ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 25 Οχτώβρη 2002
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Ομολογούν ότι στόχος τους είναι η πλήρης απορύθμιση

Την ένταση της εκμετάλλευσης και την επιδείνωση της κατάστασης των εργαζομένων προωθούν κυβέρνηση - βιομήχανοι, με τη συνεργασία της ΓΣΕΕ

«Σαν έτοιμη από καιρό» η κυβέρνηση έσπευσε χτες, όχι μόνο να αποδεχτεί την πρόσκληση της ΓΣΕΕ για νέα νομοθετική παρέμβαση - πλήγμα στις εργασιακές σχέσεις, αλλά να υπερθεματίσει για αυτή την παρέμβαση, όπως εξάλλου αναμενόταν, πέρα από τα προπαγανδιστικά τερτίπια και μεθοδεύσεις της.

Μέσω του υφυπουργού Κοινωνικών Ασφαλίσεων Ρ. Σπυρόπουλου, ο οποίος δήλωσε χτες, μιλώντας στο ραδιοσταθμό ΣΚΑΪ, ότι «στο δίλημμα ρύθμιση ή απορύθμιση, εμείς πολιτικά απαντούμε επαναρύθμιση της αγοράς εργασίας», σκιαγραφείται η νέα αντεργατική επέμβαση, με σημεία αναφοράς το «εργασιακό ευρωπαϊκό μοντέλο», τον «ευρωπαϊκό πολιτικό κοινωνικό πολιτισμό» και τις αλλαγές στο «μοντέλο παραγωγής»!

Πίσω από αυτούς τους βαρύγδουπους τίτλους, καραδοκούν οι τελευταίες αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης για ενίσχυση και διεύρυνση των «ευέλικτων» μορφών εργασίας, οι απαιτήσεις του ευρωπαϊκού κεφαλαίου για βελτίωση της «ανταγωνιστικότητας», μέσω του περιορισμού των εργασιακών δικαιωμάτων, η μετατροπή του ασφαλιστικού μοντέλου, ώστε να λειτουργεί στη βάση αυτής της «ευελιξίας» και να προσαρμόζεται όλο και περισσότερο στους κανόνες που αυτή θέτει.

Συνακόλουθα, οι εργαζόμενοι καλούνται να γίνουν «σιωπηλοί» μάρτυρες μιας ακόμη εκστρατείας αφαίρεσης των δικαιωμάτων τους και έντασης της εκμετάλλευσης, με όχημα τον «κοινωνικό διάλογο» και σημαία την «κοινωνική συναίνεση». Και σε αυτή την εκστρατεία έχει ήδη ταχτεί υπέρ της κυβέρνησης και των βιομηχάνων η πλειοψηφία στη ΓΣΕΕ, η οποία αρνείται ακόμη και τώρα να αντιταχτεί στις «ελαστικές» εργασιακές σχέσεις. Αντίθετα, μέσω του προέδρου της Χ. Πολυζωγόπουλου, επαναφέρει το ζήτημα της «παρανομίας» στις εργασιακές σχέσεις και της ανάγκης να νομιμοποιηθεί, ώστε να εφαρμόζεται υπό... όρους!!! Το στίγμα το έδωσε και χθες με νέες δηλώσεις του, σύμφωνα με τις οποίες το ζητούμενο είναι η «ευελιξία» με...«ασφάλεια»!!!

«Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι η ανταγωνιστικότητα πρέπει να οικοδομηθεί πάνω σε υγιείς όρους», επισήμανε ο Ρ. Σπυρόπουλος, για να προσθέσει ότι «θα θεσμοθετηθεί και η ύπαρξη ενός "κοινωνικού φόρουμ" που θα γνωμοδοτεί εκ των πραγμάτων, πριν το υπουργείο Εργασίας προχωρήσει σε τέτοιες ρυθμίσεις. Σε αυτή την κατεύθυνση πολιτικά θα στρέψει τις δράσεις του, και άμεσα, το υπουργείο Εργασίας».

Τα αποτελέσματα της αντεργατικής κυβερνητικής πολιτικής είναι φανερά και αναντίρρητα ακόμη και με τα αποτελέσματα της έρευνας, που παρουσίασε η ΓΣΕΕ την Τετάρτη. Σύμφωνα με την έρευνα, η πλήρης και σταθερή εργασία «διαβρώνεται».

Μόνο στο δείγμα που χρησιμοποιήθηκε για την έρευνα, μεταξύ 2.016 επιχειρήσεων του ιδιωτικού τομέα και δημοτικών επιχειρήσεων, πανελλαδικά, η τακτική και πλήρης εργασία εμφανίζεται να αφορά μονάχα το 80% των εργαζομένων, με ισχυρές τάσεις μείωσης. Η μερική απασχόληση κυμαίνεται στο 4,6%, η εποχιακή στο 8,9% και η προσωρινή στο 6,5%. Κι αυτά τα στοιχεία προέρχονται από τις απαντήσεις των εργοδοτών και όχι των εργαζομένων, με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Ακόμη κι έτσι, προκύπτει ότι το 55% των νεοπροσληφθέντων το τελευταίο δωδεκάμηνο εργάζεται με «ευέλικτες» μορφές απασχόλησης!

Σύμφωνα πάντα με την ίδια έρευνα:

- Η προσωρινή απασχόληση εντοπίζεται κυρίως στις επιχειρήσεις με περισσότερους από 200 εργαζόμενους (42,2%) και σε αυτές που απασχολούν 100 - 200 εργαζόμενους (21,1%).

- Η εποχιακή απασχόληση αφορά σε ποσοστό 38,3% τις επιχειρήσεις στο τουριστικό κλάδο και κατά 18,6% τις μεταφορές - επικοινωνίες.

- Η μερική απασχόληση αφορά κυρίως τις επιχειρήσεις στους κλάδους της εκπαίδευσης, της υγείας και άλλες υπηρεσίες, κατά 58,9%, αλλά την αξιοποιούν σε μεγάλο βαθμό και τουριστικές επιχειρήσεις κατά 31,1%.

ΕΦΟΠΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ
Αξίωσαν και η κυβέρνηση τους δίνει μείωση κατά 50%!

Οταν έστελνε τα ΜΑΤ να χτυπήσουν τους ναυτεργάτες, νομοθετούσε ήδη για τους εφοπλιστές
Οταν έστελνε τα ΜΑΤ να χτυπήσουν τους ναυτεργάτες, νομοθετούσε ήδη για τους εφοπλιστές
Νόμος απαράβατος είναι για την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ οι εφοπλιστικές αξιώσεις! Αυτό επιβεβαιώθηκε χτες από τη συνέντευξη Τύπου του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτη προς τους ναυτιλιακούς συντάκτες όταν έφτασε στο σημείο, για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, να εμφανιστεί ...«βασιλικότερος» του επιτελείου των Βρυξελλών και να ισχυριστεί -για να προστατέψει τους εφοπλιστές -ότι τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των εφοπλιστών κατά 50%, που ετοιμάζουν τα κυβερνητικά επιτελεία, την προβλέπει κοινοτική οδηγία! Η αλήθεια είναι ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση, τουλάχιστον προς το παρόν, δεν έχει εκδώσει σχετική οδηγία και ότι είναι ο επίτροπος μεταφορών Κίνοκ που έχει προτείνει μια σειρά μέτρων ανάμεσα στα οποία και η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των εφοπλιστών επικαλούμενος τον ανιστόρητο και ανυπόστατο όρο της «ανταγωνιστικότητας» του κοινοτικού στόλου.

Ο υπουργός όχι μόνο επιβεβαίωσε ότι αυτή τη στιγμή το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας επεξεργάζεται μέτρα για τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των εφοπλιστών μέχρι και 50%, αλλά προκαλώντας τους ναυτεργάτες εν ενεργεία και συνταξιούχους ανέφερε: «Ακόμα και αν μειώναμε στο 50% τις ασφαλιστικές εισφορές των πλοιοκτητών, η επιβάρυνση στο ΝΑΤ είναι πολύ μικρή σε σχέση με τις αυξήσεις που δώσαμε πρόσφατα των οποίων η επιβάρυνση φτάνει τα 130 δισ. δραχμές, ενώ η επιβάρυνση (σ.σ την οποία θα πληρώσουν οι Ελληνες εργαζόμενοι) από τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των εφοπλιστών δεν ξεπερνάει τα 5 δισ.»!

Ομως το σκάνδαλο δεν έχει όρια. Η κυβέρνηση μειώνει τις ασφαλιστικές εισφορές των εφοπλιστών, όταν το ΝΑΤ είναι τόσο «πατωμένο» από τα ελλείμματα, ώστε όχι μόνο να καθίστανται επισφαλείς ακόμα και αυτές οι πενιχρές αυξήσεις στις ναυτεργατικές συντάξεις, που έχει υποσχεθεί να δώσει η κυβέρνηση, αλλά και η ίδια η πληρωμή των συντάξεων! Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους: Η κρατική επιχορήγηση για το ΝΑΤ το 2002 ανέρχεται στα 469.550.000 ευρώ, ενώ ο προϋπολογισμός του ΝΑΤ για το 2002 καθορίζει την κρατική επιχορήγηση στα 493.170.000 ευρώ. Η διαφορά που προκύπτει ύψους 59.760.865,33 ευρώ θα καλυφθεί ως προκαταβολή από την κρατική επιχορήγηση προς το ΝΑΤ του 2003! Και όχι μόνο αυτό. Αν στη διαφορά αυτή - που θα καλυφθεί από τον προϋπολογισμό του 2003 - προστεθούν τα 62.000.000 ευρώ, που θα καταβληθούν για την αναπροσαρμογή των συντάξεων στο 62,6%, σύμφωνα με το σχετικό νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό των ναυτεργατών, τότε μιλάμε για ένα επιπρόσθετο έλλειμμα 124.760.865,33 ευρώ για το 2003 και αυτό χωρίς να υπολογίζεται η δαπάνη για την αναπροσαρμογή των επικουρικών συντάξεων!

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου

Σε 7 μέρες από σήμερα ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου στις ελληνικές θάλασσες. Από την 1η Νοέμβρη ναυτεργάτες και νησιώτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με την πλήρη εφαρμογή του νέου ακτοπλοϊκού θεσμικού πλαισίου, το οποίο αλλάζει προς το χειρότερο την εικόνα των θαλάσσιων ενδομεταφορών.

Τα όσα προβλέπεται να εφαρμοστούν από την 1η Νοέμβρη περιέχονται στο νομοθετικό έκτρωμα 2932/2001 που ψήφισε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, του οποίου η φιλοσοφία είναι η παροχή και νέων υπερπρονομίων στους ακτοπλόους εφοπλιστές, γενικά ενίσχυση της ασυδοσίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Οσο για την ποιότητα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, μία ...σαφή εικόνα έδωσε χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης, στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες. Δεν ήταν σε θέση να πληροφορήσει την κοινή γνώμη για το ποια πλοία θα εκτελούν ποια δρομολόγια και με ποιες προϋποθέσεις! Παρέπεμψε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που θα ακολουθούσε μετά τη συνέντευξη και της οποίας τα αποτελέσματα αναμένονταν μέχρι χτες το βράδυ.

Από τα όσα ετοιμάζονται σε βάρος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ήδη έχουν καταγραφεί απτά τα πρώτα δραματικά αποτελέσματα, καθώς μόνο για την προετοιμασία της εφαρμογής του νέου θεσμικού πλαισίου και για την ακρίβεια για να ...πειστούν οι εφοπλιστές να καλύψουν όλες τις ακτοπλοϊκές γραμμές έχουν μοιραστεί μέχρι τώρα, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, 13 δισεκατομμύρια δραχμές! Χρήματα που άντλησε η κυβέρνηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή από τις τσέπες των εργαζομένων! Ομως, το κακό δε σταματάει εδώ. Οι εφοπλιστές έχουν αξιώσει και, όπως προκύπτει από τις χτεσινές δηλώσεις του Γ. Ανωμερίτη, η κυβέρνηση είναι έτοιμη να αποδεχτεί την εξάλειψη ακόμα και κάποιων υποτυπωδών ασφαλιστικών δικλείδων, που θέτει το νέο θεσμικό πλαίσιο και αφορά τις οργανικές συνθέσεις, την τιμή των εισιτηρίων και το όριο της ηλικίας των ακτοπλοϊκών και άλλα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ