ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 9 Γενάρη 2007
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΧΩΜΑΤΕΡΗ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
Προαναγγελθέν ατύχημα

Τη δραματική κατάσταση λόγω του υπερκορεσμού, πλήρωσε με τον ακρωτηριασμό του οδηγός απορριμματοφόρου

Ο ακρωτηριασμός του δεξιού ποδιού ενός οδηγού απορριμματοφόρου του Δήμου Παλαιού Φαλήρου το περασμένο Σάββατο το βράδυ στη χωματερή των Ανω Λιοσίων, ήταν το αποτέλεσμα του επικίνδυνου αδιέξοδου που έχει δημιουργηθεί με τα σκουπίδια στην Αττική, λόγω της πολιτικής που ακολουθούν εδώ και χρόνια οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

Από χρόνια οι εργαζόμενοι και οι εκπρόσωποί τους κυριολεκτικά φώναζαν για τη δραματική κατάσταση που επικρατεί στη χωματερή και βάζει σε κίνδυνο την ασφάλεια και τη ζωή των εργαζομένων και έλεγαν ότι αργά ή γρήγορα θα συμβεί κάποιο ατύχημα.

Ο χώρος απόθεσης σκουπιδιών («ενδιάμεσο - προσωρινό κύτταρο Φυλή»), έχει ήδη υπερκορεστεί και το ανώτατο υψομετρικό όριο έχει ήδη ξεπεραστεί. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει ιδιαίτερη στενότητα στη χωματερή. Ετσι, εργαζόμενοι και οδηγοί προσπαθούν να κινηθούν με δυσκολία σε πολύ μικρούς χώρους. Θύμα αυτή της κατάστασης ήταν και ο οδηγός του απορριμματοφόρου το Σάββατο στις 10.30 το βράδυ ο οποίος απομακρυσμένος από το φορτηγό του χτυπήθηκε στο δεξί πόδι από άλλο όχημα. Ο οδηγός μεταφέρθηκε στον Ευαγγελισμό όπου οι γιατροί αναγκάστηκαν να ακρωτηριάσουν τελικά το πόδι του.

Η χωματερή μετά από παρέμβαση εισαγγελέα παρέμεινε κλειστή την Κυριακή για να διενεργηθεί έρευνα. Το σίγουρο όμως είναι ότι ο κίνδυνος συνεχίζει να παραμονεύει για τους εργαζόμενους καθώς η σημερινή κατάσταση θα συνεχιστεί για πολύ καιρό ακόμα. Οι εργαζόμενοι και οι οδηγοί των οχημάτων κυριολεκτικά βιώνουν τον τρόμο και από παρόμοια ατυχήματα όπως αυτό του Σαββάτου, αλλά κυρίως από τυχόν κατολίσθηση από τα βουνά των σκουπιδιών που έχουν συσσωρευτεί.

Η δραματική αυτή κατάσταση στην υπερκορεσμένη χωματερή οφείλεται στην πολιτική διαχείρισης των απορριμμάτων που ακολουθούν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και οι εκλεγμένοι εκπρόσωποί τους στην Αυτοδιοίκηση. Και ενώ η κατάσταση αυτή οξύνεται, η κυβέρνηση της ΝΔ εκείνο που εξετάζει είναι η... μετάθεση του προβλήματος! Προωθεί την κατασκευή ενός ακόμη «προσωρινού κυττάρου», το οποίο θα είναι έτοιμο εντός δεκαημέρου, αλλά θα κορεστεί σε λιγότερο από τρεις μήνες!

Ολα αυτά, όχι μόνο οξύνουν το πρόβλημα, αλλά ανοίγουν την πόρτα για την επιζήμια, καρκινογόνο, καύση των απορριμμάτων. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που κυβερνητικά στελέχη έχουν κάνει λόγο για μια τέτοια «λύση». Μόλις χτες ο δήμαρχος Αθήνας, Νικ. Κακλαμάνης, δήλωσε ότι χρειάζεται «μια νέα περιβαλλοντολογική πολιτική» για τη διαχείριση των απορριμμάτων», ενώ στις 28 Δεκέμβρη είχε πει ότι «δεν μπορούμε πλέον το 2007 να μιλάμε για χωματερές, ήρθε η ώρα της νέας τεχνολογίας».

ΠΡΟΜΠΟΝΑΣ - ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΙΚΑ
«Ανάπλαση» μέσω τσιμεντοποίησης

Δύο ακόμη χώροι της Αθήνας κινδυνεύουν με οικοπεδοποίηση. Πρόκειται για την περιοχή της «Κολούμπια» στον Προμπονά και τα Κουντουριώτικα στη Λ. Αλεξάνδρας. Δύο περιοχές που θα μπορούσαν να αποτελέσουν πνεύμονες πρασίνου και αναψυχής, αλλά μετατρέπονται σε πεδίο κερδοσκοπικής εκμετάλλευσης μεγαλοεπιχειρηματιών, με τη σύμπραξη κυβέρνησης και Δήμου Αθηναίων.

Για την περιοχή του Προμπονά αποφασίστηκε η μετατροπή 45 στρεμμάτων από «Βιομηχανικό Πάρκο» (ΒΙΟΠΑ) σε «ΒΙΟΠΑ προς εξυγίανση». Το αποτέλεσμα αυτής της απόφασης είναι η ένταξη της περιοχής στο Σχέδιο Πόλης και σύμφωνα με την τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου που αποφάσισε το ΥΠΕΧΩΔΕ:

  • Στα 22 στρέμματα, θα χτιστούν μεγαθήρια, με συντελεστή δόμησης από 1,2 έως και 1,6! Δηλαδή, θα φυτευτούν εκεί 35.200 τετραγωνικά μέτρα τσιμέντου! Επιτρέπονται οι εξής χρήσεις: Γραφεία, τράπεζες, ασφάλειες, κοινωφελείς οργανισμοί, εμπορικά καταστήματα, χώροι συνάθροισης κοινού, εγκαταστάσεις κοινωνικού εξοπλισμού.
  • Τα υπόλοιπα 22 στρ. δίνονται από τους ιδιοκτήτες ως «εισφορά γης» για την κατασκευή αθλητικών εγκαταστάσεων, χώρων στάθμευσης, πολιτιστικών κτιρίων.

Στην ουσία, εφαρμόζεται πλήρως η πρόταση των εταιρειών «ΜΑΡΜΙΝ ΑΕ» και «ΠΑΠΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ». Οι δύο εταιρείες πρότειναν στο Δήμο Αθήνας, την ένταξη της εν λόγω περιοχής στο Σχέδιο Πόλης. Η Επιτροπή Σχεδίου Πόλης του Δήμου, με την απόλυτη συναίνεση των παρατάξεων της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ αλλά και του ΣΥΝ (σ.σ.: που τώρα τόσο... κόπτεται για την κατεδάφιση των μνημείων του Πολιτισμού) έχει αποδεχτεί αυτήν την πρόταση. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην τροποποίηση γίνεται λόγος για «διατηρητέο κτίριο της ΚΟΛΟΥΜΠΙΑ». Γεγονός που σημαίνει, ότι μόνον ένα κτίριο - από τα συνολικά εφτά - θα παραμείνει διατηρητέο και θα μετατραπεί σε μουσείο.

Τέλος, όσον αφορά, τα «Κουντουριώτικα», το ΥΠΕΧΩΔΕ, με ανακοίνωση έκανε γνωστή την περιοχή της ανάπλασης και παράλληλα... πέταξε το μπαλάκι στη διοίκηση του Δήμου Αθήνας, μέσα σε εννιά μήνες να καταθέσει τη μελέτη ανάπλασης στη Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού. Αξίζει να σημειωθεί, ωστόσο, πως η περιοχή βρίσκεται στο στόχαστρο μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων, που επιδιώκουν την εκμετάλλευσή της με την κατασκευή επιχειρηματικών κέντρων...

ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
Στο ΣτΕ η υπόθεση της μαρίνας

Πρόσθετη παρέμβαση υπέρ του υπουργείου Ανάπτυξης και ζητώντας την καταδίκη των κατοίκων που έχουν καταθέσει στο ΣτΕ Αίτηση Ακύρωσης του έργου κατασκευής μαρίνας, κατέθεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ο «Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Ν. Μάκρης ΑΕ». Ο Σύνδεσμος έχει συσταθεί αποκλειστικά για την κατασκευή της μαρίνας έκτασης 149,52 στρεμμάτων και στον οποίο συμμετέχουν κατά 10% ο Δήμος και κατά 90% οι «Μεσογειακές Μαρίνες ΑΕ». Η Αίτηση Ακύρωσης που έχουν καταθέσει οι κάτοικοι συζητείται αύριο στο ΣτΕ.

Απορίας άξιον είναι, ωστόσο, τι θέση κράτησε ο εκπρόσωπος του Δήμου στη Γενική Συνέλευση του Αναπτυξιακού Συνδέσμου στις 24/6/2006. Γιατί, κατά τα άλλα, στις 7 Σεπτέμβρη, το Δημοτικό Συμβούλιο εξέφρασε ομόφωνα την πλήρη αντίθεση στην «πλωτή τσιμεντούπολη».

Η Επιτροπή Κατά του Τεχνητού Νησιού στη Ν. Μάκρη, με ανακοίνωσή της, τονίζει: «Κάποια μεγάλα συμφέροντα έχουν βάλει στόχο (και δυστυχώς βρίσκουν συμμάχους στον τόπο μας) να αρπάξουν κομμάτια της θάλασσάς μας (...), κρύβοντάς μας τον ήλιο, γεμίζοντας τη θάλασσα απόβλητα και υποβαθμίζοντας την περιοχή μας. Σε αυτή τους την προσπάθεια έχουν για σύμμαχό τους και το νόμο για τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με τον οποίο κατασκευάζονται πλέον τα δημόσια και δημοτικά έργα».

Η Δημοτική Αγωνιστική Κίνηση Ν. Μάκρης καλεί όλους τους εργαζόμενους και τους νέους της περιοχής σε κοινό αγώνα για:

  • Να καταργηθεί ο Ν. 3389/05 για τα ΣΔΙΤ.
  • Να ακυρωθεί το ΦΕΚ χωροθέτησης του έργου και να διαλυθεί ο Αναπτυξιακός Σύνδεσμος ΑΕ.
  • Να μην τροποποιηθεί προς το χειρότερο το άρθρο 24 του Συντάγματος.
  • Να μην περάσει το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Ν. Μάκρης που τσιμεντοποιεί την περιοχή.
ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟ
Επίθεση στα γραφεία του ΚΚΕ

Επίθεση στα γραφεία του ΚΚΕ στο Διδυμότειχο πραγματοποίησαν τα ξημερώματα της Κυριακής άγνωστοι δράστες, εκδηλώνοντας το αντικομμουνιστικό τους μένος. Από την επίθεση που έγινε με πέτρες, έσπασε η τζαμαρία των γραφείων και προκλήθηκαν και άλλες μικρές υλικές ζημιές.

Με ανακοίνωσή της η Αχτιδική Επιτροπή Βόρειου Εβρου του ΚΚΕ, καταγγέλλει πως τέτοιες αντιδημοκρατικές ενέργειες μας γυρίζουν πολλά χρόνια πίσω και πρέπει να καταδικαστούν από όλους τους φορείς της πόλης. «Φαίνεται πως κάποιοι, ξεχασμένοι σε άλλες εποχές, ενοχλούνται από τις πρωτοβουλίες και τη δράση των κομμουνιστών στο Βόρειο Εβρο. Για ένα πρέπει όμως να είναι βέβαιοι όλοι αυτοί που προσπαθούν με διάφορες προκλήσεις και τραμπούκικες ενέργειες να μας εκφοβίσουν. Θα συνεχίσουμε πιο αποφασιστικά, πιο μαχητικά τον αγώνα μας, για τα προβλήματα του τόπου και την υπεράσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων της περιοχής μας», σημειώνει η ΑΕ Βόρειου Εβρου του ΚΚΕ.

ΤΑΞΙ - ΦΟΡΤΗΓΑ - ΚΤΕΛ
Αυξήσεις από Φλεβάρη

«Ποδαρικό» αυξήσεων στα κόμιστρα των ταξί και φορτηγών αυτοκινήτων ΔΧ, καθώς και στα εισιτήρια των υπεραστικών ΚΤΕΛ, κάνει η κυβέρνηση μέσα στον επόμενο μήνα.

Αυτό προκύπτει από χτεσινές δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπη, ο οποίος υποστήριξε ότι σταθερές θα παραμείνουν μέσα στο 2007 οι τιμές των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.

Για τις αυξήσεις στα κόμιστρα ταξί και φορτηγών, καθώς και στα εισιτήρια των ΚΤΕΛ, ο υπουργός είπε ότι προσπάθειά του είναι να κυμανθούν από 7% έως 9%.

Μετά από συνάντηση που είχε χτες ο Μ. Λιάπης με τις διοικήσεις των 24 εποπτευομένων από το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών φορέων, δήλωσε ότι την ερχόμενη Δευτέρα θα αρχίσει διάλογος με τους παραγωγικούς φορείς που διεκδικούν αυξήσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ιδιοκτήτες ταξί ζητούν μεσοσταθμικές αυξήσεις 16%, οι ιδιοκτήτες φορτηγών 25% και των ΚΤΕΛ περίπου 7%. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι ιδιοκτήτες ταξί διεκδικούν αυξήσεις μόνο στην ταρίφα (αποζημίωση ανά διανυόμενο χιλιόμετρο).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ