ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 7 Νοέμβρη 1998
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΚΕ
Αντιπαιδαγωγικές οι συμπτύξεις τμημάτων

Ερώτηση κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές Ορ. Κολοζώφ, Στ. Παναγιώτου και Απ. Τασούλας

Με αφορμή τις κινητοποιήσεις που έχουν ξεσηκώσει οι αντιεκπαιδευτικές συμπτύξεις τμημάτων και τάξεων, οι βουλευτές του ΚΚΕ Ορ. Κολοζώφ,Στ. Παναγιώτου και Απ. Τασούλας κατέθεσαν χτες Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας, καλώντας τον να απαντήσει αν θα επιμείνει σε αυτήν την τακτική ή θα δεσμευτεί για μείωση των μαθητών ανά εκπαιδευτικό, σύμφωνα με τις πάγιες θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος.

"Με το μέτρο αυτό, για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού, εκδηλώνεται η πρόθεση της κυβέρνησης να μειώσει τους διορισμούς δασκάλων και καθηγητών και να περιορίσει ακόμη περισσότερο τις δαπάνες για την παιδεία", τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ. Επισημαίνουν πως στα αιτήματα εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών, να σταματήσουν αμέσως οι συμπτύξεις και να βελτιωθεί η αναλογία μαθητών ανά δάσκαλο ή καθηγητή, το υπουργείο απάντησε αρχικά με μια νέα "παιδαγωγική" εφεύρεση, ότι δηλαδή το πλήθος των μαθητών διευκολύνει τη συλλογικότητα! Στη συνέχεια υποστήριξε την άποψη ότι στην παιδεία έχουμε "σπατάλη δαπανών", ενώ, τελευταία, με δήλωση του υφυπουργού Γ. Ανθόπουλου στη Θεσσαλονίκη, ισχυρίστηκε ότι οι κινητοποιήσεις είναι δήθεν αδικαιολόγητες γιατί τα υπεράριθμα τμήματα δεν είναι... πολλά. Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας, Γερ. Αρσένη, εάν θα δεσμευτεί για μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, σύμφωνα με πάγια αιτήματα του κινήματος, που απαιτεί έναν δάσκαλο ανά 15 μαθητές στην προσχολική ηλικία και στις πρώτες τάξεις του δημοτικού και έναν εκπαιδευτικό ανά 20 στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.

Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Ομως στο θέμα επιχείρησε να παρέμβει με χτεσινή ανακοίνωσή του και ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Οχι βέβαια για να τοποθετήσει το θέμα από τη σκοπιά των καλύτερων προϋποθέσεων για τη μαθησιακή διαδικασία, αλλά για να βάλει κατά των κινητοποιήσεων μαθητών και γονιών. Ισχυρίζεται ότι "θέματα όπως αυτός του αριθμού των μαθητών κατά τάξη δεν μπορούν να επιλύονται με αποφάσεις Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή παρεμβάσεις των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων ή άλλων παραγόντων και μάλιστα σε επίπεδο σχολείου". Αναφέρει ωστόσο πως "είναι αυτονόητο ότι ο αυξημένος αριθμός μαθητών κατά τάξη δημιουργεί προβλήματα και δεν εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις εκείνες για την ανάπτυξη των προαναφερθεισών λειτουργιών", αλλά "ανάλογα προβλήματα, όχι μικρότερης σημασίας, μπορεί να δημιουργήσει και ο πολύ μικρός αριθμός μαθητών κατά τάξη". Επαναλαμβάνει δε τον ισχυρισμό του υπουργείου Παιδείας, ότι σύμφωνα με όσα ισχύουν διεθνώς, ο αριθμός των μαθητών κατά τμήμα κυμαίνεται από 25 έως 30 άτομα, "αριθμός ο οποίος θεωρείται ικανοποιητικός για τη μαθησιακή διαδικασία", χωρίς να αναφέρει, βέβαια, κατά την πάγια τακτική του υπουργείου, ποια παιδαγωγική αντίληψη υπαγορεύει κάτι τέτοιο.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Με αγώνες θα λυθούν τα προβλήματα της εκπαίδευσης

Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας της ΚΟΘ του ΚΚΕ

"Στάχτη στα μάτια" προσπάθησε να ρίξει ο νομάρχης Θεσσαλονίκης Κ. Παπαδόπουλος και οι δήμαρχοι που πήραν την πρωτοβουλία να συναντηθούν με παράγοντες του υπουργείου Παιδείας για "τη λύση των οξυμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα σχολεία του νομού". Κι αυτό γιατί - όπως τονίζει η ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας της ΚΟΘ του ΚΚΕ - ο νομάρχης και οι δήμαρχοι, ελάχιστα πείθουν για την ειλικρίνεια των προθέσεών τους, αφού δεν εξέδωσαν καμιά ανακοίνωση για τα προβλήματα που υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια.

"Ισα ίσα, ο νομάρχης και το Νομαρχιακό Συμβούλιο, ενέκριναν όλες τις συγχωνεύσεις σχολείων, που σκοπό έχουν την περαιτέρω μείωση των δαπανών έστω και αν στοιβάζονται οι μαθητές σε χώρους ακατάλληλους για αίθουσες διδασκαλίας", υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση. Παράλληλα, και παρά τις "καλές προθέσεις" που υποστηρίζει ο Κ. Παπαδόπουλος πως έχει, δεν έχει κάνει καμιά ενέργεια, για να καλυφθούν οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, οι ελλείψεις σε βιβλία ή στα εργαστήρια των σχολείων.

Το Τμήμα Παιδείας της ΚΟΘ θέτει προς τον νομάρχη τα εξής ερωτήματα:

- Πότε αυτός και οι άλλοι δήμαρχοι διαμαρτυρήθηκαν για τη μη χορήγηση των εγκεκριμένων 500.000.000 δραχμών για τη συντήρηση και επισκευή των διδακτηρίων;

- Πότε ενδιαφέρθηκε για τις απλήρωτες δεδουλευμένες πρόσθετες απασχολήσεις των εκπαιδευτικών, που παραμένουν απλήρωτες από το 1996;

- Τι γίνεται με τα χρέη της νομαρχίας, που οφείλονται προς τα ΚΤΕΛ για τη μεταφορά των μαθητών της υπαίθρου σε σχολεία της Θεσσαλονίκης;

"Ο νομάρχης Θεσσαλονίκης θυμήθηκε να ενεργοποιηθεί, όταν οι αγώνες μαθητών, γονιών, εκπαιδευτικών βρίσκονταν πλέον σε εξέλιξη. Γι' αυτό και θεωρούμε την πρωτοβουλία του ως μια αγωνιώδη προσπάθεια να οικειοποιηθεί και να εκτονώσει τους αγώνες, να προλάβει τη χιονοστιβάδα. Η προσπάθεια αυτή θα πέσει στο κενό. Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι φοιτητές, με την αμέριστη συμπαράσταση του λαού, θα συνεχίσουν και θα εντείνουν τους αγώνες τους, μέχρι να λυθούν τα "μικρά", αλλά κυρίως τα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης", καταλήγει η ανακοίνωση.

Τεράστια κενά σε σχολεία του Πειραιά

Δυναμική παράσταση διαμαρτυρίας γονιών και μαθητών χτες στο υπουργείο Παιδείας

Δυναμική παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, πραγματοποίησαν χτες, μαθητές από τα σχολεία του Περάματος,μαζί με Συλλόγους Γονέων από Κορυδαλλό,Κερατσίνι,Νίκαια,Πέραμα και την Ομοσπονδία Γονέων Πειραιά.Μαθητές και γονείς διαμαρτύρονται για την απαράδεκτη κατάσταση της εκπαίδευσης στον Πειραιά και το Πέραμα, με την εφαρμογή της "μεταρρύθμισης". Γονείς και μαθητές αντιδρούν στις συμπτύξεις τμημάτων, την καθυστέρηση στην κάλυψη των κενών θέσεων σε εκπαιδευτικούς, που έχει σαν αποτέλεσμα να χάνονται διδακτικές ώρες. Συγκεκριμένα στο Πέραμα λείπουν 47 εκπαιδευτικοί και στον Πειραιά 280.

Σε συνάντηση που είχαν οι γονείς και οι μαθητές, παρουσία και του δημάρχου Περάματος Γ. Πατσιλινάκου,με τη διευθύντρια του γραφείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κ. Τριαντογιάννη, την άκουσαν να δηλώνει ότι δεν υπάρχουν πιστώσεις για την κάλυψη των κενών θέσεων στον Πειραιά, ενώ θα γίνει προσπάθεια να καλυφθούν τα κενά στο Πέραμα. Ο κ. Καφαντάρης διευθυντής του γραφείου του υφυπουργού Παιδείας Γ. Ανθόπουλου, απαντώντας στην πρόεδρο της Ομοσπονδίας Γονέων Πειραιά Κούλα Κυριακοπούλου, είπε ότι την Τρίτη θα καλέσει σε σύσκεψη τους διευθυντές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για να... ενημερωθεί και την Πέμπτη θα ενημερώσει την Ομοσπονδία.

Στις 19 Νοέμβρη η Ομοσπονδία Γονέων θα επιδιώξει νέα συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου.

Αναφερόμενος στα προβλήματα της εκπαίδευσης στο Πέραμα, ο δήμαρχος της πόλης Γ. Πατσιλινάκος,επισήμανε ότι "παρά τα τεράστια προβλήματα που έχουμε, με 47 κενές θέσεις, ελλείψεις σε βιβλία και υλικοτεχνική υποδομή, ανύπαρκτα ΤΕΕ, το υπουργείο εξακολουθεί να δηλώνει ότι θα βρει πιστώσεις για τα κενά,ενώ ήδη έχουμε μπει στα μέσα Νοεμβρίου. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση, βρίσκεται στο πλευρό των μαθητών και των γονιών που αντιστέκονται στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης, που τους στερεί το δικαίωμα στη μόρφωση. Δίνουμε περιθώριο στους αρμόδιους τη βδομάδα που έρχεται να καλύψουν τα κενά στο Πέραμα και από εκεί και πέρα είμαστε αποφασισμένοι να κλείσουμε όλα τα σχολεία και να προχωρήσουμε ακόμα και σε κατάληψη του υπουργείου".

Η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Γονέων Κούλα Κυριακοπούλου,χαρακτήρισε απαράδεκτη την αντιμετώπιση, που είχαν οι γονείς στο υπουργείο, επισημαίνοντας ότι "παρά τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης στον Πειραιά για μια ακόμη φορά οι γονείς παραπέμπονται σε διευθυντές γραφείων του υπουργείου, που δηλώνουν αναρμόδιοι για τα προβλήματά μας".

19Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
Κινδυνεύει η ζωή των μαθητών!

Αποχή από τα μαθήματά τους έχουν ξεκινήσει από την περασμένη Τετάρτη οι μαθητές του 19ου Γυμνασίου Αθήνας, ζητώντας από την κυβέρνηση να πάρει μέτρα για τη φύλαξη και την άμεση μεταστέγασή του σχολείου τους. Η σταγόνα που έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει ήταν τα κρούσματα επιθέσεων που έχουν δεχτεί οι μαθητές του σχολείου, οι οποίοι επιπλέον αντιμετωπίζουν άμεσο κίνδυνο καθημερινά καθώς πρόκειται για το "σχολείο" της οδού Καμπάνη, που στεγάζεται πάνω από πρατήριο βενζίνης.

Με αφορμή καταγγελίες μαθητών, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, ο Σύλλογος Καθηγητών και η Σχολική Επιτροπή του 19ου Γυμνασίου συγκεντρώθηκαν χτες το απόγευμα στο σχολείο και συζήτησαν για τα μέτρα που πρέπει να παρθούν για την προστασία των μαθητών και τη μεταστέγαση του σχολείου, ενώ παραβρέθηκαν η Αλέκα Μπενάτου,εκπρόσωπος της "Αγωνιστικής Συμπαράταξης για την ΑΘήνα" και ο Νίκος Απέργης,αντιδήμαρχος Αθηναίων.

"Κανένας δεν ενδιαφέρεται για μας;" αναρωτιέται η Αφροδίτη Ασωνίτου, μαθήτρια της Γ' Λυκείου. "Το σχολείο αυτό είναι απαράδεκτο. Γυμναστήριο δεν υπάρχει, όταν βρέχει πλημμυρίζουμε, οι τουαλέτες είναι διαλυμένες και δεν υπάρχει ούτε θέρμανση", τονίζει αγανακτισμένη.

Ο Δήμος Αθηναίων έχει παραχωρήσει εδώ και ένα χρόνο - μετά τις επίμονες προσπάθειες γονιών και μαθητών - στον ΟΣΚ οικόπεδο στην οδό Ιεροσολύμων και Θήρας για την κατασκευή νέου σχολείου. Ωστόσο, δεν έχει προχωρήσει ούτε η απαλλοτρίωση του οικοπέδου!

Γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί, μπροστά στον κίνδυνο για την ίδια τη ζωή των μαθητών, αποφάσισαν να συνεχιστεί η αποχή των μαθητών, ενώ θα επιδιώξουν συναντήσεις με αρμοδίους του υπουργείου Παιδείας, του ΟΣΚ, του Δήμου και της Νομαρχίας, προκειμένου να πάρουν μέτρα για την επίλυση του προβλήματος.

Το ΕΚΑ συμμετέχει στις εκδηλώσεις για το Πολυτεχνείο

Το Εργατικό Κέντρο Αθήνας "θεωρώντας την 17η Νοέμβρη ημέρα μνήμης και αγώνα για την ικανοποίηση των πάντα επίκαιρων αιτημάτων της εξέγερσης (Εθνική Ανεξαρτησία, ψωμί - παιδεία - ελευθερία), ημέρα τιμής των νεκρών της εξέγερσης, ημέρα ορόσημο που εμπνέει τους αγώνες του σήμερα για την ικανοποίηση των αιτημάτων της νεολαίας, των εργαζομένων, των συνταξιούχων, των αγροτών και όλων των λαϊκών στρωμάτων, ενάντια στις αντιλαϊκές πολιτικές, απ' όπου κι αν προέρχονται", αποφάσισε ομόφωνα να πάρει ενεργά μέρος στη διοργάνωση των εκδηλώσεων του τριημέρου, με κορύφωση την πορεία στην αμερικανική Πρεσβεία.

Σ' αυτά τα πλαίσια, η διοίκηση του ΕΚΑ αποφάσισε τη συμμετοχή του στην επιτροπή φορέων για το γιορτασμό και την έκδοση ανακοίνωσης και αφίσας - κάλεσμα για συμμετοχή των εργαζομένων της Αθήνας. Το ΕΚΑ διοργανώνει εκδήλωση - συζήτηση στο χώρο του Πολυτεχνείου, για το οξύ και επίκαιρο θέμα "Ασφαλιστικό σύστημα: προτάσεις και αγώνας για την υλοποίησή τους", τη Δευτέρα 16 Νοέμβρη, στις 6 το απόγευμα.

Το ΕΚΑ καλεί όλα τα σωματεία και τους εργαζόμενους της Αθήνας, να οργανώσουν εκδηλώσεις στους χώρους δουλιάς, να πάρουν ενεργό μέρος στις εκδηλώσεις και με τη μαζική τους συμμετοχή και παρουσία να περιφρουρήσουν την παλλαϊκή εκδήλωση του λαού της Αθήνας από κάθε προσπάθεια αμαύρωσής της.

ΤΡΙΚΑΛΑ
Μεγάλο συλλαλητήριο μαθητών

Με μια μεγάλη συγκέντρωση και πορεία εκατοντάδες μαθητές των Τρικάλων διαδήλωσαν χτες την αντίθεσή τους στο νόμο Αρσένη και την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης, ζητώντας ταυτόχρονα άμεσες λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Μαθητές από το Πολυκλαδικό Λύκειο, τα 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, 6ο και 9ο Λύκεια και τα δύο ΤΕΕ, πραγματοποίησαν τεράστια πορεία προς τη Νομαρχία, όπου συναντήθηκαν με τον νομάρχη Τρικάλων και του επέδωσαν ψήφισμα με τα αιτήματά τους.

Τα προβλήματα, τα οποία εξαναγκάζουν τους μαθητές να προχωρούν σε καταλήψεις σχολείων, αποχές και κινητοποιήσεις, είναι πολλά στα Τρίκαλα - όπως και σε όλες τις περιοχές της χώρας - καθώς η αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση διαλύει τη δημόσια παιδεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι, αν και πέρασαν δύο μήνες από την έναρξη του σχολικού έτους, σχεδόν τίποτα δε λειτουργεί, όπως θα έπρεπε, στα σχολεία του νομού Τρικάλων. Ελλείψεις καθηγητών, βιβλίων, υλικοτεχνικής υποδομής και πλημμελούς ενημέρωσης των εκπαιδευτικών από το υπουργείο Παιδείας για τις αλλαγές που προωθούνται, έχουν αποτέλεσμα τα περισσότερα σχολεία να υπολειτουργούν και ειδικά τα ΤΕΕ να μη λειτουργούν καθόλου μέχρι στιγμής.

ΝΑΣ
Ευθύνες έχει και το Νομαρχιακό Συμβούλιο

Συμπαραστάτη στον αγώνα τους οι μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί βρίσκουν τη "Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία Θεσσαλονίκης",η οποία σε ανακοίνωσή της υπογραμμίζει ότι "η έλλειψη καθηγητών, δασκάλων καθώς και σχολικών βιβλίων σε πολλά σχολεία της Θεσσαλονίκης, αποδεικνύουν για μια ακόμη φορά την αντιλαϊκή, ταξική πολιτική της κυβέρνησης, που στο όνομα του ψευδεπίγραφου εθνικού στόχου της ΟΝΕ, θυσιάζει τον κοινωνικό χαρακτήρα της δημόσιας δωρεάν παιδείας και κάθε άλλο κοινωνικό αγαθο, προς όφελος των πολυεθνικών και του κεφαλαίου".

Η ΝΑΣΘ δεν παραλείπει να επισημάνει τις ευθύνες της πλειοψηφίας του Νομαρχιακού Συμβουλίου και ειδικά του νομάρχη, που αν και γνώριζε τις ελλείψεις, δεν πήρε όλα εκείνα τα μέτρα για την ομαλή διεξαγωγή των μαθημάτων, δείχνοντας αδικαιολόγητη ανοχή στη μεθόδευση του υπουργείου Παιδείας. Τονίζει, δε, ότι όποιες ενέργειες ανακοινώνει τώρα, δύο μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, στόχο και σκοπό έχουν να σταματήσουν τις αγωνιστικές διεκδικήσεις των μαθητών, γονιών, καθηγητών και δασκάλων που αμφισβητούν την πολιτική της κυβέρνησης.

Σημειώνεται επίσης ότι παρόλο που η ΝΑΣΘ και ο Μ. Σπυριδάκης είχαν θέσει το θέμα στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, ο νομάρχης διαβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στα σχολεία.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ