ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 28 Ιούλη 1998
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΛΟΓΙΣΤΕΣ - ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΙ
Απαράδεκτο το ΠΔ περί επαγγέλματος λογιστή

Την απόρριψή του ζητούν οι Ομοσπονδίες Λογιστών (ΠΟΛ) και Φοροτεχνικών (ΠΟΦΕΕ), που πραγματοποιούν μεθαύριο ενημερωτική σύσκεψη

Την κατηγορηματική αντίδραση των λογιστών και φοροτεχνικών, προκάλεσε το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που κατέθεσε η κυβέρνηση στη Βουλή και με το οποίο ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τη χορήγηση επαγγελματικής άδειας. Αυτό προκύπτει από χτεσινή κοινή ανακοίνωση των Διοικητικών Συμβουλίων των Πανελλήνιων Ομοσπονδιών Λογιστών (ΠΟΛ) και Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΠΟΦΕΕ), που οργανώνουν σύσκεψη μεθαύριο Πέμπτη 30 Ιούλη στις 8 το βράδυ στα γραφεία της ΕΕΛΠ (Κάνιγγος 27), με θέμα την ενημέρωση των συναδέλφων τους λογιστών και λογιστριών.

Σχολιάζοντας το περιεχόμενο των διατάξεων του σχεδίου νόμου, που προώθησε για ψήφιση στο θερινό τμήμα της Βουλής ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας, τα ΔΣ των δύο ομοσπονδιών:

  • Σημειώνουν πως "το προτεινόμενο Προεδρικό Διάταγμα είναι απαράδεκτο και δεν εκδίδεται νόμιμα" και ότι για το λόγο αυτό "με νομική παρέμβαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας θα ζητήσουν την απόρριψή του".
  • Εκφράζουν την άποψη ότι εκτός από τις νομικές ενστάσεις - σχετικά με τη νομιμότητα - σε περίπτωση που δεν απορριφθεί το ΠΔ "θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα με κοινωνικές προεκτάσεις στην άσκηση του λογιστικού και φοροτεχνικού επαγγέλματος".
  • Επισημαίνουν τις "τεράστιες ευθύνες" που "έχουν το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδας και ο υπουργός ΕΘνικής Οικονομίας και Οικονομικών", καθώς "αν και είχαν ρητή υποχρέωση από το νόμο να διαβουλευτούν με τις δευτεροβάθμιες οργανώσεις των λογιστών, τις αγνόησαν".
  • Μέμφονται τη διοίκηση του Οικονομικού Επιμελητηρίου που, χωρίς να νομιμοποιείται για κάτι τέτοιο, "έσπευσε να καθορίσει τα ποσά που θα πρέπει να καταβάλλονται για την έκδοση και ανανέωση των αδειών, αποδείχνοντας έτσι ότι το μόνο ενδιαφέρον του ήταν πώς θα γεμίσει τα ταμεία του και όχι πώς θα αναβαθμιστεί το λογιστικό επάγγελμα".
Το φθινόπωρο οι οριστικές αποφάσεις για την απόσυρση

Το γεγονός ότι ούτε στη χτεσινή σύσκεψη πάρθηκε κάποια απόφαση για αλλαγή του ισχύοντος καθεστώτος φορολογίας των αυτοκινήτων, εκφράζει την πρόθεση της κυβέρνησης να αξιοποιήσει ψηφοθηρικά το όλο θέμα

Για το φθινόπωρο μετατίθενται οι οριστικές αποφάσεις για τον τρόπο που θα εφαρμοστεί το μέτρο της απόσυρσης αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας, καθώς και για την αλλαγή του ισχύοντος καθεστώτος στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Αυτό προκύπτει από σχετικές δηλώσεις που έκανε χτες ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Δρυς,μετά από ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας υπό την προεδρία του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού Γ. Παπαντωνίου και με τη συμμετοχή του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και των υφυπουργών Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοϊδη και Μεταφορών Μ. Λουκάκη.Πάντως, με τις δηλώσεις που έγιναν μετά το τέλος της σύσκεψης, διαφάνηκε καθαρά η πρόθεση της κυβέρνησης να αξιοποιήσει το όλο θέμα αλλαγής στον τρόπο φορολόγησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, σαν ένα από τα προεκλογικά χαρτιά που θα χρησιμοποιήσει το ΠΑΣΟΚ για ψηφοθηρία.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Γ. Δρυ, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν οι επιπτώσεις του νομοσχεδίου που σχετίζεται με τη μεταβολή του καθεστώτος για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, στο οποίο περιλαμβάνονται και διατάξεις για το μέτρο της απόσυρσης. Οπως δήλωσε στη συνέχεια, λόγω του δημοσιονομικού κόστους που επιφέρουν οι διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου και ιδιαίτερα το μέτρο της απόσυρσης, αποφασίστηκε οι οριστικές αποφάσεις να ληφθούν στα πλαίσια της κατάρτισης του προϋπολογισμού του 1999.Αυτό σημαίνει ότι το σχετικό νομοσχέδιο δεν πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή νωρίτερα από το τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ οι διατάξεις του αναμένεται να αρχίσουν να εφαρμόζονται γύρω στην άνοιξη του επόμενου έτους.Αξίζει να θυμίσουμε ότι πληροφορίες προσεγγίζουν το ποσό, που απαιτεί η εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης, γύρω στα 40 δισ. δρχ. και η κατανομή του ποσού αυτού φέρεται να αποτελεί το "μήλον της έριδος" μεταξύ του Γ. Δρυ και του Κ. Λαλιώτη. Η πλευρά του υπουργείου Οικονομικών φέρεται να προτείνει το ύψος της αποζημίωσης που θα συνοδεύει τα προς απόσυρση αυτοκίνητα να μην υπερβαίνει το ποσό των 600.000 δρχ., ενώ η πλευρά του ΥΠΕΧΩΔΕ φέρεται να προτείνει υψηλότερα κίνητρα.

Επιπλέον, το υπουργείο Οικονομικών έχει θέσει την πρόταση να υπάρχει η δυνατότητα απόσυρσης χωρίς να συνοδεύεται αυτόματα από αγορά νέου αυτοκινήτου, περίπτωση κατά την οποίο ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να λαμβάνει το ποσό που αντιστοιχεί στο αυτοκίνητο που θα αποσύρει εφόσον δε διατηρεί χρέη απέναντι στο δημόσιο. Στην αντίθετη περίπτωση θα εφαρμόζεται η διαδικασία του συμψηφισμού.

Ας σημειωθεί τέλος, ότι λόγος γίνεται περίπου για 750.000 αυτοκίνητα και προτείνεται μεταξύ άλλων η εφαρμογή του μέτρου να έχει και γεωγραφική αναφορά με προτεραιότητα στην ευρύτερη περιοχή της ΑΘήνας και της Θεσσαλονίκης, όπου κυκλοφορεί περίπου το 30% των οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας, ηλικίας άνω των 15 ετών.

Στο Χρηματιστήριο η Αγροτική Ασφαλιστική

Απόφαση για την εισαγωγή της Αγροτικής Ασφαλιστικής στο Χρηματιστήριο, πήρε χτες η γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρίας. Στην ίδια συνέλευση εγκρίθηκε:

  • η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας κατά 265 εκατ. δρχ. λόγω κεφαλαιοποίησης έκτακτου αποθεματικού.
  • η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου με δημόσια εγγραφή και ιδιωτική αποθεματοποίηση για την εισαγωγή των μετοχών τους στο Χρηματιστήριο κατά 664,5 εκατ. δρχ. με την έκδοση 2,658 εκατ. νέων κοινών ονομαστικών μετοχών ονομαστικής αξίας 250 δρχ. η κάθε μία.

Στα γενικότερα επενδυτικά σχέδια της εταιρίας εντάσσονται μεταξύ άλλων, η επέκταση των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό, η εξαγορά υγιών χαρτοφυλακίων ασφαλιστικών εταιριών και η συνεργασία με ξένη ασφαλιστική.

Στο 11,5% το επιτόκιο των ετήσιων εντόκων

Με επιτόκιο υπερδιπλάσιο του πληθωρισμού, συνεχίζει να δανείζεται το δημόσιο

Στο 11,5% ανήλθε το μεσοσταθμικό επιτόκιο που διαμορφώθηκε κατά τη διάρκεια της χτεσινής δημοπρασίας εντόκων γραμματίων ετήσιας διάρκειας που διενεργήθηκε από το υπουργείο Οικονομικών. Αυτό προκύπτει από επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, που εκδόθηκε με αφορμή τη δημοπρασία εντόκων γραμματίων που πραγματοποιήθηκε χτες μέσω των Βασικών Διαπραγματευτών (σ.σ. δηλαδή τραπεζών) για ποσό 180 δισ. δραχμών.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, στη χτεσινή δημοπρασία:

  • υποβλήθηκαν συνολικές προσφορές για αγορές εντόκων γραμματίων του δημοσίου ετήσιας διάρκειας ύψους 371,2 δισ. δραχμών, αντί του ζητούμενου ποσού που είχε οριστεί σε 180 δισ. δραχμές.
  • το μέσο σταθμικό επιτόκιο που προέκυψε από τη δημοπρασία ανήλθε 11,5% έναντι 11,7% της προηγούμενης δημοπρασίας.
  • έγιναν δεκτές προσφορές 198,9 δισ. δραχμών (διατέθηκαν δηλαδή επιπλέον έντοκα γραμμάτια αξίας 18,9 δισ. δραχμές) και κάποια έντοκα γραμμάτια πουλήθηκαν με επιτόκιο πάνω από το μέσο επιτόκιο, καθώς η δημοπρασία προέβλεπε να γίνουν δεκτές και μη ανταγωνιστικές προσφορές.

Από τα παραπάνω προκύπτει, ότι το ελληνικό δημόσιο, δανείζεται με πολύ υψηλό επιτόκιο (το 11,5% που ήταν το μέσο σταθμικό επιτόκιο στη χτεσινή δημοπρασία των εντόκων, εξακολουθεί να παραμένει υπερδιπλάσιο του πληθωρισμού) και για τα έντοκα γραμμάτια αξίας 199 δισ. δραχμές που πουλήθηκαν στη χτεσινή δημοπρασία, το ελληνικό δημόσιο πλήρωσε προκαταβολικά τόκους συνολικού ύψους περίπου 23 δισ. δραχμών...

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ
Επέκταση με εξαγορά δύο επιχειρήσεων

Στον έλεγχο της ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ από χτες η ΒΙΑΜΑΞ και Μ.Κ. ΦΩΣΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

Στην εξαγορά δύο ιστορικών εταιριών στο χώρο του αυτοκινήτου, της ΒΙΑΜΑΞ ΑΒΕΕ (επίσημου διανομέα των αυτοκινήτων ROVER στην Ελλάδα, των λεωφορείων και φορτηγών DAF και άλλων γνωστών προϊόντων) και της Μ. Κ. ΦΩΣΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕ (επίσημου διανομέα των αυτοκινήτων ΚΙΑ), προχώρησε η ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ, επίσημος διανομέας των αυτοκινήτων SUZUKI στην ελληνική αγορά.

Η συμφωνία εξαγοράς των δύο εταιριών, ανακοινώθηκε χτες (χωρίς να αναφέρεται το ποσό που κατέβαλε ο αγοραστής για την απόκτηση των δύο άλλων εταιριών στον τομέα αυτοκινήτου) με επίσημη ανακοίνωση της ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ, και με τις διευκρινίσεις ότι ο όμιλος ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ:

  • στον τομέα λεωφορείων και φορτηγών θα προχωρήσει στη συνένωση των δραστηριοτήτων της ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ και της ΒΙΑΜΑΧ, δημιουργώντας ένα δυναμικό φορέα που θ' αντιπροσωπεύει τις εταιρίες DAF (λεωφορεία και φορτηγά), VAN HOOL (λεωφορεία), HINO (λεωφορεία και φορτηγά).
  • στο εργοστάσιο της ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ στη Μαγούλα Αττικής θα κατασκευάζονται πλέον μόνο λεωφορεία επί συναρμολογούμενων πλαισίων HINO και DAF, καθώς και επί πλαισίων παραγωγής της εταιρίας με κινητήρες και μηχανικά μέρη της ΜΑΝ.

Γενικότερα στη στρατηγική του ομίλου Σφακιανάκη είναι, όπως αναφέρει ο ίδιος ο όμιλος, η συσπείρωση των επιχειρηματικών δυνάμεων με ανάλογες οικονομίες κλίμακας και την απόκτηση μεγέθους ικανού να επιβάλλει μια ισχυρή παρουσία στην αγορά. Ενδεικτικά, για το μέγεθος της ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΑΕΒΕ, αναφέρεται ότι για το 1998 η εταιρία αναμένει έσοδα από πωλήσεις ύψους 40 δισ. δρχ., ενώ με την εξαγορά των δύο παραπάνω εταιριών τα έσοδα των πωλήσεων του ομίλου προβλέπονται στα 80 δισ. δραχμές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ