Τρίτη 28 Ιούλη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το φθινόπωρο οι οριστικές αποφάσεις για την απόσυρση

Το γεγονός ότι ούτε στη χτεσινή σύσκεψη πάρθηκε κάποια απόφαση για αλλαγή του ισχύοντος καθεστώτος φορολογίας των αυτοκινήτων, εκφράζει την πρόθεση της κυβέρνησης να αξιοποιήσει ψηφοθηρικά το όλο θέμα

Για το φθινόπωρο μετατίθενται οι οριστικές αποφάσεις για τον τρόπο που θα εφαρμοστεί το μέτρο της απόσυρσης αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας, καθώς και για την αλλαγή του ισχύοντος καθεστώτος στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Αυτό προκύπτει από σχετικές δηλώσεις που έκανε χτες ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Δρυς,μετά από ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας υπό την προεδρία του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού Γ. Παπαντωνίου και με τη συμμετοχή του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και των υφυπουργών Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοϊδη και Μεταφορών Μ. Λουκάκη.Πάντως, με τις δηλώσεις που έγιναν μετά το τέλος της σύσκεψης, διαφάνηκε καθαρά η πρόθεση της κυβέρνησης να αξιοποιήσει το όλο θέμα αλλαγής στον τρόπο φορολόγησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, σαν ένα από τα προεκλογικά χαρτιά που θα χρησιμοποιήσει το ΠΑΣΟΚ για ψηφοθηρία.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Γ. Δρυ, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν οι επιπτώσεις του νομοσχεδίου που σχετίζεται με τη μεταβολή του καθεστώτος για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, στο οποίο περιλαμβάνονται και διατάξεις για το μέτρο της απόσυρσης. Οπως δήλωσε στη συνέχεια, λόγω του δημοσιονομικού κόστους που επιφέρουν οι διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου και ιδιαίτερα το μέτρο της απόσυρσης, αποφασίστηκε οι οριστικές αποφάσεις να ληφθούν στα πλαίσια της κατάρτισης του προϋπολογισμού του 1999.Αυτό σημαίνει ότι το σχετικό νομοσχέδιο δεν πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή νωρίτερα από το τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ οι διατάξεις του αναμένεται να αρχίσουν να εφαρμόζονται γύρω στην άνοιξη του επόμενου έτους.Αξίζει να θυμίσουμε ότι πληροφορίες προσεγγίζουν το ποσό, που απαιτεί η εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης, γύρω στα 40 δισ. δρχ. και η κατανομή του ποσού αυτού φέρεται να αποτελεί το "μήλον της έριδος" μεταξύ του Γ. Δρυ και του Κ. Λαλιώτη. Η πλευρά του υπουργείου Οικονομικών φέρεται να προτείνει το ύψος της αποζημίωσης που θα συνοδεύει τα προς απόσυρση αυτοκίνητα να μην υπερβαίνει το ποσό των 600.000 δρχ., ενώ η πλευρά του ΥΠΕΧΩΔΕ φέρεται να προτείνει υψηλότερα κίνητρα.

Επιπλέον, το υπουργείο Οικονομικών έχει θέσει την πρόταση να υπάρχει η δυνατότητα απόσυρσης χωρίς να συνοδεύεται αυτόματα από αγορά νέου αυτοκινήτου, περίπτωση κατά την οποίο ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να λαμβάνει το ποσό που αντιστοιχεί στο αυτοκίνητο που θα αποσύρει εφόσον δε διατηρεί χρέη απέναντι στο δημόσιο. Στην αντίθετη περίπτωση θα εφαρμόζεται η διαδικασία του συμψηφισμού.

Ας σημειωθεί τέλος, ότι λόγος γίνεται περίπου για 750.000 αυτοκίνητα και προτείνεται μεταξύ άλλων η εφαρμογή του μέτρου να έχει και γεωγραφική αναφορά με προτεραιότητα στην ευρύτερη περιοχή της ΑΘήνας και της Θεσσαλονίκης, όπου κυκλοφορεί περίπου το 30% των οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας, ηλικίας άνω των 15 ετών.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Χαράτσι για τα ...σαραβαλάκια (2015-05-26 00:00:00.0)
Αντιαγροτικές μηχανορραφίες (2001-11-16 00:00:00.0)
ΑΤΙΤΛΟ (1998-07-25 00:00:00.0)
Ετοιμάζονται για νέα απόσυρση - κοροϊδία (1998-07-08 00:00:00.0)
Ασάφειες και υπόγειες διεργασίες (1997-11-29 00:00:00.0)
"Σφαγείο" τα νέα οικονομικά μέτρα (1997-05-28 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ