ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 26 Γενάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Συνεχίζουν παρά την οργανωμένη ωμή τρομοκρατία

Μέρα με τη μέρα αυξάνει η αποφασιστικότητα και η αγωνιστικότητα των μαθητών, οι οποίοι δεν κάνουν πίσω μέχρι την οριστική απόσυρση των αντιεκπαιδευτικών νόμων. Ομως, μέρα με τη μέρα εντείνεται και το όργιο βίας και τρομοκρατίας που εξαπολύει ο, απελπισμένος πλέον, κομματικός μηχανισμός του ΠΑΣΟΚ μπροστά στο φουσκωμένο μαθητικό ποτάμι. Επεισόδια που αντί να τρομοκρατούν τους μαθητές, τους συσπειρώνουν ακόμα περισσότερο.

Στην Αχαϊα συνεχίζονται οι καταλήψεις 45 Γυμνασίων και Λυκείων παρά τις λυσσασμένες προσπάθειες του κομματικού μηχανισμού να τις καταστείλει. Χτες στην Πάτρα οι μαθητές του 7ου Λυκείου πέρασαν σε αποκλεισμό της Εθνικής οδού Πατρών - Πύργου στο ύψος της ακτής Δυμαίων. Ο αποκλεισμός κράτησε αρκετή ώρα και δεν έλειψαν μικροεπεισόδια που προκάλεσαν "αγανακτισμένοι" οδηγοί, τα οποία αντιμετωπίστηκαν με ψυχραιμία και ωριμότητα από τους μαθητές.

Στο μεταξύ, η μικρή ομάδα των ΠΑΣΟΚων "αγανακτισμένων γονέων" του 17ου Γυμνασίου "χτύπησε" και πάλι. Σε μια παρωδία "Γενικής Συνέλευσης" η ομάδα αυτή "αποφάσισε" να καλέσει σήμερα τους μαθητές να ψηφίσουν για τη συνέχιση των καταλήψεων, κάτω από επιτήρηση γονέων και με την αναγραφή του ονόματος των μαθητών δίπλα από το "ΝΑΙ" ή το "Οχι"! Μάλιστα, θέτουν τον εξής καταπληκτικό όρο: σε περίπτωση που το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας είναι υπέρ της κατάληψης, αυτή θα επαναλαμβάνεται κάθε δύο μέρες, ενώ αν είναι κατά θα είναι τελεσίδικη. Την τυφλή υποταγή αυτής της ομάδας στις κομματικές εντολές καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους ενυπόγραφα πολλοί γονείς τονίζοντας πως η απόφαση αυτή είναι στημένη και προκατασκευασμένη σε κομματικά γραφεία και με αντιδημοκρατικές μεθόδους βαφτίστηκε "απόφαση ΓΣ", καθώς στις διαδικασίες δε συμμετείχαν παραπάνω από 50 γονείς (ούτε καν το 1/6 του συλλόγου), ενώ οι περισσότεροι αποχώρησαν καταγγέλοντας τη μεθοδολογία. Ετσι, είναι πιθανό σήμερα να υπάρξουν κινήσεις "αγανακτισμένων" που θα προσπαθήσουν να επιβάλλουν τις εντολές των πολιτικών τους προϊσταμένων ενάντια στα παιδιά τους.

Την κυβερνητική βία και τρομοκρατία, που στοχεύει στην κάμψη του αγωνιστικού φρονήματος των μαθητών, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το ΝΣ Αχαϊας της ΚΝΕ, με αφορμή τα πρόσφατα επεισόδια στο μαθητικό συλλαλητήριο. Καταδικάζει επίσης "τα φασιστοειδή και τους προβοκάτορες κουκουλοφόρους" που προσέφεραν στην κυβέρνηση τη δικαιολογία για την εφαρμογή της καταστολής των μαθητικών αγώνων και που στοχεύουν στη δυσφήμιση της πάλης των μαθητών. Η ΚΝΕ καταγγέλλει τον "κυβερνητικό υπάλληλο, νομάρχη Αχαϊας Στ. Αθανασόπουλο - Σερέτη, που καλεί ανοιχτά την επέμβαση της αστυνομίας στις κινητοποιήσεις, όταν ο ίδιος οργανώνει μαζί με την αστυνομία και τους διάφορους υποτακτικούς την τρομοκρατία και τον εκφοβισμό των μαθητών. Υπογράφει αποφάσεις για την προσωρινή στέγαση Λυκείων σε αίθουσες δημοτικών σχολείων, με στόχο την υπονόμευση του αγώνα της μαθητικής νεολαίας". Τέλος, η ΚΝΕ "καλεί τους μαθητές, τους γονείς, τους εργαζόμενους της Πάτρας να στηρίξουν ακόμα πιο αποφασιστικά το μεγάλο αγώνα των μαθητών, να περιφρουρήσουν τις κινητοποιήσεις από τη δράση των προβοκατόρων και των δυνάμεων καταστολής, να αποκρούσουν την τρομοκρατία και τον αυταρχισμό της κυβέρνησης.

Στην Αργολίδα

Στην Αργολίδα υπό κατάληψη βρίσκονται 6 σχολεία, καθώς χτες ξανακαταλήφθηκε το 1ο Λύκειο Ναυπλίου. Ομως, οι παρακρατικοί μηχανισμοί ανώνυμα και θρασύδειλα επιχειρούν να φοβίσουν τους μαθητές απειλώντας τις πρωτοπόρες δυνάμεις που στηρίζουν τον αγώνα τους, το ΚΚΕ και την ΚΝΕ. Αγνωστοι θρασύδειλοι, που αυτοαποκαλούνται "σκληροπυρηνικοί", πέταξαν ένα ανυπόγραφο χαρτί κάτω από τα γραφεία του ΚΚΕ, καλώντας τους κομμουνιστές να σταματήσουν να στηρίζουν το μαθητικό αγώνα για να μην τους "κλείσουν το μαγαζί". Την αποφασιστικότητα των κομμουνιστών εκφράζει σε ανακοίνωσή της η ΝΕ Αργολίδας του ΚΚΕ προσθέτοντας πως "αυτή η ενέργεια αποτελεί τη συνέχεια της κυβερνητικής προπαγάνδας περί υποκίνησης των αγώνων, της θεωρίας του κοινωνικού αυτοματισμού, των στημένων επεισοδίων, της εκτεταμένης προβοκάτσιας, της δράσης των "παιδιών του Νοέμβρη", αλλά και των γνωστών τριάδων του ΠΑΣΟΚ για την αντιμετώπιση του κινήματος και της δράσης των κομμουνιστών". Η ΝΕ Αργολίδας θεωρεί αφελείς όσους πιστεύουν πως με τέτοιες βρόμικες ενέργειες θα τρομάξουν τους κομμουνιστές και τονίζει πως "θα συνεχίσουμε με όλες μας τις δυνάμεις στην πρώτη γραμμή των αγώνων για την ανατροπή αυτής της πολιτικής, που μόνο βάσανα και βάρη φορτώνει στα λαϊκά στρώματα" εκφράζοντας την πεποίθηση πως "ο αγώνας των μαθητών θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος, παρά τις απελπισμένες προσπάθειες της κυβέρνησης και των μηχανισμών της".

Στη Ζάκυνθο

Στη Ζάκυνθο συνεχίζονται οι καταλήψεις σε 10 σχολεία, καθώς χτες με ωμή και απροκάλυπτη βία έσπασε η κατάληψη στο 1ο Λύκειο. Οι "αγανακτισμένοι" γονείς οργάνωσαν νοθεία στις εκλογές των μαθητών απειλώντας όσους ήταν υπέρ της κατάληψης. Οταν η κάλπη άνοιξε το αποτέλεσμα ήταν οριακά κατά της κατάληψης, αλλά τα ψηφοδέλτια που βρέθηκαν ήταν κατά 3 περισσότερα από τον αριθμό των μαθητών που ψήφισαν! Οι μαθητές αμφισβήτησαν το αποτέλεσμα και ετοιμάστηκαν να κάνουν νέα ψηφοφορία. Τότε οι τραμπούκοι εισέβαλαν στο χώρο και, χτυπώντας τους μαθητές με ό,τι έβρισκαν μπροστά τους, επέβαλλαν το νόμο της βίας και της αναρχίας. Πρωτοστάτης στα επεισόδια ήταν ο Κ. Χιώνης,στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, που χτύπησε μαθητή - εκπρόσωπο του Πανελλαδικού Συντονιστικού των μαθητών. Στην προσπάθειά τους αυτή οι "γονείς" είχαν την αρωγή του Συλλόγου καθηγητών του Λυκείου οι οποίοι δεν επέτρεψαν σε εκπρόσωπο της ΕΛΜΕ να μπει στο σχολείο αποδεικνύοντας ότι το σχέδιο άλωσης του σχολείου ήταν συντονισμένο και καθοδηγημένο από το μηχανισμό του ΠΑΣΟΚ.

Τις τραμπουκικές ενέργειες των εγκάθετων του ΠΑΣΟΚ και προσωπικά του Κ. Χιώνη καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το ΝΣ Ζακύνθου της ΚΝΕ και καλεί τους μαθητές, τους γονείς, τους καθηγητές και τους εργαζόμενους να στηρίξουν τον μαθητικό αγώνα ενάντια στους αντιεκπαιδευτικούς νόμους της κυβέρνησης.

Στους άλλους νομούς

Στην Ηλεία συνεχίζονται οι καταλήψεις σε 11 Λύκεια, στην Κορινθία σε 30 σχολεία, στη Λακωνία σε 2,στη Μεσσηνία σε 14 και στην Αρκαδία σε 14.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αποφάσεις για συνέχεια του αγώνα

Ενωμένοι και αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους δηλώνουν οι μαθητές της Θεσσαλονίκης.Για ακόμη μια φορά προχωρούν σε γενικές συνελεύσεις, προκειμένου να καθορίσουν τη στάση τους απέναντι στη νέα υπονομευτική τακτική που έχει χαράξει το υπουργείο Παιδείας, ευελπιστώντας να γυρίσει πίσω το μεγάλο ποτάμι των μαθητών, που μήνες τώρα έχει ξεχυθεί σε κάθε πόλη της χώρας, σε κάθε σχολειό, ζητώντας μόρφωση για όλο το λαό.

Οι μαθητές του Συντονιστικού Οργάνου Ημερήσιων Σχολείων Θεσσαλονίκης,που συμμετείχαν στην πανελλαδική συνάντηση των Συντονιστικών Οργάνων στην Αθήνα, δηλώνουν αποφασισμένοι μαζί με όλους τους συμμαθητές τους να προχωρήσουν στην κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους. Ετσι χτες σε πολλά σχολεία της πόλης οι μαθητές εισηγήθηκαν και αποφάσισαν την ανακατάληψη των σχολικών κτιρίων, ενώ σήμερα προχωρούν σε μαζικά μπλόκα σε κεντρικούς δρόμους του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Την Πέμπτη 28 Γενάρη θα πραγματοποιήσουν νέο πανεκπαιδευτικό παλλαϊκό συλλαλητήριο,στις 12 το μεσημέρι στο Αγαλμα του Βενιζέλου, όπου και θα ενώσουν τις δυνάμεις τους με αυτές των εκπαιδευτικών και των απεργών εργατών για να διαδηλώσουν όλοι μαζί την αντίθεσή τους στην αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Αντίστοιχα προχωρούν και οι μαθητές στις υπόλοιπες πόλεις της Μακεδονίας και της Θράκης.

Με αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων προχώρησαν, ήδη από χτες, σε κατάληψη των σχολικών κτιρίων οι μαθητές του 19ου Ενιαίου Λυκείου,του 26ου Ενιαίου και του 33ου Γυμνασίου της πόλης, παράλληλα τις καταλήψεις συνεχίζουν και οι νυχτερινοί μαθητές της Θεσσαλονίκης. Ετσι κλειστό παραμένει το 1ο Εσπερινό Γυμνάσιο και το 1ο Νυχτερινό ΤΕΕ στο συγκρότημα του Ευκλείδη.

"Εκφραση παρελκυστικής τακτικής" χαρακτηρίζει η Αγωνιστική Δημοτική Ενωτική Κίνηση Καλαμαριάς,την προσπάθεια της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου να πάρει θέση απέναντι στο κρίσιμο θέμα της Παιδείας και του νέου νόμου του Αρσένη. Η ΑΔΕΚ είχε καταθέσει σχετική πρόταση κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Πέμπτης, οπότε και αποφασίστηκε να συγκροτηθεί επιτροπή από εκπροσώπους των παρατάξεων, για να συμφωνήσουν σε ένα κείμενο σύγκλισης απόψεων πάνω στο θέμα. Η απόφαση όμως έμεινε μόνο στα πρακτικά της συνεδρίασης του ΔΣ, αφού τελικά δεν έγινε καμία κίνηση υλοποίησής της.

Την αμέριστη συμπαράστασή του στον αγώνα των μαθητών δηλώνει με ανακοίνωσή του το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αμπελοκήπων, το οποίο σημειώνει: "Ο αγώνας τους είναι αγώνας για το μέλλον και των δικών μας παιδιών. Είναι αγώνας για τη μόρφωση των παιδιών μας. Είμαστε μαζί με τους μαθητές που αγωνίζονται ενάντια στο νόμο που βάζει φραγμούς στη μόρφωση, για Δημόσια Δωρεάν Παιδεία χωρίς φραγμούς στα παιδιά των εργαζομένων, για την κατάργηση της παραπαιδείας, για το 15% για την Παιδεία".

Το ήθος των υπουργών και η "διαφθορά των καθηγητών"

Μετά τις γνωστές υβριστικές δηλώσεις του υπουργού Εξωτερικών κ. Πάγκαλου σε βάρος των καθηγητών περί διαφθοράς και συναλλαγής, που έρχονται σε αρμονία με τις αναλόγου ύφους δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, προκαλούνται τα εξής εύλογα ερωτήματα:

1. Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας εξακολουθούν να εμπιστεύονται τα παιδιά του ελληνικού λαού στα χέρια "διεφθαρμένων" εκπαιδευτικών;

2. Πώς ο υπουργός Παιδείας, ενώ είχε τέτοια γνώμη για τους καθηγητές, εμπιστεύτηκε - με το νέο νόμο - και την προφορική βαθμολογία των μαθητών της Β και Γ Λυκείου; Δε φοβάται μήπως διευρυνθεί το πεδίο συναλλαγής, όταν όχι μόνο η μονάδα, αλλά και τα μόρια της τελικής βαθμολογίας παίζουν αποφασιστικό ρόλο στην εισαγωγή στα ΑΕΙ - ΤΕΙ;

3. Οι κυβερνητικοί παράγοντες καλλιεργούν μια γενικευμένη καχυποψία των μαθητών και των οικογενειών τους, όλης της κοινωνίας, εναντίον των καθηγητών. Αναλογίζονται ποιες άμεσες αλλά και απώτερες συνέπειες θα έχει αυτή στη λειτουργία του σχολείου; Αγνοούν ότι η παιδαγωγική επιστήμη θεωρεί πρώτη αναγκαία προϋπόθεση, για να λειτουργήσει ένα σχολείο, να υπάρχουν σχέσεις εμπιστοσύνης και στενής συνεργασίας ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς;

4. Οι συνάδελφοι προϊστάμενοι Διευθύνσεων και Γραφείων, οι διευθυντές των σχολείων πρέπει να πάρουν θέση δημόσια για τις κατηγορίες που εκτόξευσαν οι κ. κ. Αρσένης και Πάγκαλος και να απαντήσουν στο δίλημμα:

α) Η να βεβαιώσουν και αυτοί ότι οι κατηγορίες των υπουργών είναι βάσιμες και στη συνέχεια να εκθέσουν ποιες ενέργειες έκαναν να προλάβουν, να εξαλείψουν τα συγκεκριμένα φαινόμενα ή να στείλουν, αν υπάρχουν, περιπτώσεις συναλλαγής και διαφθοράς στον αρμόδιο εισαγγελέα.

β) Η οι κατηγορίες είναι αβάσιμες και συκοφαντικές οπότε είναι υποχρεωμένοι να αποκαταστήσουν δημόσια το κύρος και την ηθική των καθηγητών. Στην περίπτωση που δεν το πράξουν είναι εκτεθειμένοι στα μάτια των συναδέλφων.

5. Μήπως το ότι η κυβέρνηση έχει αυτή τη γνώμη για τους καθηγητές σαφώς προϊδεάζει και για το ποιο θα είναι το είδος της προκαθορισμένης αξιολόγησης και πώς θα χρησιμοποιηθούν τα αποτελέσματά της;

6. Επειδή πολύς λόγος γίνεται για την "αγραμματοσύνη" των αποφοίτων του Λυκείου, ρωτάμε: Σε ποια επιστημονικά δεδομένα (συγκριτικές έρευνες κλπ. ) στηρίζουν έναν τέτοιο ισχυρισμό; Με ποια κριτήρια καθορίζουν το είδος και την ποσότητα των γνώσεων που είναι απαραίτητες; Πώς θα αξιολογήσουμε τα ποιοτικά στοιχεία της προσωπικότητας που διαμορφώνει το σύγχρονο δημόσιο σχολείο;

7. Τον σύγχρονο απόφοιτο με ποιας εποχής απόφοιτο τον συγκρίνουμε; Με αυτόν της εποχής του κ. Πάγκαλου, όταν από το εξατάξιο Γυμνάσιο αποφοιτούσαν 10 στους 100, ενώ σήμερα αποφοιτούν από το Λύκειο 75 στους 100;

8. Δεν εκφράζουμε ούτε πικρία ούτε αγανάκτηση προς τους υπουργούς Παιδείας και Εξωτερικών γιατί η κατανόηση, η επιείκεια, η μεγαλοψυχία των καθηγητών είναι αναγνωρισμένες επαγγελματικές ιδιότητες.

9. Ομως, οι δύο υπουργοί, ως πολιτικοί, γνωρίζουν ότι στη δημοκρατία τελικός σκοπός των πράξεων όλων, πολύ περισσότερο των πολιτικών, είναι ο καβαφικός "έπαινος της αγοράς". Γι' αυτό και εμείς, οι καθηγητές των δημόσιων σχολείων, με τη σειρά μας διατυπώνουμε προς την ελληνική κοινωνία, χάριν παιδιάς βέβαια, το ερώτημα διατυπωμένο με το "νέο" τύπο ερωτημάτων, στον οποίο το υπουργείο δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα:

"Με βάση τις πρόσφατες εμπειρίες σας, αν ο κ. Αρσένης και ο κ. Πάγκαλος, ως δημόσιοι λειτουργοί μετά το τέλος της θητείας τους, απολογούνταν στην εκκλησία της Αρχαίας Αθήνας, ποια θα ήταν η ετυμηγορία γι' αυτούς;

1. Επιδοκιμασία (δάφνινο στεφάνι).....

2. Αποδοκιμασία (ποινές).....

α) Χρηματικό πρόστιμο.....

β) Φυλάκιση.....

γ) Εξορία.....

δ) Θάνατος..... "

Οχι, για το ήθος των υπουργών δε θα υποβάλουμε ερώτημα.

Θανάσης ΚΡΟΥΣΤΑΛΗΣ

Πρόεδρος Α ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Υ. Γ. Ισως όλα τα παραπάνω να είναι περιττά. Ισως αρκεί να πούμε ότι βασικός σκοπός της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, που είναι να βγαίνουν λίγοι απόφοιτοι και "καλοί" και εκ των προνομιούχων, έρχεται σε αντίθεση με την εμπεδωμένη δημοκρατική θέση των καθηγητών για μια Παιδεία δημόσια δωρεάν και ίση - κατά το δυνατόν - για όλους.

Αυτή είναι και η εξήγηση των βαθύτατα προσβλητικών επιθέσεων κατά του δημόσιου σχολείου και των καθηγητών.

ΚΕΡΚΥΡΑ
Η τέχνη στην υπηρεσία των αγώνων

"Και καλά ξεμπερδέματα...". Με αυτό το έργο του Αντον Τσέχοφ οι μαθητές της Κέρκυρας έστειλαν το δικό τους μήνυμα, χτες, στην κυβέρνηση και στον υπουργό Παιδείας, με έναν τρόπο... άκρως πολιτιστικό.

Στα πλαίσια των αγώνων των μαθητών της Κέρκυρας και σε συνεργασία με την ΕΛΜΕ, το Σύλλογο Αδιορίστων Εκπαιδευτικών, την Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων, αλλά και με το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο (ΔΗΠΕΘΕ) Κέρκυρας και το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, πραγματοποιήθηκαν πολιτιστικές εκδηλώσεις για να αποδείξουν ότι ο αγώνας μπορεί να εκφραστεί και μέσα από την Τέχνη. Ετσι χτες το βράδυ στις 8.30 στο Δημοτικό Θέατρο του νησιού παίχτηκε από τους ηθοποιούς του ΔΗΠΕΘΕ το έργο του Α. Τσέχοφ, αφιερωμένο στους αγωνιζόμενους μαθητές, με ελεύθερη είσοδο.

Επίσης χτες στις 11 π.μ. στα Γενικά Λύκεια της πόλης της Κέρκυρας πραγματοποιήθηκε εκδήλωση - συζήτηση με ηθοποιούς του ΔΗΠΕΘΕ, στην οποία συμμετείχε και ο Βασίλης Κολοβός,πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος Ακροάματος (ΠΟΘΑ). Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε με μαζική συμμετοχή μαθητών και καθηγητών, διαβάστηκαν αποσπάσματα από λογοτεχνικά κείμενα, ενώ στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε συζήτηση με θέμα: "Πολιτισμός και Παιδεία".

Να σημειωθεί ότι στην Κέρκυρα, τα 30 από τα 40 Λύκεια - Γυμνάσια του νησιού βρίσκονται υπό κατάληψη, ενώ την Πέμπτη στις 11 π.μ. στα Γενικά Λύκεια στην πόλη θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση και στη συνέχεια πορεία, στα πλαίσια των πανελλαδικών κινητοποιήσεων των μαθητών.

  • Το Δημοτικό Συμβούλιο Μελιτειέων Κέρκυρας καλεί, με ψήφισμά του, το υπουργείο Παιδείας να προβεί σε ουσιαστικό διάλογο με όλους τους φορείς της εκπαίδευσης. Ακόμα καταδικάζει κάθε μορφή εισαγγελικής παρέμβασης και καταστολής προς τους μαθητές και ζητάει να καταργηθεί η παραπαιδεία "που πλήττει τα οικονομικά ασθενή στρώματα της κοινωνίας μας" και να στηριχτεί η 12χρονη δημόσια, δωρεάν παιδεία.
Επιμένουν

Συνεχίζουν τον αγώνα οι μαθητές σε Εύβοια και Φθιώτιδα.Στη Χαλκίδα,παρά τις προσπάθειες αγανακτισμένων γονιών και των Τοπικών Οργανώσεων του ΠΑΣΟΚ που καθοδηγούν τέτοιες κινήσεις, όλα τα Λύκεια της Χαλκίδας είναι υπό κατάληψη, καθώς επίσης και τα Λύκεια της Αυλίδας και της Αιδηψού.Παράλληλα οι μαθητές προετοιμάζουν τη συμμετοχή τους στο παμμαθητικό συλλαλητήριο της Πέμπτης. Σήμερα και αύριο οι μαθητές θα προχωρήσουν σε αποκλεισμούς δρόμων της πόλης, ενώ στο 1ο και στο 3ο Γυμνάσιο Χαλκίδας μετά το μάθημα οι γονείς παραμένουν στο κτίριο και τη νύχτα διαφυλάσσοντάς το από πιθανή κατάληψη (!).

Στη Λαμία,το Συντονιστικό Αγώνα διοργανώνει την Πέμπτη 28 Γενάρη συλλαλητήριο, ενώ υπό κατάληψη είναι το 1ο και 5ο Λύκειο και χθες αποχή πραγματοποίησε το 3ο Λύκειο. Παράλληλα, συνεχίζονται οι καταλήψεις στο Δομοκό και στη Στυλίδα.

  • Στη Χίο κλιμακώνεται το κλίμα τρομοκρατίας και εκφοβισμού των μαθητών, από τους γνωστούς "αγανακτισμένους" γονείς. Συγκεκριμένα, στο 3ο Πολυκλαδικό Λύκειο Χίου, το οποίο βρίσκεται υπό κατάληψη, μια μερίδα γονέων "κατάργησε" το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και δημιούργησε νέο, που φυσικά θα ανταποκρίνονται στις αυταρχικές και τρομοκρατικές μεθόδους που θα επιλέγει το "επιτελείο" του Συλλόγου. Το Εργατικό Κέντρο της Χίου παραχώρησε αίθουσά του για να διευκολύνει το "έργο" των "αγανακτισμένων" γονιών. Ηδη οι γονείς, που αποτελούν τον παράνομο Σύλλογο, παρουσίασαν τα πρώτα δείγματα "δουλιάς", αφού έχουν προχωρήσει στη συλλογή υπογραφών που καταδικάζουν τις καταλήψεις. Οι μαθητές του 3ου ΕΠΛ, κάτω από αυτές τις πιέσεις αποφάσισαν, αύριο Τετάρτη, να σταματήσουν την κατάληψη.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ