ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 1 Μάρτη 2007
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΒΟΥΛΗ
Παρέλαση «προθύμων» υπέρ του νόμου - πλαισίου

Στήριξη των αντιδραστικών αλλαγών από επιλεγμένους πρυτάνεις, εκπροσώπους των «1.000» και προέδρους ΤΕΙ

Αυτό που στα πανεπιστήμια χαρακτηρίζεται ήδη «νόμος έκτρωμα», στην αστικοδημοκρατική Βουλή βρήκε τους έτοιμους από καιρό υποστηριχτές του

Eurokinissi

Αυτό που στα πανεπιστήμια χαρακτηρίζεται ήδη «νόμος έκτρωμα», στην αστικοδημοκρατική Βουλή βρήκε τους έτοιμους από καιρό υποστηριχτές του
Σε βήμα υποστηρικτών της αντιδραστικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης μετατράπηκε η Βουλή κατά τη χτεσινή ακρόαση φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, στο πλαίσιο της διαδικασίας συζήτησης του σχεδίου για το νέο νόμο - πλαίσιο.

Από το βήμα της Βουλής παρέλασαν, κατ' επιλογήν της κυβερνητικής πλειοψηφίας, όσοι κατά καιρούς έχουν βάλει πλάτες στην προώθηση της αντιδραστικής πολιτικής (Σύνοδος πρυτάνεων και προέδρων ΤΕΙ, ΕΣΥΠ, κίνηση των «1.000» και ΔΑΠ), που έσπευσαν να δώσουν στήριξη στις αλλαγές. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν εκφράστηκε διαφωνία στο σχέδιο νόμου, παρά μόνο «προτάσεις» επιμέρους ρυθμίσεων και διευκρινίσεων.

Στην αρχή της συνεδρίασης ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ, Λ. Απέκης, κατέθεσε υπόμνημα με τις προτάσεις της Ομοσπονδίας και αποχώρησε. Ενδεικτικό της απαξίωσης με την οποία αντιμετωπίζονται από την κυβέρνηση πανεπιστήμια και φορείς πανεπιστημιακών και φοιτητών είναι ότι ο πρόεδρος της επιτροπής, Α. Σπηλιόπουλος, σημείωσε πως «κάλεσα τον πρόεδρο της ΠΟΣΔΕΠ όπως υποχρεούμουν», αλλά «προσωπικά δε θα τον καλούσα», χαρακτηρίζοντάς τον «πρόεδρο του 5%».

Οι πρυτάνεις...

Διαλύοντας κάθε αυταπάτη για το περιεχόμενο και τους στόχους των προτάσεων της Συνόδου των πρυτάνεων και των τεσσάρων πρυτάνεων που είχαν καταθέσει πρόταση «πυρόσβεσης» των κινητοποιήσεων, ο προεδρεύων της Συνόδου των πρυτάνεων, Κ. Μπαγιάτης, πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σημείωσε ότι η «ομόφωνη πρόταση της Συνόδου των πρυτάνεων συμπεριλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου» και αναφέρθηκε σε ορισμένες επιπλέον προτάσεις. Αποδεχόμενος τις ρυθμίσεις για τις τετραετείς συμφωνίες, ζήτησε διευκρινίσεις για το «τι γίνεται όταν δεν τηρούνται οι όροι των τετραετών συμφωνιών». Και τόνισε ότι «αν δεν τηρήσω» τους όρους ως πανεπιστήμιο «την επόμενη τετραετία να μου κόψει τη χρηματοδότηση (!), αλλά να είμαι βέβαιος ότι η κυβέρνηση θα τηρήσει τους όρους». Ενώ επισήμανε ότι δεν υπάρχει «αυτοτέλεια αν το πανεπιστήμιο δεν καθορίζει τον αριθμό των εισακτέων» και «το ποιοι μπαίνουν μέσα», δηλαδή τα κριτήρια εισαγωγής. Και πρότεινε οι φοιτητές να εισάγονται στη σχολή και μέσα «σε δυο χρόνια να περνούν ένα μίνιμουμ μαθημάτων» για να «διαμορφώσει ο φοιτητής το προφίλ του» και να επιλέξει στη συνέχεια σε ποιο τμήμα θα πάει. Πρωτότυπο ήταν ότι πέρα από τον προεδρεύοντα μίλησε και ο πρύτανης του Ιονίου Πανεπιστημίου, Δ. Τσουγκαράκης, ο οποίος προήδρευε στη Σύνοδο όπου συντάχτηκαν οι προτάσεις των πρυτάνεων για το νόμο - πλαίσιο. Ο Δ. Τσουγκαράκης τόνισε ότι η διάρκεια φοίτησης που καθορίζεται είναι υπερβολική και πρότεινε να μην ξεπερνούν τα ν + 2 έτη. Το ίδιο αίτημα κατέθεσε και ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Θ. Βερέμης, ο οποίος χαρακτήρισε «γενναιόδωρο» το όριο του διπλάσιου χρόνου φοίτησης και τόνισε ότι «οι σπουδές πρέπει να είναι πιο σύντομες και σφιχτές», «εντατικές και ουσιαστικές». Ενώ, για να αντιμετωπίσει την καταγγελία ότι το νομοσχέδιο είναι μονοκομματικής έμπνευσης, «κάρφωσε» ευθέως το «κομπρεμί» μεταξύ κυβέρνησης και διαφόρων πανεπιστημιακών, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι στην επιτροπή σύνταξης του νομοσχεδίου «συμμετείχαν και καθηγητές που πρόσκεινται στο χώρο» του ΣΥΝ.

...και οι λοιπές δυνάμεις υποστήριξης

Ο εκπρόσωπος της Συνόδου των προέδρων των ΤΕΙ είπε ότι «δεν υπάρχει ομόφωνη σε βάθος άποψη επί του νομοσχεδίου», αλλά, «σε κατ' ιδίαν συζητήσεις» και «δικές μου απόψεις», «μπορώ να πω ότι είναι σε θετική κατεύθυνση»! Εκείνο που τόνισε ο Κ. Κουρουμπάς είναι πως «με ικανοποίηση είδαμε ότι το σχέδιο νόμου αφορά και τα ΤΕΙ», ενώ για το όριο φοίτησης σημείωσε ότι το «1/2 ν θα ήταν ενδεχομένως καλύτερο». Βέβαια, ο Κ. Κουρουμπάς σημείωσε ότι «δεν έχω διαβάσει σε βάθος το σχέδιο», δίνοντας αποστομωτική απάντηση στην υπουργό Παιδείας, που υποστηρίζει ότι όσοι αντιδρούν δεν έχουν διαβάσει το νόμο...

Ο Γ. Καλογήρου, εκπρόσωπος της «τρικολόρ» κίνησης των «1.000» καθηγητών που υπερασπίζονται τις αντιδραστικές αλλαγές, επαναλαμβάνοντας πλευρές της προχτεσινής ομιλίας του Γ. Παπανδρέου, σημείωσε ότι θα προτιμούσαν «ένα νόμο απλό, λιτό», ενώ τόνισε ότι «η συναίνεση είναι κάτι πολύ βασικό». Αφού πρότεινε επί της ουσίας προσθήκες στο σχέδιο νόμου, ζήτησε προϋποθέσεις για την εφαρμογή των τετραετών συμφωνιών, ενώ για το άσυλο ζήτησε να «αποτελούν όλοι οι χώροι άσυλο εκτός και αν η Σύγκλητος αποφασίσει» διαφορετικά. Επανέλαβε δε και την πρόταση του Γ. Παπανδρέου να «διατίθενται στο διαδίκτυο τα συγγράμματα» και να «αποζημιώνονται οι συγγραφείς». Ακόμα πρότεινε το όριο φοίτησης να καθορίζεται από τη Σύγκλητο.

Ο πρόεδρος της ΟΣΕΠ - ΤΕΙ, Γ. Τσάκνης, χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου «θετικό» καθώς «εντάσσει πανεπιστήμια και ΤΕΙ στο ίδιο νομικό πλαίσιο» και πρόσθεσε ότι «γενικά τον στηρίζουμε», σημειώνοντας πως πρέπει να «γίνουν βελτιώσεις». Ο πρόεδρος της ΟΣΕΠ - ΤΕΙ επανέλαβε τις αυταπάτες ότι αρκεί ένα θεσμικό πλαίσιο για την ισοτίμηση των ΤΕΙ με τα πανεπιστήμια, ενώ τόνισε πως με το σχέδιο νόμου και τις επιπλέον προτάσεις «τα ΤΕΙ θα απογειωθούν». Εκλεισε τα μάτια στην κατάφωρη υποβάθμιση των ΤΕΙ, που παραμένουν σε υποδεέστερη θέση με τον αναχρονιστικό διαχωρισμό επιστημονικής - τεχνολογικής εκπαίδευσης και επιπλέον στο πλαίσιο της ανταγωνιστικότητας τα ΤΕΙ όχι μόνο δε θα απογειωθούν αλλά θα χαντακωθούν ακόμα περισσότερο.

Τις προτάσεις της κυβέρνησης υποστήριξε με τη σειρά του ο εκπρόσωπος της ΔΑΠ, ο οποίος, επικαλούμενος τη συναίνεση που προσέφερε ο Γ. Παπανδρέου, είπε ότι αφού όπως φαίνεται συμφωνεί και το ΠΑΣΟΚ με τις αλλαγές είναι ευκαιρία να προχωρήσουν.

Στη συνεδρίαση παρέστη και εκπρόσωπος της νεολαίας του ΣΥΝ, ο οποίος δήλωσε ότι δε μετέχει σε «προαποφασισμένο» διάλογο, ενώ ο πρόεδρος της Επιτροπής, Α. Σπηλιόπουλος, ισχυρίστηκε ότι αναζήτησε τηλεφωνικά και τον γραμματέα της Οργάνωσης Αθήνας της ΚΝΕ αλλά δεν μπόρεσε να τον βρει.

Η Μ. Γιαννάκου σε παρέμβασή της στη χτεσινή συνεδρίαση είπε ότι στις τετραετείς προγραμματικές συμφωνίες που θα υπογράφουν τα πανεπιστήμια με το υπουργείο θα καθορίζεται από κοινού και για τέσσερα χρόνια και ο αριθμός των εισακτέων του κάθε ιδρύματος, αρχής γενομένης από την άνοιξη του 2008. Επιβεβαίωσε, επίσης, την πρόθεση χτυπήματος του πανεπιστημιακού ασύλου λέγοντας ότι το εάν σε αυτό θα περιλαμβάνονται και οι περιβάλλοντες χώροι των πανεπιστημίων θα το αποφασίζει το κάθε ίδρυμα.

Η συζήτηση των άρθρων του νομοσχεδίου αναμένεται να ολοκληρωθεί σήμερα και την ερχόμενη βδομάδα θα εισαχθεί για ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής.

Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Αναψε «πράσινο» για να περάσει ανεμπόδιστα

Οι θέσεις του προέδρου του ΠΑΣΟΚ που προκάλεσαν την ικανοποίηση της Μ. Γιαννάκου

Είχε κάθε λόγο προχτές το βράδυ η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου να είναι ικανοποιημένη, αφού η στήριξη που της προσέφερε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ήταν εξόφθαλμη και απροκάλυπτη. Οι προτάσεις του Γ. Παπανδρέου στη Βουλή κινήθηκαν στο ίδιο μήκος κύματος με την κυβέρνηση, αλλά με ...διαφορά φάσης, καθώς αποκάλυψαν τα επόμενα βήματα της «μεταρρύθμισης». Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ξεκαθάρισε ότι δε ζητάει την απόσυρση του νόμου - πλαισίου και είναι φυσικό αφού όλες οι προτάσεις που κατέθεσε, αν δεν είναι ταυτόσημες, είναι απόλυτα εναρμονισμένες με το πνεύμα του νόμου - πλαισίου. Με άλλα λόγια η διαφορά του βρίσκεται στους ρυθμούς ξεδιπλώματος του αντιδραστικού σχεδίου που έχει αποφασιστεί στην ΕΕ.

Στην ομιλία του, για την οποία, όπως ήταν φυσικό, εξέφρασε την ικανοποίησή της η υπουργός Παιδείας, εμφανίστηκε να αγωνιά για την προώθηση των αντιδραστικών αλλαγών και γι' αυτό έσπευσε να κατηγορήσει την κυβέρνηση ότι «δε θέλει και αδυνατεί να δημιουργήσει συναινέσεις γύρω από το θέμα της παιδείας». Στην ουσία δηλαδή είπε ότι ο ίδιος εγγυάται την αποτελεσματικότερη προώθηση των αντιδραστικών αλλαγών, αφού μπορεί να εξασφαλίσει τη «συναίνεση».

Χρησιμοποιώντας την ίδια φρασεολογία με τον Κ. Καραμανλή και την Μ. Γιαννάκου στην επίθεση κατά όσων αντιδρούν στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, είπε ότι οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία «αντιτίθενται σε όλα τα κατεστημένα που θέλουν να μην αλλάξουν τα πράγματα, αντιτίθενται σε όσους ζουν μακάριοι στη σημερινή τους πραγματικότητα».

Κατά τον Γ. Παπανδρέου η δημόσια και δωρεάν πανεπιστημιακή εκπαίδευση σημαίνει «κρατικιστική εξάρτηση της ακαδημαϊκής κοινότητας», που πρέπει να αντικατασταθεί από «τον έλεγχο μέσα από τη συνεχή και διαφανή αξιολόγηση, την πιστοποίηση, την επιβράβευση των καλών πρακτικών (!), αυτοτελών και με πρωτοβουλία ιδρυμάτων».

Η πρότασή του είναι να μην καθορίζονται από το νόμο λεπτομέρειες για τα ιδρύματα, να λειτουργεί το καθένα όπως θέλει, αρκεί η λειτουργία αυτή να εντάσσεται στις κατευθύνσεις της ΕΕ, της Μπολόνια και των Ευρωπαίων βιομηχάνων. Γι' αυτό πρότεινε την ίδρυση «Ανεξάρτητης Αρχής Αξιολόγησης και Πιστοποίησης» - που έχει προλάβει να φτιάξει η ΝΔ. Πρότεινε ακόμα τα ιδρύματα να καταθέτουν στην παραπάνω «αρχή αξιολόγησης και πιστοποίησης» τους εσωτερικούς κανονισμούς, στους οποίους θα περιλαμβάνονται όλα: «η δομή, η λειτουργία, οι στόχοι του», «ο τρόπος διοίκησης, ο τρόπος εκλογής των οργάνων διοίκησης» κλπ. Τα ιδρύματα δηλαδή μπορούν να τα ρυθμίσουν όλα, αρκεί να τα ρυθμίζουν με βάση τις κατευθύνσεις της Μπολόνια! Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η αρχή αυτή θα «αξιολογεί και θα πιστοποιεί και τα κρατικά και μεθαύριο τα μη κρατικά πανεπιστήμια». Ο Γ. Παπανδρέου θεωρεί δεδομένα τα ιδιωτικά πανεπιστήμια και την εξίσωση των όρων λειτουργίας κρατικών και ιδιωτικών, που όλα θα λειτουργούν σαν ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Η πλήρης ταύτιση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ με τις κυβερνητικές προτάσεις ήταν φανερή στο κομβικό θέμα των τετραετών προγραμματικών συμφωνιών των πανεπιστημίων με το υπουργείο Παιδείας. Η πρότασή του δε διέφερε ούτε φραστικά από τη θέση της κυβέρνησης.

Σε μια περίοδο που το πανεπιστημιακό άσυλο έχει μπει στο στόχαστρο αρκετών κύκλων, ο Γ. Παπανδρέου δε βρήκε ούτε μια λέξη υπεράσπισής του, αρκούμενος να πει ότι «το άσυλο είναι ένα θέμα που έχει πολύ βαθύτερες ρίζες για την ελευθερία της σκέψης και την ακαδημαϊκή, που οπωσδήποτε πρέπει να αντιμετωπιστεί μέσα από τα πανεπιστήμια και δε θα αντιμετωπιστεί με το νόμο της κυβέρνησης».

Στη συνέχεια πρότεινε «οι σημειώσεις και η προτεινόμενη βιβλιογραφία να αναρτώνται στην ιστοσελίδα του κάθε τμήματος ώστε να έχει δωρεάν πρόσβαση ο κάθε φοιτητής». Αυτό ισοδυναμεί με κατάργηση της δωρεάν διανομής συγγραμμάτων, καθώς το κόστος για να «κατέβει» ένα σύγγραμμα από το διαδίκτυο είναι πολύ μεγάλο. Αλλωστε, το διαδίκτυο είναι για να αντλούμε σύντομα πληροφορίες, όχι για να διαβάζουμε πανεπιστημιακά συγγράμματα.


Καυγάς για το «ποιος αντιγράφει ποιον»

Καυγάς για το «ποιος αντιγράφει ποιον» ξέσπασε μεταξύ κυβέρνησης και ΠΑΣΟΚ μετά την απροκάλυπτη συμφωνία των δύο κομμάτων στον αντιδραστικό νόμο - πλαίσιο για τα ΑΕΙ, επιβεβαιώνοντας την απόλυτη ταύτισή τους στις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις γενικότερα.

Η κυβέρνηση χαιρέτισε τη στήριξη που πρόσφερε ο Γ. Παπανδρέου στο νόμο - πλαίσιο με την προχτεσινή ομιλία του στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, φροντίζοντας βέβαια ταυτόχρονα να καταδείξει ότι είναι το ΠΑΣΟΚ που «σύρεται» πίσω από τις κυβερνητικές θέσεις. Γενικότερα, οι «παλινωδίες» του προέδρου του ΠΑΣΟΚ αξιοποιούνται πολλαπλώς από την κυβέρνηση, κυρίως όμως για να πλήξουν τους αγώνες των φοιτητών, ενισχύοντας τον ισχυρισμό ότι οι αντιδραστικές αλλαγές στα πανεπιστήμια είναι «απαίτηση της κοινωνίας» και αυτοί που αντιδρούν είναι «μια μειοψηφία».

Μετά την Μαρ. Γιαννάκου που αναγνώρισε προχτές στη Βουλή τη «διακριτική» στήριξη που πρόσφερε ο Γ. Παπανδρέου, σειρά πήρε χτες ο Ευ. Αντώναρος, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίηση της κυβέρνησης για την «επιστροφή» του ΠΑΣΟΚ στη γραμμή της συναίνεσης. «Το ότι αναγνωρίζει την ορθότητα των επιλογών της σημερινής κυβέρνησης για το θέμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι ευχάριστο», δήλωσε ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος, αναγνωρίζοντας ωστόσο σε άλλο σημείο ότι οι προτάσεις που κατέθεσε προχτές ο Γ. Παπανδρέου για τις «αλλαγές» στα ΑΕΙ είναι σχεδόν ταυτόσημες με αυτές της κυβέρνησης. «Τα τέσσερα σημεία που κατέθεσε για την τριτοβάθμια εκπαίδευση ο κ. Παπανδρέου δε θα έλεγα ότι είναι ταυτόσημα, αλλά είναι πολύ κοντινά, ανταποκρίνονται στις λεπτομερειακές τελικές προτάσεις, οι οποίες έχουν εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή», παραδέχτηκε.

Βέβαια, όταν η συζήτηση τέθηκε στη βάση «ποιος αντιγράφει ποιον» ο αναπληρωτής εκπρόσωπος πέρασε στην αντεπίθεση, υποστηρίζοντας ότι το ΠΑΣΟΚ δεν έχει πρόγραμμα, αν και είχε παραδεχτεί ότι το ΠΑΣΟΚ έχει προτάσεις που απλά ταυτίζονται με αυτές της κυβέρνησης.

«Με την τοποθέτηση την οποία έκανε ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ κ. Παπανδρέου (προ)χτες στη Βουλή, προφανώς το ΠΑΣΟΚ είναι εκείνο που αντιγράφει το πρόγραμμα και την πολιτική την οποία εφαρμόζει η ΝΔ στα θέματα της Παιδείας. Και αναφέρομαι συγκεκριμένα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση», δήλωσε, ενώ γενικότερα για το κυβερνητικό πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ είπε ότι «δε γνωρίζω να έχει πρόγραμμα το ΠΑΣΟΚ».

  • Σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και να συγκαλύψει την απροκάλυπτη ταύτιση των θέσεων της κυβέρνησης με τις προχτεσινές προτάσεις του Γ. Παπανδρέου για την ανώτατη εκπαίδευση, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ Π. Ευθυμίου ισχυρίστηκε χτες ότι «η πρόταση του ΠΑΣΟΚ είναι ριζικά διαφορετική από το νομοσχέδιο της ΝΔ».

Ο Π. Ευθυμίου ...ξεχνώντας ότι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ζήτησε να μην αποσυρθεί το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, το οποίο ενίσχυσε με τις αντιδραστικές του προτάσεις, υποστήριξε ότι ο νόμος - πλαίσιο «όχι μόνον δε λύνει κανένα ζήτημα της Ανώτατης Εκπαίδευσης αλλά θα επιβαρύνει τα υπάρχοντα και θα προσθέσει νέα προβλήματα». Βέβαια, ο ίδιος έσπευσε να σημειώσει επαναφέροντας την τοποθέτηση του Γ. Παπανδρέου ότι «το ΠΑΣΟΚ λέει ναι στις μεταρρυθμίσεις αλλά όχι στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης Καραμανλή»...

Το κίνημα δεν πρέπει να έχει πολιτικές αυταπάτες

Σχολιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της Παιδείας, η Γενική Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα, σημείωσε κατά τη διάρκεια της χτεσινής περιοδείας της:

«Ολες αυτές τις μέρες είχαμε ένα μεγάλο "καυγά". Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ήταν "στα μαχαίρια", έλεγαν ότι μόνο γι' αυτό θα γίνουν εκλογές. Και πάει χτες ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ στην Επιτροπή των Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και εκεί καταθέτει μια πρόταση για την Παιδεία, την οποία η υπουργός Παιδείας στην ουσία υιοθέτησε. Ο "καυγάς" ήταν για τα μάτια του κόσμου.

Βεβαίως, για τις ανάγκες της αντιπολίτευσης, θα προσθέσουν και καμιά υποσημείωση στο νόμο, δεν μπορεί να είναι αντίγραφο, θ' αλλάξουν λίγο και τα λόγια. Τα ίδια έκαναν και στην Κοινή Αγροτική Πολιτική. Επομένως, το κίνημα για να έχει αποτελεσματικότητα δεν πρέπει να έχει πολιτικές αυταπάτες».

ΑΓΓΕΛΟΣ ΤΖΕΚΗΣ
Τα πανεπιστήμια θα λειτουργούν σαν επιχειρήσεις

Η τοποθέτηση της υπουργού Παιδείας ότι οι αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι απόρροια της Συνθήκης του Μάαστριχτ και των συμφωνιών της Λισαβόνας και της Μπολώνια, επιβεβαιώνει την εκτίμηση του ΚΚΕ ότι οι εκάστοτε κυβερνήσεις δεν μπορούν να αποστούν από τις διεθνείς συμφωνίες που έχουν συνυπογράψει.

Την καίρια αυτή αλήθεια υπογράμμισε στην παρέμβασή του στη Βουλή, κατά τη συζήτηση για το νόμο - πλαίσιο, ο βουλευτής του ΚΚΕ Αγγ. Τζέκης. Κατήγγειλε ότι τόσο η σημερινή κυβέρνηση όσο και αυτές του ΠΑΣΟΚ κρύβουν από το λαό ότι η σημερινή κατάσταση στην Παιδεία είναι αποτέλεσμα των πολιτικών που ακολουθήθηκαν εδώ και πάνω από 30 χρόνια.

Αποτέλεσμα, είπε, είναι οι λαϊκές οικογένειες να επιβαρύνονται με χιλιάδες ευρώ για τη μόρφωση των παιδιών τους και γι' αυτό το λόγο είναι επιτακτική η ανάγκη μιας μεταρρύθμισης που θα ενισχύει τη δημόσια και δωρεάν Παιδεία και όχι να μετατρέπει τα πανεπιστήμια σε επιχειρήσεις.

Τα κόμματα, τόνισε, πρέπει να μιλάνε καθαρά και γι' αυτό το ΚΚΕ τάσσεται κατά συγκεκριμένων πολιτικών, ανεξάρτητα από το ποιος κάθε φορά τις εφαρμόζει. Περιγράφοντας χαρακτηριστικά τις επιδιώξεις της κυβέρνησης με το νόμο - πλαίσιο και την τοποθέτηση στα πανεπιστήμια μάνατζερ, είπε ότι πλέον τα ΑΕΙ θα έχουν «τον Βουρλούμη τους» (σ.σ. ο διοικητής του ΟΤΕ) που θα καθοδηγεί τη σύνδεσή τους με τις επιχειρήσεις και τους χορηγούς.

Χτες το βράδυ το νομοσχέδιο για τις αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία ψηφίστηκε επί της αρχής στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή από τους κυβερνητικούς βουλευτές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ