ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 13 Αυγούστου 1999
Σελ. /20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Λιώνουν" στο τιμόνι...

Σε συνθήκες "θερμοκηπίου" είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν για 8 ώρες, με ένα 20λεπτο διάλειμμα που συνήθως εξανεμίζεται από τις καθυστερήσεις λόγω κυκλοφοριακού, οι οδηγοί των περισσότερων λεωφορείων της ΕΘΕΛ. Ανάλογες οι συνθήκες και στα τρόλεϊ

Σε συνθήκες άκρως επιβαρυντικές για την υγεία τους εργάζονται οι οδηγοί στα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ της πρωτεύουσας χειμώνα - καλοκαίρι, ενώ ιδιαίτερα αυτές τις μέρες που το Λεκανοπέδιο είναι στην κυριολεξία καμίνι, με θερμοκρασίες που αγγίζουν τους 42 βαθμούς Κελσίου, οι οδηγοί των αστικών λεωφορείων υποβάλλονται σε καθημερινό μαρτύριο.

Από τα 1.400 λεωφορεία της ΕΘΕΛ μόνο 600 διαθέτουν κλιματιστικά μηχανήματα, αλλά και σ' αυτά οι συνθήκες εργασίας είναι επιβαρυντικές για την υγεία των οδηγών, που μαζί με τη δροσιά του κλιματιστικού δέχονται και τη "λάβα" κάθε φορά που ανοίγουν τις πόρτες για την επιβίβαση - αποβίβαση των επιβατών. Οσο για τα τρόλεϊ, από τα περίπου 300 μόνο δύο διαθέτουν κλιματιστικό μηχάνημα.

Αν ωστόσο όσοι οδηγούν λεωφορεία κλιματιζόμενα θεωρούνται "προνομιούχοι", υπάρχουν οδηγοί που εργάζονται σε συνθήκες "θερμοκηπίου" και μάλιστα σε σχετικά καινούρια λεωφορεία, που παραγγέλθηκαν επί Νέας Δημοκρατίας, αλλά χρυσοπληρώθηκαν και από την ΕΘΕΛ που τα παρέλαβε σταδιακά και επιβαρύνθηκε το κόστος που απαιτήθηκε για την εγκατάσταση κλιματιστικών. Πρόκειται για τα 600 λεωφορεία "VAN HOOL", από τα οποία τουλάχιστον 150 δε διαθέτουν κλιματισμό, ούτε ανοίγουν τα εμπρός παράθυρα, ώστε το αεράκι να ανακουφίζει λίγο τον οδηγό, τουλάχιστον όσο το λεωφορείο κινείται. Υπ' αυτές τις ανυπόφορες συνθήκες, οι οδηγοί υποχρεώνονται να δουλεύουν καθημερινά επί οκτώ και πλέον ώρες, πολλοί μάλιστα και χωρίς ρεπό! Και όσοι θα αναρωτηθείτε τι προστατευτικά μέτρα προβλέπονται για τους οδηγούς της ΕΘΕΛ, τουλάχιστον τις μέρες του καύσωνα, ιδού τι λένε οι ίδιοι οι οδηγοί, που βιώνουν καθημερινά το νέο εργασιακό καθεστώς που τους επέβαλε με νόμο η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με τις πλάτες της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας του συνδικάτου τους.

Αφαντοι οι αρμόδιοι

"Δεν υπάρχει καμία μέριμνα για τις συνθήκες εργασίας των οδηγών, που είναι ανθυγιεινές και εξοντωτικές, είτε είναι χειμώνας είτε καλοκαίρι" λέει ο Κώστας Ευθυμίου,οδηγός της ΕΘΕΛ. "Οι αρμόδιοι είναι άφαντοι. Κάθονται στα "αιρ κοντίσιον" και σχεδιάζουν πώς θα κάνουν ακόμα πιο δύσκολες τις συνθήκες εργασίας μας και όχι πώς θα τις βελτιώσουν. Η μόνη μέριμνα των αρμοδίων εξαντλήθηκε με την εγκατάσταση ανεμιστήρων σε ορισμένα σταθμαρχεία και με την εγκύκλιο - εμπαιγμό που προβλέπει δέκα λεπτά επιπλέον διάλειμμα τις μέρες του καύσωνα, μόνο για τους οδηγούς που έχουν κλείσει τα 58! Σημειώστε εδώ ότι είναι τέτοιος ο φόρτος εργασίας, που καταστρατηγείται ακόμα και το κανονικό διάλειμμα, αφού δε "βγαίνουν" τα δρομολόγια. Είναι δε τέτοιο το καθεστώς, που στην ουσία είναι απαγορευτικό, ακόμα και για απουσία μιας μέρας από την εργασία. Προσωπικά με τους πρώτους καύσωνες του Ιούλη, έπαθα θερμοπληξία και με άδεια γιατρού έμεινα τρεις μέρες εκτός υπηρεσίας, αλλά έχασα 40.000 δραχμές από τις μηνιαίες αποδοχές μου, που αντιστοιχεί στο λεγόμενο επίδομα παρουσίας. Πρόβλημα στην υγεία μου αντιμετώπισα και προχτές κατά τη διάρκεια της βάρδιας, αλλά δεν έδωσα σημασία. Αργά, όμως το βράδυ, το πρόβλημα επιδεινώθηκε και πήγα στο ΙΚΑ, όπου οι γιατροί διέγνωσαν "οξύ διαρροϊκό σύνδρομο", ενώ μου επισήμαναν ότι αν οι εξετάσεις γίνονταν το μεσημέρι, το πιο πιθανό ήταν να "έδειχναν" θερμοπληξία".

Νερό από το σπίτι...

Στις αφετηρίες των λεωφορείων στο κέντρο της Αθήνας δεν ήταν ανάγκη να στο πουν οι ίδιοι για να καταλάβεις πως στην κυριολεξία οι άνθρωποι "ήταν έτοιμοι να πέσουν κάτω". Αρκεί να κοιτούσες τα κατακόκκινα πρόσωπά τους, με τον ιδρώτα να στάζει ποτάμι και τα ξεκούμπωτα πουκάμισα που επαλήθευαν τα λόγια τους: "Είμαστε σ' ένα καμίνι επί 8 ώρες. Για τους αρμόδιους που κάθονται στα κλιματιστικά δεν... υφίσταται καύσωνας και έτσι αποφάσισαν να μην πάρουν μέτρα για 'μας"!

"Το 8ωρο για μας παραμένει 8ωρο τις μέρες του καύσωνα. Δεν υπάρχει ούτε ένα λιγότερο δρομολόγιο, ούτε ένα λεπτό παραπάνω διάλειμμα", ξέσπασε ο Χρήστος,λίγο πριν ξεκινήσει για ακόμα ένα "δρομολόγιο του τρόμου", από το κέντρο της Αθήνας προς τα ΚΤΕΛ Κηφισσού. "Το πόδια μας μέσα στο λεωφορείο καίγονται, αν βάλεις εκεί μπροστά ένα θερμόμετρο θα σπάσει! Πού να προλάβουμε να πάρουμε ανάσα μέσα σε λίγα λεπτά; Ακόμα και το νερό το παίρνουμε από το σπίτι παγωμένο, αφού και στο διάλειμμα πρέπει να είμαστε εδώ για να προσέχουμε το λεωφορείο", είπε χαρακτηριστικά. Εξάλλου, η διοίκηση της ΕΘΕΛ δεν ξεχωρίζει μέρες καύσωνα για τους οδηγούς που "λιώνουν" στο τιμόνι... Ετσι, ακόμα και όταν το θερμόμετρο αγγίζει τους 42 βαθμούς Κελσίου "μπορεί κάποιοι οδηγοί να χάσουν το διάλειμμά τους εξαιτίας ενός παρκαρισμένου αυτοκινήτου που κλείνει το δρόμο", όπως λέει ο Διονύσης, εξηγώντας ότι αυτό γίνεται επειδή κατά τον κανονισμό "την καθυστέρηση την επιβαρύνεται ο οδηγός".

"Βράζουν οι λαμαρίνες"

Το ίδιο εφιαλτικές είναι οι συνθήκες εργασίας - ειδικά τις μέρες αυτές - και για τους οδηγούς των τρόλεϊ, οι οποίοι χαρακτηρίζουν "δώρον - άδωρον" την απόφαση της διοίκησης ΗΛΠΑΠ να μειώσει κατά ένα τα δρομολόγια προκειμένου να διπλασιαστεί το διάλειμμα. "Στη θέση μας η λαμαρίνα βράζει. Δεν μπορούμε ν' ακουμπήσουμε ούτε το χέρι μας στο παράθυρο", επισημαίνει ο Θανάσης Αλεξανδρόπουλος,οδηγός του ΗΛΠΑΠ, προσθέτοντας ότι μόνο δύο τρόλεϊ διαθέτουν κλιματισμό. Οσον αφορά το μέτρο της διοίκησης, οι ίδιοι οι οδηγοί επισημαίνουν ότι "στην ουσία τώρα με τον καύσωνα βγάζουμε περισσότερα δρομολόγια, αφού το - ούτως ή άλλως ελλιπές - προσωπικό έχει μειωθεί λόγω των καλοκαιρινών αδειών"!

ΚΑΛΛΙΠΟΛΗ - ΦΡΕΑΤΤΥΔΑ
Καντίνα σε έναν από τους τελευταίους ελεύθερους χώρους!

Σε αγωνιστική ετοιμότητα βρίσκονται οι κάτοικοι της Φρεαττύδας και της Καλλίπολης προκειμένου να υπερασπιστούν τους τελευταίους εναπομείναντες ελεύθερους χώρους, που θέλει να δώσει ο δήμαρχος Χρ. Αγραπίδης για εκμετάλλευση στην αδηφάγα "ιδιωτική πρωτοβουλία", και γενικά την ποιότητα της ζωής των ίδιων και των παιδιών τους.

Οι κάτοικοι της Φρεαττύδας και της Καλλίπολης μετά την κατάργηση της μίας από τις δύο λεωφορειακές γραμμές ουσιαστικά έχουν μείνει χωρίς λεωφορείο. Ετσι, όσοι θέλουν να πάνε στο κέντρο υποχρεώνονται είτε να πάρουν ταξί, είτε να περπατήσουν μερικά χιλιόμετρα. Αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα μιας περιοχής, που μπορεί μεν να μη χαρακτηρίζεται υποβαθμισμένη, δείχνει όμως το ενδιαφέρον της πολιτείας και της Δημοτικής Αρχής για τους κατοίκους, οι οποίοι δεν κατατάσσονται στους "έχοντες και κατέχοντες". Και εδώ τα σκουπίδια σχηματίζουν κατά καιρούς μικρούς λοφίσκους. Την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή η διάβαση είναι αδύνατη λόγω των εκατοντάδων κέντρων που υπάρχουν. Η παιδική χαρά είναι εγκαταλειμμένη και χωρίς φύλακα. Σε μερικά σημεία υπάρχουν σαραβαλιασμένα αυτοκίνητα που κανείς δεν ενδιαφέρεται να μαζέψει. Σαν να μην έφταναν αυτά, η Δημοτική Αρχή του Χρ. Αγραπίδη έδωσε άδεια για στήσιμο μιας καντίνας σε έναν από τους ελάχιστους εναπομείναντες ελεύθερους χώρους. Για το τελευταίο η Δημοτική Κίνηση "Πειραιάς - Αναγέννηση" έχει προσφύγει στην επιτροπή του άρθρου 18 ζητώντας την ακύρωση της σχετικής απόφασης, η οποία είναι αντίθετη με τις διατάξεις προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς και της παραλίας, αφού η εν λόγω καντίνα είναι πολύ κοντά στα Μακρά Τείχη. Να σημειωθεί τέλος ότι για να δοθεί η σχετική άδεια φαλκιδεύτηκαν οι διατάξεις περί δημοπρασιών δημοτικών χώρων.

ΠΛΑΤΥ ΗΜΑΘΙΑΣ
Χωρίς σχολείο και τη νέα χρονιά οι μαθητές δημοτικού

Εντονη προσπάθεια καταβλήθηκε από τον νομάρχη Ημαθίας, Γιάννη Σπάρτση,βουλευτές και άλλους παράγοντες του ΠΑΣΟΚ, στη διάρκεια της προχτεσινής Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Πλατέος Ημαθίας,για να πειστούν οι γονείς να μπουν στη λογική της συναίνεσης και αναστολής των μαχητικών τους κινητοποιήσεων, με τις οποίες διεκδικούν την αποπεράτωση του υπό ανέγερση νέου δημοτικού σχολείου μέχρι το Σεπτέμβρη.

Να κάνουν υπομονή μέχρι τα Χριστούγεννα, σύστησε στους εξοργισμένους γονείς ο νομάρχης, γιατί μέχρι τότε μπορεί να δοθούν οι σχετικές πιστώσεις και να μπορέσουν έτσι να συνεχίσουν οι εργασίες αποπεράτωσης του νέου σχολικού κτιρίου.

Η βουλευτής Ημαθίας του ΚΚΕ Μαρία Μπόσκου,που παραβρέθηκε στη συνέλευση, εκφράζοντας τη θέση του Κόμματος στα θέματα σχολικής στέγης, τόνισε ότι είναι υποχρέωση της πολιτείας να διαθέτει έγκαιρα τα απαραίτητα κονδύλια για τις εκπαιδευτικές ανάγκες του λαού, πράγμα που δε γίνεται με την ακολουθούμενη κυβερνητική πολιτική. Κάλεσε δε τους γονείς και κηδεμόνες να συνεχίσουν τις αποφασιστικές τους διεκδικήσεις, γιατί έχει αποδειχτεί ότι μόνο με τους αγώνες υποχρεώνεται η κυβέρνηση να ανταποκριθεί, σε κάποιο βαθμό, στις υποχρεώσεις της και να ικανοποιήσει δίκαια αιτήματα των πολιτών.

Οπως έδειξαν με τη στάση τους και τις αποφάσεις στη συνέλευση οι γονείς, η υπομονή τους έχει εξαντληθεί, αλλά θα περιμένουν μέχρι το Δεκέμβρη και εάν μέχρι τότε δεν παραδοθεί το νέο σχολικό κτίριο θα συνεχίσουν και θα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις τους και πολύ πιθανό μα μην επιτρέψουν τα παιδιά τους να πάνε σχολείο με τις σημερινές συνθήκες.

Οπως αναφέρει ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης της 5ης Αυγούστου (το ΚΚΕ δεσμεύτηκε να το καταθέσει με αναφορά στη Βουλή), "εδώ και ένα χρόνο τα παιδιά μας παρακολουθούν μαθήματα τις απογευματινές ώρες στις εγκαταστάσεις του λυκείου, λόγω ανακατασκευής του δημοτικού σχολείου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το σχολείο έπρεπε να παραδοθεί για χρήση τον Ιούλιο 1999. Οι εργασίες όμως έχουν σταματήσει λόγω έλλειψης κονδυλίων, σύμφωνα με την επίσημη πληροφόρηση της δημοτικής αρχής".

Εκφράζοντας την αγανάκτηση και αντίθεσή του στην απαράδεκτη αυτή κατάσταση, ο σύλλογος δηλώνει ότι δε θα επιτρέψει να συνεχιστεί για δεύτερη χρονιά η κατάσταση αυτή.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Νέος έλεγχος από την νομάρχη

Στη Διεύθυνση Επικοινωνιών - Μεταφορών της Αγίας Παρασκευή βρέθηκε χτες η Νομάρχης Αθηνών, Ε. Μπεσμπέα, μετά τον αιφνιδιαστικό έλεγχο που πραγματοποίησε προχτές στην αντίστοιχη υπηρεσία της Νομαρχίας, στο Χολαργό, προκειμένου να διαπιστώσει αν ευσταθούν οι καταγγελίες πως οι Διευθύνσεις είχαν κλείσει "κατ' εντολήν της".

Σύμφωνα με την νομάρχη, οι υπεύθυνοι της Διεύθυνσης Χολαργού - που προχθές ήταν κλειστή - παρερμήνευσαν εγκύκλιό της, σύμφωνα με την οποία από 1η έως και 15 Αυγούστου οι Διευθύνσεις Μεταφορών, Επικοινωνιών και ΚΤΕΟ της Νομαρχίας Αθηνών, λόγω απουσίας μεγάλου αριθμού υπαλλήλων σε κανονική άδεια και έλλειψης προσωπικού γενικότερα, θα καλύπτουν συγκεκριμένες περιπτώσεις. Και αντίθετα θεώρησαν ότι η υπηρεσία πρέπει να κλείσει. Χθες, πάντως, η αντίστοιχη Διεύθυνση της Αγίας Παρασκευής, ήταν ανοιχτή και δούλευε κανονικά.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, οι Διευθύνσεις Μεταφορών - Επικοινωνιών λειτουργούν μόνο για τις παρακάτω περιπτώσεις: Εκδοση άδειας Επιβατικού ΙΧ όταν αυτό πρόκειται να μεταβιβαστεί. Παράδοση άδειας οδήγησης, για να καλυφθεί επείγουσα ανάγκη. Επιθεώρηση οχήματος, για την οποία παραπέμπεται από αστυνομική ή άλλη αρχή. Ταξινόμηση νέων οχημάτων.

Οι Διευθύνσεις ΚΤΕΟ καλύπτουν τις παρακάτω περιπτώσεις: Ελεγχο οχημάτων από το Εργαστήριο Ανάλυσης Καυσαερίων του ΚΤΕΟ Ελληνικού. Ελεγχο οχήματος που παραπέμπεται γι' αυτό από αστυνομική ή άλλη αρχή.

"Δροσίζει" από σήμερα

Εφτά θερμοπληξίες χτες στην Αθήνα

Εφτά άτομα με θερμοπληξία έστειλαν στα νοσοκομεία της Αθήνας οι υψηλές θερμοκρασίες που σημειώθηκαν και χτες με υψηλότερη στην Αλίαρτο, που το θερμόμετρο έδειξε 42 βαθμούς Κελσίου. Στην Αττική η θερμοκρασία έφτασε τους 38 βαθμούς Κελσίου.

Τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ έκαναν 325 διακομιδές στα νοσοκομεία της Αθήνας, εκ των οποίων οι 32 οφείλονταν σε καρδιολογικά περιστατικά, οι 20 σε πνευμονολογικά, οι 24 σε λιποθυμίες και οι 249 σε λοιπές αιτίες.

Χτες, εκτός απ' την Αλίαρτο και την Αθήνα, οι ψηλότερες θερμοκρασίες σημειώθηκαν στα νησιά του Αιγαίου και στην Κρήτη. Στα Χανιά η θερμοκρασία έφτασε τους 39 βαθμούς και στην Αστυπάλαια τους 37 βαθμούς.

Η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία προβλέπει για σήμερα μικρή πτώση της θερμοκρασίας στα δυτικά και βόρεια και μέχρι τη νύχτα σε ολόκληρη τη χώρα.Ειδικότερα, η θερμοκρασία θα κυμανθεί στα δυτικά και βόρεια από 22 έως 35 βαθμούς, και στην υπόλοιπη χώρα από 24 έως 40 βαθμούς κελσίου.

Υψηλές θα είναι οι θερμοκρασίες και στην Αττική. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 27 έως 39 βαθμούς, αλλά στις παραθαλάσσιες περιοχές η μέγιστη θα είναι 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη. Οι άνεμοι θα πνέουν από δυτικές διευθύνσεις ασθενείς μέχρι μέτριοι.

Πτώση της θερμοκρασίας προβλέπεται και για τη Θεσσαλονίκη, όπου το απόγευμα θα αναπτυχθούν τοπικές νεφώσεις, ενώ υπάρχει μικρή πιθανότητα για πρόσκαιρη καταιγίδα στα γύρω ορεινά. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 22 έως 35 βαθμούς κελσίου, ενώ οι άνεμοι θα πνέουν ασθενείς.

Μόνο δύο τρόλεϊ διαθέτουν κλιματισμό

Σύγχρονο λεωφορείο αλλά χωρίς κλιματισμό. Τα παράθυρα ανοιχτά, αλλά δίπλα στον οδηγό δεν υπάρχει...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ