ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 4 Δεκέμβρη 2007
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΜΙΛΟΣ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ»
«Λουκέτο» λόγω υποταγής στα σχέδια των πολυεθνικών
  • Προσφυγή ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας «διευκολύνει» την κυβέρνηση της ΝΔ να ολοκληρώσει την πορεία ιδιωτικοποίησης που είχαν χαράξει οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ
  • Στον «αέρα» οι 8.000 εργαζόμενοι στην εταιρεία και οι αεροπορικές συγκοινωνίες των νησιών

Με έωλους και ανυπόστατους ισχυρισμούς, που πρόβαλλαν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, επιχειρεί η κυβέρνηση της ΝΔ να εμφανίσει ως μονόδρομο το «λουκέτο» στον όμιλο της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), χρησιμοποιώντας τα κάλπικα άλλοθι των «τεράστιων ελλειμμάτων» και του «αδιεξόδου» στις Βρυξέλλες με το συμψηφισμό των χρεών.

Ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Κ. Χατζηδάκης, που προανήγγειλε την προηγούμενη Παρασκευή το «λουκέτο» του ομίλου της ΟΑ, επιχείρησε και χτες αφενός να υπερασπιστεί ως «επιβεβλημένη» την απόφαση της κυβέρνησης για το ...καλό των Ελλήνων φορολογουμένων και αφετέρου να καθησυχάσει τους εργαζόμενους και τους κατοίκους των νησιών. Για τους εργαζόμενους ισχυρίστηκε ότι «κανείς δε θα μείνει χωρίς εργασία» και για τους κατοίκους των νησιών ότι δε θα μείνουν χωρίς αεροπορική κάλυψη, όποιο κι αν είναι το διάδοχο σχήμα της ΟΑ.

Το θέμα επανήλθε στην επικαιρότητα μετά την προσφυγή της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας «χαμηλού κόστους» «Ryanair» κατά της Κομισιόν. Οι εκπρόσωποι της εταιρείας κατηγορούν την Κομισιόν για αδράνεια έναντι της ΟΑ και ζητούν να γίνουν νέοι έλεγχοι στην εταιρεία για «κρατικές ενισχύσεις και την περίοδο 2004 - 2007». Πάντως, σύμφωνα με δημοσιεύματα, «τις κινήσεις της "Ryanair" εμφανίζονται να στηρίζουν μεγαλοξενοδόχοι και ισχυροί επιχειρηματίες του τουρισμού, φίλα προσκείμενοι στη ΝΔ. Οι τελευταίοι, μάλιστα, φέρονται ότι επιδίωξαν να πραγματοποιηθεί συνάντηση του υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης Α. Σπηλιωτόπουλου με εκπροσώπους της "Ryanair" στο Λονδίνο πριν δέκα μέρες».

Κατά τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου ο υπουργός, ουσιαστικά, επιβεβαίωσε ότι το κυβερνητικό σχέδιο για τον όμιλο είναι ανάλογο με αυτό που εφαρμόστηκε στη βελγική «Sabena», η οποία ήταν για πολλά χρόνια «κραταιά» αεροπορική δημόσια εταιρεία και έκλεισε εν μια νυκτί για να πάρει τη θέση της, 40 μέρες μετά, μια μικρή αεροπορική εταιρεία «χαμηλού κόστους». Από τις απαντήσεις που έδωσε ο υπουργός στα σχετικά ερωτήματα προέκυψε, ξεκάθαρα, ότι στη «μεταολυμπιακή» εποχή τα πάντα είναι στον αέρα και ουδείς μπορεί να εγγυηθεί οτιδήποτε. Η μόνη «εγγύηση» που παρέχει η κυβέρνηση είναι ότι στη θέση των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» θα υπάρξει μια μικρή ιδιωτική αεροπορική εταιρεία, με συρρικνωμένο δίκτυο και στόλο, κυρίως για πτήσεις στο εσωτερικό και ορισμένες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Στην εταιρεία αυτή θα παραμείνουν λιγότεροι από τους μισούς εργαζόμενους στις ΟΑ, οι οποίοι θα κληθούν να υπογράψουν νέες συμβάσεις με όρους «αγοράς», με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα κεκτημένα εργασιακά τους δικαιώματα. Για τους υπόλοιπους, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην εφαρμογή προγράμματος «εθελουσίας εξόδου», πρόωρων αποχωρήσεων, μετατάξεων σε άλλες θέσεις του δημοσίου, κ.ά. Σημειώνεται ότι σήμερα στον όμιλο απασχολούνται συνολικά περίπου 8.000 εργαζόμενοι, συμπεριλαμβανομένων και των 3.500 εποχικών, πολλοί από τους οποίους ανανεώνουν επί πολλά χρόνια τις συμβάσεις τους στην εταιρεία. Στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς περιλαμβάνεται και η τμηματική ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ομίλου, όπως είναι η Τεχνική Βάση, η επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών («χάντλινγκ»), οι εμπορευματικές μεταφορές, η ηλεκτρονική κράτηση θέσεων, κλπ.

Ο υπουργός ρωτήθηκε χτες για όλα αυτά, αλλά προτίμησε να κρατήσει «κλειστά τα χαρτιά του», ισχυριζόμενος ότι είναι «πρόωρη αυτή η συζήτηση», καθώς θα πρέπει να προηγηθεί η έγκριση της Κομισιόν επί του «επιχειρησιακού πλάνου» της νέας εταιρείας. Ο υπουργός, πάντως, προσδιόρισε εντός του 2008 το χρόνο σύστασης της νέας εταιρείας, λέγοντας ότι υπό διαπραγμάτευση με τα αρμόδια όργανα της Κομισιόν είναι η διατήρηση του σήματος της ΟΑ με τους πέντε κύκλους, καθώς και το όνομα. Παράλληλα, είπε ότι μέχρι να ιδρυθεί η νέα εταιρεία η ΟΑ θα συνεχίσει να λειτουργεί με την παρούσα μορφή της, χωρίς να υπάρξει πρόβλημα με τους πιστωτές της, μετά την αναγγελία του «λουκέτου».

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο υπουργός στη, δήθεν, «απαλλαγή» των Ελλήνων φορολογουμένων από τα περίπου 2,5 δισ. ευρώ που υποστήριξε ότι είναι σήμερα το σωρευμένο έλλειμμα του ομίλου (ετήσιο έλλειμμα 250 εκατ. ευρώ), ισχυριζόμενος ότι η κυβέρνηση κλείνει την ΟΑ για «να περάσει σε ένα υγιές και ανταγωνιστικό σχήμα που δε θα παράγει ελλείμματα». Βέβαια, ο υπουργός γνωρίζει πολύ καλά ότι τα ελλείμματα είναι μόνο το άλλοθι για το κλείσιμο του ομίλου.

Η ουσία βρίσκεται στην πολιτική της «απελευθέρωσης» και στις προσταγές του πολυεθνικού κεφαλαίου στον κλάδο των αερομεταφορών, που σχεδιάζει την ύπαρξη 2 - 3 αεροπορικών κολοσσών σ' ολόκληρη την Ευρώπη, με τις υπόλοιπες εταιρείες είτε να έχουν περιορισμένη εμβέλεια είτε να είναι «δορυφόροι» των αεροπορικών κολοσσών. Αλλωστε, όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά οι εργαζόμενοι στην εταιρεία, αν το κλείσιμο του ομίλου γίνεται για την ...«απαλλαγή» των Ελλήνων φορολογουμένων, όπως ισχυρίζονται οι εταίροι του δικομματισμού, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, γιατί οι κερδοφόρες ΟΤΕ και ΔΕΗ ιδιωτικοποιούνται, στερώντας σημαντικά έσοδα από τον Ελληνα φορολογούμενο;

Στις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το μέλλον των εργαζομένων και τα εργασιακά τους δικαιώματα, ο υπουργός αν και με ευκολία επαναλάμβανε τις υποσχέσεις ότι «κανείς δε θα μείνει χωρίς δουλιά» και ότι «έχει ληφθεί ειδική μέριμνα και για τους συμβασιούχους», εντούτοις για τα εργασιακά δικαιώματα όσων τελικά απορροφηθούν στη νέα εταιρεία έκανε λόγο για εμπλοκή και άλλων υπουργείων, για να συμπληρώσει: «Δεν μπορώ να μιλώ εξ ονόματος άλλων υπουργών». Και ο νοών νοείτω.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Λύση ο ενιαίος δημόσιος φορέας συγκοινωνιών

Δήλωση της ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στη Θεσσαλονίκη

Να παλέψουν ενωμένοι ενάντια στο κλείσιμο της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», τις επιπτώσεις στα εργασιακά τους δικαιώματα και σ' αυτό τον αγώνα τους να συσπειρώσουν όλο τον εργαζόμενο λαό. Αυτό το κάλεσμα απηύθυνε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, μιλώντας στους εργαζόμενους της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, χτες το πρωί. Τους κάλεσε να σκεφτούν ποια ήταν η βαθύτερη αιτία, δηλαδή η πολιτική απελευθέρωσης που θεμελίωσε η ΕΕ με τη συνθήκη του Μάαστριχτ. Να κατανοήσουν ότι η ΟΑ υπέστη προγραμματισμένη φθορά από τις κυβερνήσεις. Διαφορετικά, σημείωσε, «θα αποκτήσετε και αίσθημα συνενοχής, για τη σημερινή κατάσταση».

Η Αλέκα Παπαρήγα ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ δεν αναγνωρίζει στην ΕΕ και την Κομισιόν, που έβαλαν τις βάσεις για τις εξελίξεις, να αποτιμούν την ΟΑ και τις ελληνικές επιχειρήσεις. «Ο ελληνικός λαός μπορεί να τις κρίνει και να τις αποτιμήσει», είπε.

Λαϊκού χαρακτήρα φορέας

Νωρίτερα, κατά την άφιξή της στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», η Αλέκα Παπαρήγα δήλωσε στους δημοσιογράφους:

«Οι εξελίξεις που οδηγούν στο κλείσιμο της "Ολυμπιακής", γιατί περί αυτού πρόκειται, και στην εργασιακή ανασφάλεια του μεγαλύτερου μέρους των εργαζομένων, είναι ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα με ψεύτικο άλλοθι τα ελλείμματα, την κακοδιαχείριση κλπ. Στην πραγματικότητα εδώ και πολλά χρόνια έχει γίνει η επιλογή να κυριαρχήσουν και στο χώρο της Ελλάδας ιδιώτες και κυρίως να ενταχθούν στην πορεία συγκέντρωσης των αερομεταφορών της Ευρώπης σε δύο τρεις μεγάλες εταιρείες.

Πρόκειται για τη μονοπώληση του κλάδου και σ' αυτά τα πλαίσια γίνεται η ιδιωτικοποίηση και στην ουσία συρρίκνωση έως και κλείσιμο της "Ολυμπιακής".

Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να στηθούν στον τοίχο και να περιμένουν τα διάφορα προσχήματα και την ενοχοποίησή τους, που και αυτή θα έρθει, αλλά να διεκδικήσουν μαζί με ολόκληρο τον ελληνικό λαό το δικαίωμα να υπάρχει εθνικός αερομεταφορέας στην Ελλάδα, το δικαίωμα να απειθαρχούμε στις επιλογές της ΕΕ, όταν αυτές δε συμφέρουν. Και, βεβαίως, το ΚΚΕ υποστηρίζει έναν ενιαίο, δημόσιο, λαϊκού χαρακτήρα φορέα μεταφορών, συγκοινωνιών, όπου εκεί θα εντάσσεται και η "Ολυμπιακή Αεροπορία".

Η "Ολυμπιακή Αεροπορία" χρειάζεται και πρέπει να παραμείνει δημόσια. Κανένας ιδιώτης στον ελληνικό χώρο».

ΚΚΕ
Συνειδητό έγκλημα

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου

Σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει για τις εξελίξεις στην ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ:

«Οι εργαζόμενοι της "Ολυμπιακής" δεν πρέπει να αποδεχτούν τετελεσμένα. Είναι τρομοκρατικό το δίλημμα "κλείσιμο ή ιδιωτικοποίηση", που επαναλαμβάνει σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ, αντιγράφοντας την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Και τα δύο οδηγούν στο ίδιο αποτέλεσμα: Στην ολοκληρωτική παράδοση των αερομεταφορών στο κεφάλαιο και στην πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Πρέπει να τα απορρίψουν, ακόμα κι αν συνοδεύονται με υποσχέσεις για το εργασιακό τους μέλλον.

Το διαρκές έγκλημα που συντελείται σε βάρος της "Ολυμπιακής", δεν είναι ζήτημα ανικανότητας ή λανθασμένων επιλογών των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Είναι συνειδητή επιλογή τους σε συνεργασία με την ΕΕ και με την αξιοποίηση των αποφάσεών της. Το πρόβλημα της "Ολυμπιακής" δεν είναι πρωτίστως οικονομικό ή νομικό, όπως θέλουν να το παρουσιάσουν, αλλά πολιτικό.

Για ασφαλείς και φθηνές αερομεταφορές πρέπει να απορριφθεί συνολικά η στρατηγική του "ευρωμονόδρομου", της απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης των αερομεταφορών. Η μόνη λύση είναι η διεκδίκηση ενός αποκλειστικά δημόσιου φορέα αερομεταφορών, κατάργηση των ιδιωτικών εταιρειών αερομεταφορών και ένταξη των εργαζομένων σε αυτές στον ενιαίο φορέα.

Η υπόθεση της "Ολυμπιακής" αφορά όλους τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα. Γι' αυτό πρέπει να βρεθούν δίπλα στους εργαζόμενους της "Ολυμπιακής" και να καταδικάσουν την πολιτική και τους στόχους της κυβέρνησης και της ΕΕ».

ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ
Οι εργαζόμενοι στέλνουν το δικό τους μήνυμα

Στην Τεχνική Βάση της «Ολυμπιακής» περιόδευσε, χτες το πρωί, ο Σπύρος Χαλβατζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ και βουλευτής του ΚΚΕ

Ο Σπύρος Χαλβατζής, μιλώντας στους εργαζόμενους της «Ολυμπιακής Αεροπορίας»
Ο Σπύρος Χαλβατζής, μιλώντας στους εργαζόμενους της «Ολυμπιακής Αεροπορίας»
«Οι εργαζόμενοι στην Ολυμπιακή Αεροπορία στέλνουν το δικό τους μήνυμα και το μήνυμά τους είναι αγωνιστικό, διεκδικητικό, μαχητικό». Αυτό τόνισε ο Σπύρος Χαλβατζής, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος, μετά τη χτεσινή του περιοδεία στην Τεχνική Βάση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Για περίπου τρεις ώρες, ο Σπ. Χαλβατζής περιόδευσε στους χώρους δουλιάς και συζήτησε με τους εργαζόμενους για τις τελευταίες εξελίξεις και δήλωσε τη συμπαράσταση του ΚΚΕ σε όλους τους αγώνες τους.

Οπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στην "Ολυμπιακή Αεροπορία" στέλνουν το μήνυμα. Το μήνυμα του αγώνα, της αντίστασης, της αντεπίθεσης. Δεν έχουν εμπιστοσύνη ούτε στην ΕΕ, ούτε στις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, ότι θα εξασφαλιστούν οι εργαζόμενοι και οι εργασιακές τους σχέσεις, ότι θα εξασφαλιστούν τα δρομολόγια σε όλα τα νησιά και σε όλες τις περιοχές της χώρας. Εμείς τους καλέσαμε σε αγώνα, σε πάλη, σε σύγκρουση με αυτή την πολιτική, την πολιτική της ΕΕ, την πολιτική των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων, την πολιτική η οποία εκποιεί, ξεπουλά το δημόσιο πλούτο».

Κάλεσε τους εργαζόμενους στην απεργία στις 12 του Δεκέμβρη, μαζί με τα ταξικά συνδικάτα και παράλληλα «από σήμερα σε κινητοποίηση, σε ξεσηκωμό». Τόνισε πως δεν υπάρχει άλλος δρόμος απ' την καταδίκη της «πολιτικής της ΕΕ, την οποία εξυπηρέτησαν και εξυπηρετούν και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ». Τα κόμματα αυτά «θέλουν εργαζόμενους υποτακτικούς και υποταγμένους. Οι εργαζόμενοι στην "Ολυμπιακή Αεροπορία" φαίνεται ότι στέλνουν το δικό τους μήνυμα και το μήνυμά τους είναι αγωνιστικό, διεκδικητικό, μαχητικό. Θα είμαστε μαζί τους, σε όλους τους αγώνες».

Σε όλη τη διάρκεια της περιοδείας εκφράστηκε η ανησυχία των εργαζομένων και η διάθεσή τους να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους. Παράλληλα, αναδείχτηκε πως δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση της ΝΔ αλλά ούτε στο ΠΑΣΟΚ. Ο βουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε πως η υπόθεση της «Ολυμπιακής» δεν είναι σημερινή, αλλά χρόνια τώρα ο δικομματισμός της κόβει τα φτερά και την απαξιώνει συνειδητά. Τέλος, αναφέρθηκε στην πρόταση του ΚΚΕ για έναν αποκλειστικά δημόσιο φορέα αερομεταφορών, λύση που θα εξασφαλίσει και τους εργαζόμενους αλλά και το λαό που εξυπηρετείται από την «Ολυμπιακή».

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Πρόστιμα 48 εκατ. στο καρτέλ

Δόθηκε χτες στη δημοσιότητα η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με την οποία επιβάλλονται τα πρόστιμα στα μονοπώλια του γάλακτος που, όπως διαπιστώθηκε μετά τη σχετική έρευνα, συμμετείχαν στο καρτέλ του γάλακτος. Συγκεκριμένα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού αφού διαπίστωσε ότι υπήρξε επιχειρηματική συνεννόηση μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων γαλακτοβιομηχανιών για θέματα τιμών παραγωγού, επιβάλλει τα εξής πρόστιμα:

  • Στη «Vivartia» (ΔΕΛΤΑ) 15,979 εκατ. ευρώ
  • Στη «ΦΑΓΕ» 9,31 εκατ. ευρώ
  • Στη «ΜΕΒΓΑΛ» 13,2 εκατ. ευρώ
  • Στη «NESTLE» 6,2 εκατ. ευρώ
  • Στην «ΟΛΥΜΠΟΣ» 3,2 εκατ. ευρώ

Ακόμη, απευθύνεται «αυστηρή σύσταση» στο Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων (ΣΕΒΓΑΠ) να μην επαναλάβει τη συμμετοχή του σε επιχειρηματικές συμπράξεις που παραβιάζουν τη σχετική νομοθεσία. Σε διαφορετική περίπτωση απειλείται με πρόστιμο ύψους 5 εκατ. ευρώ και με χρηματική ποινή 10.000 ευρώ για κάθε μέρα μη συμμόρφωσης με την απόφαση. Επιπλέον, να μην επαναλάβουν την τακτική της ανταλλαγής τιμοκαταλόγων στο μέλλον και να πάρουν μέτρα απέναντι στους υπαλλήλους και τα στελέχη τους που συμμετείχαν σ' αυτό καλεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού τις εταιρείες «Vivartia», «ΜΕΒΓΑΛ», «ΟΛΥΜΠΟΣ», «ΡΟΔΟΠΗ» και «Κρι-Κρι».

Για την υπόθεση της εναρμονισμένης πρακτικής σε βάρος της «Friesland» στην αγορά γιαουρτιού επιβλήθηκαν πρόστιμα ύψους 132,4 χιλιάδων ευρώ, 82 χιλιάδων ευρώ και 231 χιλιάδων ευρώ αντίστοιχα στις εταιρείες «Vivartia», «ΜΕΒΓΑΛ» και «ΦΑΓΕ».

Τέλος, πρόστιμα επέβαλε η Επιτροπή Ανταγωνισμού στις «Vivartia», «ΜΕΒΓΑΛ», «Κρι-Κρι» και «ΣΕΡΓΑΛ» για τη μεταξύ τους συνεννόηση να διακόψουν για τέσσερις μήνες τουλάχιστον τις προωθητικές ενέργειες για το φρέσκο γάλα στο νομό Σερρών.

Ας σημειωθεί ότι σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία οι επιχειρήσεις στις οποίες επιβάλλονται πρόστιμα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού μπορούν να ασκήσουν έφεση εναντίον της απόφασης φτάνοντας μέχρι και στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Στη μέγκενη της στρατηγικής του κεφαλαίου

Ανακοίνωση-παρέμβαση του ΠΑΜΕ

Να οργανώσουν την πάλη τους και να δώσουν αποφασιστική απάντηση για να αποτραπούν οι αντιλαϊκοί κυβερνητικοί σχεδιασμοί για την Ολυμπιακή Αεροπορία (ΟΑ), καλεί τους εργαζόμενους με ανακοίνωσή της η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ.

«Ευρωπαϊκή Ενωση και κυβέρνηση προκρίνουν το κλείσιμο, την εκκαθάριση και την πλήρη ιδιωτικοποίηση της ΟΑ» σημειώνεται στην ανακοίνωση. «Από το 1992 με τη Συνθήκη του Μάαστριχτ οι δημόσιες αερομεταφορές και ειδικότερα η ΟΑ έχουν μπει στη μέγκενη της στρατηγικής του κεφαλαίου, της διαβόητης ανταγωνιστικότητας - βαρβαρότητας». Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ προχώρησαν «στην απαξίωση του δημόσιου αερομεταφορέα, της Ολυμπιακής Αεροπορίας και στη συρρίκνωσή του, ιδιωτικοποιώντας μια σειρά υπηρεσιών και τομέων του. Αποτέλεσμα ήταν να μπουν στις αερομεταφορές ιδιωτικές εταιρείες με προνομιακούς όρους σε βάρος του δημόσιου αερομεταφορέα και να συρρικνωθεί το πτητικό έργο του σε βάρος των άγονων γραμμών». Η ένταση του ανταγωνισμού που προέκυψε με την είσοδο των ιδιωτικών εταιρειών «επέφερε μείωση του προσωπικού και των αποδοχών του, εντατικοποίηση της εργασίας του, με αρνητικές επιπτώσεις για τους επιβάτες και την ασφάλεια των πτήσεων». Οι δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών, οδηγούν την ΟΑ στην πλήρη ιδιωτικοποίηση και ταυτόχρονα ανοίγουν το δρόμο για να δοθεί στον ιδιώτη που θα την πάρει και ένας γενναίος μποναμάς 540 εκατ. ευρώ.

Ολα αυτά συνιστούν δυσοίωνες εξελίξεις για τους εργαζόμενους στην ΟΑ και για όλο το λαό που θα κληθεί να πληρώνει ακριβές, μη ασφαλείς και σε επιλεγμένους μόνο προορισμούς πτήσεις.

Καταλήγοντας το ΠΑΜΕ καταγγέλλει τις εξελίξεις αυτές και δηλώνει ότι «θα πρωτοστατήσει όχι μόνο για να αποτραπούν οι αντιλαϊκοί κυβερνητικοί σχεδιασμοί αλλά και για την κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας στον τομέα των αερομεταφορών. Για τη δημιουργία των προϋποθέσεων για ένα ενιαίο κρατικό φορέα αερομεταφορών με όλες τις λειτουργίες του κάτω από τον εργατικό και κοινωνικό έλεγχο που θα εγγυάται: Την ασφάλεια, την προστασία και το σεβασμό της ανθρώπινης ζωής. Τη φθηνή χρήση γρήγορων και ασφαλών αερομεταφορών. Τη σταθερή και ασφαλή δουλιά των εργαζομένων με δικαιώματα και αμοιβές αντίστοιχες με τις σύγχρονες ανάγκες τους».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Υποπτα καλλυντικά

Κύκλωμα που παρασκεύαζε και διακινούσε καλλυντικά χωρίς άδεια του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ) και χωρίς φορολογικά παραστατικά, εντόπισε στην περιοχή της Θεσσαλονίκης η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων (ΥΠΕΕ) του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών. Δείγματα εστάλησαν στον ΕΟΦ προκειμένου να διακριβωθεί η τυχόν επικινδυνότητά τους για τη δημόσια υγεία.

«ΡΟΔΟΠΗ ΑΕ»
Η ΑΤΕ επιλέγει αγοραστές

Η διοίκηση της ΑΤΕ συνεχίζει, σα να μην τρέχει τίποτα, τη διαδικασία ξεπουλήματος της γαλακτοβιομηχανίας «Ροδόπη ΑΕ». Οπως ανακοινώθηκε σχετικά, στην ΑΤΕ έφτασαν οκτώ προσφορές, από επίδοξους αγοραστές που είναι οι: «Αθηναϊκή Οικογενειακή Αρτοποιία ΑΒΕΕ» (FERRO), «Εβροφάρμα ΑΒΕΕ», «Friesland Hellas AEBE», «Κολιός ΑΕ», «ΚΡΙ-ΚΡΙ Βιομηχανία Γάλακτος ΑΒΕΕ», «ΝΕΟΓΑΛ» - «Βιομηχανία Γάλακτος Δράμας ΑΕ», «Συνεταιριστική Ενωση Καπνοπαραγωγών Ελλάδος» - «ΣΕΚΕ ΑΕ» και «ΤΥΡΑΣ ΑΕ».

ΠΑΣΟΚ
Βλέπει «κρυφή ατζέντα»

Βαρύγδουπες καταγγελτικές δηλώσεις ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια εκποίησης της ΟΑ έκανε εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ η Μ. Ξενογιαννακοπούλου, επιμένοντας στα περί εφαρμογής από τη ΝΔ μιας «κρυφής ατζέντας», ενώ είναι πασίγνωστο ότι και γύρω από την ΟΑ ακολουθούνται διαδικασίες που ξεκίνησαν επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ με απώτερο στόχο την, από κοινού με την Κομισιόν, «εξυγίανση» της ΟΑ, προκειμένου να καταστεί δυνατή η ιδιωτικοποίησή της.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ