ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 24 Φλεβάρη 2007
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Χρειάζεται πολύμορφος αγώνας ενάντια στο σύνολο αυτής της πολιτικής

Περιοδεία στην Πάτρα έκανε χτες η Γενική Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ

Από τη συζήτηση στο ΤΕΕ
Από τη συζήτηση στο ΤΕΕ
Στην Πάτρα περιόδευσε χτες η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, στο πλαίσιο της τρίμηνης καμπάνιας του Κόμματος για την Παιδεία. Η Αλ. Παπαρήγα επισκέφτηκε, χτες το πρωί, το 2ο και το 6ο ΤΕΕ Πάτρας, όπου μίλησε σε εκδήλωση - συζήτηση με τους καθηγητές και τους μαθητές των δύο σχολείων. Ακόμα, χτες το μεσημέρι, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ παραχώρησε συνέντευξη Τύπου με θέμα την τρίμηνη καμπάνια του ΚΚΕ, ενώ το απόγευμα συμμετείχε σε σύσκεψη με πανεπιστημιακούς και εργαζόμενους στο πανεπιστήμιο Πατρών.

Η Αλ. Παπαρήγα, στη συνέντευξη Τύπου τόνισε:

«Η αναθεώρηση του Συντάγματος, η συζήτηση για το άρθρο 16, όπως και η κατάθεση του σχεδίου νόμου για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ επιβεβαιώνουν ένα συμπέρασμα του ΚΚΕ», ότι «οι ανταγωνιστικές φωνές ανάμεσα στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ με επίκεντρο τη διεκδίκηση της κυβερνητικής εξουσίας, είναι διαφορές που μπορούν να πάρουν και το χαρακτήρα μιας εξαχρείωσης. Δεν έχουν όρια. Αυτές τις διαφορές το λαϊκό κίνημα πρέπει να τις αξιοποιήσει με την εξής έννοια: Να βρεθεί μακριά και αλάργα από τα δύο κόμματα, βάζοντας ως προμετωπίδα τα άμεσα αιτήματα που έχει. Πρέπει, ταυτόχρονα, να κερδίζει έδαφος στη λαϊκή συνείδηση η εναλλακτική πολιτική λύση, που σαν αφετηρία πρέπει να έχει την αδιαφορία ποιος από τους δύο θα είναι πρώτος και τη διεκδίκηση της αποφασιστικής μείωσής τους, για να ανοίξει ο δρόμος για ριζικά διαφορετική πολιτική λύση προς όφελος των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων».

Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ τόνισε ότι το παραπάνω συμπέρασμα έχει πλήρη εφαρμογή και στα ζητήματα της Παιδείας και υπογράμμισε:

«Και τα δύο κόμματα υποστηρίζουν τις επιλογές και τις αποφάσεις της Λισαβόνας. Που λένε το εξής: ότι η παιδεία, η επιστήμη, η έρευνα πρέπει ακόμα πιο αποφασιστικά να υπηρετήσουν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων σε εθνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Και ανταγωνιστικότητα σημαίνει ενίσχυση της συγκέντρωσης και της μεγέθυνσης του κεφαλαίου και των κερδών και η εργατική δύναμη να γίνει όλο και πιο φτηνή και πιο χειραγωγήσιμη. Αυτή η επιλογή αντικρίζεται και στην αναθεώρηση του άρθρου 16 και στο νόμο για τα ΑΕΙ».

Να βγουν πολιτικά συμπεράσματα

Η Αλέκα Παπαρήγα κάλεσε τους εργαζόμενους και το λαό να βγάλουν πολιτικά συμπεράσματα και σημείωσε: «Η ΝΔ ήθελε να φέρει ένα πολυνομοσχέδιο, αλλά κάτω από τη λαϊκή αντίδραση αναγκάστηκε να κάνει προσαρμογές. Το ΠΑΣΟΚ βρέθηκε σε δύσκολη θέση. Οσο πιο πολύ τα νομοσχέδια που έφερνε η ΝΔ ήταν προσαρμοσμένα στις εντολές της Λισαβόνας - που και το ΠΑΣΟΚ είχε ψηφίσει - το ΠΑΣΟΚ ήταν σε δύσκολη θέση. Γιατί, το να πει "ναι" σήμαινε ότι στα μάτια του ελληνικού λαού ξεσκεπαζόταν. Να πει "όχι", είχε πρόβλημα απέναντι στους βιομήχανους, στους εφοπλιστές, στους κεφαλαιοκράτες, οι οποίοι θέλουν μεταρρυθμίσεις, την Παιδεία προς όφελός τους. Βρήκε, λοιπόν, τη λύση: Να κάνει μια άγονη αντιπαράθεση και κυρίως να εξασφαλίσει την ψήφιση νόμων, νομοσχεδίων και άρθρων προς αναθεώρηση χωρίς τη δική του συμμετοχή. Αν κρίνονταν τα νομοσχέδια από την ψήφο του ΠΑΣΟΚ, το ΠΑΣΟΚ δε θα έφευγε».

Να καταδικαστούν αυτά τα μέτρα στη λαϊκή συνείδηση

Από τη συνέντευξη Τύπου
Από τη συνέντευξη Τύπου
Αυτά τα μέτρα, τόνισε, «η κυβέρνηση τα προωθεί και δεν πρόκειται να κάνει πίσω - μέχρι αυτή τη στιγμή. Εμείς παίρνουμε σαν δεδομένο ότι αυτά θα τα αποφασίσει η κυβέρνηση και θα τα υλοποιήσει. Ο,τι αποφασίζει η σημερινή Βουλή πρέπει να είναι καταδικασμένο στη λαϊκή συνείδηση. Δεν πρέπει να υπάρχει καμία ταλάντευση.

Ανεξάρτητα από το αν σήμερα αυτό το "όχι" μπορεί να αποτρέψει αυτήν την εξέλιξη (μακάρι να την αποτρέψει, εμείς αυτό θέλουμε) - πρέπει όχι μόνο η πανεπιστημιακή κοινότητα, οι καθηγητές, οι φοιτητές αλλά ολόκληρος ο ελληνικός λαός να μη συναινέσει σε αυτές τις αλλαγές και στην πορεία, το επόμενο διάστημα, τα επόμενα χρόνια να τις ανατρέψει. Ολα ανατρέπονται. Οι νόμοι αποφασίζονται από ανθρώπους, από συγκεκριμένες πλειοψηφίες. Αν υπάρξει μια λαϊκή πλειοψηφία - μακριά από τα δύο κόμματα - που κινείται με όρους πάλης και ψήφου ανατροπής και των δύο, μπορούν να ανατραπούν και οι νόμοι. Είτε από το φόβο να μη δυναμώσει παραπέρα το λαϊκό κίνημα είτε σαν αποτέλεσμα ενός πάρα πολύ δυνατού ανατρεπτικού λαϊκού κινήματος».

Μακριά και από τους δύο

Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ επισήμανε ότι «πρέπει να στρωθεί ένας πολύμορφος και πολυμέτωπος παλλαϊκός πανεκπαιδευτικός αγώνας, με "πόδια" στα εργοστάσια, στα γραφεία, στα χωράφια», παντού. «Ενας αγώνας ο οποίος ταυτόχρονα πρέπει να συνδέεται στον ένα ή τον άλλο βαθμό με το σύνολο της πολιτικής, ένας αγώνας με πολυμορφία, που θα είναι σκληρός και μακρόχρονος».

Εμείς, συνέχισε, είμαστε με όλες τις μορφές πάλης, που είναι αποφασισμένες από τις συλλογικές διαδικασίες των φοιτητών, των σπουδαστών, των εργαζομένων. Το ποια θα είναι και το πώς θα αλλάζει η μορφή πάλης, το πώς θα γίνεται η ανασύνταξη του κινήματος, είναι ζήτημα του κάθε χώρου, όπου θα πρέπει να αποφασίσει μόνος του. Εμείς στηρίζουμε τους αγώνες, λέγοντας το εξής: Αν, για παράδειγμα, τις επόμενες μέρες ψηφίσει το νόμο η κυβέρνηση στη Βουλή, τι θα κάνουν οι φοιτητές, οι σπουδαστές, οι γονείς, οι εργαζόμενοι; Θα σκύψουν το κεφάλι και θα πάνε να προσαρμοστούν; Εμείς λέμε όχι. Πρέπει να συνεχίσουν τον αγώνα, μπορεί και με άλλες μορφές - ένας αγώνας εναλλάσσει τις μορφές. Να συνεχίσουν τον αγώνα, έτσι ώστε στη συνείδηση του ελληνικού λαού να καταδικαστεί ο νόμος και η ανασύνταξη να είναι τέτοια που να δυσκολέψει την εφαρμογή του, αλλά από εκεί και πέρα θα σας το πω καθαρά: Ο δικομματικός καυγάς, στο βαθμό που συντηρεί στη συνείδηση του ελληνικού λαού την επιλογή "ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ" είναι τορπίλη στην επίλυση των προβλημάτων». «Μακριά και από τα δύο κόμματα», κάλεσε η Αλ. Παπαρήγα και τόνισε: «Χρειάζεται να δημιουργηθεί θέληση ανατροπής του σημερινού συσχετισμού δύναμης. Εάν δεν υπάρχει ανατροπή, οι νόμοι θα περνούν, θα ψηφίζονται στη Βουλή. Κάτι μπορείς να πάρεις πίσω, να δυσκολέψεις και αυτό είναι σημαντικό, αλλά εμείς μιλάμε τώρα για άλλη πολιτική Παιδείας και όχι απλώς να δίνουμε τη μάχη για να περάσει αυτό το άρθρο ή να μην περάσει».

Καμπάνια διάρκειας και προοπτικής

Καμπάνια διαρκείας είναι η καμπάνια του ΚΚΕ για την Παιδεία, ξεκαθάρισε χτες, στη συνέντευξη Τύπου, η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Επισήμανε ότι «την είπαμε τρίμηνη, ακριβώς γιατί θέλαμε σε αυτό το τρίμηνο να αποτιμήσουμε τα αποτελέσματά της. Αλλά αυτή η καμπάνια είναι διαρκείας. Γιατί το ζήτημα της Παιδείας είναι ζήτημα που έχει σχέση με την οικονομία, με την κοινωνία, με όλη την εξέλιξη της ελληνικής κοινωνίας και είναι ένα ζήτημα βαθύτατα ταξικό. Οπως στο πεδίο της κοινωνίας υπάρχουν οι δυνάμεις του κεφαλαίου και οι δυνάμεις της εργασίας, έτσι και στο επίπεδο της Παιδείας έχουμε δυο βασικές αντιλήψεις. Βεβαίως, υπάρχουν και ενδιάμεσες αντιλήψεις, όπως, για παράδειγμα, η αντίληψη που προωθεί ο ΣΥΝ και προσπαθεί να πατήσει σε δυο βάρκες. Υπάρχουν, όμως, δυο βασικές αντιλήψεις: Η Παιδεία ποιον υπηρετεί; Αν θα υπηρετήσει τα λαϊκά συμφέροντα, τη βελτίωση του επιπέδου του λαού, αν η γνώση και η επιστήμη θα βοηθήσουν στη λαϊκή ευημερία, ή τα κέρδη του κεφαλαίου, τα κέρδη των μονοπωλιακών συγκροτημάτων».

Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ εξήγησε ότι «σε αυτή την καμπάνια θέτουμε προτάσεις αντίστασης, θέτουμε προτάσεις διεκδίκησης και, ταυτόχρονα, μιλάμε και για το αύριο, για το όραμα» και πρόσθεσε ότι «αν δεν έχεις όραμα και δε βλέπεις προς τα μπρος, δεν μπορείς να ασκήσεις πίεση στο σήμερα». Συμπλήρωσε ότι το ΚΚΕ, με τις προτάσεις του, ανοίγει δρόμους συζήτησης.

Ακόμα, επισήμανε ότι το ΚΚΕ στηρίζει τις κινητοποιήσεις που γίνονται αυτήν την περίοδο για την Παιδεία και σημείωσε ότι «αν δεν υπήρχαν αυτές οι κινητοποιήσεις θα είχε μείνει μόνο το παιχνίδι της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Αλλά δεν μπορεί να συρρικνώσουμε τη συζήτηση σε αυτά τα θέματα. Η Παιδεία έχει και βάθος, έχει και πλάτος και προοπτική. Και αυτό υπηρετούμε με την καμπάνια για την Παιδεία. Που είναι τρίμηνη σαν πρώτος σταθμός ελέγχου. Θα είναι διαρκείας. Και θα περιλαμβάνει καμπάνιες θεωρητικών και επιστημονικών συζητήσεων και αναμφισβήτητα μετώπων πάλης και δράσης και στα πανεπιστήμια και στα σχολεία, αλλά και στο εργοστάσιο και στο χωράφι και στο βουνό και στην πεδιάδα».

«Την καμπάνια την πραγματοποιούμε, γιατί θέλουμε να ανοίξουμε συνολικά το θέμα της Παιδείας», τόνισε η Αλ. Παπαρήγα και παρουσίασε τις προτάσεις του ΚΚΕ για την Παιδεία, τονίζοντας ότι «το ΚΚΕ παίρνει σα βάση την κατάργηση κάθε ταξικού φραγμού στη μόρφωση» και είναι ριζικά αντίθετο «με τη συνύπαρξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στην Παιδεία».

Για τα ζητήματα της επιστήμης, της έρευνας, για τις μεθόδους υλοποίησης της έρευνας στα πανεπιστήμια σήμερα, για την «Παιδεία και την έρευνα για τις ανάγκες του λαού», κουβέντιασαν χτες το βράδυ με την Αλ. Παπαρήγα πανεπιστημιακοί, φοιτητές και εργαζόμενοι του Πανεπιστημίου Πατρών.

Στην ομιλία της, η Αλ. Παπαρήγα, ανάμεσα σε άλλα, τόνισε ότι οι πανεπιστημιακοί πρέπει να είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και κάλεσε τους πανεπιστημιακούς που θέλουν να αντιδράσουν να βγουν στις γειτονιές και να καλέσουν στην πάλη για την Παιδεία όλο το λαό, κόντρα στη συκοφάντηση που δέχεται ο αγώνας τους.

Στη σύσκεψη, μεταξύ άλλων, διακρίναμε τους Ν. Σπύρου, κοσμήτορα της Πολυτεχνικής Σχολής, Γ. Νικηφορίδη, κοσμήτορα Επιστημών Υγείας, καθώς και τους καθηγητές: Τζ. Καπάτου, Κ. Αγγελόπουλο, Κοντόπουλο, Μίντζα, Α. Βανακάρα, Γ. Μήλια, Ν. Ασπράγκαθος και Παπαδοπετράκη κ.ά.

Για τα χαμένα μαθήματα και για τις αντιδράσεις των γονιών

«Ο αγώνας, τόνισε η Αλ. Παπαρήγα, δεν μπορεί να σταματήσει, εμείς μάλιστα λέμε ότι πρέπει να κλιμακωθεί. Με ποια μορφή; Είναι θέμα που πρέπει να αποφασίσουν οι φοιτητές. Εμείς θα τους στηρίξουμε.

Αν όλοι αυτοί οι γονείς δε θέλουν τα παιδιά τους να χάσουν τα μαθήματα, που δε θέλουν να πληρώνουν τα ενοίκια, αν αυτοί οι γονείς έβγαιναν στο δρόμο μαζί με τα παιδιά τους, τα πράγματα θα ήταν αλλιώς. Μάλιστα, πολλοί από αυτούς τους γονείς έχουν στηρίξει αυτά τα κόμματα με τις αντιλαϊκές πολιτικές. Επειδή τα παιδιά τους πρέπει να τελειώσουν και οι τσέπες τους να μην αδειάσουν και επειδή τα παιδιά δεν πρέπει να σηκώσουν τα βάρη ενός μεγάλου αγώνα, να βγουν στο δρόμο και οι γονείς, για να αποσπάσουν κατακτήσεις, να σταματήσουν πράγματα και ν' αλλάξει η στάση και συμπεριφορά τους απέναντι στα δύο μεγάλα κόμματα».

Η προγραμματική συμφωνία υποτάσσει κάθε ΑΕΙ στην αγορά

Αναφερόμενη ειδικά στο νέο νόμο - πλαίσιο που προωθεί η κυβέρνηση, η Αλέκα Παπαρήγα στάθηκε σε ένα σημείο:

«Η κυβέρνηση - είπε - διατυμπάνιζε ότι θα φέρει ένα μεγάλο νόμο για τα ΑΕΙ - ΤΕΙ. Τελικά, έφερε ένα νομοσχέδιο περιορισμένο. Αρχισε μια συζήτηση: "είναι ή δεν είναι τολμηρό" κλπ.

Αν η τόλμη είναι σε αντιδραστική κατεύθυνση, εμείς τέτοια τόλμη δεν τη θέλουμε.

Προτείνουμε με όρους κινήματος να παρεμποδίζουμε την τόλμη μιας κυβέρνησης, που έτσι κι αλλιώς θα φέρει ένα συντηρητικό αντιδραστικό νόμο.

Αν διαβάσει κανείς το νομοσχέδιο, βγάζει το εξής συμπέρασμα: Οτι μόνο με ένα άρθρο του θα μπορούσε η κυβέρνηση να φέρει και να προωθήσει το στόχο της: Με την προγραμματική συμφωνία του υπουργείου με κάθε Πανεπιστήμιο ξεχωριστά. Μέσα από αυτή την προγραμματική συμφωνία μπορεί να περάσει πολύ περισσότερα. Δε χρειάζεται ένα ογκώδες νομοσχέδιο, τη στιγμή που μέσω της προγραμματικής συμφωνίας κάθε ΑΕΙ το υποτάσσει στην αγορά. Η αγορά έχει τους δικούς της νόμους λειτουργίας, πέρα και ανεξάρτητα από νόμους, και θα υποτάξει το πανεπιστήμιο. Η τετραετής προγραμματική συμφωνία είναι σαν τις επιχειρηματικές συμφωνίες, σαν πράξη ενοικίασης, μία εμπορική πράξη». Και συμπλήρωσε ότι στο σχέδιο νόμου «δεν υπάρχει άρθρο, δεν υπάρχει παράγραφος με την οποία μπορούμε να συμφωνήσουμε».

Δεν μπορεί να εξαρτάται η μόρφωση από την τσέπη

Με τους καθηγητές και τους μαθητές του 2ου και του 6ου ΤΕΕ Πάτρας συνομίλησε χτες η Αλέκα Παπαρήγα. Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ παρουσίασε τις προτάσεις του ΚΚΕ για την επαγγελματική μόρφωση, για το ενιαίο 12χρονο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν βασικό σχολείο για όλους, ενώ ακολούθησε πλούσια συζήτηση και προβληματισμός.

Η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ τόνισε ότι «το πεδίο αντιπαράθεσης στη Βουλή και στο γυαλί της τηλεόρασης ανάμεσα σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ» έκρυψε τα σοβαρά ζητήματα της Παιδείας.

Ξεκαθάρισε ότι για το ΚΚΕ η επιστήμη και η μόρφωση πρέπει να είναι στην υπηρεσία του λαού. Παρουσιάζοντας τις προτάσεις του ΚΚΕ, η Αλ. Παπαρήγα ξεκαθάρισε ότι δεν μπορεί να γίνεται επαγγελματική επιλογή πριν από τα 18. Απαντώντας στον προβληματισμό, κατά πόσον μπορεί ένα παιδί που προέρχεται από την εργατική τάξη και τα φτωχά λαϊκά στρώματα να καθυστερεί την έναρξη του επαγγέλματος και της επαγγελματικής μόρφωσης, καθώς δε θα τα βγάζει πέρα η οικογένειά του, τόνισε πως «δεν μπορεί η τσέπη του πατέρα να καθορίζει τη μόρφωση του παιδιού».

Ακόμα, υπογραμμίζοντας τον αναχρονιστικό διαχωρισμό ανάμεσα στη θεωρητική και την τεχνική μόρφωση, επισήμανε ότι «η επιστήμη είναι θεωρία και πράξη, έχει αξία στην πρακτική της εφαρμογή» και πρόσθεσε πως «πιστεύουμε απόλυτα στην εφαρμογή της επιστήμης στην καθημερινή ζωή και θεωρούμε ότι η μόρφωση, από τη στιγμή που πρέπει να μπαίνει στην υπηρεσία του ανθρώπου, συνδέεται με την παραγωγή, γενικότερα με την οικονομία».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ