοποιήσεις, χτες ο Ν. Κούκος είπε ότι θα ολοκληρωθεί ο διάλογος με τη διοίκηση του ΟΣΕ και θα περιμένει τις τελικές της αποφάσεις περί τα τέλη Ιούνη. Από τις αποφάσεις αυτές, θα εξαρτηθεί η στάση της ΠΟΣ!

Ούτε λίγο - ούτε πολύ δηλαδή, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας αποφάσισε (!) να πάρει πίσω τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις, και ν' αρχίσει διάλογο με κυβέρνηση και διοίκηση, με βάση το σχέδιο της "ΠΛΑΝΟΣΕ", που έχει απορρίψει! Αξιοσημείωτο, επίσης, είναι ότι αν και παραδέχτηκε ότι με το σχέδιο που ενέκρινε η κυβέρνηση, αλλά και με την πολιτική που εφαρμόζει (έκλεισε τον οδοντωτό σιδηρόδρομο Καλαβρύτων και πολλούς σταθμούς, ενώ σε λιγότερο από δύο μήνες βάζει "λουκέτο" στο θεσσαλικό δίκτυο) οδηγεί τους ελληνικούς σιδηρόδρομους σε απαξίωση και μαρασμό, εκτός από το δίκτυο Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, που προορίζεται για ιδιωτικοποίηση, όταν ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους ποια είναι η αντίδραση της ΠΟΣ, υποστήριξε ότι δεν μπορεί να υπάρξει τώρα αντίδραση, επειδή κυβέρνηση και διοίκηση δεν έχουν "ανοίξει ακόμα όλα τους τα χαρτιά"!

Απαντώντας σε άλλες ερωτήσεις, ο Ν. Κούκος,μεταξύ άλλων, είπε ότι το Επιχειρηματικό Σχέδιο δεν αντιμετωπίζει επαρκώς θέματα που αφορούν τις συνδυασμένες σιδηροδρομικές και χερσαίες μεταφορές. Οτι η μείωση του λειτουργικού κόστους πρέπει να γίνει μέσα από την αύξηση της παραγωγικότητας, ότι το καθαρά σιδηροδρομικό έργο πρέπει να γίνεται από ενιαία διοίκηση, αλλά οι εξωσιδηροδρομικές δραστηριότητες μπορούν να ανατεθούν σε θυγατρικές!

Η ΔΕΣΚ

Ο Σωτ. Ραυτόπουλος,αναπληρωτής πρόεδρος της ΠΟΣ και εκπρόσωπος της ΔΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), επισημαίνει πως φάνηκε για άλλη μια φορά ότι η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας, ουσιαστικά, στηρίζει τα κυβερνητικά μέτρα για το ξεπούλημα του ΟΣΕ σε ιδιώτες μέσω των θυγατρικών και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Στηλιτεύει τη στάση του προέδρου της ΠΟΣ, που δεν τόλμησε ν' αναφερθεί ακόμα και στην ειλημμένη απόφαση του ΔΣ της Ομοσπονδίας για άμεσες κινητοποιήσεις και τονίζει ότι η μόνη λύση για τους εργαζόμενους από δω και στο εξής είναι να πάρουν οι ίδιοι την υπόθεση στα χέρια τους και να οργανώσουν από τα κάτω την αντίστασή τους ενάντια στα καταστροφικά κυβερνητικά μέτρα. Καταλήγοντας, ο Σ. Ραυτόπουλος τονίζει ότι τα στελέχη της ΔΕΣΚ θα συνεχίσουν τις περιοδείες στους χώρους δουλιάς για την ενημέρωση όλων των σιδηροδρομικών, προβάλλοντας τη θέση της παράταξης για την άμεση κήρυξη αγωνιστικών κινητοποιήσεων, με στάσεις εργασίας, 24ωρη πανσιδηροδρομική απεργία και κλιμάκωση του αγώνα, με στόχο την υπεράσπιση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα του ΟΣΕ, την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του, καθώς και την απόκρουση των κυβερνητικών σχεδίων για την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των χιλιάδων σιδηροδρομικών.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑΣ 2004
Ο πρώτος λόγος στις πολυεθνικές

Οι πολυεθνικές και η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή θα έχουν τον πρώτο λόγο όσον αφορά την τεχνολογική υποδομή που θα πρέπει να αναπτυχτεί για την Ολυμπιάδα του 2004. Αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα από τις εργασίες ημερίδας που διοργάνωσε χτες το ΤΕΕ με θέμα "Ολυμπιακοί Αγώνες του 21ου αιώνα: η πρόκληση της τεχνολογίας".

Αιχμές για τη μέχρι τώρα πρακτική της Οργανωτικής Επιτροπής των Αγώνων διατύπωσε ο γεν. γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρόνης Ιωαννίδης,ενώ άλλοι ομιλητές αναφέρθηκαν στην καθυστέρηση που διαπιστώνεται στην υλοποίηση των απαιτούμενων έργων.

Οπως είπε χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας του ΥΜΕ, η Οργανωτική Επιτροπή, επιχειρεί ως Ατλαντας να σηκώσει μόνη της, το βάρος της διοργάνωσης, ενώ κατά την άποψή του, θα έπρεπε να γίνει το συντονιστικό όργανο της διοργάνωσης.

Στο ερώτημα του προέδρου του ΤΕΕ Κώστα Λιάσκα,αν οι ελληνικές εταιρίες πληροφορικής - με δεδομένες τις τεράστιες επενδύσεις που θα γίνουν - θα είναι σε θέση να αναπτύξουν συγκεκριμένη τεχνογνωσία και να γίνουν ανταγωνιστικές στο διεθνές επίπεδο, από τη συζήτηση έγινε φανερό, ότι τον πρώτο λόγο έχουν οι πολυεθνικές και η ΔΟΕ. Μάλιστα τον επόμενο μήνα η ΔΟΕ πρόκειται ν' αποφασίσει για το ποια εταιρία θα προμηθεύσει την τεχνολογία των Ολυμπιακών Αγώνων.

Αλλά και πέρα από τις δεσμεύσεις της σύμβασης, είναι χαρακτηριστικά τα στοιχεία που ανέφερε ο Ανδρέας Δρυμιώτης, στέλεχος της ΔΕΛΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ και υπεύθυνος του κεφαλαίου για την τεχνολογία, στον φάκελο υποψηφιότητας, σύμφωνα με τα οποία, σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν 2.500 εταιρίες πληροφορικής που αν δε συγχωνευτούν, ενδεχομένως στις 500, δεν μπορούν να δημιουργηθούν συνθήκες για την ανάπτυξη του τομέα. Οπως επίσης και το γεγονός ότι για την προετοιμασία των αγώνων, θα χρειαστούν περίπου 700 και στη διάρκεια των αγώνων άλλοι 6.000 ειδικοί επιστήμονες και τεχνικοί πληροφορικής που δεν υπάρχουν.

Εντύπωση πάντως προκάλεσε η άποψη του ίδιου ομιλητή, ότι για τα 40 έργα τεχνολογίας που προβλέπονται, ύψους 80 δισεκατομμυρίων δραχμών, δε θα πρέπει να επιλεγεί ο δρόμος των διαγωνισμών αλλά να γίνουν αναθέσεις..!

Ο εκπρόσωπος του ΟΤΕ, Γιάννης Κουλούρης, σημείωσε την καθυστέρηση της Οργανωτικής Επιτροπής, αλλά υποστήριξε πως ο ΟΤΕ προχωρά τα έργα του, και ήδη σε ένα μεγάλο ποσοστό η Αττική καλύπτεται από δίκτυο οπτικών ινών.

Στην ημερίδα διάχυτη ήταν η αγωνία για την κατεύθυνση των εφαρμογών της τεχνολογίας. Οπως είπε χαρακτηριστικά κάποιος από τους παρευρισκόμενους μηχανικούς, το ζητούμενο δεν πρέπει να είναι μια τεχνολογία που απλώς θα μας καταγράφει και θα ρυθμίζει την κυκλοφοριακή συμφόρηση της πρωτεύουσας, ή θα μετρά το ύψος της ρύπανσης, αλλά το πώς θα συμβάλλει σε συγκεκριμένα προγράμματα που θ' αντιμετωπίζουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα και θα μειώνουν τη ρύπανση.

Φιέστα και για το Αγιο Ορος

Με μια φιέστα που οργάνωσε στο Ζάππειο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, παρουσία του πολιτικού διοικητή του Αγίου Ορους Στ. Ψυχάρη, αλλά και εκπροσώπων της Ιεράς Κοινότητας, παρουσίασε το "Πρόγραμμα Αθως", ένα πρόγραμμα κόστους 17 δισ. δρχ. για τη διάσωση, συντήρηση, αποκατάσταση και προστασία των μνημείων της χερσονήσου που ξεκίνησε το 1994 και πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2000.

Ισως η στιγμή που επέλεξε ο υπουργός για την παρουσίαση αυτή να μην είναι άσχετη και με μια προσπάθεια μετριασμού των εντυπώσεων από τη γνωστή "κόντρα" μεταξύ Εκκλησίας και κυβέρνησης που δημιουργήθηκε ύστερα από την εκλογή του νέου αρχιεπισκόπου.

Οπως δήλωσε ο Κ. Λαλιώτης, τα 17 δισ. δρχ. είναι διασφαλισμένοι πόροι - προέρχονται κυρίως από κονδύλια του ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά και της ΕΕ - και διατίθενται για έργα που ήδη έχουν ξεκινήσει σε 17 μονές του Αγίου Ορους, ενώ τα διαχειρίζονται αποκλειστικά τα θεσμικά και αυτοδιοικούμενα όργανα της Ιεράς Κοινότητας των μονών. Το 50% των κονδυλίων κατανέμονται για έργα επείγουσας στερέωσης και αποκατάστασης ή συντήρησης των κτιριακών συγκροτημάτων, το 20% για αποκατάσταση και ασφαλή διαφύλαξη των θησαυρών και κειμηλίων, το 15% για προστασία του περιβάλλοντος και το 15% για βελτίωση των μεταφορικών υποδομών και για παρεμβάσεις πυροπροστασίας.

Ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι το πρόγραμμα δε θα υποθηκεύσει το αυτοδιοίκητο του Αγίου Ορους, ενώ υποσχέθηκε τη διάθεση και νέων πόρων για την εξαετία 2000 - 2006.

ΚΚΕ
Να δημιουργηθεί κέντρο αποτέφρωσης νεκρών

Να δημιουργηθεί η σχετική υποδομή για τη λειτουργία κέντρου αποτέφρωσης νεκρών, ζητά, με Ερώτησή του στη Βουλή προς τον υπουργό Εσωτερικών, ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπάμπης Αγγουράκης.Οπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, από πλήθος δημοσιευμάτων και τη δραστηριότητα διαφόρων επιτροπών, είναι διαπιστωμένη η βούληση πολλών πολιτών, οι οποίοι τάσσονται υπέρ της αποτέφρωσης των λειψάνων μετά θάνατο.

Παράλληλα, συνεχίζει ο βουλευτής του ΚΚΕ, πολλοί αλλοδαποί και Ελληνες πολίτες που πεθαίνουν στη χώρα μας μεταφέρονται στο εξωτερικό για αποτέφρωση. Αυτό δημιουργεί ένα ιδιαίτερο ψυχολογικό και οικονομικό βάρος για τις οικογένειες των νεκρών, των οποίων η τελευταία επιθυμία ήταν η αποτέφρωση. Επίσης, είναι κοινή διαπίστωση, και των αρμοδίων φορέων, η αδιέξοδη κατάσταση, λόγω αδιαχώρητου που έχει δημιουργηθεί στα υφιστάμενα νεκροταφεία, ιδίως της Αττικής.

"Με βάση αυτά τα δεδομένα, καταλήγει ο Μπ. Αγγουράκης, θα ήταν ενδεδειγμένη η δημιουργία από το κράτος ή την Τοπική Αυτοδιοίκηση κέντρου αποτέφρωσης νεκρών, το οποίο θα παρείχε τη σχετική δυνατότητα σε όσους πολίτες το επιθυμούν". Και ρωτά τον υπουργό, αν σκοπεύει να φέρει σχετική νομοθετική ρύθμιση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ