ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 10 Φλεβάρη 1995
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Περίεργοι χειρισμοί της Αστυνομίας

Ανακοίνωσε ότι συνέλαβε τέσσερεις νεαρούς λίγο πριν κάψουν ένα αυτοκίνητο. Ωστόσο, οι τρεις από αυτούς έχουν συλληφθεί στο παρελθόν με την ίδια κατηγορία, αλλά έχουν αφεθεί ελεύθεροι

Με περίεργους χειρισμούς αντιμετωπίζει η Αστυνομία τους εμπρησμούς αυτοκινήτων, που έχουν πάρει επιδημικές διαστάσεις τα τελευταία χρόνια. Αυτό προκύπτει από τις δηλώσεις του υπουργού Δημόσιας Τάξης και του διοικητή Ασφαλείας Αττικής μετά τη σύλληψη τεσσάρων νεαρών, που κατά την Αστυνομία επιχείρησαν να πυρπολήσουν ένα φορτηγό αυτοκίνητο στην Ηλιούπολη.Ο υπουργός Δημόσιας Τάξης μίλησε για "σημαντική επιτυχία των αρχών ασφαλείας" και είπε ότι "το πράγμα θα είχε μικρότερη σημασία, αν τα τελευταία δύο χρόνια, δεν είχαν σημειωθεί 245 εμπρησμοί αυτοκινήτων δημοσιογράφων, αστυνομικών, ιδιωτικών εταιριών και κρατικών υπηρεσιών. Αλλάξαμε την πρακτική και τη φιλοσοφία τους τελευταίους μήνες και είχαμε αυτό το εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Οι συλληφθέντες έχουν οδηγηθεί στον εισαγγελέα, η υπόθεση είναι απολύτως τεκμηριωμένη και ομολογημένη από τους δράστες. Εκτιμούμε, ότι είμαστε στην αρχή εξάρθρωσης όλου αυτού του συστήματος που είχε εμφανιστεί με περίπου 42 ονομασίες τα δύο τελευταία χρόνια".

Η Αστυνομία συνέλαβε τους Συμεών Σεϊσίδη, 19 χρονών, μαθητή τεχνικού λυκείου, Ιωάννη Ξύδα 19 χρονών, σπουδαστή, Απόστολο Τσατσούλα 21 χρονών σπουδαστή και Παναγιώτη Καραλέμα 20 χρονών σπουδαστή της Παντείου, σε βάρος των οποίων ασκήθηκε ποινική δίωξη για απόπειρα εμπρησμού σε βαθμό κακουργήματος και σύσταση συμμορίας. Και οι τέσσερις κρατούνται μέχρις ότου απολογηθούν στην 24η τακτική ανακρίτρια.

Η σύλληψή τους, σύμφωνα με τον διοικητή Ασφαλείας έγινε από περιπολικό του τμήματος Ηλιούπολης τη στιγμή που επέβαιναν σε αυτοκίνητο στην οδό Δροσίνη, έχοντας μαζί τους ένα τετράλιτρο μπιτόνι με βενζίνη. Από τις έρευνες στα σπίτια των νεαρών προέκυψε ότι ο Σεϊσίδης κατείχε βιβλία "αναρχικού περιεχομένου" και δύο "εναυσματικούς επιβραδυντικούς μηχανισμούς από τσιγάρα με σπίρτα".

Τόσο ο υπουργός όσο και ο διοικητής Ασφαλείας εμφανίστηκαν απρόθυμοι να πουν περισσότερα για τη δράση των τεσσάρων, οι οποίοι απ' ό,τι φαίνεται είναι γνωστοί στην Αστυνομία. Μετά από επίμονες ερωτήσεις του "Ρ" ο διοικητής Ασφαλείας αποκάλυψε τελικά ότι η Αστυνομία είχε σχηματίσει δικογραφία σε βάρος του Σεϊσίδη από τον Αύγουστο του 1994. Σύμφωνα με κάποιο σήμα της αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας "στις 8/8 τέσσερα άγνωστα άτομα πυρπόλησαν τρία φορτηγά αυτοκίνητα της "Α. Ε. Εκδοσης και Διακίνησης Εκπαιδευτικών Βιβλίων Απόλλων", που ήταν σταθμευμένα στη συμβολή των οδών Οιδίποδα και Μετοχίτη στον Κολωνό. Από τις έρευνες, σύμφωνα με τις περιγραφές, εντοπίστηκαν, συνελήφθησαν και προσήχθησαν ως ύποπτοι ο Συμεών Σεϊσίδης και η Φιλιππία Ξανθοπούλου, 20 χρόνων. Οι προσαχθέντες μετά από λήψη καταθέσεώς τους αφέθηκαν ελεύθεροι". Το ερώτημα, όμως, γιατί τελικά δεν ασκήθηκε σε βάρος τους ποινική δίωξη έμεινε αναπάντητο.

Αμέσως μετά το τέλος της συνέντευξης έγινε γνωστό από το δελτίο Τύπου που διανεμήθηκε στους δημοσιογράφους ότι οι Καραλέμας και Ξύδας είναι κατηγορούμενοι και για την απόπειρα εμπρησμού αυτοκινήτου του ΥΠΕΧΩΔΕ, στις 16 Γενάρη, στην οδό Αριστείδου 19 στο Καλαμάκι.

Τα στοιχεία αυτά ήταν εύλογο να προκαλέσουν την απορία των δημοσιογράφων, που ζητούσαν να πληροφορηθούν ποιες οργανώσεις εκπροσωπούν οι συλληφθέντες και ποιες άλλες ενέργειες έχουν διαπράξει. Ο υπουργός όμως ήταν κατηγορηματικός: "Δεν υπάρχουν οργανώσεις, υπάρχουν ομάδες και χρησιμοποιούν ψευδώνυμα. Η ομάδα είναι μία και την ξέρετε. "

Το φαινόμενο των εμπρησμών ξέσπασε το καλοκαίρι του 1993, όταν πρωτοεμφανίστηκε η λεγόμενη "Αναρχική Ομάδα 15 Μάη". Ακολούθησαν με παρόμοιες ενέργειες η "Αντιεξουσιαστική Πάλη", η "Επαναστατική Δράση", "Οι Λύκοι των Εξαρχείων", "Το τρελό γκαζάκι", η "Αντιφασιστική Πάλη" κλπ.

Οι μεγάλες εκπτώσεις "ξαναχτυπούν" στα δημόσια έργα

Απέτυχε παταγωδώς και ο νέος νόμος περί δημοσίων έργων να "συγκρατήσει" τους εργολάβους να μη δίνουν προσφορές με υπερβολικές εκπτώσεις, κατά τις διαδικασίες των διαγωνισμών όλων σχεδόν των έργων που επαναδημοπρατούνται από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Αρμόδιοι κυβερνητικοί παράγοντες ομολογούν ότι δεν επιτεύχθηκε η τομή που επιδίωκαν. Ωστόσο, το ΥΠΕΧΩΔΕ, σύμφωνα με πληροφορίες, ετοιμάζεται στις αμέσως επόμενες μέρες να κατακυρώσει 10 έργα με συνολικό προϋπολογισμό 80 περίπου δισ. δρχ., για τα οποία οι μειοδότες έδωσαν εκπτώσεις πάνω από 54%.

Πρόκειται για:

  • Τρία οδικά έργα που αποτελούν τμήματα της Εγνατίας Οδού στο Νομό Ιωαννίνων (Ψηλοράχη - Αγιος Νικόλαος, Αγιος Νικόλαος - Κουμαριά και Κουμαριά - Αγία Αναστασία), με συνολικό προϋπολογισμό 29,5 δισ. δρχ., για τα οποία οι μειοδότες έδωσαν αντίστοιχα 57,8 - 54 και 58,5% εκπτώσεις.
  • Δύο οδικά έργα της Θεσσαλονίκης (Εξωτερική περιφερειακή και σύνδεση ΕΤΒΑ με αυτοκινητόδρομο Θεσσαλονίκης - Κατερίνης), συνολικού προϋπολογισμού 11 δισ. δρχ., για τα οποία οι εργολάβοι μειοδότησαν με 56,9 και 55,6% έκπτωση αντίστοιχα.
  • Το λιμάνι Λαυρίου, προϋπολογισμού 3,1 δισ. δρχ., για το οποίο οι μειοδότες έδωσαν έκπτωση 60%.
  • Το αρδευτικό έργο Ιριας Αργολίδας, προϋπολογισμού 3 δισ. δρχ., για το οποίο οι μειοδότες έδωσαν έκπτωση 59,3%.
  • Τρία έργα της Εθνικής Οδού Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Ευζώνων, συνολικού προϋπολογισμού 35 δισ. δρχ. περίπου, για τα οποία οι εκπτώσεις είναι και εδώ πάνω από 55%.

Να υπενθυμίσουμε ότι όλα σχεδόν τα έργα αυτά είχαν επαναδημοπρατηθεί, αλλά οι διαγωνισμοί ακυρώθηκαν, ύστερα από παρέμβαση των Βρυξελλών, με πρόσχημα τις μεγάλες εκπτώσεις που έφταναν μέχρι και 80%. Βέβαια, η Κοινότητα έκανε την παρέμβασή της για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των ξένων (Ευρωπαίων) κατασκευαστών, οι οποίοι έβλεπαν ότι έμεναν απέξω από το παιχνίδι των δημοπρασιών αυτών, που έχουν σχετικά μικρό προϋπολογισμό γι' αυτούς κι όχι ασφαλώς επειδή ενδιαφερόταν για την ποιότητα των έργων...

Ωστόσο, παράγοντες των τεχνικών επιμένουν και στο εξής: ότι οι δημόσιες υπηρεσίες καταρτίζουν ιδιαίτερα "φουσκωμένους" προϋπολογισμούς για τα έργα, δίνοντας έτσι το δικαίωμα στους εργολάβους να κερδίζουν, έστω και αν φαίνεται πως δίνουν τυπικά υπέρογκες εκπτώσεις. "Οταν, για παράδειγμα, οι υπηρεσίες καθορίζουν τιμή μονάδας για το μπετόν 400.000 δρχ., ενώ όλοι ξέρουμε ότι στις οικοδομές το κόστος δεν ξεπερνά τις 150.000 δρχ., γιατί οι εργολήπτες να μη δώσουν έκπτωση 50 και 60%, αφού ξέρουν ότι πάλι θα κερδίσουν;", μας έλεγαν χαρακτηριστικά.

Ν. Π.

Αφήστε ήσυχο τον Σκυφτούλη

Την άρση των περιοριστικών όρων και της χρηματικής εγγύησης των δύο εκατομμυρίων, όπως και το σταμάτημα κάθε δίωξης κατά του Νώντα Σκυφτούλη, ζητούν με χτεσινές ανακοινώσεις τους οι Αναρχικοί Αγρινίου και η Αναρχική Πρωτοβουλία Θεσσαλονίκης. "Το αντιτρομοκρατικό "παίγνιο" εξ άλλου, αναφέρεται στην ανακοίνωση, αποτελούσε και αποτελεί τον πιο εύκολο δρόμο, όχι μόνο για το χτύπημα των λαϊκών αγώνων και των αγωνιστών, αλλά ταυτόχρονα και για τη ρύθμιση των σχέσεων υποταγής στους κόλπους της εξουσίας".

Λείπουν γιατροί στο ΙΚΑ Βότση Καλαμαριάς

Αρκετοί γιατροί έχουν φύγει από το ΙΚΑ Βότση - Καλαμαριάς και νέοι γιατροί αποφεύγουν να πάνε με τις 68.000 μισθό και τις συμβάσεις δύο ή τριών μηνών. Επίσης, λείπουν πολλές ειδικότητες, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται ο κόσμος.

Τις διαπιστώσεις αυτές έκανε στη διάρκεια περιοδείας της στο ΙΚΑ Βότση, αντιπροσωπεία της ΚΟ Βότση του ΚΚΕ, η οποία συναντήθηκε με το διευθυντή του ΙΚΑ Βότση, καθώς και με τον αναπληρωτή διευθυντή υγειονομικού.

Η αντιπροσωπεία διαπίστωσε, επίσης, πως υπάρχουν σοβαρές υλικοτεχνικές ελλείψεις. Επειδή δεν είχαν προβλεφτεί από την αρχή οι χώροι των ιατρείων, δεν υπάρχουν τα στοιχειώδη που χρειάζεται ένας γιατρός, για παράδειγμα, να πλένει τα χέρια του. Επίσης, υπάρχει πρόβλημα καθαριότητας, αφού μια καθαρίστρια είναι αδύνατον να καθαρίσει όλο το χώρο όσο κι αν προσπαθεί να ανταποκριθεί στα καθήκοντά της.

Η ΚΟ Βότση του ΚΚΕ ζητά άμεσα να προσληφθούν και να τοποθετηθούν γιατροί όλων των ειδικοτήτων, να προσλαμβάνονται με αόριστο χρόνο και με ικανοποιητικό μισθό, και τέλος, να δοθεί λύση σε όλα τα άλλα προβλήματα.

Την επέκταση του μετρό θέλουν οι εργολήπτες

Η κατασκευή των επεκτάσεων του μετρό της Αθήνας να γίνει από ελληνικές εταιρίες, ύστερα από μειοδοτικούς διαγωνισμούς, ζητά με επιστολή της από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ η Πανελλήνια Ενωση Διπλωματούχων Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Εργων (ΠΕΔΜΕΔΕ).

Παράλληλα, δεν παραλείπει να αφήσει αιχμές και για τις "φουσκωμένες" τιμές μονάδας που προβλέπονται στη συμπληρωματική σύμβαση του μετρό, για την οποία αισθάνεται τόσο... υπερήφανη η κυβέρνηση.

"Με αφορμή την κατάθεση στη Βουλή για επικύρωση της συμπληρωματικής σύμβασης του μετρό Αθηνών - αναφέρεται στην επιστολή - με επιβάρυνση για το δημόσιο ύψους 65 δισ., όπως επίσης και τις καταγγελίες στον Τύπο για τις σκανδαλώδεις τιμές μονάδας που αναφέρονται στη συμπληρωματική αυτή σύμβαση επιθυμούμε να σας εκθέσουμε επί του θέματος τις απόψεις μας που είναι σχεδόν ταυτόσημες με τις από 10ετίας περίπου ανάλογες που είχαν απευθυνθεί στην τότε κυβέρνηση.

Ανεξάρτητα, όμως, από τις τότε αντιρρήσεις μας τόσο για το ύψος της δαπάνης του μετρό, όσο και του τρόπου κατασκευής του, δηλαδή με ένα κονσόρτσιουμ στο οποίο οι Ελληνες κατασκευαστές έχουν μικρή συμμετοχή, επιθυμούμε να τονίσουμε ότι θεωρούμε απαράδεκτο εθνικά, οικονομικά αλλά και δεοντολογικά, οι αναγκαίες επεκτάσεις του μετρό να μην κατασκευαστούν από ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες μετά από μειοδοτικούς διαγωνισμούς".

Επίσης η ΠΕΔΜΕΔΕ, αφού επισημαίνει τις φήμες που διαδίδονται για ανάθεση στον ίδιο ανάδοχο επαύξησης κατά 50% της αρχικής του σύμβασης, τονίζει την ολοκληρωτική της αντίθεση με την προοπτική αυτή και δηλώνει την αμετάκλητη απόφαση του ελληνικού τεχνικού δυναμικού να αγωνιστεί δυναμικά για να μετάσχει στους διαγωνισμούς με ίσους όρους με τους ξένους.

Οι Γιαννιώτες συνταξιούχοι διαμαρτύρονται για δημοτικά τέλη

Δυσβάσταχτο είναι το βάρος των δημοτικών τελών για τους συνταξιούχους ΙΚΑ των Ιωαννίνων, οι οποίοι με επιστολή τους προς τη Δημοτική Αρχή και το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης, δηλώνουν αδύναμοι οικονομικά να ανταποκριθούν στην πρόσφατη, υπέρογκη αύξηση των δημοτικών τελών.

Στην επιστολή τους σημειώνουν ότι η αύξηση των δημοτικών τελών κατά 25% είναι αψυχολόγητη, συγκρινόμενη με τη σύνταξη του ΙΚΑ που παίρνει το 95% των συνταξιούχων και η οποία είναι από 40.000 έως 82.000 δρχ. το μήνα. Επίσης, αναρωτιούνται τι θα γίνουν οι άνεργοι που δεν μπορούν να πληρώσουν. Με την ίδια επιστολή υπενθυμίζουν ότι πληρώνουν χαράτσι επί 20 χρόνια για το αποχετευτικό, χωρίς αυτό να γίνεται ποτέ, γεγονός που τους αναγκάζει να πληρώνουν κι από πάνω για βυτία. Τέλος, απευθυνόμενοι στους "άρχοντες" της πόλης τονίζουν πως "κάποτε πρέπει να πληρώνουν αυτοί που εκμεταλλεύονται τους αδυνάτους και να επιχορηγεί η κυβέρνηση για τα έξοδα του δήμου".

Για το "ριφιφί" κατέθεσε ο Νηστικάκης

Ο άλλοτε β' υπαρχηγός της ΕΛΑΣ και κατηγορούμενος για αρχαιοκαπηλία Μιχ. Νηστικάκης κλήθηκε χτες από τον 2ο ειδικό ανακριτή Κ. Γκανιάτσο και εξετάστηκε ως μάρτυρας για την υπόθεση του μεγάλου "ριφιφί" στην Τράπεζα Εργασίας το Δεκέμβρη του 1992. Το περιεχόμενο της δίωρης περίπου κατάθεσής του δεν έγινε γνωστό και ο ίδιος απέφυγε να πει οτιδήποτε στους εκπροσώπους του Τύπου. Υπενθυμίζεται ότι το όνομα του Μιχ. Νηστικάκη είχε εμπλακεί στην υπόθεση παλαιότερα από μάρτυρα ο οποίος υποστήριζε γι' αυτόν πως είχε έρθει σε επαφή με διευθυντικά στελέχη του υποκαταστήματος της Τράπεζας Εργασίας στην οδό Καλλιρρόης, προκειμένου να καθοριστεί το ύψος της επικήρυξης για τον εντοπισμό των ληστών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ